Gå til innhold

Noe må gjøres med klimaet, det går mot en isfritt verden om noen få år. Forby alt med fly og bilbruk


Ikke ta imot jesus

Anbefalte innlegg

22 minutter siden, etnavn skrev:

Vi har fremdeles oljepenger investert i kulldrift ja. Det kommer an på hva som gir best avkastning. Dette er, og har hele tiden vært, et spørsmål om økonomi. Hva som gir best avkastning for pengene våre. Nå som det ser ut til at kulldrift ikke er fremtiden likevel, trekker Norge seg sakte, men fremdeles ikke helt, ut av kulldriften. Det er, som sagt, et spørsmål om hva som gir best avkastning.

Delvis enig i dette, men det er heldigvis ekstremt politisk ukorrekt å i det hele tatt se i retning av denne typen teknologi mht investeringer i 2019.

Det er også slik at feks Tyskland i de nærmeste to tiårene blir tvunget til å fornye energikilder og da vil kull faktisk være så dyrt å benytte at det vil være langt rimeligere å bygge opp nye anlegg basert på fornybar.

Anonymkode: 536b2...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktum er at temperaturen stiger uavhengig om klimamålene nås eller ikke. Det er ingenting vi kan gjøre med dette. Vi kan få så varmt klima at skogen igjen vil stå tykk på Hardangervidda, slik den gjorde for 8-10000 år siden:-)

Anonymkode: 657b4...452

Ja, hadde det vært så enkelt...

problemet er at det kom en industriell revolusjon for et par hundre år siden som ble en gamechanger vi må ta inn over oss.

Forstår at folk ikke greier å ta alt klimagnålet innover seg, og hadde dustepolitikere sluttet å bruke klima som unnskyldninger for å øke skatte og avgiftstrykket på folk så kanskje vi hadde greid å sett - og enes om de store store utfordringene....og hvilke tiltak som faktisk betyr noe.

Anonymkode: 536b2...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hadde det vært så enkelt...

problemet er at det kom en industriell revolusjon for et par hundre år siden som ble en gamechanger vi må ta inn over oss.

Forstår at folk ikke greier å ta alt klimagnålet innover seg, og hadde dustepolitikere sluttet å bruke klima som unnskyldninger for å øke skatte og avgiftstrykket på folk så kanskje vi hadde greid å sett - og enes om de store store utfordringene....og hvilke tiltak som faktisk betyr noe.

Anonymkode: 536b2...30e

Slett ikke. Da skogen stod på Hardangervidda, var det ingen industri. Naturen klarte dette helt selv, både å etablere skogen der og avskoge den igjen.

Dette klarer naturen helt på egenhånd flere ganger til.

Anonymkode: 657b4...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må du utdype. Hvor kommer pengene inn i bildet?

Anonymkode: 12033...c65

Forskerne som driver med dette, må jo ha lønn bl.a. Da er det greit å ha noe å forske på. Samme hva resultatet blir:-)

Ellers er det en drøss med klimakvoter og avgifter inni bildet. Som om dette utgjør noe som helst for utslippene😂.

Det er allment kjent at klima koster penger.

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Slett ikke. Da skogen stod på Hardangervidda, var det ingen industri. Naturen klarte dette helt selv, både å etablere skogen der og avskoge den igjen.

Dette klarer naturen helt på egenhånd flere ganger til.

Anonymkode: 657b4...452

Ja, det var det du sa i ditt første innlegg. 

Da naturen klarte dette var det kanskje 300.000 mennesker på jorden og vårt menneskeskapte CO2 utslipp begrenset seg til en fis eller to om dagen.... slik er det ikke i dag.

Jeg velger å tro på forskere og fagfolk. Det har alltid lønt seg og det gjør det helt sikkert også i dette tilfellet.

At noen har tjent seg rike på dommedagsprofetier om klima og miljø er så sin sak....men det betyr ikke at vi ikke har en utfordring.

For noen år siden mente jeg som du, men så begynte jeg å lese, forstå og se sammenhenger. 

jeg er ingen fantast eller ekstremist men jeg er sikker på at vi må løse de STORE sakene som eksempelvis å komme oss bort fra fossil strømproduksjon, godstransport på sjø og land, avskoging og så videre. Og så må politikerne slutte å kødde det til med alskens klimaavgifter på bensin som betyr nada i den store sammenhengen.

