Gå til innhold

Lyst å bli flyvertinne. Noen her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du må være god i svømming og bestå en svømmetest har jeg hørt. Er det noe aldersgrense, forresten? Eller kan man være godt opp i 30-åra og søke? Kanskje litt gammelt det 🙈

Anonymkode: 9ab6c...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke være flyvertinne når du har barn, det nytter ikke for deg eller barna. Flyvertinne burde være for unge ugifte jenter.

Tror ikke du kunne ha barn når du var flyvertinne før i tiden. Jeg skal selv bli, men jeg kan ikke ha barn og jeg er ganske ung. :)

Anonymkode: 46606...ce8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være flyvertinne når du har barn, det nytter ikke for deg eller barna. Flyvertinne burde være for unge ugifte jenter.

Tror ikke du kunne ha barn når du var flyvertinne før i tiden. Jeg skal selv bli, men jeg kan ikke ha barn og jeg er ganske ung. :)

Anonymkode: 46606...ce8

Det ikke akkurat en fordel å ha barn i det yrket nei, men alt går vel hvis man har ordentlig lyst. Lurer bare på om jeg har hørt at aldersgrensen var 30 år?

Er ikke interesssert i yrket selv, jeg er sykepleier og mor til to. 

Anonymkode: 9ab6c...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Det vil si at jeg må gå på skole igjen? Tar gjerne opp fag her hjemme. Akkurat skolebenken er vel det siste jeg vil. 

Hvem skal jeg kontakte? Må ha litt puff i rumpa tror jeg. Jeg vil så inderlig egentlig!☺ 

Takk for info. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Sjekk om du faller inn under 23/5-regelen her https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

Privatisteksamen kan du lese til hjemme hvis du vil, og det er fylkeskommunen som bestemmer når fristen for å melde seg opp er.

Anonymkode: 3c7eb...fca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan ikke være flyvertinne når du har barn, det nytter ikke for deg eller barna. Flyvertinne burde være for unge ugifte jenter.

Tror ikke du kunne ha barn når du var flyvertinne før i tiden. Jeg skal selv bli, men jeg kan ikke ha barn og jeg er ganske ung. :)

Anonymkode: 46606...ce8

Hvorfor bør man være ugift? 
Kan skjønne at det er vanskelig med barn, men jeg ser absolutt ikke hvorfor det er vanskeligere med ring på fingeren eller ikke...  

Anonymkode: 14c03...154

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bør man være ugift? 
Kan skjønne at det er vanskelig med barn, men jeg ser absolutt ikke hvorfor det er vanskeligere med ring på fingeren eller ikke...  

Anonymkode: 14c03...154

Fordi hvis du er gift, er din viktigste oppgave å være hjemme og tjene mannen din, vel 😂

Anonymkode: 79c96...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med alder? Hvis noen vet. Kan man være 35 år og søke? Er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 9ab6c...9cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke være flyvertinne når du har barn, det nytter ikke for deg eller barna. Flyvertinne burde være for unge ugifte jenter.

Tror ikke du kunne ha barn når du var flyvertinne før i tiden. Jeg skal selv bli, men jeg kan ikke ha barn og jeg er ganske ung. :)

Anonymkode: 46606...ce8

Nei, da har vi forskjellig syn på ting i livet. Jeg har en 3åring og ei på 10. Tipper flere av flyvertinnene har barn hjemme. Jeg ville tatt deg som en utfordring å prøve, jeg kan bare avslutte om det blir for tøft. Hvorfor skal alltid menn tjene mest? 

At jeg vil tjene bedre enn min samboer vil bare være tøft🤭

Anonymkode: b6a9e...5e9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk om du faller inn under 23/5-regelen her https://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/

Privatisteksamen kan du lese til hjemme hvis du vil, og det er fylkeskommunen som bestemmer når fristen for å melde seg opp er.

Anonymkode: 3c7eb...fca

Takk. Men er det noen jeg kan snakke med? Ser de søker på Norwegian etter folk. Jeg må bare vite litt om alt først. Hvem kan jeg ringe? 

Anonymkode: b6a9e...5e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi🙈 Spennende...Hehe. Høres veldig gøy ut, men for meg en STOR utfordring også. Har kjæreste, 31år og 3 barn. Ekstremt hjemmekjær egentlig, men det er jo noe jeg kan omstille meg selv på. Eneste er jo at jeg ikke noe særlig utdannet, er hudpleier/Jobber flere år på Spa. Så er vant til renslighet, prestere og folk osv. 1.70 høy og slank. Veldig tålmodig. Er ikke kjempe god i språk, men alt kan jo læres? Jeg har tenkt på dette så mange ganger nå at jeg tenker det kanskje er meningen. 

I kurs periodene da, får jeg gå hjemom litt også? 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Ja, men hvis man er ekstremt hjemmekjær kan jobben bli vanskelig. Man må jobbe 100% et helt år før man kan søke om redusert stilling. Jeg jobbet 100% til jeg fikk barn, nå kan jeg ikke tenke meg en full stilling i flybransjen - eller i hvert fall til barna blir store!

