Gå til innhold

Kan nabo kreve gjelling av hannkatt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Steriliser begge kattene og hold de i bånd om de skal være ute! 

Anonymkode: 0c804...75a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naboen din må være bra dum i hodet om hun tror at din katt, den nærmeste, er den eneste hennes hunnkatt har paret seg med. Hannkatter kommer fra fjern og nær og går lange distanser når de får snusen i en hunnkatt med løpetid.

Synes dere skal ta dere sammen begge to og kastrere begge kattene. Det hjelper ikke en dritt at den nærmeste naboen kastrerer sin hannkatt. Det er sannsynligvis hundrevis av andre i distriktet.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Steriliser begge kattene og hold de i bånd om de skal være ute! 

Anonymkode: 0c804...75a

Nei, Kastrer begge kattene. Sterilisering sørger for at de fremdeles har sexdrift, får løpetid etc. 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig begrep for de som bor utenfor østlandet. 

Anonymkode: 047c9...149

Også for vi som bor på Østlandet, men bør ikke kastrering gjøres mens katten er rundt halvt år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Apis skrev:

Også for vi som bor på Østlandet, men bør ikke kastrering gjøres mens katten er rundt halvt år?

Det bør gjøres før de rekker å forplante seg, ja. Normalt i den alderen du nevner.

I tv-dokumentarer fra Storbritannia og sånn, snakker de om kastrering av katter ned til fire mnd.

Anonymkode: 60ea7...b56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Apis skrev:

Også for vi som bor på Østlandet, men bør ikke kastrering gjøres mens katten er rundt halvt år?

Kan gjøres når som helst etter 3 mnd, også eldre katrer kan fint kaatreres. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja hunnkatter bør og kastreres. Med mindre de brukes i avl. Har ikke blitt hevdet noe annet. 

Anonymkode: 047c9...149

Og avlskatter slippes selvsagt ikke ut. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vanlig begrep for de som bor utenfor østlandet. 

Anonymkode: 047c9...149

for de som bor utenfor Norge tror jeg vi sier.

Anonymkode: 2bde7...ac9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fikk katter gjeller? :huh:  Du er sikker på at det ikke er en gullfisk du  har som kjeledyr ts?

Anonymkode: 74121...834

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Haha! Å sånne som deg forstår ikke hva de gjør feil når de har en sånn holdning. Men sånne som deg er det heller ingen vits i å forsøke å legge frem fakta for, så jeg håper bare katten din slipper unne stygge sykdommer og alder på grunn av en ignorant eier. Den er hverken chippet eller forsikret heller regner jeg med 😉

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha! Å sånne som deg forstår ikke hva de gjør feil når de har en sånn holdning. Men sånne som deg er det heller ingen vits i å forsøke å legge frem fakta for, så jeg håper bare katten din slipper unne stygge sykdommer og skader på grunn av en ignorant eier. Den er hverken chippet eller forsikret heller regner jeg med 😉

Anonymkode: 5643a...726

Rettet

Anonymkode: 5643a...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når fikk katter gjeller? :huh:  Du er sikker på at det ikke er en gullfisk du  har som kjeledyr ts?

Anonymkode: 74121...834

https://www.google.com/search?q=gjelling&oq=gjelling&aqs=chrome..69i57j0l5.6231j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Gjelling er et helt alminnelig norsk ord for kastrering - dog er det ganske brutalt da det ofte før man fikk mer oppegående dyrevelferdslover innebar at man selv "opererte" med slagverktøy eller kniv på hanndyrenes testikler. Det er det jeg forbinder med gjelling, mens jeg ser på kastrering som siviliserte metoder utført av kyndig person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Hva er problemet ditt? Hvorfor svarer du på denne måten? Du er en uansvarlig katteeier da du ikke kastrerer hannkatten. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær litt smarte nå, fortell hva dere synes om at folk får ødelagt eiendommene sine fordi naboene lar kjæledyrene deres driter ned eiendommen til folk som ikke har katt 😊

Anonymkode: 8c17b...f86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har da aldri drept no katte. Vil nå heller si at'n Arnold (katta mi) har skapt mange katter 😎.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Å du tror det er så kult. Hva er det som har gått galt med deg i oppveksten som ikke ser hva du er med på å gjøre i Norge? Driger du totalt i alle husløse katter som blir til på grunn av ukastrerte katter? Eller tenker du «Ekke mitt problem»🤪 

Anonymkode: 5643a...726

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Sånne som deg er grunnen til at dyrebeskyttelsen sliter ræven av seg hvert år med å dra rundt og hente dumpede kattunger, finne nye hjem til katter som ingen vil ha osv. Du er en del av et problem som fører til dyremisshandling av katter uansett hvordan du vrir og vender på det. Katter har virkelig ikke noe skade av å bli kastrert, de lever gode liv uten og de står ikke i fare for å få mange sykdommer. Når de kastreres slåss de også mindre og man kan unngå dyre vetrinærregninger. 

Anonymkode: e147e...4b8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

For en uansvarlig dyreeier du er!! Da får vi håpe naboen tar med katta di til vetten og får den kastrert. 

Anonymkode: c8db7...bab

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Jøss, her var det en overveldende respons gitt. Ser at mange har hysteriske og bastante påstander her, skulle tro alle var i slekt med nabokjerringa... Jeg er personlig i mot å frarøve et dyr sine edlere deler, synes det er en mentalitet som passer for jålete byfolk. Min hannkatt er barsk og glad i damene, og det skal han få lov til å fortsette å være. Ville i grunn bare vite at hun ikke kan kreve "barnebidrag" for et utall kull som katta hennes trøkker ut. Og det har jeg fått bekreftet, så da er jeg fornøyd.

Anonymkode: 7f04b...7d2

Da burde du ikke slippe katten din ut. Det er skikkelig bedritent å bevisst la hannkatten sin gå rundt og lage kattunger. Å la kattene gå fritt ute generelt er egentlig jævlig dritt for alle andre som ikke eier katten/katter. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, estrella skrev:

Å la kattene gå fritt ute generelt er egentlig jævlig dritt for alle andre som ikke eier katten/katter. 

Stort sett ja. Spesielt om man har mange naboer som ikke er like begeistret for katter. Derfor har jeg bestemt meg for å aldri mer ha utekatt. Når min tilårskomne utekatt parkerer pelstøflene og vandrer til de evige jaktmarker blir det aldri mer utekatt på meg. Innekatt med tilgang til frisk luft i luftegård eller i sele er den beste løsningen for alle parter.

Anonymkode: 9d3b0...044

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...