Gå til innhold

Formosiss prøver igjen.


Gjest Formosiss

Anbefalte innlegg

Gjest Formosiss

Take me to the magic of the moment on a glory night.. Radioen surrer og går, og det er på tide å skrible ned nok en dags hendelser (ikke at det er så mange).

Sov lenge i dag, etter at jeg la meg klokken 04.00 i natt. Jeg må prøve å snu døgnet mitt igjen, men det er ikke så enkelt med de arbeidstidene mine. Jeg må jo liksom bare få med meg alt det tapte; forum,websider, WoW, bøker osv. Vi får se hvordan det blir.

Jeg skjønner ikke hva som skjer med meg om dagen, eller hvorfor det skjer. Jeg får angstanfall i hytt og gevær; nakke-, hals- og hodemusklene spenner seg til det ytterste, jeg biter tennene sammen, skjelver, blir kvalm, får hjertebank og blir seriøst skikkelig dritredd for ett eller annet jeg ikke vet hva er. I tillegg til dette klarer jeg nesten ikke å spise; spiser maks to ganger om dagen, og dette kun fordi jeg vet jeg -må-. Maten vokser i munnen min og alt er bare ekkelt. Sukk.

Har en stygg mistanke om at det er kombinasjonen av ensomhet, savn og ekstremt stress som gjør det, men jeg vet ikke jeg. Er ikke noe koslig iallfall :-(

Var på jobb i dag også. Jobbet fra 17 - 22. Det var egentlig helt greit; var en del å gjøre, men tiden gikk fort. Beate og Steffen var innom og spiste og skravlet litt. Det var koslig. I tillegg var det en kunde som snek seg til 2 x bestillingene sine; påstod jeg ikke hadde gitt ut maten, enda jeg vet jeg ga den ut. Jaja. Det ble skrevet på wastelisten, slik at det ikke skulle gå ut over meg. Men fy faen, så frekt da. Bare stjele mat slik - til og med andre kunder så at han hadde fått maten før - men han insisterte på at det hadde han -ikke-. Jaja.

I morgen har jeg fri, mens jeg jobber fra 09 - 17 på onsdag.

Tenker jeg skal ta meg en tur til stallen i morgen. Har lyst til å ri en laaaang tur med pånnien. Bare koble skikkelig av. Det hadde vært deilig. I tillegg må jeg begynne å pakke ned kjøkkensakene, og snakke med gårdeier, slik at jeg får igjen tingene mine som er nede i boden. Gleder meg til å flytte nå :-D

Men, nå tror jeg at jeg skal finne sengen. Natta, folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Formosiss

Lenge siden sist nå. Har flyttet og greier, og fikk ikke igjen Internett før i dag. Skal prøve å ta en lineær oppdatering nå.

Onsdag:

Gikk på en "smell" i dag. Utrolig spysyk og ville bare grine. Selskapssyk til tusen, og generelt så langt nede man kan komme. Iallfall til meg å være. Sjefen så at jeg ikke var frisk, og lot meg gå hjem med en gang jeg spurte. Tilbringte en del timer med å bare grine. Det er egentlig ganske deilig å grine, men ikke når man bare føler for å grine mer, til mer man griner. Sukk.

Fikk samlet meg sammen såpass at jeg kunne dra og hente mamma, som kom med bussen klokken 22.00. Det var godt å se henne igjen, faktisk. Vi er så mye bedre venner når vi har hverandre litt på avstand slik, enn når vi går oppå hverandre. Det er koslig å ha henne å snakke med. Hun var også god å snakke med om det som skjer med meg, iom. at hun har disse plagene selv, bare i større grad.

Vi spiste på McDonald's Karl Johan etter at hun kom.

Torsdag:

Flyttedag.

Begynte dagen med å dra opp til Bjølsen for å velge ut leilighet. Så på tre forskjellige, og det ble den første vi så; fin utsikt ned i "hagen", veldig rolig og stille, og OK farger (temaet i dette huset er grønt; det matcher til og med PC-en min). Bor i 4.-etasje, noe jeg er godt fornøyd med.

Etter dette dro vi på IKEA, og shoppet masse nye greier til Casa de Formosiss. Dro ned igjen, og trasket litt rundt. Dro så til Nydalen for å spise på Peppes, men Gud, de var trege der.

