Gå til innhold

Hjeelp, jeg klarte å kollidere i en stolpe med grombilen til mitt søskenbarn, jeg kommer til å få bank 😭

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så bra du ringte! Jeg kan forstå reaksjonen din, man får helt panikk og urasjonelle tanker når man har gjort noe dumt. Men prøv å pust med magen nå. Bilen er levert, søskenbarnet ditt vet om hendelsen og dere kommer til å komme til en enighet etterhvert ang betaling. Det er ingen i familien din som kommer til å hate deg eller snu ryggen til deg, så lenge dere har et godt forhold. I hvertfall ikke foreldrene dine. Ut i fra innleggene dine her kan man absolutt forstå at du angrer, og det er jeg sikker på at du viser utad også. Og når man låner bort bilen sin, vet man at ulykker kan skje (selv om det her var selvforskyldt). Jeg er sikker på at du og søskenbarnet ditt kommer til å fortsette å ha et like godt forhold. Han lånte deg jo «øyestenen» sin, så dere har tydeligvis er godt forhold, og det endrer seg ikke bare fordi man er ung og dum, og tar kostnaden for skaden. Lykke til, ts ❤️ prøv å slapp litt av nå! 

Anonymkode: 6f5ce...9d0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er glad jeg gjorde det men dumt jeg ikke husker noe av hva som ble sakt. Jeg vil heller ikke ringe igjen for flere grunner da han helt sikkert hater meg litt nå og at jeg ikke vil mase på han, jeg vil la han få fred fra meg og ikke ødelegge han mer enn hva jeg allerede har gjort. Jeg tror nok han kommer til å ringe meg om hva som skjer videre og hvordan vi skal ordne opp får han bestemme helt selv hva han vil, jeg skal gjøre det på den måten han vil. 

Han sitter nok å ser på bilen sin og er utrolig lei seg, tenk om han blir like dårlig som det jeg ble og ikke orker å dra på jobb i morgen og får problemer ved det også, tenk om han mister jobben bare for meg 

Anonymkode: a7361...267

Han mister nok ingen jobb. Du trenger ikke kontakte han i dag, og det gjør ikke så mye at du ikke husker hva du sa. Dere vil snakkes etterhvert.

Men du. Jeg vil råde deg til å prøve å tenke på noe annet en stund nå. Har du noen kompiser du kan besøke/ få besøk av? Det hjelper ingen at du blir sittende å gruble og gruble, og du vil tenke litt klarere om du får bort tankene på dette en stund. Livet består av en del dritt. Dette var din tur, og det vil skje dritt igjen. Beklager å si det, men sånn er det jo. Dette smalt skikkelig for deg, også bokstavelig talt får en si. Få tankene over på litt annet nå. Men egentlig greit at du har fått ut en del her også. Hjelper å sette ord på tung sånn at en ikke blir helt koko. Men en pause er også bra og nødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at han vil reagere? Mange familiekonflikter ender i drap. Og selv om det betyr fengsel, ville jeg heller drept enn på bli drept. Angrep er som kjent det beste forsvar.

Anonymkode: 8a2ab...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte å skli og kollidere i en lyktestolpe på en parkeringsplass når jeg ville sladde litt. Hadde litt for høy fart og gled rett inn i stolpen med siden av begge dørene på passasjersiden. Har fått kraftig og stor bulk fra understellet til taket, kom med stor kraft sidelengs.

Jeg er helt fra meg og vet ikke hvordan jeg skal si og forklare han dette, han blir garantert fly forbannet på meg og kommer til å hate meg resten av livet 😭😭 

Jeg ville mye heller ha stjålet en politibil å kollidert med den enn at jeg nå har ødelagt yndlingsbilen til mitt søskenbarn som han var så snill å låne bort til meg. 

