Gå til innhold

Kan nabo kreve gjelling av hannkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånne som deg er grunnen til at dyrebeskyttelsen sliter ræven av seg hvert år med å dra rundt og hente dumpede kattunger, finne nye hjem til katter som ingen vil ha osv. Du er en del av et problem som fører til dyremisshandling av katter uansett hvordan du vrir og vender på det. Katter har virkelig ikke noe skade av å bli kastrert, de lever gode liv uten og de står ikke i fare for å få mange sykdommer. Når de kastreres slåss de også mindre og man kan unngå dyre vetrinærregninger. 

Anonymkode: e147e...4b8

Dette! 

Katteiere som innehar denne type dårlige dømmekraft burde blitt pålagt å betale bøter til dyrebeskyttelsen. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, estrella skrev:

Da burde du ikke slippe katten din ut. Det er skikkelig bedritent å bevisst la hannkatten sin gå rundt og lage kattunger. Å la kattene gå fritt ute generelt er egentlig jævlig dritt for alle andre som ikke eier katten/katter. 

TS her. Dette høres ut som en slik tvangstenkende bymentalitet. Han Arnold er et kattedyr på lik linje med løven, om enn litt mindre. Tanken på å nekte han å gå ut i fresk luft og jakte på mus, fugler og hukatter får meg til å grøsse. "Innekatt", hva i huleste er det forno tull? For mennesker har vi et mer passende ord på folk som behandles slik; innsatt. Det er med andre ord en straff. Om du ikke vil sleppe ut katta di så får du la vær å ha katte. Og om du ikke tåler synet av dyr så får du flytte høgere opp i blokka di i by'n, og holde deg inne sjæl.

Anonymkode: 7f04b...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette høres ut som en slik tvangstenkende bymentalitet. Han Arnold er et kattedyr på lik linje med løven, om enn litt mindre. Tanken på å nekte han å gå ut i fresk luft og jakte på mus, fugler og hukatter får meg til å grøsse. "Innekatt", hva i huleste er det forno tull? For mennesker har vi et mer passende ord på folk som behandles slik; innsatt. Det er med andre ord en straff. Om du ikke vil sleppe ut katta di så får du la vær å ha katte. Og om du ikke tåler synet av dyr så får du flytte høgere opp i blokka di i by'n, og holde deg inne sjæl.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Å du er så tøff atte. Tøffere om du hadde tatt litt ansvar da 🙄

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en rabiat nabo som nå har sendt brev i posten og trappet opp på døra for å kjefte. Hun mener at hun kan kreve at jeg får hannkatten min gjellet bare fordi hun mener den har fått hennes katt gravid tre ganger på et par år, og at hun vil kreve "bidrag" til kattemat og vaksiner dersom det skjer igjen. Jeg mener dette høres totalt urimelig ut. Går det an å kreve dette? Jeg sa hun kunne fôre katta si p-piller men da hisset hun seg opp voldsomt og kjeftesmella gikk i flere minutter.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Krev farskapstesting!! 

Hva er egentlig satsen for kattebidrag?

 

Fra spøk til revolver, dere burde begge to få dyra deres sterilisert/ kastrert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forundret.. skrev:

Krev farskapstesting!! 

Hva er egentlig satsen for kattebidrag?

 

Fra spøk til revolver, dere burde begge to få dyra deres sterilisert/ kastrert.

🤣👌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Inntil en av dere kattedamene presenterer synspunkter i forhold til de plagene deres dyrehold påfører naboer vil du ha min (og politiets) gehør....husk, det er MANGE som misliker måten dere holder dyr på 

Anonymkode: 8c17b...f86

 

Dersom mine naboer opplever at mine katter er til sjenanse tenker jeg at det er mitt problem, og mitt ansvar å prøve diverse midler for å unngå at feks kattene går på do i bed el.l. 

Dersom mine naboer oppfører seg stygt mot kattene er det naboene som har et problem. 

 

Jeg har ekstremt lite til overs for mennesker som er stygge med dyr.