Holdt på å skjære seg med flyttehjelpen min også, iom. at de plutselig fant ut at vi måtte flytte innen 20 minutter - da satt vi og ventet på maten i Nydalen. Fikk sagt det at jeg spurte de for lenge siden om de kunne hjelpe til, og at de hadde sagt ja da - så da tok de det når det passet for oss.

Det ble utrolig stresset uansett, og jeg tror aldri jeg har bært så tungt, og løpt så mange ganger ned og opp 3 etasjer på 1 time. To lass, og jeg var på plass på Bjølsen.

Dro ned for å vaske gamlerommet, og var ferdige der rundt 23:30. Begynte så vidt å pakke ut her også, men ga opp ved 01:30-tiden - var trøøtt og sliten da.

Fredag:

Ble nok en tur til Ikea i dag. Slependen denne gangen. Hater egentlig det stedet, men vi orket ikke vente en time på bussen. Uoversiktelig plass. Shoppet litt før dette på dagen også, bl.a. noen nye klær og greier.

Mamma kjøpte vannkoker og microbølgeovn til meg i bursdagsgave. Snille mammaen min. Sukk.

Fikk møblert ferdig rommet mitt også. Det var deilig.

Ble McDonald's-middag i dag også. Vi suger ;-)

Lørdag:

Shoppe & avslapningsdag.

Trasket rundt i Oslos gater og brukte penger jeg ikke har. Fikk litt nye klær av mamma, og kjøpte litt selv også. Artig :-)

Fikk hentet opp microbølgeovnen også. Nå er kjøkkenet mitt et fullverdig teknologisk rom; smørbrødgrill, vannkoker, espressomaskin, smoothieblender og microbølgeovn. Lurer på når jeg skal få brukt alt.

Spiste kyllingfilet, ris, salat og currysaus i dag. Namnam.

Søndag:

I dag har vi storkost oss!

Jeg var en tur på arbeid tidlig på dagen, men slapp før jeg egentlig var ferdig, siden det var så utrolig lite å gjøre.

Vi tok buss og bane ned til byen, og gikk for å spise på Dinner. Jeg spiste braisert andebryst, og mamma spiste andebryst L'orange - begge deler var helt utrolig nydelig. Avsluttet med fritert banan, som er sykt godt.

Dro til Colosseum og bestilte billetter til 21.00-forestillingen av Mrs. og Mr. Smith. Trasket rundt i Fronger/Vigelandsparken en stund, og gikk så og kjøpte kaffe og is på McD(!) - i mangelen av andre steder.

Filmen var helt OK; begge var enige om at det var god underholdning iallfall. Var trøtte når vi kom tilbake, så vi la oss ned.

Dette har vært en super dag; jeg har slappet av og vært forholdsvis rolig hele dagen. Noe jeg ikke har vært de forestående dagene.

I dag, mandag:

Stod opp klokken 0900, og handlet mye mat og greier på Ica Maxi. Fikk endelig sendt i vei medisinene til Kristian også, så nå kan jeg begynne å ta mine. Skummelt dog.

Vi spiste middag, og dro ned i byen. Kjøpte meg et par sandaler, siden de andre avgikk med døden under hælskifting. Kjøpte også et par skrubbhansker på Bodyshop og noen hårgreier på HM. Mamma kjøpte seg en rekke stilige topper; hun må tørre mer når det kommer til klær. Hun må bli stoltere av den kroppen hun har, og heller fremheve det som er bra, i steden for å prøve å skjule alt. Kanskje hun skal få bli-ny-dag i Oslo til julegave? Vi får se :-)

Hun dro 13:30. Det var veldig tungt, og tårene var ikke langt unna. Men jeg klarte å svelge det i meg. Det har vært utrolig koslig å ha henne her - vi har snakket mye, brukt masse penger og rett og slett storkost oss. Tror det er veldig godt for henne å komme seg vekk også. Skal absolutt gjentas, men helst uten innlagt flytting. ;-)

Jobbet fra 15.00 - 21.00 i dag; jobber fra 16.00 - 22.00 i morgen. Det går vel bra, tenker jeg. Det er ikke så fantastisk mye å gjøre for tiden.

