Gå til innhold

Min kamp mot svigers... for en BEFRIELSE! :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg regner med denne "sviger-krigen" er kjent for veldig mange siden jeg har lest utallige tråder om temaet her :)

Kjære KG-venner! Jeg har sett lyset! :) Hør min tale og la meg veilede dere til befrielse!

Altså kort om oss, jeg er gift med en herlig mann, og vi har to små barn sammen. Fra første millisekundet jeg møtte svigers, så har det vært noe uggen atmosfære. Litt sånn som at jeg ikke var god nok for dem. Og så har de en sånn forståelse av at de har rett til å bestemme over meg og mannen min. Altså hva vi skal og ikke skal, om vi skal dra på ferie hele storfamilien eller ikke... økonomien vår osv osv. Veeel... Vi har hele tiden latt dette bare passere uten å la det plage oss noe særlig. Plage å plage.. man kan ignorere dette en periode, men etter flere år for man nok! Mannen min har heldigvis full forståelse for dette. Han selv er imot tankegangen til sine foreldre, og støtter meg 100%!

Han er opptatt av oss, vår kjernefamilie, barna og meg! Vi kjører vårt eget løp sier han... Vi har hatt svigers som diskusjonstema flere ganger, og han skjønner selv hvordan det er for meg uten at jeg trenger å fortelle han noe sm helst. Han er ikke blind eller døv, og ser dette tydelig. I starten kviet han seg litt for å si ifra til foreldrene, men til slutt fikk til og med han nok... og beskjeden vart gitt tydelig, men likevel fortsatte svigers å blande seg og komentere ett eller annet. Hele greia begynte å bli morsom for mannen min. Altså denne "krigen" mellom meg og mora hans. Og jeg forstår han i grunn. hele greia er latterlig i andres øyner.... Han har sagt at han vil sto opp for meg uten tvil når situasjonen blir alvorlig nok, men enn så lenge skal han bare stå på sidelinjen, se på showet og steke seg popcorn... Og at han for en gang skyld skulle ønske å  se meg stå opp for meg selv ordentlig for en gang skyld!

Så til selve befrielsen. Vi var på besøk ho ssvigers, og svigermora kjører sitt løp som vanlig: Blander seg i livet vårt, nesten nedtalende om meg, blander seg i barneoppdragelsen, prøver nesten å bestemme der og da at i sommer så skal vi feriere med dem. Og hun holdt på... ååååååå som hun hold på.... ååååå herre jesus som hun holdt på! Jeg satt der med tomt blikk i lufta... var så lei og hørte til slutt egentlig ikke etter. Så spør svigermot:

Svigermor: Hva tenker du om dette?

Jeg: Neeeei... jeg ser på fruktskålen som du la frem på bordet.

Svigermor: (nesten litt begeistret over at jeg tydligvis likte fruktskålen hennes) Er den ikke fin? Den fikk jeg av søsteren min i 60-årsdag.

Og jeg aner ikke hvor dette kom fra, mulig hun dopet meg ned eller hypnotiserte meg med praten sin:

Jeg: Neeei... jeg ser på pæra der og lurer på om den er stor nok til å tette igjen kjeften på deg?

Mannen min reagerte med DE store øyene og DET store gliset om munnen! Og ventet selvsagt på hva som kom til å skje videre... 

Jeg sank i gulvet... forstod ikke selv at dette var meg.. men samtidig følte jeg en slags befrielse. Hva faen skjedde no nettopp? En sånn tanke..

Jeg kan legge til at kvelden blei for over, og etter en liten studn satt vi oss i bilen og kjørte hjem. Jeg kjørte, mannen min flirte og lo hele veien hjem! Pæra i kjeften! Hahahahahahahhahaha! Serøst.. han lo i 40 min!!!

Blir mobbet for dette en uke etter hendelsen fortsatt... han kommer ikke over det. Vi kan ikke ha pærer som frukt i huset lenger for han får bare flashback og latterkrampe!

 

Anonymkode: 44e3d...65c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er rett rundt hjørnet til å klikke på min svigermor sånn selv. Et sted må det ta slutt med dette greiene disse svigermødrene driver på med. 

Anonymkode: e1c81...1d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig litt på hva svigermor har gjort mot deg for å fortjene å bli snakket til slik? I og med at mannen din lo av din behandling av moren så må det være temmelig ille. 

Anonymkode: 42117...baa

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er rett rundt hjørnet til å klikke på min svigermor sånn selv. Et sted må det ta slutt med dette greiene disse svigermødrene driver på med. 

