Gå til innhold

Røde flagg hos jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nok styrt unna en mann med psykiske problemer. Men samtidig så hadde jeg kanskje ikke avvist personen, om jeg likte han. Jeg kunne sagt det skremmer meg med de problemene vedkommende har, men vil gjerne være der som en venn. Så ville tiden vise om det hadde blitt med det. 

Anonymkode: b2305...04c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært sammen med en med psykiske problemer (depresjon, svingende humør bl.a), vel, det skjer ikke en gang til. Vi var sammen i litt over et år og jeg følte ofte at jeg var en støttekontakt/psykolog. Det var veldig tungt og enda tyngre å gjøre det slutt. Det er nemlig veldig vanskelig når noen truer med å ta selvmord. Jeg orker og vil ikke være den som støttes på konstant, det bør være balanse i forholdet og jeg trenger også noen som jeg kan støtte meg på når jeg har det vanskelig. 

Så TS, jeg forstår veldig godt at du vurderer å avslutte alt. Jeg syns det høres ut som om hun må fikse seg selv først, før hun er klar for et forhold. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 14.09, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å få barn med i alle fall. Da tar barnevernet dem..

Anonymkode: 0a8ed...a3e

dummeste jeg har hørt i dag

Anonymkode: 328db...924

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et slitsomt prosjekt du ser på der.

Mens det er riktig at man skal hjelpe folk og at vi skal ta vare på hverandre, så kommer spørsmålet om hvorvidt du er den rette til å ta på deg jobben her. I verste fall ender du opp som hennes unnskyldning for ikke å ta tak i problemene sine og få rydda vekk og jagd ut demonene hun har hengende på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

jeg er en jente som du har beskrevet i innlegget ditt. men jeg er ikke henne. 

du har fått noen gode svar her, noen mindre bra og noen helt på trynet. 

Når du spesifiserer røde flagg eller varselslamper, tenker jeg først psykopatiske, narsisistiske og hesketeknikk trekk hos en person og snylter faktorer og der det er fare for ens egen helse. 

Spesifisert mot psykiske lidelser er det ingen grunn til at man ikke kan innlede og bevare et godt forhold med en annen. Man må bare være forberedt, peronen som sliter må også trosse egne grenser av og til. gi og ta som i alle andre forhold. 

Angsten hun sliter med nå går ut på at hun slipper deg inn i sitt liv. det skremmer vettet av henne, og når det nærmer seg avlyser hun i siste liten fordi. hun vet så godt selv hvor sårbar hun er, hvor tungt det kan bli for deg og for seg. bare det å gi plass til en annen er tøft for henne. 

Det du må gjøre er å sette deg inn i hva du ønsker, hva du trenger i et forhold og om hun kan dekke dine behov. les litt på nett om angst, forhold og andre psykiske faktorer rundt ei jente med angst og kjærlighet. 

for det er ikke bare hvilken som helst angst heller. du må også finne ut hva som er hennes angst. ikke hvorfor men hva. det får du vite ved og spørre. 

https://www.apost.com/no/blog/derfor-er-kjaerlighet-annerledes-for-jenter-med-angst/826/?rd=n

https://hennesmate.no/kjaerlighet/8-ting-du-burde-vite-for-du-dater-en-jente-med-et-godt-hjerte-men-et-kompleks-sinn/

 

https://hennesmate.no/kjaerlighet/for-du-forelsker-deg-i-en-emosjonell-jente-med-en-engstelig-sjel-vit-dette/

 

 

Anonymkode: 58d51...07c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde en kjæreste som syntes det var som å vinne i lotto nesten, mens jeg var sammen han. Han var sammen med meg i min aller værste periode psykisk. Veldig kjekk kar. Men det ble litt for tøft til slutt. har det bedre nå.

Anonymkode: bf9b3...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 8.53, mintgrønn skrev:

Jeg har vært sammen med en med psykiske problemer (depresjon, svingende humør bl.a), vel, det skjer ikke en gang til. Vi var sammen i litt over et år og jeg følte ofte at jeg var en støttekontakt/psykolog. Det var veldig tungt og enda tyngre å gjøre det slutt. Det er nemlig veldig vanskelig når noen truer med å ta selvmord. Jeg orker og vil ikke være den som støttes på konstant, det bør være balanse i forholdet og jeg trenger også noen som jeg kan støtte meg på når jeg har det vanskelig. 