Håper det går bra frem til den 17., og at jeg klarer å la vær å få de verste anfallene. Det er så lite koslig.

Men, nå har jeg på følelsen at jeg har skrevet veldig lite interessante ting, over veldig mange linjer, så det er kanskje på tide å avslutte. Forsvinner inn i WoW-verdenen igjen nå, iallfall for en liten stund.

For dere som har savnet meg (skjønt jeg tror ikke det er så mange), så er jeg tilbake nå :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Dagen begynte med en joggetur. Hohei, jeg må jo være rent syk. ;-) Jogget ikke så lenge, var ute kanskje en halv time - men det er uansett mye bedre enn ingenting. Må ta det med ro i begynnelsen, iom. at både motivasjonen og foten er litt shabby.

Slappet av med litt WoW og surfing før jobb. Begynte 16.00, og når klokken var 19.00 var jeg allerede dausliten - men det gikk da bra - var sjeleglad når jeg stemplet ut 22.00.

Fri i morgen, og da skal jeg ut på ridetur med Anna (en på arbeid). Trene skal jeg også gjøre; tenkte å sykle litt på trimsykkelen mens jeg vasker klær. Det kan da umulig skade, iallfall. Handle mat må jeg gjøre også, men Ica Maxi er slik en farlig butikk :-P

Det føltes forresten rimelig godt å sjekke kontoen i dag - 17500 kr. Rik. Så mye penger har jeg aldri hatt på kontoen før, tror jeg. Heldige meg ;-) Nå er det bare 14K igjen, da, siden jeg betalte noe gjeld og slikt. Bestilte flybillett til Røros gjorde jeg også - så den 17. Juli klokken 13:15 letter jeg fra Gardermoen :-D

I morgen begynner jeg på kuren min. Blir spennende å se om magen min overlever, og om de funker.

Litt urolig i dag. Klarer ikke å sitte stille. :-s Men jeg tror pillene begynner å hjelpe litt.. Får håpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Formosiss

Deilig dag i dag. Har tatt det noenlunde med slående ro, og det har bare vært deilig.

Begynte på pillekuren min i dag, føler meg rent som en narkoman; 5 x pilleting, 1 x beroligende-pilleting og 1 blås serentide. Men, så lenge ting funker, så er det greit for meg. Mistenker at jeg har fått bivirkninger av de 5 pillene, med mindre det er været da - jeg har nemlig en heidundrende hodepine nå, så neste stopp etter bokji er sengen.

Var for første gang nede i vaskeriet i dag, og gud - så innviklet alt skulle være. I tillegg var maskinen rimelig ustabil; den sa 25 minutter, men den brukte over 1 time. Jaja. Ingen "big deal". Handlet også litt mat og greier og greier.

Dro opp til stallen klokken 13.00; møtte Anna på busstoppet. Var vel ute i omtrent 3 timer; red først til Hauger for å møte Anna og Gin, og så trasket vi rundt i skogen ved gården, vidre opp mot Sander, opp i skogen og rundt Sandermosen og tilbake veien. Pånnis var kjempefin i dag, og vi kunne faktisk både skritte og trave først - på lange tøyler! Ble stolt da. Tøltet litt også, men jeg vurderer å spandere på meg et par tunge vekter, for å se om det blir enda bedre av det. Vi får se.

Var iallfall utrolig deilig å være ute så lenge; ble brun også :-D Nå har jeg to forskjellige utrolig lekre skiller på armene. Tjohei.

Lagde meg spekemat, kokte poteter og hvit saus til middag, og jordbær med fløte til dessert. Nesten så jeg overgår meg selv. Vasket opp og ordnet kjøkkenet gjorde jeg også (må vaske gulv og shine opp badet i morgen). Jeg er så flink, atte.

I morgen jobber jeg igjen; fra 16.00 - 21.00. Det er jo forsåvidt en grei vakt. Gruer meg en smule til lørdag og søndag, da jobber jeg fra 13.00 - 21.00 hver dag. *Sukk*

Nei, nå er det sengetid for små og store barn.

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei! Snek meg innom dagboken din, og vil bare si hei :klem: Legger deg til e-post varsling jeg :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...