Gå til innhold

Kollega snoket på telefonen min


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er det som snoker på andre sin telefon? :hakeslepp: 

Hvor gammel er hun? Dette var jo bare skikkelig sært.. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vennligst skriv norsk. 

Anonymkode: cc570...e60

Norsk skrives med stor bokstav, eller... Rævhøl.

a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun eier visst ikke skamvett. Først gjøre innbrudd på andres telefon, og deretter konfrontere dem med hva man finner? Jeg mangler ord. Håper sjefen deres tar tak i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må være i helsevesenet dere jobber😅

Anonymkode: 8afb8...10c

Nei, faktisk ikke! :ler:

1 time siden, Notisblokk skrev:

Hvem er det som snoker på andre sin telefon? :hakeslepp: 

Hvor gammel er hun? Dette var jo bare skikkelig sært.. 

Hun er 50.. 

1 time siden, hind skrev:

Hun eier visst ikke skamvett. Først gjøre innbrudd på andres telefon, og deretter konfrontere dem med hva man finner? Jeg mangler ord. Håper sjefen deres tar tak i dette.

Ja, nesten det som er verst - OM jeg hadde snoket hadde jeg ihvertfall ikke kjeftet på vedkommende for hva jeg hadde funnet. Outer seg selv, liksom. :rolleyes:

Anonymkode: 47b9d...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilpass for deg. Du har tydeligvis undervurdert henne. 

Anonymkode: d3b2a...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss vil snoking på kollegas jobbetelefon klassifiseres såpass hardt at det nok ville bli snakk om skriftlig advarsel.

 

Anonymkode: aa38a...644

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Snoking er helt OK når man mistenker at noe er galt. Dette er KG vanligvis veldig samstemt om.

Anonymkode: 813a1...69b

Forskjell på samboer og kollega 😉 Jeg kan åpne samboerens post, men ville aldri åpnet kollegaens post.

 

Jeg ville sagt godt ifra om dette!

Anonymkode: 9338b...c18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker umiddelbart at dette er rimelig ulovlig..? I disse tider, hvor vi har tilgang til banken vår via telefonen, vår digitale lommebok, kanskje store summer tilgjengelig via et tastetrykk. Så tenker jeg at dette er som å gå i lommeboka til en fremmed, eller ta seg inn i huset og safe-n, eller sidestilt med å stjele nettbankbrikker og passord. Kombinert med at telefonen er som gamle dagers dagbok, full av sensitiv, personlig informasjon. Dette er et overgrep, og et innbrudd. Jeg ville vurdert politianmeldelse. Og sjekket at ingen penger var borte.

Anonymkode: 6095a...26c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilpass for deg. Du har tydeligvis undervurdert henne. 

Anonymkode: d3b2a...b7d

What? 

Anonymkode: 47b9d...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Sliten&kjørt51 skrev:

Norsk skrives med stor bokstav, eller... Rævhøl.

a.

Nei, det gjør ikke det. Norsk er ikke et egennavn. (Det er ikke engang et substantiv.) 

Anonymkode: bf5ee...6f8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, faktisk ikke! :ler:

Hun er 50.. 

Ja, nesten det som er verst - OM jeg hadde snoket hadde jeg ihvertfall ikke kjeftet på vedkommende for hva jeg hadde funnet. Outer seg selv, liksom. :rolleyes:

Anonymkode: 47b9d...b30

Wow.. Når man er 50 så vet man at man skal respektere andres privatliv. Jeg så for meg ei jente tidlig i 20 årene som ikke hadde blitt voksen enda. 

Jeg ville faktisk sagt dette til sjefen min. Det er så mye sensitiv informasjon på mobilen at dette er utrolig lite greit. Dama er 50! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

eller... Rævhøl. -Til Anonym cc570...e60   -Meg.

 

.

THX For faktuell info, Anonym bf5ee...6f8

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sliten&kjørt51 skrev:

.

a.

?

Anonymkode: bf5ee...6f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.1.2019 den 11.51, AnonymBruker skrev:

I går fikk jeg ei skyllebøtte av en kollega om hvorfor jeg snakket om henne med andre. Hun har snoket på telefonen min og sett noe jeg har skrevet om henne til ei venninne. Det var ikke noe stygt, men av negativ karakter. Etter hun hadde frest fra seg minnet jeg henne på at det faktisk er hun som har snoket og er det noen som skulle være sur her så var det kanskje jeg - ikke henne. 

Lurer på hva jeg skal gjøre nå? Jeg tør ikke legge fra meg tlf når hun er i nærheten og hun kikker stygt på meg hver gang jeg bruker tlf. Lurer også på hva annet hun kan finne på.. 