Så TS, jeg forstår veldig godt at du vurderer å avslutte alt. Jeg syns det høres ut som om hun må fikse seg selv først, før hun er klar for et forhold. 

Ja, alle som er psykiskpsyke er like. Du vet det at noen mennesker har en psykisklidelse livet ut? Har en venninne som er sammen med en som er bipolar. med riktig behandling og eventuelt medisiner så kan mange minske symptomene. De har det vakreste forholdet jeg har sett. Din logikk er jo det samme som å si at:  "alle som er blonde er dumme i hodet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan faktisk også bli helt frisk av psykiske lidelser. Tror kanskje man må lære seg selv å kjenne, lære å å sette grenser og også si nei(meget viktig). Ta ansvar for seg selv som å ta medisiner til faste tider og kjenne etter. Jeg var så redd for en ny psykose etter den andre psykosen at jeg gikk på medisiner i 10 år. Nå har jeg hatt tre mini psykoser etterhverandre og jeg tror jeg kanskje er på vei til å bli helt frisk. En flott lege sa noe om å miste kontrollen for å få kontroll og jeg tenker kanskje at det skulle til for å bli frisk. jeg var så redd for tilbakefall, men nå vet jeg hva som hjelper (nok søvn ++ og medisiner) osv.

Anonymkode: bf9b3...8f7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan faktisk også bli helt frisk av psykiske lidelser. Tror kanskje man må lære seg selv å kjenne, lære å å sette grenser og også si nei(meget viktig). Ta ansvar for seg selv som å ta medisiner til faste tider og kjenne etter. Jeg var så redd for en ny psykose etter den andre psykosen at jeg gikk på medisiner i 10 år. Nå har jeg hatt tre mini psykoser etterhverandre og jeg tror jeg kanskje er på vei til å bli helt frisk. En flott lege sa noe om å miste kontrollen for å få kontroll og jeg tenker kanskje at det skulle til for å bli frisk. jeg var så redd for tilbakefall, men nå vet jeg hva som hjelper (nok søvn ++ og medisiner) osv.

Anonymkode: bf9b3...8f7

Er ikke redd for tilbake fall lenger, det er bare kjedelig

Anonymkode: bf9b3...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke redd for tilbake fall lenger, det er bare kjedelig

Anonymkode: bf9b3...8f7

men jeg valgte å slutte med alkohol

Anonymkode: bf9b3...8f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ende opp som sosialkontor for den jenta. Så kjører du på. Du må jobbe for begge om dere flytter sammen. Hun vil slaske hjemme. 

Finn deg ei med litt tak i! 

Anonymkode: 97374...79b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98

Her var det mange triste fordommer. Dere kjenner ikke jenta, og allerede sier dere at han burde gå. De har møttes én gang, altfor lite tid for å evaluere om dette forholdet vil funke eller ikke. 

Ts må nesten følge magefølelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte mannen min på et tidspunkt da jeg var skikkelig dårlig psykisk, og etter 16 år er vi fortsatt sammen. Så det går an, men må advare deg om at ting kan bli ganske vanskelig i perioder.

Det er veldig viktig at du setter klare grenser for deg selv og ikke blir hobbypsykolog.

Anonymkode: 90708...a8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, lille humla skrev:

Ja, alle som er psykiskpsyke er like. Du vet det at noen mennesker har en psykisklidelse livet ut? Har en venninne som er sammen med en som er bipolar. med riktig behandling og eventuelt medisiner så kan mange minske symptomene. De har det vakreste forholdet jeg har sett. Din logikk er jo det samme som å si at:  "alle som er blonde er dumme i hodet"

Har da aldri sagt at alle er like. Men jeg lever bare 1 gang, kastet bort ett år på et forhold som av den grunn ikke fungerte og det har jeg ikke lyst til å risikere igjen. Så egoistisk er jeg faktisk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

40 minutter siden, mintgrønn skrev:

Har da aldri sagt at alle er like. Men jeg lever bare 1 gang, kastet bort ett år på et forhold som av den grunn ikke fungerte og det har jeg ikke lyst til å risikere igjen. Så egoistisk er jeg faktisk. 

