Gå til innhold

hva må jeg gjøre for at familien (mor) min skal si ja?


LoveYA

Anbefalte innlegg

Hei jeg er jente 15 år og jeg har lyst på bankkort, men foreldrene mine (mor) sier nei. jeg sa det bare engang til hun har prøvd å si det flere  ganger men jeg tør ikke, fordi jeg vet at hun sier nei. så hva skal jeg gjøre for at hun skal si ja? Plizz les og svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er grunnen til at du vil ha bankkort? Og hva er grunnen til at hun sier nei? Har du en eller flere fornuftige grunner, så skjønner jeg ikke helt hvorfor hun skal si nei😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hvorfor moren din sier nei til bankkort, skal jeg være ærlig.

Det er et mye enklere liv uten å styre med alle disse kontantene, og huske å ta dem ut hele tiden, passe på at man har nok til alt osv. Dessuten er det mye tryggere med bankkort, for om man blir ranet tar de kontantene, mens bankkort får de ikke misbrukt da det kan sperres med en gang etterpå og har hemmelig kode. Mister man penger, er de borte for alltid. Mister man bankkort, er pengene fremdeles trygge på bankkontoen. Bare å bestille nytt kort.

Sønnen min fikk sitt første bankkort da han var akkurat 15, og det var behagelig for alle. Da kunne jeg bare sende en tekstmelding i sms-nettbanken for å føre over penger til han som han kunne bruke. Det tok noen sekunder før han hadde pengene på kortet.

Endret av Million
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, LoveYA said:

Hei jeg er jente 15 år og jeg har lyst på bankkort, men foreldrene mine (mor) sier nei. jeg sa det bare engang til hun har prøvd å si det flere  ganger men jeg tør ikke, fordi jeg vet at hun sier nei. så hva skal jeg gjøre for at hun skal si ja? Plizz les og svar

Du må jo tørre å spørre selv om du regner med at svaret blir nei? Et nei er vel ikke farlig. 

Spør henne om hvorfor du ikke kan få bankkort - har du egne penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos sparebank 1 kan du hvertfall møte opp alene uten foreldre og få bankkort fra du er 15 år :)

EAF446D7-FC86-4123-81C6-403DF007047B.png

Anonymkode: 43a64...814

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva begrunner de dette med?

Datteren vår har hatt bankkort siden hun var 10. Mye enklere enn å passe på kontanter hele tiden. Hun er 13 nå, har aldri vært noe problem, og hun har aldri verken tømt kontoen eller mistet kortet. Er derfor jeg lurer på hva de argumenterer med?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldste min fikk bankkort når han var 13. Mye bedre med alle pengene der enn at han mistet og rotet bort pengene sine. Roter han bort kortet kan han kjøpe nytt, men pengene er i det minste ikke borte..  si det!:p

Anonymkode: 658e6...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier hun nei? 

Mine har hatt siden de var 11-12 år, greit for oss og greit for de. 

Synes absolutt du er ganmel nok for eget kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Du må jo tørre å spørre selv om du regner med at svaret blir nei? Et nei er vel ikke farlig. 

Spør henne om hvorfor du ikke kan få bankkort - har du egne penger?

ja har egne penger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo enklere for foreldre også om barna har bankkort. Kan se hvor mye du har igken, overføre ukepenger osv. Rart å nekte deg det. 

Anonymkode: e4c9a...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...