Gå til innhold

Hvordan kan jeg lære meg å flørte? Har aldri hatt kjæreste.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jente 26 og aner ikke hvordan man flørter. Jeg har hele livet vært sjenert, stille og føler ingen har sett meg for den jeg er. Samtidig har selvtilliten vært lav, og kanskje eier jeg ikke det i det hele tatt. 

Føler alle bare glir forbi, får seg hus, barn, gifter seg, høy utdannelse, mye penger. Og her er jeg. Aldri hatt sex, aldri hatt kjæreste, er akkurat ferdig utdannet, eier ikke bolig, bil eller lignende. 

Aller sier jeg finner mann på Tinder, men det tror ikke jeg på. Vennene mine maser om st jeg må skaffe Tinder, men saken er at jeg har hatt det ett år. Får flere matcher, men ingen som skriver til meg. Og jeg vil ikke ta første skritt. Hva skal jeg uansett skrive? 

Vet ikke om det er en kjæreste jeg trenger. Men situasjonen slik som den nå er, gjør meg trist og deprimert.

Ønsker veldig hjelp av dere!

Anonymkode: c4db4...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker said:

30-40

Anonymkode: c4db4...0ee

Da synes jeg det er ganske rart at ingen sier hei. Men du kan jo sende et hei du? Så ser han i hvert fall at du ønsker å prate med han. Om han ikke svarer tilbake så er det jo bare å sende hei til en ny en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo ikke flørte. Så hva bør jeg snakke om? Hva skriver jeg? Om hva jeg gjør? Hobbyer? Jobb? Og hvordan formulerer jeg meg? 

Dessuten ønsker jeg det slik det var i gamle dager. Der mannen var skikkelige gentlemen og ba opp damen til dans osv. Jeg tror ikke dating anno 2019 er noe for meg.

ts

Anonymkode: c4db4...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg kan jo ikke flørte. Så hva bør jeg snakke om? Hva skriver jeg? Om hva jeg gjør? Hobbyer? Jobb? Og hvordan formulerer jeg meg? 

Dessuten ønsker jeg det slik det var i gamle dager. Der mannen var skikkelige gentlemen og ba opp damen til dans osv. Jeg tror ikke dating anno 2019 er noe for meg.

ts

Anonymkode: c4db4...0ee

Har jo bare sagt du bør si hei. Så kan du jo se hvordan det går. Sjekke om han tar initiativ til samtaleemne, sjekke om du klarer å ta initiativ til samtalemne. Om ting ikke funker og samtalen dør ut så har du jo uansett fått noen erfaringer. Det er jo ikke som du tar permanent skade av å si hei og ikke få noe svar. Verste som kan skje er at du blir litt skuffet. Beste som kan skje er at du ender med å treffe drømmemannen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ikke være så tafatt! Man -lærer- seg jo ikke å flørte. Er ikke sånn at man går på kurs! Er bare en vanlig samtale. Still vanlige spørsmål. Legg inn noen blunkesmileys.

Anonymkode: e6aed...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke redd for å si «hei», jeg ønsker bare det er gutta som må ta det første steget. Jobber til daglig med kundebehandling over telefon, men det er veldig faglig. Det som skremmer meg er at jeg ikke tør flørte, slik at vi ender som som kompiser. 

Si det slik, om jeg ut av det blå skulle si hei en dag og kommer i kontakt med en gutt. Hva bør jeg skrive videre? Hvordan flørter man skriftlig når man ikke kan vise et smil osv?

ts

Anonymkode: c4db4...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ikke være så tafatt! Man -lærer- seg jo ikke å flørte. Er ikke sånn at man går på kurs! Er bare en vanlig samtale. Still vanlige spørsmål. Legg inn noen blunkesmileys.

Anonymkode: e6aed...10e

Jo, selvinnsikten min sier at også på denne fronten er jeg nokså tafatt. 

Det har hendt i sosiale sammenhenger at jeg har prøvd meg på samtaler med kjekke menn. I ettertid ender jeg opp med å bli sint og frustrert over meg selv, fordi jeg er sikker på at det er min feil at det ikke ble noe mer enn den samtalen. 

Jeg vet jo ikke hva man bør si, snakke om, skrive/snakke slik at de skjønner at jeg flørter, at jeg faktisk er interessert. Det blir fort snakk om hva de jobber med, og hva de skal gjøre i nær fremtid og plutselig snakker vi om været liksom. 

Jeg burde vært født for mange mange tiår siden. Detter er ikke noe for meg :(

Anonymkode: c4db4...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, selvinnsikten min sier at også på denne fronten er jeg nokså tafatt. 

Det har hendt i sosiale sammenhenger at jeg har prøvd meg på samtaler med kjekke menn. I ettertid ender jeg opp med å bli sint og frustrert over meg selv, fordi jeg er sikker på at det er min feil at det ikke ble noe mer enn den samtalen. 

Jeg vet jo ikke hva man bør si, snakke om, skrive/snakke slik at de skjønner at jeg flørter, at jeg faktisk er interessert. Det blir fort snakk om hva de jobber med, og hva de skal gjøre i nær fremtid og plutselig snakker vi om været liksom. 

Jeg burde vært født for mange mange tiår siden. Detter er ikke noe for meg :(

Anonymkode: c4db4...0ee

Snakk om å være selvkritisk! Er vel ikke så viktig om samtalen handler om jobb og været, gjør jeg også det! Må jo begynne et sted. Legg på litt latter, hold blikket en stund, så er du der. Ikke heng deg opp i at det skal være -flørt-, er ikke akkurat en spesiell metode.