Anonymkode: 47b9d...b30

Du kunne jo sagt at siden hun snoker på dine private eiendeler, så tok du feil av henne og at det var enda mer negativt med henne enn hva du hadde skrevet i meldingen.

Deretter tatt det opp med sjefen, selv om det nok ikke vil komme noe ut av det enn baksnakking fra hennes side. Det er slike møter jeg anser som bla-bla-møter. Mye ord og ingen handling eller konsekvenser. Men sjefen bør vite hva kollegaer holder på med.

Også holder du lang avstand fra henne, har alltid på tastelåsen på telefonen osv.

Anonymkode: 22287...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KJØR PÅ ...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Deretter tatt det opp med sjefen, selv om det nok ikke vil komme noe ut av det enn baksnakking fra hennes side. Det er slike møter jeg anser som bla-bla-møter. Mye ord og ingen handling eller konsekvenser. Men sjefen bør vite hva kollegaer holder på med.

...

Det forsvant piller, ett sted jeg jobba, kunne bare være En av IIRC Tolv.

I Morgen-møte \ Vaktskifte, helt på starten,  sa kule sjefen... EN Person har kommet til meg, med alvorlige beskyldninger om en kollega. KAN Denne personen gjennta  det vedkommende sa til meg, -Her. ... ... ...

Jeg var seff. ¨¨Drømme- Skyldige \ kollega¨¨ i Den Settingen...

Var ei som sa opp ganske kjappt, 🤣 Svinnet opphørte.

-Kul Sjef, hu... -Respekt. -Fortalte senere det var mitt navn Som ble nevnt, -SEFF. ...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 14.59, Sliten&kjørt51 skrev:

KJØR PÅ ...

...

Det forsvant piller, ett sted jeg jobba, kunne bare være En av IIRC Tolv.

I Morgen-møte \ Vaktskifte, helt på starten,  sa kule sjefen... EN Person har kommet til meg, med alvorlige beskyldninger om en kollega. KAN Denne personen gjennta  det vedkommende sa til meg, -Her. ... ... ...

Jeg var seff. ¨¨Drømme- Skyldige \ kollega¨¨ i Den Settingen...

Var ei som sa opp ganske kjappt, 🤣 Svinnet opphørte.

-Kul Sjef, hu... -Respekt. -Fortalte senere det var mitt navn Som ble nevnt, -SEFF. ...

a.

Hæ??

Anonymkode: d86e8...714

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jo dårlig gjort å snoke, men selv om det var hun som har gjort feilen her, så vil jeg råde deg til å ikke skrive negativt om kolleger på telefonen din, siden man ikke vet hvem mottaker eventuelt kan vise det til. Da er det som regel mye bedre å snakke om det i en telefonsamtale. 

Og sett heller skjermlåsen til å låse seg etter et par sekunder, slik at du må låse opp med fingeravtrykk og/eller kode. 

Anonymkode: 4f668...174

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det riktige å gjøre vil være å anmelde forholdet, samt varsle sjef om det som har skjedd. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det Ts? 

Dette er ikke ok oppførsel av kollegaen din men jeg vil legge til at du også kan komme dårlig ut av dette da du har omtalt henne negativt i samtale med en venninne. Nå vet ikke jeg hva du har skrevet og alvorlighetsgraden av dette men det kan bli ansett som brudd på taushetsplikten.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 17.04, Snaskesnusken skrev:

Hvordan gikk det Ts? 

Dette er ikke ok oppførsel av kollegaen din men jeg vil legge til at du også kan komme dårlig ut av dette da du har omtalt henne negativt i samtale med en venninne. Nå vet ikke jeg hva du har skrevet og alvorlighetsgraden av dette men det kan bli ansett som brudd på taushetsplikten.  

Jeg har ikke tatt det opp med sjefen, men ting har roet seg litt nå. Vi snakker sammen tilnærmet normalt og hun skuler ikke så stygt på meg når jeg bruker tlf nå lengre. 

Jeg skrev ikke noe alvorlig, bare siterte noe hun hadde sagt selv. Vil ikke utbrodere for mye, men jeg spurte henne om noe og hun svarte negativt og jeg siterte dette. Ikke brudd på taushetsplikt såvidt jeg vet. 

Tror jeg bare lar det passere.. Har satt på autolås etter 30 sek nå. :) Vi jobber tett sammen flere dager i uka, så jeg føler vi burde ha en grei tone. 

Anonymkode: 47b9d...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...