Gå til innhold

Mensen-emoji får folk til å se rødt. Stopp undertrykkingen av kvinner!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Minya said:

et bedre valg burde vært et brukt bind eller en blodig tampong. Men da ville vel mannfolka hylt høyt.

Hvorfor det? Ville de plutselig fått masse emojies av blodige bind?

Anonymkode: 98609...067

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis menn hadde mensen ville Petter Northug og Zlatan lansert egne tampong-kolleksjoner, og i Senkveld-duellen ville Thomas og Harald konkurrert i hvem som blør mest. Hvis menn hadde mensen i 2018, ville de postet bilder og kommentarer om menstruasjonen sin på sosiale medier med en egen hashtag, a la #denmensen.De ville skrytt av hvor mye de blødde, hvor store tamponger de måtte ha, og hvor forferdelige smerter de måtte holde ut med.

Anonymkode: f0519...460

Omtrent slik menn gjør med smegma ("kukost") under forhuden nå, altså? Dvs at det ikke er et vanlig tema i det hele tatt?

Nei, mannfolk er kjipe vesener gitt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som mobber noen for snørr fordi de er forkjøla, det er helt akseptert som en del av forkjølelsen og man kan fint si at man er snørrete og tett i nesa, fint kjøpe nesespray uten å få et rart blikk fra den i kassa eller de som ser handlekurven din osv. 

Med andre ord har du ingen kilder på at flere hundre tusen ser rødt på grunn av denne emojien?

 

Det er nok mange som har blitt mobbet for diare osv. så her er nok ikke mensen i noen særstilling nei. Om du synes det er flaut å handle tamponger tror jeg heller det er en selv en bør jobbe med.

Sitat

 

Mensen skal ikke være skam! 

Anonymkode: f0519...460

 

Og mensen er ikke noe mer skam enn andre ekle avfallsstoffer, som avføring.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Avføring og urin skal man kunne holde igjen, det er verre med blod. Så jeg synes ikke det kan sammenlignes. 

Anonymkode: 254ad...030

Hvorvidt det kan holdes igjen er da ikke relevant for om noe er ekkelt for andre eller ikke. Kraftig diare kan heller ikke alltid holdes igjen, uten at jeg synes det er rimelig at de med følsom tarm skal sutre over at andre synes avføringen deres er ekkel. 

Endret av herzeleid
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kjent på behovet for mensen-emoji... Og ja mensen er nasty, naturlig ja og skammer meg ikke for å ha det, men ekkelt er det jo. Som snørr, avføring og sånn. 

Anonymkode: 531a2...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Bind og tamponger ville vært utviklet av de klokeste hodene på det høyteknologiske forskningsinstituttet

Anonymkode: f0519...460

Skal man tro reklamene for bind og tamponger, er det nettopp det som er tilfelle. Det er høyteknologiske greier, enda mer avansert enn mascara med Polynam(tm) og 3D-Enzyme Technology(tm)!

Quote

Vi ville arrangert mensen-fester når gutter fikk sin første menstruasjon, for å feire at gutten endelig var blitt fruktbar. 

Det var ingen feiring da jeg fikk min første sædutløsning og kunne bli far :(

Quote

Så hvorfor skal det legges så mye skam på kvinner? 

Hvem legger skam på kvinner for å ha mensen? Bortsett fra litt barnslig erting på slutten av barneskolen (når ei jente var sur og ble spurt om hun hadde mensen) har jeg aldri sett at det å ha mensen er skambelagt på noen måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, hind said:

Hvis noen postet den emojien ville trodd at vedkommende var på vei for å gi blod.

Selve definisjonen på et luksusproblem må være at man ikke finner en passende emoji for å fortelle noen at man har mensen 😄

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 hours ago, AnonymBruker said:

For én ting er at vi kvinner i den vestlige verden irriterer oss over mensen, at det er smertefullt og upraktisk, og hvor rart det er at mensen fortsatt er såpass tabubelagt at vi kvinner sniker oss rundt med tampongen gjemt i genserermet når vi skal på toalettet og skifte den.

Anonymkode: f0519...460

Men folk flest har ikke lyst til å vite hva du skal gjøre på dass. Jeg mener helt greit om du skal dit for å drite, men du trenger ikke gå med dasspapiret synlig for det om, selv om driting er helt naturlig. Det har ikke med tabu å gjøre.

Anonymkode: 98609...067

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode

Mensen er naturlig, akkurat som uhelbredelig testikkelkreft, ihjelklemming i trafikkulykker og kroppens forråtnelse, men vi reklamerer ikke så mye for det fordi vi helst ville sluppet. Hvis vi først skal pynte verden med mensblod, synes jeg også vi skal ha nakne lik på skolebussene, tverrsnitt av hjernesvulst-emojier osv. sånn at folk som liker å se på disse tingene ikke blir diskriminert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke mye verre enn mensen. Tenk å blø i flere dager fra kjønnsorganet sitt?:fnise:

Mensen er bare en av flere grunner for at jeg er glad jeg ikke er kvinne. :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, linsejesus said:

Selve definisjonen på et luksusproblem må være at man ikke finner en passende emoji for å fortelle noen at man har mensen 😄

Jammen, det er da ganske merkelig at en naturlig men smertefull kroppslig plage alle kvinner må forholde seg til større deler av livet selv nå i 2019 skal være så tabu at folk fortsatt ikke tåler å se en emoji av en truse med rød flekk på? Selv bæsj ser ut til å være mindre ekkelt siden vi har hatt en bæsje-emoji lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner egentlige vitsen med en egen mensen-emoji, ihvertfall ikke en som er så generell som en bloddråpe. De kunne f.eks brukt en av disse 

n-PLAN-INTERNATIONAL-UK-628x314.jpg

Syns kvinner er ganske flinke til å si at de har mensen, så jeg ser virkelig ikke behovet for en emoji. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er overflod av menn på Twitter som reagerer på den, hadde dere fulgt med i mediebildet hadde dere visst det. Jeg postet artikkelen som støtter emojien , som var et svar på hetsen emojien har møtt. 

