Gå til innhold

Sjekke venners "Mat allergi" med og skjule indidigrenser i mat for og teste om det er reelt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det heter igridienser. 

Anonymkode: 58f01...d3f

Nei, det gjør det ikke. Ingredienser, heter det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Kjør på TS - fortell denne "vennen" din at du mangler enhver form for respekt for vedkommende og at du har provosert frem allergisk reaksjon for å se om allergiene er ekte.

Når det gjelder "flat jord" og andre med vrangforestillinger ville jeg kuttet de ut av livet mitt. Jeg orker ikke høre på den typen tøv så slike som tror på lurium og tullidum forsvinner ut av mitt liv stille og rolig. Kanskje du skulle prøve det, TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du kommer med nye opplysninger underveis, men står fortsatt ved svaret mitt. Å lure inn ting er uansett respektløst. Og hva får du ut av det? Hvis det sitter i hodet og du er sikker på det, så hvorfor er det viktig å bevise det? Er du bekymret, vis heller omsorg på annen måte enn tillitsbrudd. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, 282_NaughtySpark skrev:

 

 

Nei nei, dere tar feil alle sammen, det heter "ingrijensen", i følge datteren min da hun var 6 år og skulle bake kake med bestemor.

Den kaken har nå for evig og alltid blitt omdøpt til Ingrid Jensen-kake.

Hahaha, dritbra 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det heter igridienser. 

Anonymkode: 58f01...d3f

Nei, det gjør det ikke. Det heter ingredienser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerer på melk, og hadde jeg fått det så hadde ikke stort skjedd der og da. Men veldig kort tid etterpå. 

Nå drikker jeg melk uansett noenganger, da «tåler» min kropp mer. Men jeg må nok kutte det ut helt igjen. Diaré på tredje uka nå, og det er ikke noe jeg deler med venner samboer eller familie. Men med legen min. Så om ei venninne hadde gitt meg melk med vilje og sagt at det ikke er melk i det, så ville jeg aldri prata til henne igjen. 

Heldigvis så tar mine venner og familie mer hensyn ang det jeg ikke tåler enn det jeg gjør selv.  Nå blir jeg derimot ikke dødssyk men dårligere over tid. 

Om min mor derimot får får nøtter, så er hun ferdig. Så nei ikke Finn på noe sånt bare for å vise et poeng. Du bør lære deg å ta hensyn til andre, og om det stemmer at de ikke har noen reel allergi nei da bør du være smart nok til å ikke bry deg. 

Anonymkode: ed88c...a31

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg havnet på sykehuset i en uke, og trengte intravenøst veske pga en idiot som deg. 

Jeg har cøliaki og laktoseintoleranse. Noen ganger går det bra å få i seg litt, mens andre ganger er det total krise. Reaksjonen kommer heller ikke alltid akutt, men opp til en dag etterpå. 

Kan si at jeg ikke er venn med den personen lenger, og tanken å anmelde personen var der. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dere i skjul avslørt venners liksomsykdommer med eksponering, og har dere evt konfrontert dem med dette?

Anonymkode: d3e65...18b

Ei venninne av meg er veganer, vært i mange år, og skulle på middag hos svigers. Svigermor var kjempefornøyd etter middagen da hun sa at hun hadde lurt bittesmå kyllingbiter i gryteretten uten at svigerdatteren hadde merket det. 

Hadde min svigermor gjort noe sånt, hadde jeg virkelig sørget for at hun hadde forstått at det hun hadde gjort var riv ruskende galt! 

Så nei, sånt gjør man ikke, uansett allergi eller ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Ei venninne av meg er veganer, vært i mange år, og skulle på middag hos svigers. Svigermor var kjempefornøyd etter middagen da hun sa at hun hadde lurt bittesmå kyllingbiter i gryteretten uten at svigerdatteren hadde merket det. 

Hadde min svigermor gjort noe sånt, hadde jeg virkelig sørget for at hun hadde forstått at det hun hadde gjort var riv ruskende galt! 

Så nei, sånt gjør man ikke, uansett allergi eller ikke! 

Nå handlet vel tråden om allergier, ikke om ideologiske valg om å avstå fra noe?

Blir veganeren livstruende syk dersom hen skulle få i seg en spiseskje fromasj laget med gelati, eller grysterett med kraft kokt på bein?

Allergiske reaksjoner kan fort bli livstruende om allergikeren har fått i seg allergenet og det ikke settes injeksjon med epiPenn, så sånt pørver man ikke ut på noen.

Det sagt så var din venns svigermor en drittkjerring. 

Anonymkode: 6462d...b6c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå handlet vel tråden om allergier, ikke om ideologiske valg om å avstå fra noe?

Blir veganeren livstruende syk dersom hen skulle få i seg en spiseskje fromasj laget med gelati, eller grysterett med kraft kokt på bein?

