Gå til innhold

Når man vasker bilen. Må fronten alltid være inn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller har det ikke noe å si? Går det an å rygge inn i en bilvaskemaskin?

Anonymkode: 655e1...e08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal inn med fronten. Du skal jo ut på andre siden. Dessuten står det nok folk som skal inn etter deg. 

Anonymkode: 987fc...a74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skal inn med fronten. Du skal jo ut på andre siden. Dessuten står det nok folk som skal inn etter deg. 

Anonymkode: 987fc...a74

I noen haller kjører man ut samme vei som man kjørte inn, altså man må rygge ut 

Anonymkode: ec0b2...2f6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En vaskehall er da ikke det samme som en maskin...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

5 timer siden, WCKD skrev:

I noen vaskemaskiner som står i haller må er det kun åpent i en ende.  Kjør inn - rygg ut. Jeg vet at et par Cirkle K stasjoner med slike.

Til TS.
Jeg vil ikke tro det spiller noen rolle hvilken vei du kjører inn; spør betjeningen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke ha trodd at retning på bilen spiller noen rolle. Sensorer gjør at bilen vaskes etter dens form. Hadde man ikke kunne rygget inn en bil ville man heller ikke kunne vaske ulike biler. 

Når det er sagt tror jeg du vil bli sett på som en raring dersom du gjør det da 😂 enklere å rygge ut enn å rygge inn, så det ville vært skikkelig ulogisk å rygge seg inn i en vaskehall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Malone skrev:

Når det er sagt tror jeg du vil bli sett på som en raring dersom du gjør det da 😂 enklere å rygge ut enn å rygge inn, så det ville vært skikkelig ulogisk å rygge seg inn i en vaskehall. 

Det er det strengt tatt ikke. (Har mange ganger tenkt på å rygge inn selv.) Når man rygger ut har man dårlig oversikt over området utenfor porten og utenfor vaskehaller er det ofte ganske trangt og mange biler som kjører til og fra bensinpumpene. Dermed ville det være tryggere å rygge inn og kjøre med fronten ut. 

Det er en grunn til at mange større selskaper faktisk har regler om at man skal rygge inn når man parkerer på felles parkeringsplass. 

Hm, bilen min trenger faktisk en vask - kanskje jeg skulle prøve en dag? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk slik vaskehall i det hele tatt om dere er glade i bilene deres. Den ene metallrammen som holder børstene på plass misforstod tydeligvis sin posisjon og skrapet opp en lang ripe i bagsjeluka vår, i følge "alt på eget ansvar" klausulen til bensinstasjonen, skyldte de oss ikke en krone. Så løsner utstyret eller på andre måter skader bilen, så er ikke de ansvarlige for det.

Anonymkode: 2dfab...099

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cata skrev:

Det er det strengt tatt ikke. (Har mange ganger tenkt på å rygge inn selv.) Når man rygger ut har man dårlig oversikt over området utenfor porten og utenfor vaskehaller er det ofte ganske trangt og mange biler som kjører til og fra bensinpumpene. Dermed ville det være tryggere å rygge inn og kjøre med fronten ut. 

Det er en grunn til at mange større selskaper faktisk har regler om at man skal rygge inn når man parkerer på felles parkeringsplass. 

Hm, bilen min trenger faktisk en vask - kanskje jeg skulle prøve en dag? 

Du får oppdatere med hvordan det gikk 😎

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WCKD skrev:

Vet ikke hva du vil kalle det når man sitter i bilen mens den blir vasket av automatiske børster, men på cirkle k her i området må man altså rygge ut.

Anonymkode: ba36b...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bruk slik vaskehall i det hele tatt om dere er glade i bilene deres. Den ene metallrammen som holder børstene på plass misforstod tydeligvis sin posisjon og skrapet opp en lang ripe i bagsjeluka vår, i følge "alt på eget ansvar" klausulen til bensinstasjonen, skyldte de oss ikke en krone. Så løsner utstyret eller på andre måter skader bilen, så er ikke de ansvarlige for det.

Man bruker selvfølgelig børsteløs maskin.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva du vil kalle det når man sitter i bilen mens den blir vasket av automatiske børster, men på cirkle k her i området må man altså rygge ut.

Anonymkode: ba36b...bb3

En vaskehall er en vaskehall. En vaskemaskin er en vaskemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bensinstasjonansatt her: har aldri opplevd noen som har rygget inn, tror jeg hadde reagert om noen hadde gjort det. Som noen nevner over her, så har disse maskinene veldig mange sensorer, så i teorien burde det ikke være noe problem, selv om jeg personlig ikke ville tatt risikoen. Men når det kommer til selve vasken, i alle fall vår maskin, vasker ikke på samme måte foran og bak bilen, da baksiden av bildene ofte er den mest møkkete. Når høytrykken går bak bilen på vår maskin, går den ned med dysene i en retning, for deretter å endre retning på dem før den går opp igjen 

Til deg som opplevde å få ripet opp bilen din: wow er alt jeg har å si. Hvis noe går galt på vår maskin, og det medfører en skade på kundens bil, tar vi selvfølgelig det ansvaret. Den eneste «på eget ansvar klausulen» vi har, er skader på ekstrautstyr slik som skiboser og gigantiske frontlykter. Nå skal det også nevnes at de eneste gangene jeg har opplevd slike skader, er når kunden ikke har sagt ifra at de har takboks, og da får de faktisk ta den regningen selv, pluss at de risikerer en regning fra oss for eventuelle skader på maskinen

Anonymkode: 525d8...196

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan skal så vi som bor i leilighet uten utendørs tilgang til vann få vasket bilene våre? :klo: Det blir lovlig tungvint å bære vann i bøtter flere etasjer for å få skyllet den skikkelig.

Endret av Cata
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cata skrev:

Og hvordan skal så vi som bor i leilighet uten utendørs tilgang til vann få vasket bilene våre? :klo: Det blir lovlig tungvint å bære vann i bøtter flere etasjer for å få skyllet den skikkelig.

Da oppsøker du et sted der de har vaskehall for selvvask. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Neket skrev:

Da oppsøker du et sted der de har vaskehall for selvvask. 

Man må da bo på et sted som faktisk har noe sånt...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kobler hageslange på dusjbatteriet og drar den ut til bilen. Er det mer enn en bensinstasjon i et par mils omkrets finner du nok en med selvvask. Jeg bruker maskin på min bil, aldri hatt noen problemer, men unngår å vaske på populære tidspunkt for da bygger det seg lett opp mye skitt på børstene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

i følge "alt på eget ansvar" klausulen til bensinstasjonen, skyldte de oss ikke en krone. Så løsner utstyret eller på andre måter skader bilen, så er ikke de ansvarlige for det.

Hvor samtrykker man til dette før man kjører inn i vaskehallen? Hvor er dette opplyst om ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, TMB skrev:

Hvor samtrykker man til dette før man kjører inn i vaskehallen? Hvor er dette opplyst om ?

Det står oppslag bla ved maskinen før man kjører inn i den. Akkurat som på parkeringsplasser er det ikke slik at du må skrive under før du  benytter deg av den. 

Anonymkode: 919ca...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fint rygge inn, men om du bruker fornuften så rygger du ikke inn. Det gjorde jeg en gang, og gjør IKKE det igjen for å si det mildt.

Anonymkode: 86a9a...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...