Gå til innhold

Noen her som har gjenopptatt en flørt /romanse noen gang? Hvorfor, hva skjedde?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det lurer jeg på. Har du opplevd å gjenoppta en romanse og begynt flørte igjen - etter at det har gått lang tid mellom første gang og nå?

Hva gjorde at dere gjenopptok? Blusset følelser opp igjen? Hva var annerledes i riunde to?

Anonymkode: 179ae...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Gjenopptok fordi jeg syns den kjemien vi hadde var så fin. I forkant av at vi gjenopptok kontakten så blusset det litt følelser opp for jeg forventet at dette skulle bli fint og koselig men når det kom til stykke så var det bare skuffende og helt platonisk, kleint, og ingenting i lufta mellom oss lenger. Det var som at luften seig ut av en ballong og jeg innså at mest satt i hodet mitt for nær sånn det var i virkeligheten var det hvertfall ikke men helt greit å få avklart så jeg ikke tenkte mer på han som et alternativ :) 

Anonymkode: afaa1...859

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Gjenopptok fordi jeg syns den kjemien vi hadde var så fin. I forkant av at vi gjenopptok kontakten så blusset det litt følelser opp for jeg forventet at dette skulle bli fint og koselig men når det kom til stykke så var det bare skuffende og helt platonisk, kleint, og ingenting i lufta mellom oss lenger. Det var som at luften seig ut av en ballong og jeg innså at mest satt i hodet mitt for nær sånn det var i virkeligheten var det hvertfall ikke men helt greit å få avklart så jeg ikke tenkte mer på han som et alternativ :)

Anonymkode: afaa1...859

Hvorfor ender det alltid kjedelig? 

Anonymkode: f9e8a...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en veldig spennende jobbflørt i en deltidsjobb som student. Plutselig var sommeren der og fikk aldri anledning til å møtes utenfor jobb. Fem år senere kom vi i prat på messenger og avtalte date. Datet litt, hadde litt sex og det kunne kanskje ha blitt noe, men så møtte jeg en annen i samme perioden som det virkelig sa pang med. Så fikk ikke tid til å reflektere så mye over hvordan ting var med han jobbflørten.

Anonymkode: 62505...bc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ender det alltid kjedelig? 

Anonymkode: f9e8a...658

Fordi vi er utstyrt med selektiv hukommelse? Etter 30 dager begynner hjernen visstnok å legge vekt på det som var bra, i stedet for å huske årsaken til at vi ikke orket mer i utgangspunktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ender det alltid kjedelig? 

Anonymkode: f9e8a...658

Fordi mennesker er flinke på å fantasere og glorifisere tapte relasjoner og skape seg en egen forestilling om at denne mannen/dama er det eneste de trenger for å føle seg hele. Vi tenker på gode minner, vi tenker på hva som kunne vært "tenk om", men som sjeldent egentlig har noe i virkeligheten å gjøre 

Anonymkode: afaa1...859

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første kjærlighet da jeg var 16 var en musiker som jeg fikk veldig god kontakt med. Etterhvert mistet vi kontakt og vi giftet oss på hver vår kant. Fikk også barn på hver vår kant. Men jeg glemte han aldri. Tenkte mye på han igjennom årenes løp. Prøvde til og med å finne han, men fant han aldri. For han hadde hemmelig nummer. Og bodde stort sett rundt i hele verden. 

20 år etterpå fant jeg han igjen. Jeg trodde jeg var glemt. Men det sa bare pang og vi er nå kjærester ❤ det viste seg at jeg var hans første kjærlighet også. Har aldri elsket noen så høyt som han.

Anonymkode: 265f9...4d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi mennesker er flinke på å fantasere og glorifisere tapte relasjoner og skape seg en egen forestilling om at denne mannen/dama er det eneste de trenger for å føle seg hele. Vi tenker på gode minner, vi tenker på hva som kunne vært "tenk om", men som sjeldent egentlig har noe i virkeligheten å gjøre 

Anonymkode: afaa1...859

Men virkeligheten er alltid kjedelig.. Hvorfor liksom? 

Anonymkode: f9e8a...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men virkeligheten er alltid kjedelig.. Hvorfor liksom? 

Anonymkode: f9e8a...658

Det er den ikke, det blir hva man gjør det til og etter hvilke briller man har på seg. Har man bestemt seg for at det er kjedelig så blir alt det, men endrer man innstilling så er det ikke det. Jeg syns ikke det var kjedelig selv om det å gjennoppta flørten viste seg å ikke være noe vits, man skal ikke måle livets verdi i om man har spenning fra en flørt eller ikke i livet! 

Anonymkode: afaa1...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Fordi kjemien vil alltid finnes.

Endte som første gang.

Anonymkode: 9cfb3...88f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten alle menn jeg har vært sammen med har på et eller annet tidspunkt prøvd å gjøre det med meg. Gjerne når det er jul og de er er ensomme.  Når de har blitt single. Når de sliter med kona eller når de litt langt nedi rødvinsflasken husker hvor koselig det var. Tiden er sånn at man husker det gode. Har også tatt kontakt med gamle flammmer selv av akkurat samme grunner. 

Har blitt forhold igjen et par ganger men det ender alltid med brudd igjen. Så nå orker jeg ikke det. 

Anonymkode: 0ac6e...0ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var slutt mellom meg og samboer ett års tid, etter 7 år. Møttes igjen via tinder (😅) for to år siden. Har nå hus og baby, og veldig fint sammen!

Anonymkode: 984d8...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var slutt mellom meg og samboer ett års tid, etter 7 år. Møttes igjen via tinder (😅) for to år siden. Har nå hus og baby, og veldig fint sammen!

Anonymkode: 984d8...b6b

Så herlig å høre! 💚

Anonymkode: 179ae...634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...