Anonymkode: 25706...9b2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du vært litt lur nå så hadde du i stedet drøftet problemstillingen med katter som bruker naboens eiendom som toalett i byggefelt rundt om i vårt langstrakte land.

hvis dere kattefolk skal bli litt troverdige så må dere forholde dere til DENNE problemstillingen i stedet for prisene på kattemat i Strømstad 🙄

Anonymkode: 8c17b...f86

Hadde du vært litt lur hadde du skjønt at ikke alle katteeiere bor i byggefelt og bryr seg om prisene på kattemat i Strømstad.
Du bommer jo bare mer og mer, er du sikker på at du er så våpenkyndig som du påstår? :)

Denne tråden handler om hvorvidt det er greit å kreve at naboene kastrerer katten sin. Dersom du ønsker å drøfte kattebæsj i andres hage kan du starte din egen tråd. TS sin katt bæsjer nok minst like mye i naboenes hage som andre katter. sjansen er stor for at den er til enda større sjenanse siden den er ukastrert, og ukastrerte katter reker lengre unna hjemmet og kan også godt finne på å markere revir ved å drite midt på plena og la bæsjen ligge der uten å grave den ned.
Men noe sier meg at du kjenner TS og at dere har det veldig gøy her på forumet i kveld ;)

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst! Mener du hundeiere håndterer sine dyr på samme måte som kattefolk?

Hvilken planet lever du på....🙄

Anonymkode: 8c17b...f86

Stadig flere katteeiere velger å ha innekatt som de lufter i sele eller har i inngjerdet område. Akkurat som hundeeiere gjør.
Ute på bygda er det ganske vanlig at hundeeiere lar hundene løpe løst rundt både i nabolaget og ute i skogen. Utallige saker om sauer som blir drept eller kaster lammene fordi noen hundeeiere tror de har full kontroll på hundene sine. Det finnes uansvarlige dyreeiere blant både hundeeiere og katteeiere.
Jeg lever på jorden sammen med sånne snålinger som deg :)

Anonymkode: 9d3b0...044

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Promqueen
1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Du må jo være passe dum i huet om du mener noe slikt!! Sånne som deg skulle aldri hatt lov til å ha dyr!! Regner med at katten din ikke er vaksinert og får billigmat bra daglivaren!! Edle deler??? Herregud dummeste jeg har hørt! 😒 bare å vente på den dagen katten din kommer hjem skadet fordi den har vært i slåsskamp eller stikker langt av gårde fordi du er egoistisk!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Er maskuliniteten din virkelig så sårbar? 

Anonymkode: fa90e...6c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er maskuliniteten din virkelig så sårbar? 

Anonymkode: fa90e...6c7

Bruker nok katten som en erstatning for noe han selv ikke har 😎

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Promqueen skrev:

Du må jo være passe dum i huet om du mener noe slikt!! Sånne som deg skulle aldri hatt lov til å ha dyr!! Regner med at katten din ikke er vaksinert og får billigmat bra daglivaren!! Edle deler??? Herregud dummeste jeg har hørt! 😒 bare å vente på den dagen katten din kommer hjem skadet fordi den har vært i slåsskamp eller stikker langt av gårde fordi du er egoistisk!! 

For det første så lever'n opp til navnet sitt, og er diger som Arnold Schwarzenegger i sine glansdager, så det er nok han som deler ut juling i sitt revir. Han er også en sabla god jeger og eter både fugler og mus flere ganger i uka. Ellers pleier'n å få mye matrester; kjøtt og fisk. Dyrlege har'n aldri trengt hittil, men blir'n alvorlig sjuk eller skada så skal'n få behandling som en aristokrat i Englands storhetstid. Han får leve som kongen på haugen, akkurat som sin herre 😎.

Anonymkode: 7f04b...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du slippe ut dyret ditt uten tilsyn, er det ditt ansvar at den ikke reproduserer seg - dette gjelder både deg og din nabo. Både kastrering og chipping burde vært påbudt ved kjøp av dyr. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katte hennes kommer ikke til å slutte å bli gravid, selv om du kastererer katten din. 

