Gå til innhold

Min kamp mot svigers... for en BEFRIELSE! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oioioi TS, her har du og mannen din bommet fullstendig selv om dere kanskje syns det er morsomt, hva var vitsen med (forutsatt at historien stemmer) å være ufin mot noen selv om denne er ufin mot deg? Det eneste du oppnår er å synke ned på et nivå som for min del er skremmende lavt.. Spesielt om du / dere har latt dette ligge i årevis.. Min sympati her går til svigermor uansett hvor ufin du oppfatter henne å være er det ingen grunn til selv å synke tilsvarende - eller mer.. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke helt hva som er befriende her. Ser at du har slitt med svigers, men føler du at dette gjør det bedre? Er helt for at man skal si ifra, men dette var da voldsomt. Om min svigermor hadde holdt på slik, så hadde jo mannen min tatt henne for seg, han ville aldri tillat det. Ser ikke helt at dette utbruddet skal hjelpe på noen ting, tror det kun vil gjøre det verre.  Hadde det ikke gått an å tatt dette på en annen måte, "trykke en pære i kjeften" hva er det for noe liksom.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se at det var godt å få sagt der og da, men.. ikke beste forsvar om svigermor kanskje ikke ser selv hva hun har sagt/gjort som fikk deg til å si det. Jattet du bare med frem til da, og så kom den kommentaren, eller..?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigermoren her virker jo egentlig normal. Hun har meninger om deres økonomi, om deres barn, om deres jobber osv, og vil dere skal reise på ferie sammen. Klassisk svigers. Er det svigers som ikke er slik?

Anonymkode: e3e24...812

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Jeg bryr meg faktisk fint lit eom hva hun synnes om meg. Til og med etter komentaren min. Altså seriøst?

ÅREVIS med nedkrenking, kritisering av hele mitt liv og måten jeg gjr ting på mot EN stygg komentar som jeg ga henne? Og plutslig er jeg den onde kjerringa her? Ta deg en bolle.... :) 

Anonymkode: 44e3d...65c

...eventuelt ei pære 😅

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg sier ikke at du er "den onde kjerringa". Jeg sier bare at ved å si det du gjorde, så har du bare kastet bensin på bålet hennes. Hun har jo i følge deg ment at du ikke er god nok for sønnen hennes, og i hennes hode har du bekreftet det ved å snakke til henne som du gjorde. Der finnes så utrolig mange bedre måter å "stoppe kjeften" på slike, uten at du ender opp med å sette deg selv i et dårlig lys. For dersom hun følte du ikke er god nok, så føler hun det bare enda sterkere nå.

Anonymkode: 64b55...73f

Kan godt hende... men etter årwvis med slik behandling så blei det desverre resultatet...

Anonymkode: 44e3d...65c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig umoden og uintelligent kommentar som ikke vil gjøre sitiasjonen noe bedre..

Det er greit med et lite utbrudd, men da heller av typen "nå har jeg fått nok av at du blander deg inn i livene våre" 

Og ikke..."stappe en pære i kjeften på deg" 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er rett rundt hjørnet til å klikke på min svigermor sånn selv. Et sted må det ta slutt med dette greiene disse svigermødrene driver på med. 

Anonymkode: e1c81...1d6

I 90% av tilfellene med svigermorsproblemer så er det en konfliktskapenfe svigerdatter uten selvinnsikt.

Anonymkode: 413ea...4af

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I 90% av tilfellene med svigermorsproblemer så er det en konfliktskapenfe svigerdatter uten selvinnsikt.

Anonymkode: 413ea...4af

Ehh

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere som er så kritiske og frekke til svigermødrene deres blir svigermødre selv en dag 😜

Anonymkode: b7c02...1dc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med denne "sviger-krigen" er kjent for veldig mange siden jeg har lest utallige tråder om temaet her :)

Kjære KG-venner! Jeg har sett lyset! :) Hør min tale og la meg veilede dere til befrielse!

Altså kort om oss, jeg er gift med en herlig mann, og vi har to små barn sammen. Fra første millisekundet jeg møtte svigers, så har det vært noe uggen atmosfære. Litt sånn som at jeg ikke var god nok for dem. Og så har de en sånn forståelse av at de har rett til å bestemme over meg og mannen min. Altså hva vi skal og ikke skal, om vi skal dra på ferie hele storfamilien eller ikke... økonomien vår osv osv. Veeel... Vi har hele tiden latt dette bare passere uten å la det plage oss noe særlig. Plage å plage.. man kan ignorere dette en periode, men etter flere år for man nok! Mannen min har heldigvis full forståelse for dette. Han selv er imot tankegangen til sine foreldre, og støtter meg 100%!

Han er opptatt av oss, vår kjernefamilie, barna og meg! Vi kjører vårt eget løp sier han... Vi har hatt svigers som diskusjonstema flere ganger, og han skjønner selv hvordan det er for meg uten at jeg trenger å fortelle han noe sm helst. Han er ikke blind eller døv, og ser dette tydelig. I starten kviet han seg litt for å si ifra til foreldrene, men til slutt fikk til og med han nok... og beskjeden vart gitt tydelig, men likevel fortsatte svigers å blande seg og komentere ett eller annet. Hele greia begynte å bli morsom for mannen min. Altså denne "krigen" mellom meg og mora hans. Og jeg forstår han i grunn. hele greia er latterlig i andres øyner.... Han har sagt at han vil sto opp for meg uten tvil når situasjonen blir alvorlig nok, men enn så lenge skal han bare stå på sidelinjen, se på showet og steke seg popcorn... Og at han for en gang skyld skulle ønske å  se meg stå opp for meg selv ordentlig for en gang skyld!