Allergiske reaksjoner kan fort bli livstruende om allergikeren har fått i seg allergenet og det ikke settes injeksjon med epiPenn, så sånt pørver man ikke ut på noen.

Det sagt så var din venns svigermor en drittkjerring. 

Anonymkode: 6462d...b6c

Ventet på den, og ja, ingen dør av å spise kjøtt selv om de er veganere. Bortsett fra dyret da ;) 

Jeg svarte mer generelt på å lure noen til å spise noe de ikke ønsker å spise og hvor råttent gjort det er. Uansett allergi eller livssyn. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har IBS og tarmene mine er derfor sensitiv for spesielt gluten og laktose. Jeg tåler litt, men prøver å unngå det. Reaksjonene kommef gjerne noen timer etter inntak, å jeg sender ikke akkurat melding til verten å sier «nå sitter jeg jeg sprut diaré på grunn av maten». 

Anonymkode: b93b4...a39

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessuten straffbart å lure i folk ting som de har opplyst om at de ikke tåler!

Anonymkode: cb9df...b47

Går det under Straffelovens Lure-i-deg-mat-paragrafen😂?

Anonymkode: 5b941...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke noen jeg kjenner er så dumme at de gjør det, for jeg kan dø av å få i meg en bestemt matvare. Hvis jeg ikke har en EpiPen i nærheten og det er langt til nærmeste sykehus kan det være over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Påtattpåtatt skrev:

Beklager at jeg ikke formulerte meg tydeligere, og spesielt til dere med ekta allergi. La oss si at du har sett flere tegn over lengere tid, og forstår ut i fra "vanlig logikk" at det ikke stemmer rett og slett.  Det går ikke Ann. Problemene sitter i hodet, og det må tas tak i..  Skjønner at dette ikke er en vanlig problemstilling. Men hvis man vet med 100 prosent sikkerhet at allergien ikke er reell, pga flere tidligere hendelser..Hadde det ikke kunne vært en slags oppvåkning å fått det svar på hvitt for personen ?..

NEI!!!!

Det kan være utrolig mye du ikke vet. Bare slutt.

Anonymkode: 5001c...60c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noen med cøliaki som ikke får noe særlig symptomer (som diare, forstoppelse, magesmerter, kvalme- som mange andre får, akutt eller opp til et døgn senere etter inntak av gluten). Allikevel vil inntak av gluten sette i gang en betennelse i tynntarmen, ødelegge tarmtottene og kroppen ta til seg næring dårligere. Kreftrisikoen øker. Hvis dette skjer mange ganger (noe som er reellt for en uten symptomer, personen vil ikke så lett merke hvilke ting man ikke tåler, som smuler og støv), vil personen bli syk, undervektig, få jernmangel osv. Og gå med betent mage.

Hvordan hadde du tenkt å sjekke med logikk om en annen har betent tarm?

Anonymkode: 28601...22c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens tema, samt antall skrivefeil i trådtittelen gjør at jeg ikke klarer se for meg at TS er et voksent menneske. 

Anonymkode: f9248...0a7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har man allergier, så har man matintoleranser, begge deler blir man syk av. Men med matintoleranser, kan det gjerne ta litt tid før man reagerer, og det er ikke alltid reaksjonen er så kraftig.

Jeg har utrolig mange allergier og intoleranser, og på våren og sommeren er det mye verre, grunnet kryssallergi. Så på vinteren kan jo mine venner, se meg spise noe, som jeg ikke kan spise på sommeren. I går spiste jeg noe jeg ikke helt tålte, og våknet opp med hovent ansikt, og utslett i hele ansiktet. I går var reaksjonen bare lett kløe og litt tett hals. 

Og samme om man tror venner reagerer eller ikke, så respekterer de hverandre. Og driver ikke og tester de.

Anonymkode: d543a...d35

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådens tema, samt antall skrivefeil i trådtittelen gjør at jeg ikke klarer se for meg at TS er et voksent menneske. 

Anonymkode: f9248...0a7

Da må du jo dra standardsetning nr 1 på KG:

"Hvor gammel er du"?

Anonymkode: 5b941...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg, men en kompis av meg gjorde noe lignende med en felles venninne. Hun løy veldig mye om alt, særlig sykdomsrelaterte ting, trolig for å få medfølelse. Hun var også allergisk mot alt mulig, blant annet sa hun at hun var allergisk mot peanøtter, men hun tålte det visst når det var yoghurttrekk på. Sånne merkelige ting. Hun sa at hun var allergisk mot tomat, og kameraten min lagde pizza til henne med tomatpuré. Det var ikke egentlig skjult da, det var en helt vanlig pizza med tomatsaus på. Men hun spiste hele, og sa ingenting. Tydeligvis tålte hun ingenting så lenge det ble servert i sin originale form..

Anonymkode: 56599...699

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Det heter igridienser. 

Anonymkode: 58f01...d3f

Takk for dagens latter 😂😂😂😂

Dauer! 

Anonymkode: 77e56...9be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...