Anonymkode: e6aed...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snakk om å være selvkritisk! Er vel ikke så viktig om samtalen handler om jobb og været, gjør jeg også det! Må jo begynne et sted. Legg på litt latter, hold blikket en stund, så er du der. Ikke heng deg opp i at det skal være -flørt-, er ikke akkurat en spesiell metode.

Anonymkode: e6aed...10e

Takk. Det kan jeg gjøre om det blir en date. Men hva skriver man om etterpå slik at jeg får han med på å møtes en gang til?

ts

Anonymkode: c4db4...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Det kan jeg gjøre om det blir en date. Men hva skriver man om etterpå slik at jeg får han med på å møtes en gang til?

ts

Anonymkode: c4db4...0ee

Skriver først og fremst «takk for veldig hyggelig kveld» eller lignende.fortsetter så med vanlig prat..viktig å putte inn litt slike smileys innimellom 😜😜😜😜muligens en sånn etter godnatt 😘

Anonymkode: e6aed...10e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skriver først og fremst «takk for veldig hyggelig kveld» eller lignende.fortsetter så med vanlig prat..viktig å putte inn litt slike smileys innimellom 😜😜😜😜muligens en sånn etter godnatt 😘

Anonymkode: e6aed...10e

Hah! Er ikke det drøyt å sende sånne smileys da? Kjenner han jo ikke. Dessuten har jeg aldri sendt «nattamelding». Jeg får ikke til å holde en samtale gående over tid. Det blir bare en snap her og der. 

Hvorfor skal det være så vanskelig? Dette ligger ikke for meg kjenner jeg!

Ts 

Anonymkode: c4db4...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn liker at du er interessert i dem. De er ganske enkle sånn. Jeg tror jeg er ganske flink til å flørte på nett, ihvertfall lever samtalene mine i det uendelige når jeg er interessert i mannen. For da spør jeg en masse, om ting han er interessert i.. Og klarer å interessere meg for det samme ofte, selv jazzmusikk og matlaging (som jeg egentlig aldri har likt 😁) Se på det som en du kan lære noe nytt av.. Om andre steder og nye hobbyer ect. Nå kan jeg f eks en masse om jakt og seilbåter.. (Problemet er jo bare forsåvidt at jeg kan ikke fortelle flørtene hvor jeg har kunnskapen fra 😂) Jeg har blitt mer åpen også,  og flink til å snakke om meg selv av disse lange nettsamtalene. For hvis mannen er hyggelig og interessert, sørger han også for å holde liv i samtalen med spørsmål og humor. Men, det må jo sparkes igang ofte, nytter ikke å bare skrive hei-hei-hva skjer osv 😁 Man trenger ikke være så annerledes enn om man snakker med en venn, bare hakket mer interessert og hyggelig, er min erfaring ihvertfall. Og, hvis du føler deg helt ordtom en dag, hjelper det å lese bøker. Ordforådet vokser med én gang, og man blir flinkere til å formulere seg. Dette gjelder jo i virkeligheten også egentlig, bare snakk og spør og smil og se ham inn i øyene innimellom med et litt lurt blikk.  😉 Det er ganske morsomt når du får teken på det 😁

Anonymkode: 7c21d...ba3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo bare prøve deg frem med å skrive. Det er jo ikke så farlig om du er klønete i begynnelsen, tenk på det bare som trening. Etter hvert føles det mer naturlig, så du skjønner av deg selv hva du skal skrive, uten å tenke så mye over det. Bruk smiletegn innimellom, og av og til blunketegn når det passer inn. De mennene som flørter med meg bruker mye blunketegn, nesten så jeg synes det blir litt for mye av det. Mennene er ikke perfekte, de heller. :) 

Anonymkode: d851a...44e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med Tinder, den fungerer best for folk som bare vil ha sex en gang eller to...

Anonymkode: e753b...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 27 og har det helt som deg. Aaaaner ikke hvordan man går frem. Jeg ødelegger alt i stedet. 

Anonymkode: 4d8bb...b8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye eldre mann her. Jeg hadde det slik i 20-årene, men det ordnet seg etterhvert både med sex, og forhold. Mye pga tilfeldigheter egentlig.  Har i senere tid gått på antidepressiva, av div årsaker. Den tar også bort den lille sosiale angsten, som gjør at en vegrer seg å prate med folk, eller møte blikket til noen som kanskje har lyst å småflørte litt. 

Mye av det jeg kjente på i ungdommen handler om å være altfor selvbevisst, redd for å dumme seg ut, eller bli bedømt av andre, og i så måte en slags sosial angst. Så jeg tenker mye på hva en angstdemper i ny og ne, og noen terapitimer kunne ha gjort med meg når jeg var rundt 25. 

Anonymkode: ed52d...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer litt på det du sier om at du ønsker tidligere tider tilbake.  Du gjør deg selv til et passivt offer for utviklingen.  Ønsk deg heller en forandring hos deg selv, slik at du kan bestemme hvem du vil date, og ikke bare må ta en fordi han tok initiativ mot deg. 

Anonymkode: ed52d...28c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Snakk som en samtale, vis interesse, evnt dra til psykolog å få piller. Neida, Joda, Neida.. ;)

Jeg er kanskje litt spesiell da, og tenker verden virket lettere før. Eller så er det kanskje en måte å skyve ting fra meg. Jeg er nok litt lat, har ikke det største pågangsmotet. 

Får se hva som skjer med han jeg skriver med nå da. 

Ts

Anonymkode: c4db4...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...