Gå til innhold

Er jeg forelsket eller er jeg egoistisk som venn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kompis som jeg ble alt for fort glad i, og som jeg overhodet ikke vil miste! Men vi er helt forskjellige, og har helt forskjellige interesser. Jeg vet bare ikke helt hva jeg skal gjøre, fordi jeg føler meg rett og slett slem. Helt siden jeg møtte han første gang, er det han jeg alltid har gått til når jeg har trengt noen å snakke med, men det er dessverre ikke alltid like lett å vite hvor jeg har han, og har derfor i en periode ikke snakket noe med han. Han liker til vanlig å feste å være med mange andre, mens jeg er litt lukket å liker bedre å være hjemme på en lørdagskveld å slappe av. 

Det som plager meg er at det virker som at han har det mye bedre med alle andre enn meg, og jeg kjenner jeg blir kjempesint på han bare ved å tenke på det. Jeg vet ikke om jeg er forelsket i han, eller om jeg bare er bitter fordi jeg ikke får noe oppmerksomhet av han. Det jeg øler jeg trenger er bekreftelse på at han er der for meg, men har i det siste begynt å lure på om det faktisk er noen følelser bak alt dette likevel. Han er åpenbart ikke interessert på samme måte, hvis det skulle vise seg at jeg faktisk er det. Jeg kjenner jeg blir litt sint av å skrive dette, å føler at dette kanskje er litt rotete. Men jeg vil egentlig bare beholde han for meg selv å ikke la alle andre tilbringe så mye tid med han.

Det er det som gjør at jeg føler meg så slem og kanskje litt egoistisk, men jeg vet ikke riktig hva som får meg til å føle det sånn.

Anonymkode: afcf1...e25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, ja, det er ikke greit av deg å føle deg sint på ham fordi han velger noe annet fremfor deg?

Forstår at du føler deg skuffet for det, og derfor kan man jo reagere med sinne/sårbarhet inni seg. Det er naturlig og greit. Men man kan jo ikke bli sint på en person som velger noe annet å gjøre enn det du vil. Om dere da ikke har en avtale og han svikter på noen måte.

Du er ikke egoistisk. Du har følelser, og det er greit hva du føler. Men noen ganger må man være raus og heve seg over det for at det ikke skal gå utover sitt medmenneske, Man må ønske sitt medmenneske det beste for ham/henne. Det er kjærlighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres forelska og sjalu ut ja...... Det beste er nok å ikke ha noe vennskap med han når du føler på den måten

Anonymkode: ed427...2c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...