Anonymkode: f0519...460

Er dere feminister en utømmelig kilde når det kommer til å finne opp problemstillinger og saker dere kan gi menn skylda eller ansvaret for? Har dere noen gang noe som helst ansvar for hvordan dere tenker eller tolker verden?

Anonymkode: b481e...2e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Dødningehode said:

Mensen er naturlig, akkurat som uhelbredelig testikkelkreft, ihjelklemming i trafikkulykker og kroppens forråtnelse, men vi reklamerer ikke så mye for det fordi vi helst ville sluppet. Hvis vi først skal pynte verden med mensblod, synes jeg også vi skal ha nakne lik på skolebussene, tverrsnitt av hjernesvulst-emojier osv. sånn at folk som liker å se på disse tingene ikke blir diskriminert. 

Seriøst? :ler:

Man har ikke hjernesvulst en uke hver måned, man finner ikke råtne lik på bussen så ofte at det er noe man trenger å informere om akkurat. Man må heldigvis også sjelden være borte fra skolen fordi man er fastklemt i en trafikkulykke. Mensen har man derimot ganske ofte, og trenger dermed ofte og av ulike grunner å informere andre om det, som når venninnene lurer på hvorfor man ikke kom på trening og mamma trenger å sende med melding om at man ikke kan ha svømming. En mensen-emoji gjør det nok litt enklere for de yngste å "snakke" om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dødningehode
6 minutter siden, hind skrev:

Seriøst? :ler:

Man har ikke hjernesvulst en uke hver måned, man finner ikke råtne lik på bussen så ofte at det er noe man trenger å informere om akkurat. Man må heldigvis også sjelden være borte fra skolen fordi man er fastklemt i en trafikkulykke. Mensen har man derimot ganske ofte, og trenger dermed ofte og av ulike grunner å informere andre om det, som når venninnene lurer på hvorfor man ikke kom på trening og mamma trenger å sende med melding om at man ikke kan ha svømming. En mensen-emoji gjør det nok litt enklere for de yngste å "snakke" om det. 

Jeg vil fortsatt ha en tverrsnitt av hjernesvulst-emoji...

Hvis poenget er å bryte et tabu, er det ikke da bedre å rett og slett si at det er menstruasjon? Enig i at mensen forsåvidt er et litt merkelig kjælenavn på en månedlig blødning. 

Endret av Dødningehode
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dødningehode said:

Jeg vil fortsatt ha en tverrsnitt av hjernesvulst-emoji...

Hvis poenget er å bryte et tabu, er det ikke da bedre å rett og slett si at det er menstruasjon? Enig i at mensen forsåvidt er et litt merkelig kjælenavn på en månedlig blødning. 

Mye bedre, men det sitter visst veldig langt inne. Jeg har tro på at en slik emoji kan gjøre det litt enklere og kanskje også føre til endring på sikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, Minya skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor de valgte å bruke Blodbankens bloddråpe for mensen, et bedre valg burde vært et brukt bind eller en blodig tampong. Men da ville vel mannfolka hylt høyt.

Ja, jeg tenkte Blodbanken jeg også. Jeg er blodgiver og tenkte den hadde vært fin å bruke i så måte.

Anonymkode: be379...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, hind said:

Jammen, det er da ganske merkelig at en naturlig men smertefull kroppslig plage alle kvinner må forholde seg til større deler av livet selv nå i 2019 skal være så tabu at folk fortsatt ikke tåler å se en emoji av en truse med rød flekk på? Selv bæsj ser ut til å være mindre ekkelt siden vi har hatt en bæsje-emoji lenge. 

Sant nok, hvis det stemmer. Men jeg har sett en del eksempler på at "folk raser" eller "nettet koker" og så viser det seg at det er mellom 1 og 20 ekstremister som hyler (og hvorav halvparten sikkert bare gjør det på kødd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, hind said:

Man må heldigvis også sjelden være borte fra skolen fordi man er fastklemt i en trafikkulykke. 

Det er omtrent det eneste som er gyldig nå med de nye fraværsreglene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, linsejesus skrev:

Sant nok, hvis det stemmer. Men jeg har sett en del eksempler på at "folk raser" eller "nettet koker" og så viser det seg at det er mellom 1 og 20 ekstremister som hyler (og hvorav halvparten sikkert bare gjør det på kødd).

Det virker som det veldig ofte er en taktikk for å slippe å argumentere for egen sak. Pek på en bitteliten gruppe som er uenige med deg og oppfører seg dårlig, og du kan avfeie alle som er uenige med deg uten å bygge din egen sak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...