Gå til innhold

Sjekke venners "Mat allergi" med og skjule indidigrenser i mat for og teste om det er reelt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei hva faen? Avsløre venner? Hva for en venn er du da som mistror venner og vil drite dem ut? 

Bare til info så kan noen dø pga allergi om de får i seg feil mat. 

Og til info så er det ikke alle som får en umiddelreaksjon som for eksempel laktoseintolerante eller melkeproteinallergikere som må løpe på do, men de fleste av oss som ikke tåler forskjellig type mat får snikende plager over de neste 5-8 timene og altså ikke umiddelbart.

Får jeg i meg mat jeg ikke tåler kan det gå 2-3 timer så får jeg leddsmerter som blir sterke for hver time de neste 24 timene , det er ikke noe den jeg er på middag hos kan se for jeg går hjem før de værste smertene kommer, og i noen tilfeller gjør at jeg får så vondt at jeg blir sengeliggende i flere døgn , andre ganger får jeg feber og magesmerter 4-5 timer etter inntak og koker i hjel så jeg ikke får sove eller puste ordentlig. 
 

Anonymkode: 97c25...e62

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve ts, og risikere å bli straffet for drap eller drapsforsøk, eller bli med de på do de neste dagen for å se om de bæsjer blod eller ikke. Er det det du har lyst til? 

Anonymkode: 97c25...e62

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Påtattpåtatt skrev:

Beklager at jeg ikke formulerte meg tydeligere, og spesielt til dere med ekta allergi. La oss si at du har sett flere tegn over lengere tid, og forstår ut i fra "vanlig logikk" at det ikke stemmer rett og slett.  Det går ikke Ann. Problemene sitter i hodet, og det må tas tak i..  Skjønner at dette ikke er en vanlig problemstilling. Men hvis man vet med 100 prosent sikkerhet at allergien ikke er reell, pga flere tidligere hendelser..Hadde det ikke kunne vært en slags oppvåkning å fått det svar på hvitt for personen ?..

Du får nesten forklare hva disse hendelsene som gjør deg 100% sikker er, for er det noe alle som kan noe om allergier, intoleranser og sensitiviteter vet, så er det at 100% sikker ikke eksisterer. 

Anonymkode: 20cbe...053

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Påtattpåtatt said:

Beklager at jeg ikke formulerte meg tydeligere, og spesielt til dere med ekta allergi. La oss si at du har sett flere tegn over lengere tid, og forstår ut i fra "vanlig logikk" at det ikke stemmer rett og slett.  Det går ikke Ann. Problemene sitter i hodet, og det må tas tak i..  Skjønner at dette ikke er en vanlig problemstilling. Men hvis man vet med 100 prosent sikkerhet at allergien ikke er reell, pga flere tidligere hendelser..Hadde det ikke kunne vært en slags oppvåkning å fått det svar på hvitt for personen ?..

Forresten, hvis jeg klarer å tolke innlegget ditt riktig, så sier du faktisk at du allerede mange ganger (ref. flere tidligere hendelser) har gjort dette, uten at personen har fått noen reaksjon som du har oppfattet?

Og at du nå vil gå til det skrittet å konfrontere personen med at du har servert ditt eller datt, flere ganger, og har "funnet ut" at allergien ikke er ekte?

Fy faen........

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de andre tingene som bekymrer meg med "passienten" er at hen også tror at månen er hul, og at 5g nett får fugler til å dø. Og bare vi får borret til kjærnen av vår planet finner vi romskip. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tåler eks ikke kjøtt av gris eller røkt kjøtt. Jeg blir ikke syk der å da, men dagen etter. Da er resultatet en vond kropp som ikke smertelindring hjelper på. Så det å ikke tåle, kan være alt fra akutt reaksjon til unødvendig ubehag. 

Anonymkode: a9565...bea

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Påtattpåtatt said:

Noen av de andre tingene som bekymrer meg med "passienten" er at hen også tror at månen er hul, og at 5g nett får fugler til å dø. Og bare vi får borret til kjærnen av vår planet finner vi romskip. 

 

Det må være en medpasient.

God bedring.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tåler eks ikke kjøtt av gris eller røkt kjøtt. Jeg blir ikke syk der å da, men dagen etter. Da er resultatet en vond kropp som ikke smertelindring hjelper på. Så det å ikke tåle, kan være alt fra akutt reaksjon til unødvendig ubehag. 

Anonymkode: a9565...bea

Oioioi jeg har sliti med denna fyren dagelig i mange år. Ingen fare der. Slapp av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Påtattpåtatt skrev:

Noen av de andre tingene som bekymrer meg med "passienten" er at hen også tror at månen er hul, og at 5g nett får fugler til å dø. Og bare vi får borret til kjærnen av vår planet finner vi romskip. 