Jeg er helt ØDELAGT nå, skjelver både av ulykken og hvordan han kommer til å reagere på dette. Enten reagerer han ekstremt ellers så reagerer han veldig, et av to, begge er like ille

Du kan være glad det bare er søskenbarnet ditt du får problemer med. Hadde politiet sett deg hadde du sannsynligvis mistet lappen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at han vil reagere? Mange familiekonflikter ender i drap. Og selv om det betyr fengsel, ville jeg heller drept enn på bli drept. Angrep er som kjent det beste forsvar.

Drap faktisk. Hallo. Tror nok de familiekonfliktene du sikter til handler om annet enn en ødelagt/bulka bil. Ikke er det mange som familiekonflikter som ender i drap heller da. Det er ikke akkurat hverdagskost. Og som regel er det partnerdrap.... har ingenting med dette å gjøre. Jez

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde ikke Ts ta kontakt med politiet og informere om lyktestolpen? Ser noen frarådet det, men jeg tenker dette kunne vært lurt. Broren til venninna mi (en skikkelig råner) kjørte ned en strømboks for noen år siden. Han dro fra åstedet uten å melde seg, noe som ikke var positivt. Endte med en saftig regning fra kommunen (tror den lå på nærmere 200 000...), samt beskjed fra politiet om at sånn SKAL man gi beskjed om. Uhell skjer, men videokamera hadde fanget han opp med nesten 50Km høyere fart enn hva fartskilte sa, noe som gjorde han erstatningsansvarlig. Kjipt hvis søskenbarnet ender opp med denne regningen i TILLEGG. For slik situasjonen er nå aner han jo ikke at du TENKER, at du skal gjøre opp for deg. Det må du ringe å informere om!!! Ikke sitt å vent til at han skal komme krypende og be om en løsning, dette er ditt ansvar.

Anonymkode: 477e4...e51

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flott forslag! Drepe alle du har gjort vondt mot før de dreper deg. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yng Plyng

Hva er det med dagens ungdom? Og disse skal opp og fram, drive landet videre? Hjelpes.

Endret av Yng Plyng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt ifra til politiet skal bli innkalt til forklaring de første dagene og politiet skulle si ifra til eieren av eieren av parkeringen at de nå vet hvem som gjorde det. De har eieren hadde vist tatt kontakt med politiet om hendelsen men de sa ikke noe om det var videokamera som filmet hva som skjedde. De har hatt et elfirma å sett på det idag om jeg må betale det vet jeg ikke enda.

HVA ER DET JEG HAR GJORT, FAEN SÅ IDIOT JEG ER. LAPPEN KOMMER HELT SIKKERT TIL Å RYKE Å JEG KOMMER ALDRI TIL Å FÅ ØKONOMIEN I ORDEN, LIVET ER ØDELAGT FOR EVIG

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS- 

Jeg ble påkjørt bakfra for ca. 2 år siden. Bilen svingte ikke av, der det var mulig å stoppe, gadd ikke legge etter, vet jeg hadde ¨eid han¨ vdr. kjøreteknikk på Skikkelig vinterføre. Jeg bare lo Så jeg grein, skulle kaste doningen til uka, og garantert Skader på splitter ny Dyr Tysk tralle for 80-120,000 Kr.:bolledeig:

MEN, -Og dette er muligens VIKTIG. Jeg ringte 02800, forklarte en hyggelig politidame situasjonen, sørget for att det ble loggført, Og Spurte om jeg kunne hive innpå øl. Ikke vipp i deg øl, før du har avklart om OK Med politiet... Seriøst, er regler om meldeplikt om traffik-hendelser. Sikkert ikke noe stress, MEN... Spør de om det er OK Med prommille ... Bare mitt råd.

Edit. du slo meg med 1 Sek. postet nesten likt.

Men noe å tenke på for Alle, -kan bli dømt for promillekjøring, Selv om klink ederu, på Skadetidspunkt, hvis Promille etterpå... Sikkert intet problem, men noe å huske på.

