Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søringan med kaos i trafikken 

FB_IMG_1549054490734.jpg

Anonymkode: 52952...47c

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har snødd i en uke i strekk i Oslo, jeg er lei av å gå i maizenna-snø det er verre enn å traske rundt i en sandkasse...

• Liker 7
Skrevet

I oslo er det faktisk ganske jævlig nå. Var der selv for noen dager siden, glatt og iskaldt.

Anonymkode: 3d090...f40

• Liker 4
Skrevet (endret)

Du veit ikke hvor glatt det blir når det blir salta, og saltet ikke er tilstrekkelig. Helt ærlig.

Du kan ikke sammenligne kalde, usalta vinterveier i nord med slapset i Oslo. Kom hit og prøv, sier jeg bare.

Endret av T-Rex
  • Liker 23
Skrevet

det er ikke vinter før nordlendingene gjør narr av søringene som sliter i snøen :)

Anonymkode: 42455...a19

• Liker 19
Skrevet

Følger du med på nyhetene, ts?

Tenkte på bildet du la ved.

Anonymkode: 4f42c...8bf

• Liker 6
Skrevet

Nord- Norge:

Område: 112 951 km²

Befolkning: 478 134 

Østlandet:

Område: 94 577 km²

Befolkning: 2,593 millioner

Hvor tror du det er mest trafikk? 

Anonymkode: f978f...3c6

• Liker 41
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nord- Norge:

Østlandet:

Nordlendingene forstår åpenbart ikke denne sammenhengen 😂

Anonymkode: 50380...0ff

• Liker 24
Skrevet

Det var da endel syting og klaging fra nord sist det snødde der. Er ikke mange dagene siden. 

Anonymkode: 6bb58...c7a

• Liker 17
Skrevet

Det er snøstorm her jeg bor. Det snør sidelengs og det har det gjort en stund. Veiene har ikke blitt brøytet i dag. Nordlendingene kan snø inne for alt jeg bryr meg. 

Anonymkode: e0aca...c52

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Er ca. en meter snø her... Snøen på bildet er jo sånn som laget snøkaos i Storbritannia. Det er da vanlig med masse snø i Sør-Norge, i alle fall på Østlandet. Og som flere påpeker så blir det jo kaos fordi det er mange flere mennesker og mye mer trafikk her enn det er i Nord-Norge.

Skrevet

Her kom det minst en halvmeter snø bare i natt. Kjørte rundt på sentrale og usentrale østland forrige uke, og det er dritglatt mange steder! Prøver å kjøre minst mulig nå for å minimere sjansen for st det skal skje noe. 

Anonymkode: 19e7f...12e

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, stenalina skrev:

Det har snødd i en uke i strekk i Oslo, jeg er lei av å gå i maizenna-snø det er verre enn å traske rundt i en sandkasse...

I e uke? 2 meter da æll?

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I oslo er det faktisk ganske jævlig nå. Var der selv for noen dager siden, glatt og iskaldt.

Anonymkode: 3d090...f40

2-3 meter, da forstår jæ

20 minutter siden, T-Rex skrev:

Du veit ikke hvor glatt det blir når det blir salta, og saltet ikke er tilstrekkelig. Helt ærlig.

Du kan ikke sammenligne kalde, usalta vinterveier i nord med slapset i Oslo. Kom hit og prøv, sier jeg bare.

Næ 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er ikke vinter før nordlendingene gjør narr av søringene som sliter i snøen :)

Anonymkode: 42455...a19

Der er aldri vinter hos søringan 

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Følger du med på nyhetene, ts?

Tenkte på bildet du la ved.

Anonymkode: 4f42c...8bf

Nyhetene er verdiløse, om det ikke er 30 pluss og vindstille om sommeren er det vinter ifølge de

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nord- Norge:

Østlandet:

I nord

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nordlendingene forstår åpenbart ikke denne sammenhengen 😂

Anonymkode: 50380...0ff

Nei

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da endel syting og klaging fra nord sist det snødde der. Er ikke mange dagene siden. 

Anonymkode: 6bb58...c7a

Sikkert

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er snøstorm her jeg bor. Det snør sidelengs og det har det gjort en stund. Veiene har ikke blitt brøytet i dag. Nordlendingene kan snø inne for alt jeg bryr meg. 

Anonymkode: e0aca...c52

Spennende, fantastisk vær

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Anonymus Notarius skrev:

Er ca. en meter snø her... Snøen på bildet er jo sånn som laget snøkaos i Storbritannia. Det er da vanlig med masse snø i Sør-Norge, i alle fall på Østlandet. Og som flere påpeker så blir det jo kaos fordi det er mange flere mennesker og mye mer trafikk her enn det er i Nord-Norge.

En meter er da vel ikke my

Her kom det minst en halvmeter snø bare i natt. Kjørte rundt på sentrale og usentrale østland forrige uke, og det er dritglatt mange steder! Prøver å kjøre minst mulig nå for å minimere sjansen for st det skal skje noe. 

Kjør å øv dere på vinterføre så går dæ bra 

• Liker 2
Skrevet

Vi er vant med snø på Østlandet altså. Jeg bor i et snøhøl. Men rundt Oslo bor det veldig mange folk, og så er det faktisk ikke bare bare med hvor man skal gjøre av snøen midt i storbyen. Dere kan le dere, har dere tenkt på problemet snøværet lager for trikken? Nei, det har dere ikke, trikkeløse nordlendinger bwhahaahahhahahahaaaaaaaaaa! 

• Liker 13
Skrevet

Jeg er sosialt isolert på grunn av dette været ingen gidder å gå ut! Derfor er jeg her i kveld😂 

Nei. Været er ikke noe å spøke med.... 

• Liker 1
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

En meter er da vel ikke my

Kjør å øv dere på vinterføre så går dæ bra 

Det er litt mer enn på det bildet ditt?

Skrevet

Det er jo stort sett utenlandske vogntog som skapet probleme her på Østlandet. Akkurat samme problemet som i nord så vidt jeg har skjønt.

• Liker 8
Gjest Sitronmelisse
Skrevet

Bare vent til våren kommer her i sør 🌱 mens nordingan fortsatt står og måker snø :sno::Knegg:

Skrevet

Jeg liker egentlig nordlendinger, men hver gang det er vinter blir jeg oppgitt. Det er jo ikke sånn at om du bor 10 meter nord for grensa til (Nord-)Trøndelag så er du automatisk en bedre sjåfør enn alt som befinner seg sør for denne grensa. 

Dessuten er det viktigere at en travlere del av veinettet - som pga befolkning befinner seg sør - er i orden og at vi 'søringan' er informert om beskaffenheten, enn at det rapporteres om veien i Pasvik, eller..?

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...