Så til selve befrielsen. Vi var på besøk ho ssvigers, og svigermora kjører sitt løp som vanlig: Blander seg i livet vårt, nesten nedtalende om meg, blander seg i barneoppdragelsen, prøver nesten å bestemme der og da at i sommer så skal vi feriere med dem. Og hun holdt på... ååååååå som hun hold på.... ååååå herre jesus som hun holdt på! Jeg satt der med tomt blikk i lufta... var så lei og hørte til slutt egentlig ikke etter. Så spør svigermot:

Svigermor: Hva tenker du om dette?

Jeg: Neeeei... jeg ser på fruktskålen som du la frem på bordet.

Svigermor: (nesten litt begeistret over at jeg tydligvis likte fruktskålen hennes) Er den ikke fin? Den fikk jeg av søsteren min i 60-årsdag.

Og jeg aner ikke hvor dette kom fra, mulig hun dopet meg ned eller hypnotiserte meg med praten sin:

Jeg: Neeei... jeg ser på pæra der og lurer på om den er stor nok til å tette igjen kjeften på deg?

Mannen min reagerte med DE store øyene og DET store gliset om munnen! Og ventet selvsagt på hva som kom til å skje videre... 

Jeg sank i gulvet... forstod ikke selv at dette var meg.. men samtidig følte jeg en slags befrielse. Hva faen skjedde no nettopp? En sånn tanke..

Jeg kan legge til at kvelden blei for over, og etter en liten studn satt vi oss i bilen og kjørte hjem. Jeg kjørte, mannen min flirte og lo hele veien hjem! Pæra i kjeften! Hahahahahahahhahaha! Serøst.. han lo i 40 min!!!

Blir mobbet for dette en uke etter hendelsen fortsatt... han kommer ikke over det. Vi kan ikke ha pærer som frukt i huset lenger for han får bare flashback og latterkrampe!

 

Anonymkode: 44e3d...65c

Må si jeg ble skuffa over det du beskriver som befrielse, hvilken 'STOR' ting du liksom svarte med. Du som bygde opp historien så bra. Mulig det hjalp der og da, men skjønner egentlig ikke hvordan du gidder å nedlate deg til å snakke på en måte som ligner noe de sier i amerikanske ungdomsfilmer. Er du umoden for alderen eller noe? Det vanlige er å 'ta igjen', ved å sette grenser for seg selv på en normal måte. Istedenfor for, etter mange år, at en pære i kjeften hennes gjør susen? Snodig du... 

Anonymkode: 5f58d...1a1

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med denne mannen til TS? Hvorfor har ikke han gitt beskjed om at han ikke gidder noe respektløshet til TS fra sin mors side? Hele greia virker bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper dere som er så kritiske og frekke til svigermødrene deres blir svigermødre selv en dag 😜

Anonymkode: b7c02...1dc

Det er godt å kun forholde seg til svigersønner ja. De bryr seg lite med ting og tang, og føler seg ikke truet på samme måte som svigerdøtre tydeligvis gjør :)

Anonymkode: 063f5...f06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Kjære TS! Takk for at du delte din befrielses-historie.

Vær så snill å oppdatere tråden når du har truffet svigermor igjen. Har hun blitt spakere? Sett lyset? Eller føler hun, som noen i tråden mener, at hun nå kan hovere enda mer? Hva slags følelse satt du selv igjen med etterpå? Ble hun satt ut? Furt? Såret? Sint? Stille? Sjokkert?

Er du fremdeles velkommen dit? (Eller har du aldri egentlig vært det?)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet også på noe classy. Ble ikke så imponert over den der. Slikt sier man bare ikke, uansett om man er irritert. Ta folk på sak, dette var bare vulgært. Satt barna og hørte på dette også? 

Anonymkode: 29a1c...01d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var en skikkelig plump, barnslig og dum kommentar. :rolleyes: Hvis mannen lo 40 min av dette, så hadde jeg satt seriøse spørsmålstegn ved humoren hans. 

Anonymkode: 7f556...99d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper dere som er så kritiske og frekke til svigermødrene deres blir svigermødre selv en dag 😜

Anonymkode: b7c02...1dc

Heldigvis tok jeg lærdom av min svigermor om hvordan man ikke skal holde på overfor svigerdøtre, så noe godt kom det ut av hennes innblanding. Min svigermor blandet seg i alt, ingenting var bra nok, hun var nedlatende og belærende. Jeg lot det meste passere og gjorde som jeg selv syntes var best. Mannen min tok aldri kampen med henne, men det gjorde som regel svigerfar!

Nå er jeg selv svigermor, men min svigerdatter er blitt en datter ❤️ Vi har et kjempegodt forhold, respekterer hverandre, koser oss sammen, og har alltid en god tone. Men jeg har aldri blandet meg borti deres liv, det er ikke min sak. 

TS taklet det hele umodent og platt, og jeg synes i grunnen det hele bare var pinlig. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøtt innlegg. Virkelig. Alt ble bare veldig rart her. En sønn som ser på "krigen" som underholdning. Stå på sidelinja å steke(!)popcorn? Øh

Og tilslutt en vulgær sviggerdatter som "tar igjen", og dermed synker langt under svigermorens påståtte nivå. Gjør så at jeg lurer på om ikke svigerforeldrene her har hatt både ett og to poeng gjennom årenes løp. Og ikke at jeg tror så mye på det heller. Er kanskje en fantasi en frustrert svigerdatter har... mitt råd i tilfelle er : synk aldri på det nivået. Og reflekter litt over hvordan du og mannen er. Virker helt sprø begge to spør du meg. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og svigermor går ikke overrens, virkelig! Men... jeg sier ikke slik til henne. Tatt henne fatt og satt henne på plass noen ganger, men hadde skammet meg om jeg sa slikt til henne..

Anonymkode: 6f361...6eb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...