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg meldt ifra til politiet skal bli innkalt til forklaring de første dagene og politiet skulle si ifra til eieren av eieren av parkeringen at de nå vet hvem som gjorde det. De har eieren hadde vist tatt kontakt med politiet om hendelsen men de sa ikke noe om det var videokamera som filmet hva som skjedde. De har hatt et elfirma å sett på det idag om jeg må betale det vet jeg ikke enda.

HVA ER DET JEG HAR GJORT, FAEN SÅ IDIOT JEG ER. LAPPEN KOMMER HELT SIKKERT TIL Å RYKE Å JEG KOMMER ALDRI TIL Å FÅ ØKONOMIEN I ORDEN, LIVET ER ØDELAGT FOR EVIG

Vet du hva, om 1 år kommer du til å se tilbake og le litt av deg selv. Jeg sier ikke at ting er ordnet om et år, men ting vil gå seg til etterhvert. Akkurat nå er du i en slags krise hvor du ikke klarer å tenke rasjonelt, og jeg tror helt ærlig at mye av triggeren for denne frustrasjonen er at du enda ikke har en ordentlig plan for hvordan dette skal løses. Jeg er SIKKER på at du hadde følt det 100 kg lettere dersom du fikk satt deg ned med fetteren din og snakket ut om hele hendelsen. Legg deg panneflat og forklar hvor hardt dette faktisk har rammet deg. Nå  kan jo han tro at du ser ganske så lett på hele greia siden du ikke sier noe til han

Anonymkode: 477e4...e51

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror nok han er utrolig skuffet over meg og flau for å ha en slikt søskenbarn, jeg gjør skam over hele familien min og slekten min. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, jeg kommer aldri til å bli tilgitt av noen ikke av meg selv engang for det jeg gjorde var helt unødvendig. 

Jeg vet ikke hva han kommer til å gjøre nå med bil imorgen og fremover, han kan hvertfall ikke bruke bilen sin da den er helt ødelagt og døren ikke kan lukkes igjen engang. Kan ikke ha den stående utenfor en jobb med mye trafikk pga innbrudd og at han sikkert ikke vil kjøre en ødelagt bil, det må være flaut for han. 

Tenk om naboene hans så at han kom hjem med ødelagt bil Istad, han kommer til å bli ledd av og ryktet kommer til å spre seg for noe som ikke er sant. Det er han alt går ut over og han fortjener ikke dette. 

Vet ikke hva jeg skal gjøre og hvor jeg skal gjøre av meg jeg hater meg selv og kan ikke skjønne hvor ondskapsfull jeg kan være som gjør dette mot min snille søskenbarn. Jeg er gutt

Du er voldsomt dramatisk. Er du det ellers i livet også?

Verden går ikke under på grunn av en bil!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke tar kontakt med fetteren din så vet ikke han at du vil ordne opp. Nå tror han sikkert at du ikke vil gjøre opp for deg og stikker fra ansvaret ditt - noe som jo stemmer. 

Jeg hadde ikke vært blid om jeg hadde fått bilen min ødelagt. Hadde personen som vr ansvarlig unngått meg, ja da hadde jeg blitt lynings. 

Det er bedre å snakke med en irritert fetter nå framfor en lynforbanna fetter om noen dager/ uker/ mnd. 

Anonymkode: 0cd2a...5e6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhell kan skje men dette kan ikke kalles uhell men direkte uforsiktighet. Jeg vet ikke engang om forsikringen hadde dekket dette om de viste hvordan skaden hadde skjedd, de hadde hvertfall trekt en god del av summen de hadde betalt ved et vanlig uhell..! 

Får virkelig håpe for din del at ikke pen på forsikringen til din fetter er her på KG å ser denne tråden...! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98

Jeg synes du var modig som ringte fetteren din og tok kontakt med politiet etterpå. Dette er en kjip situasjon, men det er slik som kan skje. Hadde jeg vært fetteren din, så hadde jeg vært glad for at du var i god behold fysisk og ikke hadde blitt skadet. Du er viktigere enn bilen! Husk det. 

