Gå til innhold

Røde flagg hos jente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun sliter med angst og depresjoner, er ikke i jobb eller skole pga. dette. Vi har møttes ên gang, men snakket en del over telefonen og på nettet. Vi har hatt planer om å møtes flere ganger, men hun har avlyst i siste liten pga. at hun sliter med angst. To ganger har hun avlyst. Hun foreslo å møtes i kveld, så vi får se hva som skjer. Hun tar ofte kontakt, så interessen er der.

Hun har også utrolig dårlig selvtillit og selvbilde, redd for at folk skal dømme henne. Det var en av unnskyldningene for at hun avlyste, at hun er redd for at jeg skal dømme henne. Hun har selv sagt at hun vurderer å legge seg inn. Er redd for at jeg blir mer som en støttekontakt hvis jeg går inn i et forhold med ei som sliter psykisk. Det forrige forholdet hennes varte bare i noen måneder, og det tok slutt i fjor høst, altså ikke så lenge siden. Har ikke gravd og spurt så mye om hvorfor det ble slutt, men er redd for at de psykiske problemene til slutt ble for mye.

Hva burde jeg gjøre? Vil jo ikke ødelegge selvtilliten hennes enda mer heller, men vurderer å avslutte det hvis hun avlyser enda en gang. Orker ikke å gå og vente og vente på noe som kanskje aldri skjer.

 

 

Anonymkode: f31a3...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette hadde jeg skydd som pesten. Jenta er sikkert bra hun, men hun bør ta problemene sine og fikse de så godt som mulig før hun finner seg mannfolk. Selv om det ikke er hensikten ender du garantert opp som støttekontakt, samtaleterapaut og den som må ta dritten om hun har dårlige dager.

Anonymkode: c34a3...cc2

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er nok en bra person, men jeg ville også ha vurdert om jeg ønsker å være den støttende parten på alle måter. 

Anonymkode: db7b9...492

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slitsomt å elske mennesker som ikke elsker seg selv. Jeg ville ventet til hun ble frisk eller droppet hele greia. 

Anonymkode: dd9a5...276

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal gå inn i et forhold med denne jenta må du være forberedt på at dere ikke er jevnbyrdige partnere. Du vil bære hennes problemer og hennes bekymringer. Du er støttekontakt og psykolog, du har ansvar for økonomi og ditt sosiale liv får en skikkelig brems.  Hvilke forventninger har du til en kjæreste? Ønsker du at hun skal være der for deg, finne på ting, være initiativrik? Lytte til deg og støtte deg når du har sorte dager? Bli en del av din vennegjeng og ditt sosiale liv? Din familie? En psykisk syk person makter ikke slike ting. 

Hun må ta tak i sitt eget liv og sine egne problemer før hun går inn i et forhold. Du bør avslutte dette før det starter. Ikke møt henne. 

Anonymkode: e08ca...8a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun må ta tak i sitt eget liv og sine egne problemer før hun går inn i et forhold.

Enig. Og noen burde også fortelle henne nettopp dette.

Anonymkode: 23328...678

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønsker du at hun skal være der for deg, finne på ting, være initiativrik? Lytte til deg og støtte deg når du har sorte dager? Bli en del av din vennegjeng og ditt sosiale liv? Din familie? En psykisk syk person makter ikke slike ting. 

Uenig!

Anonymkode: 23328...678

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok kommet meg ut av dette, eller eventuelt bare vært en venn. Det høres ut som hun bør jobbe en del med seg selv. Det sies jo at du ikke kan elske andre før du elsker deg selv. Et forhold med henne vil bare bli fylt med et evig behov for bekreftelse fra hennes side. Og ingenting du gjør kommer til å være bra nok

Anonymkode: cb12e...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe å få barn med i alle fall. Da tar barnevernet dem..

Anonymkode: 0a8ed...a3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke noe kokus pokus. Hun blir sannsynligvis bare for nervøs når ting er avtalt på forhånd. Hvis det er hun som har foreslått i kveld: dukker hun nok opp. Hvis du vil ha et råd: åpne for å møte henne på sparket i stedet for å drive å avtale dagen før, eller flere dager før. Da får hun ikke så mye tid til å grue seg.

Anonymkode: 3b7a9...067

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å få barn med i alle fall. Da tar barnevernet dem..

Anonymkode: 0a8ed...a3e

Barnevernet tar ikke ungene til folk med angst og depresjon. Ta deg en utdannelse eller noe: kanskje noen lykkes med å trø litt vett inn i hodet ditt. 

