Gå til innhold

Kan nabo kreve gjelling av hannkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katter burde vært avskaffet som husdyr i tett befolkede strøk! De er skadedyr som pisser, driter og sloss over alt, og som ikke er opptatt av menneskene sine i det hele tatt. Og de dreper småfuglene våre. Generelt, så er de noen ganske usympatiske og ekle dyr. Gjelling er uansett en god ide, for da begrenses antallet nye katter, noe som er ubetinget positivt.

Anonymkode: 24861...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter burde vært avskaffet som husdyr i tett befolkede strøk! De er skadedyr som pisser, driter og sloss over alt, og som ikke er opptatt av menneskene sine i det hele tatt. Og de dreper småfuglene våre. Generelt, så er de noen ganske usympatiske og ekle dyr. Gjelling er uansett en god ide, for da begrenses antallet nye katter, noe som er ubetinget positivt.

Anonymkode: 24861...689

Ganske mange usympatiske og ekle mennesker rundtom også...

Anonymkode: abe43...663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange usympatiske og ekle mennesker rundtom også...

Anonymkode: abe43...663

Hva har det med saken å gjøre?

 

Anonymkode: 8c17b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katter burde vært avskaffet som husdyr i tett befolkede strøk! De er skadedyr som pisser, driter og sloss over alt, og som ikke er opptatt av menneskene sine i det hele tatt. Og de dreper småfuglene våre. Generelt, så er de noen ganske usympatiske og ekle dyr. Gjelling er uansett en god ide, for da begrenses antallet nye katter, noe som er ubetinget positivt.

Anonymkode: 24861...689

Er hundepiss oppetter gjerdet og busker, og kablene jeg daglig finner i hagen etter andres hunder bedre? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Kontormus skrev:

Er hundepiss oppetter gjerdet og busker, og kablene jeg daglig finner i hagen etter andres hunder bedre? 

Nei, men hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 8c17b...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katta er frisk og rask. 8 år for seint? Katter lever ikke til de blir 80 da. De fleste tar kvelden når de er 10-12 år gamle. Nei nå blir det for mye hysteri her inne. Jeg fikk vite det jeg trengte, jeg trenger ikke betale noe bidrag for Arnolds forlystelser i nabolaget, og da er jeg blid 😻.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Vel det ser ut som du «betaler» allerede da naboene ikke liker deg da du ikke gjerller katta. Arnold vil også betale prisen for ditt uansvarlige dyrehold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 8c17b...f86

Da burde hunder også blitt avskaffet som pisser og driter overalt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hva har det med saken å gjøre?

Anonymkode: 8c17b...f86

Saken er at piss er piss,  og dritt er dritt uansett hvilket dyr det kommer fra. Om katter skulle forbys pga dette, måtte hunder også vike. Og det kommer aldri til å skje med noen av artene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Kontormus skrev:

Saken er at piss er piss,  og dritt er dritt uansett hvilket dyr det kommer fra. Om katter skulle forbys pga dette, måtte hunder også vike. Og det kommer aldri til å skje med noen av artene.

Problemet er at katter gjør fra seg over alt! I sandkasser, i blomsterbed og diverse andre steder. Det gjør vanligvis ikke andre dyrearter. Det er en realitet du ikke kommer unna. At piss r piss, og dritt er dritt, er jeg heller ikke sikker på. For det første, så stinker kattepiss og katteavføring tusen ganger verre enn annen avføring. For det andre, så har jeg lest et sted, at kattemøkk inneholder flere skadelige parasitter og bakterier enn avføring fra andre arter.

Anonymkode: 24861...689

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at katter gjør fra seg over alt! I sandkasser, i blomsterbed og diverse andre steder. Det gjør vanligvis ikke andre dyrearter. Det er en realitet du ikke kommer unna. At piss r piss, og dritt er dritt, er jeg heller ikke sikker på. For det første, så stinker kattepiss og katteavføring tusen ganger verre enn annen avføring. For det andre, så har jeg lest et sted, at kattemøkk inneholder flere skadelige parasitter og bakterier enn avføring fra andre arter.