 

Anonymkode: 536b2...30e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forskerne som driver med dette, må jo ha lønn bl.a. Da er det greit å ha noe å forske på. Samme hva resultatet blir:-)

Ellers er det en drøss med klimakvoter og avgifter inni bildet. Som om dette utgjør noe som helst for utslippene😂.

Det er allment kjent at klima koster penger.

Anonymkode: 657b4...452

Så du mener at forskerne over hele verden slår seg sammen og finner på ting for å svindle til seg penger? Du er klar over at mange tusen er involvert i denne forskningen? Mener du altså at de har slått seg sammen og funnet på dette?

Klimakvoter kan kjøpes og selges. Sier du at det er forskerne som står bak dette også?0,

Anonymkode: 12033...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det du sa i ditt første innlegg. 

Da naturen klarte dette var det kanskje 300.000 mennesker på jorden og vårt menneskeskapte CO2 utslipp begrenset seg til en fis eller to om dagen.... slik er det ikke i dag.

Jeg velger å tro på forskere og fagfolk. Det har alltid lønt seg og det gjør det helt sikkert også i dette tilfellet.

At noen har tjent seg rike på dommedagsprofetier om klima og miljø er så sin sak....men det betyr ikke at vi ikke har en utfordring.

For noen år siden mente jeg som du, men så begynte jeg å lese, forstå og se sammenhenger. 

jeg er ingen fantast eller ekstremist men jeg er sikker på at vi må løse de STORE sakene som eksempelvis å komme oss bort fra fossil strømproduksjon, godstransport på sjø og land, avskoging og så videre. Og så må politikerne slutte å kødde det til med alskens klimaavgifter på bensin som betyr nada i den store sammenhengen.

 

Anonymkode: 536b2...30e

Enig, men dette går mer på rovdrift av naturen, ikke klimaendringene. De kommer og går uansett. Nå blir det varmere. Sikkert en god stund. Så kommer det en ny istid etterhvert. Vi skal vel få skylden for den også, og alle må brenne så mye fossilt brennstoff de bare greier.

Anonymkode: 657b4...452

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at forskerne over hele verden slår seg sammen og finner på ting for å svindle til seg penger? Du er klar over at mange tusen er involvert i denne forskningen? Mener du altså at de har slått seg sammen og funnet på dette?

Klimakvoter kan kjøpes og selges. Sier du at det er forskerne som står bak dette også?0,

Anonymkode: 12033...c65

Jeg sier at forskerne sier det som utløser penger i kassa.

Anonymkode: 657b4...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bør alle emulere Japan.

De har en reell befolkningsnedgang på ca 400,000 mennesker i året, eller 0,4% av befolkningen (per i dag).

Så og si null innvandring.

Anonymkode: badd0...af5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier at forskerne sier det som utløser penger i kassa.

Anonymkode: 657b4...452

Siden forskere over hele verden advarer mot klimaendringer så mener du altså at de har slått seg sammen og produserer juks. For det er det du mener?

Anonymkode: 12033...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden forskere over hele verden advarer mot klimaendringer så mener du altså at de har slått seg sammen og produserer juks. For det er det du mener?

Anonymkode: 12033...c65

Særdeles mulig. Eller at de ikke vet hva de snakker om, rett og slett. Polisen skulle vært borte nå, it ain't.

Anonymkode: 657b4...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egentlig mulig at tusenvis av mennesker over hele verden har gått sammen om dette for å tjene penger? Så store hemmeligheter er det vrient å holde på...

Eller som du sier, de vet ikke hva de snakker om. Vel, dette er forskere, men de kan selvfølgelig ta feil. Det kan alle forskere gjøre. Men de er veldig samstemte da. Forskningsresultatene bekreftes over alt. Ulikheter kan man sikkert finne, men tendensen er klar. Og... om forskerne ikke vet hva de snakker om så betyr det vel at ingen vet hva de snakker om. Hvorfor mener du at de ikke vet hva de snakker om?

Ang polisen så har den vært spådd en tilbakegang i mange år nå. Og det har skjedd. Når det er sagt så er klimamodeller fryktelig komplekse greier. Det er vanskelig å være helt presis.