Og det har du din fulle rett til å være. Forhold er ikke veldedighets-arbeid. Det skal være en gode for begge parter.

Anonymkode: c34a3...cc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/10/2019 at 5:45 PM, AnonymBruker said:

Du virker jo ikke så veldig interessert i henne akkurat heller.... Hva er poenget med tråden og hvorfor VAR du eventuelt interessert i henne i utgangspunktet?

Jeg er LEI av tråder der det skal rakkes ned på mennesker med psykiske plager og psykiske sykdommer :kjefte:

Anonymkode: 23328...678

Dette er ikke å rakke ned på andre.

Om et menneske avlyser 95% av avtalene vil interessen dale. Man må jo faktisk møtes og samhandle før følelsene griper tak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 13.32, AnonymBruker skrev:

Hun sliter med angst og depresjoner, er ikke i jobb eller skole pga. dette. Vi har møttes ên gang, men snakket en del over telefonen og på nettet. Vi har hatt planer om å møtes flere ganger, men hun har avlyst i siste liten pga. at hun sliter med angst. To ganger har hun avlyst. Hun foreslo å møtes i kveld, så vi får se hva som skjer. Hun tar ofte kontakt, så interessen er der.

Hun har også utrolig dårlig selvtillit og selvbilde, redd for at folk skal dømme henne. Det var en av unnskyldningene for at hun avlyste, at hun er redd for at jeg skal dømme henne. Hun har selv sagt at hun vurderer å legge seg inn. Er redd for at jeg blir mer som en støttekontakt hvis jeg går inn i et forhold med ei som sliter psykisk. Det forrige forholdet hennes varte bare i noen måneder, og det tok slutt i fjor høst, altså ikke så lenge siden. Har ikke gravd og spurt så mye om hvorfor det ble slutt, men er redd for at de psykiske problemene til slutt ble for mye.

Hva burde jeg gjøre? Vil jo ikke ødelegge selvtilliten hennes enda mer heller, men vurderer å avslutte det hvis hun avlyser enda en gang. Orker ikke å gå og vente og vente på noe som kanskje aldri skjer.

 

 

Anonymkode: f31a3...1e8

Psykisk sykdom kan være så mangt, men denne jenta er jo ganske hemmet av dette - siden hun ikke kan ha jobb og gå på skole, samt vurderer å legge seg inn. Det høres ut som er mer enn moderate plager, rett og slett. 

Det kan godt henne hun er ei flott jente som har masse å by på. Men det vil antakelig være krevende å være kjæresten hennes også. Hvis du lurer på om du orker å «gå rundt å vente» etter to avlysninger, så bør du kanskje spørre deg om du orker å ha en psykisk syk kjæreste. Sannsynligheten for at du vil møte større belastninger enn noen avlysninger er ganske stor. 

Får hun hjelp av psykolog eller liknende? Det er kjempeviktig tenker jeg. I utgangspunktet mener jeg at man bør fokusere på å bli friskere før man begynner å date. Rett og slett fordi når man er så syk så er man ikke «seg selv». Angsten og depresjonen tar så mye plass, at det er utrolig vanskelig for noen å bli kjent med en, og det blir ofte ikke et «likeverdig» forhold. Den ene blir mer støttekontakt enn en likeverdig partner. Det betyr ikke at man ikke er et flott menneske under sykdommen, så klart. Men den tar så mye energi at det ikke er lett å være en god partner... 

Anonymkode: 017ab...69e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.2.2019 den 16.21, lille humla skrev:

Nei, mennesker som har hatt ett vanskelig liv fortjener ikke kjærliget... 🙄

For en utrolig ondskapsfull ting å si! 

Mennesker som er onde fortjener ikke kjærlighet

Anonymkode: 51384...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...