Dette ordner seg. Bare gi det litt tid, og få til en avtale mellom dere ift betaling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dette jeg er redd for jeg vet ikke hvordan forsikringen vil reagere på dette og hvordan forsikring han har. 

Nei han har ikke økonomi til å kjøpe en ny slik bil så jeg har ødelagt livet hans

Ja han må ha bilen for å komme på jobb men imorgen har han avspasering derfor jeg fikk lånt den. Men han har en bil til som er samboeren hans sin så den er ikke hans ligsom så han må få skaffet seg en bil imorgen jeg vet ikke hvordan jeg kan få ordnet dette bilen hans er nok ikke kjørbar da fordøren ikke kan lokkes helt å låses og bakdøren går ikke opp 

Må du faen meg skjerpe deg! Baneheia-jævlene ødela livet til fire mennesker da de voldtok og MYRDET barna deres.

DU HAR BULKET EN JÆVLA BIL!!!

En BILLIG bil.

Forbanna dramaqueen🤣 Patetisk!!!

Anonymkode: bf8a7...963

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en kollega som vraket sjefens nye Tesla, og vet du hva... det går helt fint med alle sammen! Har man en bil med en viss verdi har man forsikring! det kan bli en avkortning om du har kjørt uansvarlig men størsteparten tar uansett forsikringselskapet. og jeg tror ikke søskenbarnet ditt er så teit at han ikke har kasko på en bil til 2-300 tusen.. og du en E250 diesel er ikke en heftig bil altså.....

Anonymkode: a04df...4a8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du faen meg skjerpe deg! Baneheia-jævlene ødela livet til fire mennesker da de voldtok og MYRDET barna deres.

DU HAR BULKET EN JÆVLA BIL!!!

En BILLIG bil.

Forbanna dramaqueen🤣 Patetisk!!!

Anonymkode: bf8a7...963

Du kan da ikke sammenligne Banheia-saken med dette. Lurer på hvem som er dramaqueen her jeg...

Anonymkode: 0cd2a...5e6

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du TS, nå må du skjerpe deg. Virkelig.

Jeg lider av en psykisk lidelse som gjør at jeg tar ting VELDIG innover meg. Jeg overreagerer mer enn det du gjør i dette tilfellet når jeg gjør noe galt. Jeg klarte å rygge på bilen til en kollega for en del måneder siden, og det knuste meg helt. Altså knuste som i at det sendte meg inn i en forferdelig, dyp, depressiv dal i flere uker. Fy faen for noe dritt det var, og det du opplever nå er barnemat i forhold. Merk deg at jeg faktisk har en lidelse også som har skyld i veldig heftige reaksjoner (med andre ord, du overreagerer med mindre du er psykisk syk). Jeg ble helt ifra meg når jeg bulka bilen hennes, men min første tanke var å si ifra. Så jeg sa ifra til kollegaen min. Var det ubehagelig? Voldsomt. Helt ekstremt, faktisk. Gikk det bra? Ja, det gjorde jo det, for vi fikk ordna opp med skademelding. Vi valgte å ta det på privaten, altså at jeg betalte skaden privat. Null stress. Var det sure penger? Ja, fy faen. Fortjente jeg det? Ja, for jeg var uoppmerksom og traff bilen hennes. Det var MIN feil, helt og holdent. 

Anonymkode: 72a85...61f

Hvordan kan du sitte her å si at det ts opplever nå, er barnemat i forhold til det du opplevde, samtidig som at du lekser han i å ikke innta offerrollen? :klo:

Du bulka en bil. - ble hysterisk (?) Deppa og lei deg.

Ts bulka en bil - ble hysterisk, deppa og lei seg.

Hvorfor i all verden var det ts opplever barnemat ift det du opplevde? Og igjen, så syns jeg det er litt ironisk at du i resten av innlegget (som jeg ikke har siter), sier at ts må roe seg, og ikke innta offerrollen.. mulig jeg har misforstått noe her nå, men..

Anonymkode: 7b246...80d

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...