Gå til innhold

Hvorfor er frisørsalonger alltid åpne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er bare meg?( jeg er mann da, for å si det)
Men jeg sluttet i mange år gå til frisør og klippe meg, fordi jeg ikke takler særlig godt at det der skjer i åpent rom.

Der skal du sitte og snakke med frisøren om hva som skal gjøres osv, mens andre sitter og venter og hører det som sies, eller sitter og blir klippet ved siden av i et helt åpent rom.

Ingen som har tenkt på at det der er en litt privat greie, og at folk ikke alltid liker at andre hører på hva du konfererer med frisøren om?
Nå kan det ikke helt sammenlignes med lege og sånt, men likevel.. 

Fins det frisørsalonger som har det? Har aldri sett det, men kan ikke tro annet enn at en frisørsalong som har behandlingen i lukkede rom ville blitt populær. Eller? 🤨
 

Anonymkode: 31c94...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo ikke privat med mindre det du skal gjøre har en privat historie som eks kreft, sykdom som gjør at man mister hår etc. Og det trenger du jo ikke å fortelle heller...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke privat, så personlig da, for å si det sånn.

Anonymkode: 31c94...328

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler det litt på samme måte. Ikke minst kunne frisørsalongene ha tildekkete vinduer ut mot offentligheten - gjerne i form av en "skjerm" av grønne planter. Det er ikke noe særlig å sitte på utstilling med håret helt flatt, opprullet, whatever.

Så jeg ser også gjerne at noen kommer med en forklaring på dette. At det ikke akkurat er egne rom for hver kunde er forståelig, men litt skjerming hadde faktisk gjort seg.

Anonymkode: 98762...d8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri likt å gå til frisør av samme grunner som nevnt. Er vel godt over 20 år siden sist jeg var hos frisør og da var jeg ungdom. Spart mye penger da 😉

Anonymkode: 4e5c6...946

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt over. Setter meg i stolen og lar de gjøre sin greie. Frisøren merker fort om kunden er i det pratsomme hjørnet eller ikke, så de lodder stemningen, og vil ikke kunden prate, så klipper de og gjør jobben sin uten å skravle hull i hodet på deg. De som sitter rundt deg er som regel mere opptatt av sin egen sveis og hvordan de ser ut i speilet, enn å tjuvlytte på hva kunden ved siden av måtte tørrprate med frisøren sin om.

Har forøvrig ikke gått til frisør på flere år av økonomiske grunner. Jeg farger håret selv, og lar eksen klippe tuppene i lengden på det, det sparer jeg et par tusen på pr gang.  Han gjør det gratis.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her stenger de fleste klokken 18 eller 20, så her er de ikke alltid åpne.

Anonymkode: 22af2...6ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser jeg rett og slett ikke problemet ved. Er det personlig og sensitivt å forklare hva slags klipp eller farge du ønsker? :klo: 

Ellers vet jeg mange frisørsalonger har mer skjermede arealer for kunder som trenger det, f.eks. parykkunder. 

Anonymkode: 82e8b...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ser jo resultatet av det du har "konferert" med frisøren om når du kommer ut derfra uansett, hvis du ikke går med lue konstant da.

Om du er så privat at frisørbesøk er et problem, er det vel på tide å ta en tur og prate med helt andre fagpersoner enn en frisør...

Anonymkode: 0c001...b82

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om det er bare meg?( jeg er mann da, for å si det)
Men jeg sluttet i mange år gå til frisør og klippe meg, fordi jeg ikke takler særlig godt at det der skjer i åpent rom.

Der skal du sitte og snakke med frisøren om hva som skal gjøres osv, mens andre sitter og venter og hører det som sies, eller sitter og blir klippet ved siden av i et helt åpent rom.

Ingen som har tenkt på at det der er en litt privat greie, og at folk ikke alltid liker at andre hører på hva du konfererer med frisøren om?
Nå kan det ikke helt sammenlignes med lege og sånt, men likevel.. 

Fins det frisørsalonger som har det? Har aldri sett det, men kan ikke tro annet enn at en frisørsalong som har behandlingen i lukkede rom ville blitt populær. Eller? 🤨
 

Anonymkode: 31c94...328

Vil du ikke prate, så vær stille da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, ikkevoksen skrev:

Det er jo ikke privat med mindre det du skal gjøre har en privat historie som eks kreft, sykdom som gjør at man mister hår etc. Og det trenger du jo ikke å fortelle heller...

Selvfølgelig bør man snakke med frisøren sin om sykdom som påvirker hår, hodebunn, hårpleievaner eller den tiden man sitter i selve frisørstolen, og det er ingenting rart i å synes at slike helseopplysinger er persolige eller private.

Anonymkode: 24a30...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Alle ser jo resultatet av det du har "konferert" med frisøren om når du kommer ut derfra uansett, hvis du ikke går med lue konstant da.

Om du er så privat at frisørbesøk er et problem, er det vel på tide å ta en tur og prate med helt andre fagpersoner enn en frisør...

Anonymkode: 0c001...b82


Vel, jeg ( trådstarter) innrømmer at jeg er en noe sjenert type, som generelt ikke liker å få fokus på meg foran flere andre. Men nå ser man jo lenger oppe, at det ikke er bare meg da. Noen ser det på litt samme måte.

Det har selvsagt med en kultur å gjøre at det er vanlig. Men alikevel syns jeg det er grunn til å stusse med, at det er en så opplagt selvfølge at det skal være i et åpent rom.
Og jeg vil fremdeles påstå, at de frisørsalonger  som la opp til å ha hårpleien/klippet i avlukker, ville blitt populære. Det er jeg 90 % sikker på. Så populært, at det ville blitt en trend flere fulgte.
 

Anonymkode: 31c94...328

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...