Anonymkode: 12033...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de satte opp buss som gikk fra eer jeg bor til jobb, skole, butikk, byen så skulle jeg sluttet å kjøre bil tvert. Fiks det! 

Anonymkode: 6b412...7e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det egentlig mulig at tusenvis av mennesker over hele verden har gått sammen om dette for å tjene penger? Så store hemmeligheter er det vrient å holde på...

Eller som du sier, de vet ikke hva de snakker om. Vel, dette er forskere, men de kan selvfølgelig ta feil. Det kan alle forskere gjøre. Men de er veldig samstemte da. Forskningsresultatene bekreftes over alt. Ulikheter kan man sikkert finne, men tendensen er klar. Og... om forskerne ikke vet hva de snakker om så betyr det vel at ingen vet hva de snakker om. Hvorfor mener du at de ikke vet hva de snakker om?

Ang polisen så har den vært spådd en tilbakegang i mange år nå. Og det har skjedd. Når det er sagt så er klimamodeller fryktelig komplekse greier. Det er vanskelig å være helt presis.

Anonymkode: 12033...c65

Jada. Det er spådd en ny istid også.

Anonymkode: 657b4...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jada. Det er spådd en ny istid også.

Anonymkode: 657b4...452

Du tror ikke på det heller? Du vet at jorden har gått gjennom flere istider?

Anonymkode: 12033...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tror ikke på det heller? Du vet at jorden har gått gjennom flere istider?

Anonymkode: 12033...c65

Jepp. Flere istider og flere varme perioder. Helt på egenhånd, uten menneskets påvirkning:-)

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Flere istider og flere varme perioder. Helt på egenhånd, uten menneskets påvirkning:-)

Anonymkode: 657b4...452

Ja, men ikke på langt nær så raskt som i vår tid. Nå vil vi, om alt slår til, se store endringer på bare noen år/tiår og det skyldes visstnok menneskelige utslipp.

Hvorfor er du så skeptisk til dette? Hva får deg til å tro at du vet bedre enn 97% av alle forskere?

Anonymkode: 12033...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men ikke på langt nær så raskt som i vår tid. Nå vil vi, om alt slår til, se store endringer på bare noen år/tiår og det skyldes visstnok menneskelige utslipp.

Hvorfor er du så skeptisk til dette? Hva får deg til å tro at du vet bedre enn 97% av alle forskere?

Anonymkode: 12033...c65

"Men ikke så raskt som nå". Dette er det beste argumentet forskerne og tilhengerne deres har:-). For alt vi vet kan det ha skjedd både fortere og saktere enn denne gangen tidligere.

Klimaendringene skjer og finnes. Det har de alltid gjort. men vi kan ikke gjøre noe for å hindre det, da vi har fint lite med de å gjøre:-)

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Men ikke så raskt som nå". Dette er det beste argumentet forskerne og tilhengerne deres har:-). For alt vi vet kan det ha skjedd både fortere og saktere enn denne gangen tidligere.

Klimaendringene skjer og finnes. Det har de alltid gjort. men vi kan ikke gjøre noe for å hindre det, da vi har fint lite med de å gjøre:-)

Anonymkode: 657b4...452

Ifølge forskningen har det ikke skjedd så kjapt tidligere. Det kan man se ved å studere årringer i trær, islag, etc.

Så jeg spør igjen. Hvorfor er du så skeptisk til vedtatte sannheter? Hvorfor tror du at du vet bedre enn de som har studert dette i årtier?

Anonymkode: 12033...c65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ifølge forskningen har det ikke skjedd så kjapt tidligere. Det kan man se ved å studere årringer i trær, islag, etc.

Så jeg spør igjen. Hvorfor er du så skeptisk til vedtatte sannheter? Hvorfor tror du at du vet bedre enn de som har studert dette i årtier?

Anonymkode: 12033...c65

Det er ingen "vedtatt sannhet". Jeg tror ikke klimaendringene skyldes menneskets påvirkning. At det skjer raskere nå enn før er bare en tilfeldighet. Og det han ha skjedd raskere før og, bare at de ikke vet det eller vil gå ut med det. Hadde de visst det og gått ut med det, hadde det jo veltet alt de har påstått hittil:-)

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...