Ps, man må være god i engelsk. Det er ''flyengelsk'', og man må kunne bra engelsk da undervisningen er på engelsk. 

Og til andre interesserte; det er selvfølgelig ikke noe krav om å være slank, så lenge helsen din er god :)

Anonymkode: b9daf...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har jobbet fem år i skift arbeid. Natt/kort overbytte osv. Så skal nok klare å snu døgnrytmen. Har god helse, gått helse og sosialfag med ferdig bestått medisin-kurs. (Fordel tenker jeg) Jobber også i hjemmesykepleien. 

Det er jo bare disse studiekompetansene da om jeg ikke har. Kan vel bare glemme dette yrket jeg da? Det er så dumt, når det virkelig er noe jeg vil.  😏

Anonymkode: b6a9e...5e9

Studiekompetanse er ett krav 👍

Anonymkode: b9daf...d4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Men er det noen jeg kan snakke med? Ser de søker på Norwegian etter folk. Jeg må bare vite litt om alt først. Hvem kan jeg ringe? 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Det står i stillingsbeskrivelsen.

Anonymkode: b9daf...d4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager TS, men det er ganske tydelig at dette ikke er jobben for deg.

Hvorfor ikke bli sykepleier?

Anonymkode: beab6...f7b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener bestemt at noen fortalte meg at man kan ikke bli flyvertinne dersom man er over 30 år, de ønsker helst at man begynner tidlig i 20-årene. Om dette fortsatt er krav i dag, vet jeg ikke. Men for 9 år siden hadde jeg en sykepleier-kollega som ville bytte beite og ønsket å bli flyvertinne. 

Anonymkode: 9ab6c...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Er ikke kjempe god i språk, men alt kan jo læres? Jeg har tenkt på dette så mange ganger nå at jeg tenker det kanskje er meningen. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Hvis du ikke er god i engelsk,  kan du bare glemme det! Engelsk er arbeidsspråket, og alt du skal lese på kurset, er på engelsk.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis man er ekstremt hjemmekjær kan jobben bli vanskelig. Man må jobbe 100% et helt år før man kan søke om redusert stilling. Jeg jobbet 100% til jeg fikk barn, nå kan jeg ikke tenke meg en full stilling i flybransjen - eller i hvert fall til barna blir store!

Ps, man må være god i engelsk. Det er ''flyengelsk'', og man må kunne bra engelsk da undervisningen er på engelsk. 

Og til andre interesserte; det er selvfølgelig ikke noe krav om å være slank, så lenge helsen din er god :)

Anonymkode: b9daf...d4d

Så var det engelsken da. I utgangspunktet helt ok, men kan jo bare bli bedre. Aldri før sent? Dessuten har jeg jo det grunnleggende. Kan kanskje bli bedre i uttalelsen. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager TS, men det er ganske tydelig at dette ikke er jobben for deg.

Hvorfor ikke bli sykepleier?

Anonymkode: beab6...f7b

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Tror du kanskje er for gammel også.

Anonymkode: 9ab6c...9cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Har hun 3 små barn? Det er kanskje det jeg vil slite mest med. Godt når en først er hjemme igjen da. 

Anonymkode: b6a9e...5e9

Barna er fra 8 til 14 år gamle nå. Heldigvis har mannen hennes en "vanlig" jobb med arbeidstid 8 til 16, mandag til fredag, og de bor i et område i nærheten av OSL der det bor mange andre som jobber i bransjen og jeg har inntrykk av at de stiller opp for hverandre som barnevakt og sånn, så derfor fungerer det greit. Hverken hun eller mannen hennes har familie i nærområdet som kan stille opp for dem. 

Såvidt jeg har forstått på kusina mi er det ikke sånn at man kan gå rett til å fly long haul. De som gjør det har gjerne jobbet en stund og søker seg dit etterhvert.

De fleste hos SAS har "variabel roster", det vil si at de får arbeidsplan fra måned til måned og jobber 4-2 turnus. De jobber fire dager, har fri to dager, så er det fire dager jobb igjen osv. Man har krav på minst en frihelg i måneden, noen ganger har man flaks og får to, men du må regne med mye jobbing både kveld og helg. Kvelds- og helgejobbing må du regne med uansett selskap du blir ansatt i. Flyene går fra tidlig morgen til sent på kvelden.

Ser du har skrevet at du ikke er god i språk og det er et problem. Du må være god i engelsk. Det er et krav fra samtlige selskaper. Engelsk er arbeidsspråk og kursene er på engelsk. 

Anonymkode: 60b23...c41

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88

Widerøe søkte etter folk, hør med de 😊 Engelsk er viktig! Du skal også i nødstilfelle kunne kommunisere med flyplassen, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...