Men du burde kasterere katten din uansett.  gjør det uten at hun vet det. Neste gang katta hennes blir gravid, og hun klager til deg -så sier du at din katt er kastrert og at det er på tide at hun steriliserer katten sin, da det er mange hannkatter rundt omkring som ikkeer kastrerte  - at det ikke hjelper at bare din blir kastrert 

Anonymkode: b8ae0...292

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det første så lever'n opp til navnet sitt, og er diger som Arnold Schwarzenegger i sine glansdager, så det er nok han som deler ut juling i sitt revir. Han er også en sabla god jeger og eter både fugler og mus flere ganger i uka. Ellers pleier'n å få mye matrester; kjøtt og fisk. Dyrlege har'n aldri trengt hittil, men blir'n alvorlig sjuk eller skada så skal'n få behandling som en aristokrat i Englands storhetstid. Han får leve som kongen på haugen, akkurat som sin herre 😎.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Det er en katt, ikke en forlengelse av deg, Ts. Passe pinlig å leve gjennom katta

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Dette høres ut som en slik tvangstenkende bymentalitet. Han Arnold er et kattedyr på lik linje med løven, om enn litt mindre. Tanken på å nekte han å gå ut i fresk luft og jakte på mus, fugler og hukatter får meg til å grøsse. "Innekatt", hva i huleste er det forno tull? For mennesker har vi et mer passende ord på folk som behandles slik; innsatt. Det er med andre ord en straff. Om du ikke vil sleppe ut katta di så får du la vær å ha katte. Og om du ikke tåler synet av dyr så får du flytte høgere opp i blokka di i by'n, og holde deg inne sjæl.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Jeg trur du og Arnold ler godt på lørdagskvelden :ler: 

Her har du fisket med det helt riktige agnet, og du har fått napp så det holder herfra til evigheten.

Klø Arnold under haka og gi ham en chip under skinnet sånn at du får ham tilbake om han skulle bli skadet eller overkjørt under en av utfluktene sine. Chip redder liv, og det livet unner du vel den godeste Arnold? - gjør du ikke? 

Anonymkode: 363ef...8bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor sløve valger hankatter - de blir ikke drektige 🙄

Anonymkode: 26169...301

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For det første så lever'n opp til navnet sitt, og er diger som Arnold Schwarzenegger i sine glansdager, så det er nok han som deler ut juling i sitt revir. Han er også en sabla god jeger og eter både fugler og mus flere ganger i uka. Ellers pleier'n å få mye matrester; kjøtt og fisk. Dyrlege har'n aldri trengt hittil, men blir'n alvorlig sjuk eller skada så skal'n få behandling som en aristokrat i Englands storhetstid. Han får leve som kongen på haugen, akkurat som sin herre 😎.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Man vet som regel ikke at katta har helseproblemer før man drar til veterinæren, tulling. Siden du ikke vet noe som helst om dem kan jeg opplyse deg om at katter ikke viser at de er syke. Derfor drar man til veterinær minst 1 gang i året. Vedder 1000 spenn på at han har både tannstein og tannkjøttbetennelse med den dietten der.

Velvel, du får hilse Arnold fra meg og ønske han lykke til med katte-aidsen og tennene som kommer til å bli trekt når du endelig krøker deg til veterinæren 8 år for sent. 

Anonymkode: f4ea8...0c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man vet som regel ikke at katta har helseproblemer før man drar til veterinæren, tulling. Siden du ikke vet noe som helst om dem kan jeg opplyse deg om at katter ikke viser at de er syke. Derfor drar man til veterinær minst 1 gang i året. Vedder 1000 spenn på at han har både tannstein og tannkjøttbetennelse med den dietten der.

Velvel, du får hilse Arnold fra meg og ønske han lykke til med katte-aidsen og tennene som kommer til å bli trekt når du endelig krøker deg til veterinæren 8 år for sent. 

Anonymkode: f4ea8...0c4

Katta er frisk og rask. 8 år for seint? Katter lever ikke til de blir 80 da. De fleste tar kvelden når de er 10-12 år gamle. Nei nå blir det for mye hysteri her inne. Jeg fikk vite det jeg trengte, jeg trenger ikke betale noe bidrag for Arnolds forlystelser i nabolaget, og da er jeg blid 😻.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Katta er frisk og rask. 8 år for seint? Katter lever ikke til de blir 80 da. De fleste tar kvelden når de er 10-12 år gamle. Nei nå blir det for mye hysteri her inne. Jeg fikk vite det jeg trengte, jeg trenger ikke betale noe bidrag for Arnolds forlystelser i nabolaget, og da er jeg blid 😻.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Når man ikke tar vare på dem blir de kanskje 10-12 år, mens de som blir tatt godt vare på, får maten de trenger og er kastrerte så de slipper sykdom og skader lever lett til de er 18. Men det er vel ikke så farlig for deg så lenge du kan tro at katten er tøff med baller. Du er så kul atte, vi har skjønt det nå

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...