Gå til innhold

Hvordan unngå hentebrev i postkassen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På hver bestilling får jeg melding på mobil, email og i postkassen. Jeg er litt lei at foreldrene mine alltid blir irritert over at jeg bestiller litt mer av og til og de ser flere hentebrev, f.eks. 

Er det mullig å endre på det slik at jeg kan velge selv på hvilken bestillinger jeg vil få hentebrev i postkassen?  

Anonymkode: 7349d...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det tror jeg ikke er mulig å velge. Det virker litt vilkårlig hvilken meldingsmetode posten bruker. Men det er sjelden papirmeldinger fra norske avsendere nå. Som regel får jeg sms, da har avsenderfirmaet trykket mobiltelefonnummeret utenpå adresseetiketten, sånn at posten ser det og kan sende melding om henting dit. Mobilnummeret har jeg jo da oppgitt i bestillingsprosessen av varene selvsagt. Dette gjelder som regel norske avsendere. Utenlandske sendinger får jeg alltid papirmelding om. De trykker ikke telefonnummeret på etiketten på pakka.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

På hver bestilling får jeg melding på mobil, email og i postkassen. Jeg er litt lei at foreldrene mine alltid blir irritert over at jeg bestiller litt mer av og til og de ser flere hentebrev, f.eks. 

Er det mullig å endre på det slik at jeg kan velge selv på hvilken bestillinger jeg vil få hentebrev i postkassen?  

Anonymkode: 7349d...96a

Kanskje du burde vurdere å spare mer, og kjøpe mindre på nett/postordre? Sånn at du kan skaffe egen bolig, flytte ut, og ta ansvar for eget liv?  Skjønner godt at foreldrene blir irriterte.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lenge siden jeg har fått hentemelding i postkassa, - det kommer via sms.

Anonymkode: 30d30...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått en hentemelding i posten på lenge. Går beskjed fra både posten sin app, og digipostkassen om jeg har en pakke som skal hentes. 

Har aldri krysset av for at jeg ikke vil ha den på papir, så om det er noe som skjer automatisk når man «digitaliserer seg»? :vetikke:

Anonymkode: e3dc6...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg får ALLTID hentemelsinger via tekstmeldinger og / eller som e-post. 

 Sikkert ikke fått noen sånne hentemeldinger på årevis. :P   

Anonymkode: a6965...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.1.2019 den 10.40, AnonymBruker skrev:

På hver bestilling får jeg melding på mobil, email og i postkassen. Jeg er litt lei at foreldrene mine alltid blir irritert over at jeg bestiller litt mer av og til og de ser flere hentebrev, f.eks. 

Er det mullig å endre på det slik at jeg kan velge selv på hvilken bestillinger jeg vil få hentebrev i postkassen?  

Anonymkode: 7349d...96a

Ingen får i dag hentemelding i posten når de oppgir epost og mobilnummer til avsender.

Verden går stadig fremover. 

Anonymkode: 03f85...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestill kun fra nettbutikker som sender med PostNord, da kan du skaffe deg PostNord-appen og få hentemelding der. Eventuelt blir pakken din sendt et helt annet sted eller går i loop på terminalen, men det er kanskje verdt risikoen ;)

Nei men seriøst, de eneste gangene jeg får papirlapp i posten er når jeg bestiller pakker fra Ebay og Wish (blir ofte sendt som verdi/rekommandert for å unngå svinn) og dersom jeg glemmer å hente pakker. Ellers får jeg samtlige beskjeder på sms og mail.

Anonymkode: a27d0...eb7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan laste ned app'en Digipost, og få slike beskjeder inn på den. Usikker på om det kommer på sms/mail i tillegg, men ikke i den fysiske postkassa i alle fall. ;) 

Anonymkode: fa2c9...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette lurer jeg også på. Jeg får beskjed i postkassen først. Deretter på SMS og Digipost. Veldig irriterende for jeg sjekker sjelden postkassen. 

Anonymkode: 48aaf...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...