Anonymkode: 24861...689

Spiller i ingen rolle. Jeg setter ikke pris på piss og dritt på NOE som er mitt. Hunder er ikke det spor bedre, og har nok like mye rart i avføringen. (Og de kan jo finne på å spise bæsj de finner). Det er så vidt jeg vet laget ormekurer som det er meningen en skal behandle våre dyr med. Både hunder og katter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Kontormus skrev:

Spiller i ingen rolle. Jeg setter ikke pris på piss og dritt på NOE som er mitt. Hunder er ikke det spor bedre, og har nok like mye rart i avføringen. (Og de kan jo finne på å spise bæsj de finner). Det er så vidt jeg vet laget ormekurer som det er meningen en skal behandle våre dyr med. Både hunder og katter

Piss og dritt er ikke delikat uansett, nei. Men hunder driter vanligvis IKKE i sandkasser og blomsterbed. Det gjør katter hele tiden. 

Anonymkode: 24861...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Piss og dritt er ikke delikat uansett, nei. Men hunder driter vanligvis IKKE i sandkasser og blomsterbed. Det gjør katter hele tiden. 

Anonymkode: 24861...689

Vet du, jeg plages ikke veldig av møkk i sandkasser. Skjønner dog at de som har småbarn gjør det. Men sandkasser kan dekkes til når de ikke brukes. For blomsterbed finnes det også metoder for å begrense mengden møkk. Men gul snø og stinkende hagegjerder finnes det ikke mange metoder for å slippe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Kontormus skrev:

Vet du, jeg plages ikke veldig av møkk i sandkasser. Skjønner dog at de som har småbarn gjør det. Men sandkasser kan dekkes til når de ikke brukes. For blomsterbed finnes det også metoder for å begrense mengden møkk. Men gul snø og stinkende hagegjerder finnes det ikke mange metoder for å slippe

Gul snø? Plager det deg virkelig? 

Det som plager meg er kattebæsj OG hundebæsj overalt. Blir så jævlig provosert. Seinest idag plukket jeg opp fire ruker langs veien på tur... 

Anonymkode: cf437...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gul snø? Plager det deg virkelig? 

Det som plager meg er kattebæsj OG hundebæsj overalt. Blir så jævlig provosert. Seinest idag plukket jeg opp fire ruker langs veien på tur... 

Anonymkode: cf437...ca1

Fatter ikke at katteeiere kan være så utrolig lite ansvarsfulle. Kjæledyrene deres ødelegger livskvaliteten til naboene sine, raserer småfuglbestander og er en generell plage. Likefullt blir de bare hivd på dør uten tilsyn når eierne er lei av at de er inne. 

På høy tid det kommer en lov som forbyr slikt husdyrhold.

Anonymkode: 8c17b...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ganske mange usympatiske og ekle mennesker rundtom også...

Anonymkode: abe43...663

Ja, det er klart. Det ene utelukker ikke det andre. Det jeg imidlertid sliter med å forstå, er hvorfor katter er så populære som husdyr. De bryr seg minimalt om flokken sin, er ofte uberegnelige og vanskelige å tolke, forsvinner når de finner det for godt, og de sloss, pisser og driter over alt.

Anonymkode: 24861...689

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er klart. Det ene utelukker ikke det andre. Det jeg imidlertid sliter med å forstå, er hvorfor katter er så populære som husdyr. De bryr seg minimalt om flokken sin, er ofte uberegnelige og vanskelige å tolke, forsvinner når de finner det for godt, og de sloss, pisser og driter over alt.

Anonymkode: 24861...689

Spot On! Jeg greier bare ikke skjønne hva som er så sjarmerende med disse vandrende bakteriebombene som stort sett gjør livet surt for naboer og forpester miljøet.

Anonymkode: 8c17b...f86

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt å se hvor mange det er som blir så sinte når det er snakk om katter 😂 snakk om å fyre seg opp! Blir dere så sinte i virkeligheten også så burde dere melde dere på sinnemestringskurs. Dere drar jo alle katter og alle eiere under samme kam jo 😂

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt å se hvor mange det er som blir så sinte når det er snakk om katter 😂 snakk om å fyre seg opp! Blir dere så sinte i virkeligheten også så burde dere melde dere på sinnemestringskurs. Dere drar jo alle katter og alle eiere under samme kam jo 😂

Anonymkode: 5643a...726

Innlegget ditt, fullstendig fritatt for enhver ansvarsfølelse, behov for å forklare, eller respekt for de plager disse dyrene påfører nabolag og mennesker sier så uendelig mye om hvem dere er.

 

Anonymkode: 8c17b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innlegget ditt, fullstendig fritatt for enhver ansvarsfølelse, behov for å forklare, eller respekt for de plager disse dyrene påfører nabolag og mennesker sier så uendelig mye om hvem dere er.

 

Anonymkode: 8c17b...f86

Javel ja 😂 heldigvis veit du fint lite om mitt dyrehold! Så den der kommer du ikke langt med. 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...