Anonymkode: 3b7a9...067

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arwen Undómiel

Tror hun ønsker veldig å møte deg. Kanskje hun bare er redd for at du ikke skal like henne eller synes hun er teit og dust stygg osv.Hun hadde gjerne spurt deg sikkert. Kontakt er så mangt, tror hun blir super happy hvis du spør:) Alle kan bli friske av psykiske lidelser, med litt egen innsats kreves selvsagt og gode relasjoner som bygger en opp og ikke ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sliter med angst og depresjoner, er ikke i jobb eller skole pga. dette. Vi har møttes ên gang, men snakket en del over telefonen og på nettet. Vi har hatt planer om å møtes flere ganger, men hun har avlyst i siste liten pga. at hun sliter med angst. To ganger har hun avlyst. Hun foreslo å møtes i kveld, så vi får se hva som skjer. Hun tar ofte kontakt, så interessen er der.

Hun har også utrolig dårlig selvtillit og selvbilde, redd for at folk skal dømme henne. Det var en av unnskyldningene for at hun avlyste, at hun er redd for at jeg skal dømme henne. Hun har selv sagt at hun vurderer å legge seg inn. Er redd for at jeg blir mer som en støttekontakt hvis jeg går inn i et forhold med ei som sliter psykisk. Det forrige forholdet hennes varte bare i noen måneder, og det tok slutt i fjor høst, altså ikke så lenge siden. Har ikke gravd og spurt så mye om hvorfor det ble slutt, men er redd for at de psykiske problemene til slutt ble for mye.

Hva burde jeg gjøre? Vil jo ikke ødelegge selvtilliten hennes enda mer heller, men vurderer å avslutte det hvis hun avlyser enda en gang. Orker ikke å gå og vente og vente på noe som kanskje aldri skjer.

 

 

Anonymkode: f31a3...1e8

Takk deg selv som tydeligvis finner henne interessant nok til at du har et behov for å skrive om henne her, ikke fra øverste hylle du har valgt noen her, hvorfor du ønsker å ta dette videre aner ikke jeg men kan gi deg et tips om å gå videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ha trukket meg litt unna... Psykisk sykdom er ingen spøk, og dette vil prege deg resten av ditt liv om du nå involverer deg. 

Jeg vil på ingen måte rakke ned på noen, men etter min egen erfaring så ville jeg anbefale deg og takke pent nei. 

For at man skal kunne bli glad i noen, må man være glad i seg selv først! 

Uansett lykke til med det valget du tar! 

Anonymkode: f1897...930

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver jo ikke noe mer om henne enn at hun har disse problemene. Så det er vanskelig å skjønne hvorfor du vurderer å treffe henne videre. 

Anonymkode: 648b7...cd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun sliter med angst og depresjoner, er ikke i jobb eller skole pga. dette. Vi har møttes ên gang, men snakket en del over telefonen og på nettet. Vi har hatt planer om å møtes flere ganger, men hun har avlyst i siste liten pga. at hun sliter med angst. To ganger har hun avlyst. Hun foreslo å møtes i kveld, så vi får se hva som skjer. Hun tar ofte kontakt, så interessen er der.

Hun har også utrolig dårlig selvtillit og selvbilde, redd for at folk skal dømme henne. Det var en av unnskyldningene for at hun avlyste, at hun er redd for at jeg skal dømme henne. Hun har selv sagt at hun vurderer å legge seg inn. Er redd for at jeg blir mer som en støttekontakt hvis jeg går inn i et forhold med ei som sliter psykisk. Det forrige forholdet hennes varte bare i noen måneder, og det tok slutt i fjor høst, altså ikke så lenge siden. Har ikke gravd og spurt så mye om hvorfor det ble slutt, men er redd for at de psykiske problemene til slutt ble for mye.

Hva burde jeg gjøre? Vil jo ikke ødelegge selvtilliten hennes enda mer heller, men vurderer å avslutte det hvis hun avlyser enda en gang. Orker ikke å gå og vente og vente på noe som kanskje aldri skjer.

 

 

Anonymkode: f31a3...1e8

Du virker jo ikke så veldig interessert i henne akkurat heller.... Hva er poenget med tråden og hvorfor VAR du eventuelt interessert i henne i utgangspunktet?

Jeg er LEI av tråder der det skal rakkes ned på mennesker med psykiske plager og psykiske sykdommer :kjefte:

Anonymkode: 23328...678

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og Trådtittelen din...."Røde flagg hos jente"...-Si meg vet De hva røde flagg ER? Det høres ikke slik ut! :dry:

Anonymkode: 23328...678

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og Trådtittelen din...."Røde flagg hos jente"...-Si meg vet De hva røde flagg ER? Det høres ikke slik ut! :dry:

Anonymkode: 23328...678

Tror ikke du vet hva røde flagg er. Når det er så mange problemer og så mange hensyn som må tas på et så tidlig tidspunkt, så kan man ikke klandre TS for at han tenker seg om.

Anonymkode: c34a3...cc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uavhengig av psykisk sykdom eller ikke hadde jeg syntes at det var slitsomt at treff ble avlyst flere ganger. Hadde avsluttet uansett ved tredje avlysning. 

Anonymkode: 29c35...865

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...