Anonymkode: e1c81...1d6

Svaret ligger i pærer... :)

Anonymkode: 44e3d...65c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer egentlig litt på hva svigermor har gjort mot deg for å fortjene å bli snakket til slik? I og med at mannen din lo av din behandling av moren så må det være temmelig ille.  

Anonymkode: 42117...baa

Når noen blander seg i livet ditt i flere år, din liv med mannen, din økonomi, dine oppdragelse av barna, din ferie... og forstå meg riktig, alt dette er rettet mot meg som kritikk! Jeg har aldri vært bra nok. Etter flere år, koker det innvendig og det er bare snakk om tid før man eksploderer.

Men ikke missfirorstå mannen min. Han skjønner situasonen, men synnes alt sammen begynner å bli latterlig. og det er det... for de som står på siden og ser på.  Det er litt vanskelig å forklare uten at man opplever dette selv. Det er på en måte så noen prøver å kontrolere deg, ditt liv, din hverdag, din frihet.... Skjønner?

Anonymkode: 44e3d...65c

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne historien lukter fake laaaaang vei

Anonymkode: bf770...c99

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I det man sier noe sånt til noen, at du skal "stappe igjen kjeften deres", så har du i mine øyne tapt hele greia. Ikke bare er det ekstremt uhøflig, men hvis hun er så fæl mot deg, hvorfor gi henne ammunisjon til å heve seg enda høyere enn deg?

For det er det du har gjort. Du har i hennes øyne endelig vist at hun hadde rett om at du ikke er god nok for sønnen. Du gjort deg selv til en ufin og ukultivert kjerring, mens hun kan opphøye seg selv til en stakkar som kun kommer med gode råd. 

Det virker dessuten som om dere har latt henne ta styringen, for ingen kan for eksempel tvinge voksne mennesker til å feriere med noen. Men hun har tydeligvis lært hvilke knapper hun kan trykke på, for å få det som hun vil. Skulle tro hun bedrev tortur, men når folk blander seg er det bare å si nei, ignorere, la de få brenne ut kontrollbehovet sitt på to som ikke la seg rokke, og så gjennomføre det dere planla. 

Jeg har både en svigermor, samt en stesvigermor, som er likedan. Eneste som funker, er å være så dedikert til ens egen plan tilbake, at maset og deres kontrollerende oppførsel blir som å pisse i motvind for dem. De vil til slutt ende opp som den urimelige.

Men nå har du dessverre blottlagt deg som en meget frekk og utakknemlig dame i hennes øyne. Tipper det bare blir verre fra nå av, og nå blir nok fokuset enda mer på deg, for stakkars sønnen hennes som må leve med noe så frekt...

Anonymkode: 64b55...73f

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det enkleste det beste. Regner med ts at du kan leve med at svigermor syntes du er ukultivert og uhøflig. Hun synes jo ikke godt om deg fra før. Håper mannen din setter foten ned så du slipper å stå i stormen. Ellers har man jo alltids ett alternativ, og det er å kutte henne ut. 

Anonymkode: e71fa...0d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker said:

IFor det er det du har gjort. Du har i hennes øyne endelig vist at hun hadde rett om at du ikke er god nok for sønnen. Du gjort deg selv til en ufin og ukultivert kjerring, mens hun kan opphøye seg selv til en stakkar som kun kommer med gode råd.

Muligens i sine egne øyne og kvinner som elsker å holde med intriger og kjerringpjatt, men for resten av oss er det bare slitsomt og gir ingen respekt.

Anonymkode: ed5cb...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bravo!! Jeg heier på deg. Enkelte mennesker kjører over andre.De har godt av å settes på plass. Aldri ydmyk deg og be henne om unnskyldning for dette i ettertid.

Anonymkode: 283a0...8f1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I det man sier noe sånt til noen, at du skal "stappe igjen kjeften deres", så har du i mine øyne tapt hele greia. Ikke bare er det ekstremt uhøflig, men hvis hun er så fæl mot deg, hvorfor gi henne ammunisjon til å heve seg enda høyere enn deg?

For det er det du har gjort. Du har i hennes øyne endelig vist at hun hadde rett om at du ikke er god nok for sønnen. Du gjort deg selv til en ufin og ukultivert kjerring, mens hun kan opphøye seg selv til en stakkar som kun kommer med gode råd. 

Det virker dessuten som om dere har latt henne ta styringen, for ingen kan for eksempel tvinge voksne mennesker til å feriere med noen. Men hun har tydeligvis lært hvilke knapper hun kan trykke på, for å få det som hun vil. Skulle tro hun bedrev tortur, men når folk blander seg er det bare å si nei, ignorere, la de få brenne ut kontrollbehovet sitt på to som ikke la seg rokke, og så gjennomføre det dere planla. 

Jeg har både en svigermor, samt en stesvigermor, som er likedan. Eneste som funker, er å være så dedikert til ens egen plan tilbake, at maset og deres kontrollerende oppførsel blir som å pisse i motvind for dem. De vil til slutt ende opp som den urimelige.

Men nå har du dessverre blottlagt deg som en meget frekk og utakknemlig dame i hennes øyne. Tipper det bare blir verre fra nå av, og nå blir nok fokuset enda mer på deg, for stakkars sønnen hennes som må leve med noe så frekt...

Anonymkode: 64b55...73f

Vet du hva? Jeg bryr meg faktisk fint lit eom hva hun synnes om meg. Til og med etter komentaren min. Altså seriøst?

ÅREVIS med nedkrenking, kritisering av hele mitt liv og måten jeg gjr ting på mot EN stygg komentar som jeg ga henne? Og plutslig er jeg den onde kjerringa her? Ta deg en bolle.... :) 

Anonymkode: 44e3d...65c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting av dette. Du var dritfrekk mot mora til mannen din, rundt matbordet i deres hus, fordi hun vil reise på ferie med dere i sommer. Og mannen din satt bare og lo som en ekkel tenåring.

Anonymkode: fdf23...8a5

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om min svigermor er ett såkalla "svigermonster", og 1000 ganger være enn slik du beskriver, så er jeg opplært til å vise respekt for de eldre. Mannen min hadde aldri godtatt det der.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle det ikke mer til? Og dette har du brukt mange år på?

Anonymkode: 5d7ce...c9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Bengalo said:

Selv om min svigermor er ett såkalla "svigermonster", og 1000 ganger være enn slik du beskriver, så er jeg opplært til å vise respekt for de eldre. Mannen min hadde aldri godtatt det der.

Det flest mennesker, og spesielt kvinner, angrer mest på når de blir eldre er at ikke de sto opp for seg selv i større grad. Du kommer til å bli en av dem. Mannen din er en drittsekk som ikke er på din side.

Anonymkode: ed5cb...41f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De som reagerer negativt på TS sin lille kommentar har tydeligvis ikke hatt så ille svigerforeldre. Skulle gjerne turt å sprekke sånn av og til, men jeg holder kjeft.

Samboer tør å si henne i mot, men hennes respons er såpass ille at jeg bare skal fortsette å si meg enig i alt. Hvis hun klarer å kjefte opp sønnen sin på snart 30 fordi han ikke har søkt på sommerjobb (når han har fast jobb), hva gjør hun med meg... :fnise: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen blander seg i livet ditt i flere år, din liv med mannen, din økonomi, dine oppdragelse av barna, din ferie... og forstå meg riktig, alt dette er rettet mot meg som kritikk! Jeg har aldri vært bra nok. Etter flere år, koker det innvendig og det er bare snakk om tid før man eksploderer.

Men ikke missfirorstå mannen min. Han skjønner situasonen, men synnes alt sammen begynner å bli latterlig. og det er det... for de som står på siden og ser på.  Det er litt vanskelig å forklare uten at man opplever dette selv. Det er på en måte så noen prøver å kontrolere deg, ditt liv, din hverdag, din frihet.... Skjønner?

Anonymkode: 44e3d...65c

Mannen din skulle stått opp for deg når hun begynte med kritikken, det at han ikke gjorde det tilsier at han ikke tar deg så seriøst. Den der skiten der som du gjorde nører bare under egoet hans.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som svigermors drøm.....not... 

 

Anonymkode: b7c02...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Jeg bryr meg faktisk fint lit eom hva hun synnes om meg. Til og med etter komentaren min. Altså seriøst?

ÅREVIS med nedkrenking, kritisering av hele mitt liv og måten jeg gjr ting på mot EN stygg komentar som jeg ga henne? Og plutslig er jeg den onde kjerringa her? Ta deg en bolle.... :) 

Anonymkode: 44e3d...65c

Nei, jeg sier ikke at du er "den onde kjerringa". Jeg sier bare at ved å si det du gjorde, så har du bare kastet bensin på bålet hennes. Hun har jo i følge deg ment at du ikke er god nok for sønnen hennes, og i hennes hode har du bekreftet det ved å snakke til henne som du gjorde. Der finnes så utrolig mange bedre måter å "stoppe kjeften" på slike, uten at du ender opp med å sette deg selv i et dårlig lys. For dersom hun følte du ikke er god nok, så føler hun det bare enda sterkere nå.

Anonymkode: 64b55...73f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...