 

Hva så? Selv om personen ikke har en dødelig allergi så er det personens kropp og personens valg å velge å avstå fra forskjellig type mat, og det må andre respektere om det så hadde vært fordi personen trodde at det var rottegift i den maten eller at den hadde alien DNA i seg. Samme hvorfor, dens kropp, dens valg! Å prøve å lure i den personen den maten den vil unngå av personlige grunner er bare asshole move. Du er en skikkelig dårlig venn. 

Anonymkode: 97c25...e62

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Påtattpåtatt said:

Oioioi jeg har sliti med denna fyren dagelig i mange år. Ingen fare der. Slapp av. 

Hvor mange år har dere sittet på institusjonen sammen, Påtattpåtatt-trollenavn?

Anonymkode: db7e7...a76

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Påtattpåtatt skrev:

Noen av de andre tingene som bekymrer meg med "passienten" er at hen også tror at månen er hul, og at 5g nett får fugler til å dø. Og bare vi får borret til kjærnen av vår planet finner vi romskip. 

 

5G strålingen er faktisk helseskadelig. Opplys deg 

Anonymkode: 97c25...e62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Påtattpåtatt skrev:

Noen av de andre tingene som bekymrer meg med "passienten" er at hen også tror at månen er hul, og at 5g nett får fugler til å dø. Og bare vi får borret til kjærnen av vår planet finner vi romskip. 

 

Så da tenkte du at avlivning via allergi er det beste? 

Anonymkode: 20cbe...053

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, du misforstår. Han hadde vært enda mere unnerdernært om det ikke hadde vært for meg. Jeg har praktisk talt brødfødt fyren.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har blitt dårlig av servert mat som skulle være "vennlig" for meg. Jeg sa selvsagt ikke fra, for verten hadde gjort et forsøk og jeg ville ikke såre vedkommende. Så latet som ingenting

Anonymkode: a9e6a...510

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Indidigrenser.

Anonymkode: 7bcac...5b4

 

Avslørende. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Påtattpåtatt skrev:

Beklager at jeg ikke formulerte meg tydeligere, og spesielt til dere med ekta allergi. La oss si at du har sett flere tegn over lengere tid, og forstår ut i fra "vanlig logikk" at det ikke stemmer rett og slett.  Det går ikke Ann. Problemene sitter i hodet, og det må tas tak i..  Skjønner at dette ikke er en vanlig problemstilling. Men hvis man vet med 100 prosent sikkerhet at allergien ikke er reell, pga flere tidligere hendelser..Hadde det ikke kunne vært en slags oppvåkning å fått det svar på hvitt for personen ?..

La oss si faktum er at denne vennen ikke har allergi eller reagerer negativt på noen som helst måte på akkurat det han/hun påstår. 

La oss anta at du har rett.

Hvorfor er det viktig for deg (det virker som det er viktig for deg (?) )å bevise overfor denne vennen at du har rett som; "var det ikke det jeg sa"?

Tror du at du hjelper denne venner ved å si at han tok feil, at du hadde rett? Hva vil du oppnå med det?

Hvorfor er det problem for deg at han sier at han reagerer på ting, selv om det ikke skulle stemme? Hvorfor er det viktig for deg å bevise at du har rett? Er det til hjelp for din venn? Eller er det tilfredstillende for deg å vise overfor andre at det er du som har rett?

Endret av exictence
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Påtattpåtatt skrev:

Beklager at jeg ikke formulerte meg tydeligere, og spesielt til dere med ekta allergi. La oss si at du har sett flere tegn over lengere tid, og forstår ut i fra "vanlig logikk" at det ikke stemmer rett og slett.  Det går ikke Ann. Problemene sitter i hodet, og det må tas tak i..  Skjønner at dette ikke er en vanlig problemstilling. Men hvis man vet med 100 prosent sikkerhet at allergien ikke er reell, pga flere tidligere hendelser..Hadde det ikke kunne vært en slags oppvåkning å fått det svar på hvitt for personen ?..

Da må du jo fortelle oss hvilken allergi, hvilke tegn, hvilke hendelser, hvilke symptomer så du ikke virker som en total drittsekk her. Det er søren meg respektløst å gi en venn mat han sier han ikke tåler. I stedet for å risikere ubehag eller i verste fall død hos vennen din, så bør du heller få ham til å ta en allergitest hos legen.

Anonymkode: 3b761...3f7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, bare å tenke det er jo bare fullstendig ansvarsløst. Har dessverre erfaring med svært alvorlige allergireaksjoner hos eget barn og bare tanken på at folk tenker som du skisserer gjør meg rasende.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om denne allergi er et så stort problem hvorfor er dere venner? Virker som du ikke liker vennen din 

Anonymkode: c2307...d43

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...