Gå til innhold

Hvorfor er arbeidsgivere interesserte i karakterene fra VGS? (Stilling som krever høyere utdannelse)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har kommet over et par jobber som krever Bachelor eller Mastergrad, men det kreves også at man legger ved karakterutskrift fra VGS. 

For min del er det 15 år siden jeg var ferdig med VGS, og jeg kan ikke innbille meg at karakterene derfra skal være av noen faglig interesse? Har forøvrig en relevant Mastergrad med greie karakterer, og relevant erfaring. Det gikk 5 år mellom VGS, og studiene. 

Anonymkode: d2a76...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok fraværet og oppførselen de er mest interessert i på karakterarket.. Gjerne pga den aktuelle kandidatens holdninger?

Anonymkode: 05168...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok fraværet og oppførselen de er mest interessert i på karakterarket.. Gjerne pga den aktuelle kandidatens holdninger?

Anonymkode: 05168...4a1

Sliter med å se hvordan orden og fravær fra VGS (når en er i alderen 15-19 år) er representativt for et menneske, som mest sannsynlig er i midten av 20-åra, og sitter på en Mastergrad. 

(Personlig har jeg aldri noensinne blitt spurt om vitnemål fra VGS)

Anonymkode: d2a76...409

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Om arbeidsgiver spør etter papirer fra VGS, ville jeg ansett dem for useriøse og ikke verdt et intervju engang.

VGS var tiden man fortsatt var et barn på mange måter. Ungdommen er da i en vanskelig tid hvor viktige avgjørelser må taes, men hvor man bare vil være ung, ha det gøy med venner og være udødelig. At mange har mye fravær og litt dårlig disiplin fra den tiden betyr ikke en dritt! Mye forandrer seg med tiden og erfaring. Å basere et inntrykk av en arbeidstaker basert på VGS er totalt skivebom! Finn deg en annen jobb å søke på TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HarryDotter skrev: