Gå til innhold

Noe må gjøres med klimaet, det går mot en isfritt verden om noen få år. Forby alt med fly og bilbruk


Ikke ta imot jesus

Anbefalte innlegg

Når en så stor del av forskerstanden tror på menneskeskapte klimaendringer så vil jeg si at det er en vedtatt sannhet.

Men altså du har egentlig ikke noen grunn til å betvile ekspertisen, du velger bare å ikke tro på dem. At de ikke vet eller ikke vil si kan jo alle si. Jeg kan si at "Månen er en gul ost. Astronomene vet det bare ikke, eller de vil ikke gå ut med det." Samme type argumentasjon.

Anonymkode: 12033...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest theTitanic

Det er ikke her store tiltak bør inn, men de steder i verden som gir totalt pokker. Sier ikke at vi skal gi fullstendig blaffen men se, bidra og gjøre tiltak der de trengs mest. Blir litt som at stua står i brann mens vi prioriterer å slukke stearinlyset på soverommet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når en så stor del av forskerstanden tror på menneskeskapte klimaendringer så vil jeg si at det er en vedtatt sannhet.

Men altså du har egentlig ikke noen grunn til å betvile ekspertisen, du velger bare å ikke tro på dem. At de ikke vet eller ikke vil si kan jo alle si. Jeg kan si at "Månen er en gul ost. Astronomene vet det bare ikke, eller de vil ikke gå ut med det." Samme type argumentasjon.

Anonymkode: 12033...c65

Egentlig ikke. Det ville vært rart å påstå at månen var en gul ost. Da måtte en også ha en ca forklaring på hvem som ystet den og hvordan de lagde den, samt fikk den dit. Dette blir meningsløst.

Like meningsløst som å påstå at menneskene har skylden for oppvarmingen, da vi med sikkerhet vet at det har vært både mye kaldere og mye varmere før. At det denne gang skjer raskere "enn noensinne før" er en tullete påstand, da vi ikke aner om det faktisk er sant. Om så var at det faktisk stemte, betyr det bare at det skjedde raskere denne gangen og slo den forrige raskeste rekorden. OM vi visste det.

Du/dere må bare la media dundre dere full av dette, jeg tar hele greia med fantastisk stor ro:-)

Anonymkode: 657b4...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjøres ikke tiltak fordi de som sitter øverst oppe vet at dette ikke skjer pga fly, bil osv... 

Anonymkode: 42406...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det gjøres ikke tiltak fordi de som sitter øverst oppe vet at dette ikke skjer pga fly, bil osv... 

Anonymkode: 42406...b6f

Stemmer. Om dette var så viktig med å redusere/fange co2, hvorfor plantes det ikke mer skog? Den største co2-fangeren, ikke et land gidder å plante noe som helst.

Svada fra ende til annen.

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke. Det ville vært rart å påstå at månen var en gul ost. Da måtte en også ha en ca forklaring på hvem som ystet den og hvordan de lagde den, samt fikk den dit. Dette blir meningsløst.

Like meningsløst som å påstå at menneskene har skylden for oppvarmingen, da vi med sikkerhet vet at det har vært både mye kaldere og mye varmere før. At det denne gang skjer raskere "enn noensinne før" er en tullete påstand, da vi ikke aner om det faktisk er sant. Om så var at det faktisk stemte, betyr det bare at det skjedde raskere denne gangen og slo den forrige raskeste rekorden. OM vi visste det.

Du/dere må bare la media dundre dere full av dette, jeg tar hele greia med fantastisk stor ro:-)

Anonymkode: 657b4...452

Ok, det er helt opp til deg å velge å ikke høre på de som har satt seg inn i dette. Forskere har flust med tallmateriale. Utregninger og beregninger stemmer brukbart med observasjoner. Det finnes i det hele tatt overveldende mengder indisier. Hvorfor du har bestemt deg for å ikke tro på det, men heller lytte til din egen overbevisning har du fortsatt ikke svart på. Og da kommer vi ikke noe videre, noe som er helt greit. :) 

Anonymkode: 12033...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ang HI:

«Noe» gjøres jo med klima og naturen ...!!! Sykt dere ikke ser det!!!! 

Jeg synes det er rart dere ikke klarer å se opp på himmelen at den tettes igjen av det man kaller chemtrails ....!? 

Hva med geoengineering? 

https://www.theguardian.com/environment/2018/oct/08/geoengineering-global-warming-ipcc

kina lager «fake» regn og fake sol

https://futurism.com/artificial-sun-china-temperature-record

https://www.sciencealert.com/how-china-s-sky-river-will-be-the-biggest-artificial-rain-experiment-ever-cloud-seeding

Gå og legg dere, alle dere som kaller meg troll og at dette er konspirasjoner. 

Anonymkode: 3ffe9...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stemmer. Om dette var så viktig med å redusere/fange co2, hvorfor plantes det ikke mer skog? Den største co2-fangeren, ikke et land gidder å plante noe som helst.

Svada fra ende til annen.

Anonymkode: 657b4...452

https://www.nrk.no/urix/ny-rapport_-treplanting-i-stor-skala-er-vart-viktigste-klimavapen-1.14435662

Anonymkode: 12033...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, det er helt opp til deg å velge å ikke høre på de som har satt seg inn i dette. Forskere har flust med tallmateriale. Utregninger og beregninger stemmer brukbart med observasjoner. Det finnes i det hele tatt overveldende mengder indisier. Hvorfor du har bestemt deg for å ikke tro på det, men heller lytte til din egen overbevisning har du fortsatt ikke svart på. Og da kommer vi ikke noe videre, noe som er helt greit. :) 

Anonymkode: 12033...c65

Vi er mange som er motstander av dette vaset. Inkl professorer.

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Likevel får de ikke ut fingeren.

Anonymkode: 657b4...452

I følge artikkelen må det plantes tusen milliarder trær. Det meste av ledig areal må tas i bruk. Kjør på sier nå jeg...

Anonymkode: 12033...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I følge artikkelen må det plantes tusen milliarder trær. Det meste av ledig areal må tas i bruk. Kjør på sier nå jeg...

Anonymkode: 12033...c65

Alle monner drar. Om bare hvert land plantet 5 millioner trær hadde det hjulpet. Et mål vanlig granskog holder 13 tonn co2. Et mål regnskog kan holde 200 tonn.

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 16.31, Resignert skrev:

PREVENSJON. Permanent sådan, før de kommer i puberteten. En av de underliggende årsakene til økte utslipp er jo den galopperende befolkningsveksten i diverse uland. Stort sett hele Afrika, India er like ille osv. Alternativt kan man jo ønske seg en langvarig krig.......

Hvem skal vi importere billige varer fra da?

Anonymkode: 54713...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

image.png.473e86b23a22ee9d1ccb42b832b82351.png

man kan jo bli både skremt og forundret over de her som ikke "tror på vitenskapen", og som konstruerer egne forklaringer på emner der det er vitenskapelig konsensus. Vel - noen debatanter er opplagt konspirasjonsteoritilhengere/troll og er derved fritatt for fornuft og argementasjon, men mange her virker rett og slett ignorante.

Her er oversiktig gjennomgang av noen av de vanligste klimamytene https://www.skepticalscience.com/argument.php

(men har dessverre ingen illusjoner om at de mest hardbarkede her har noe ønske om å finne fakta/lære noe/komme til bunns i temaet...)

Anonymkode: cb8a6...45c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Kanskje Norge burde innføre Co2-avgifter på blant annet vaskemaskin, kjøleskap, mikrobølgeovn, datamaskiner, og så videre også. 

Da blir det nok fart på sakene!! 

Anonymkode: ff826...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.2.2019 den 16.47, AnonymBruker skrev:

Ok, det er helt opp til deg å velge å ikke høre på de som har satt seg inn i dette. Forskere har flust med tallmateriale. Utregninger og beregninger stemmer brukbart med observasjoner. Det finnes i det hele tatt overveldende mengder indisier. Hvorfor du har bestemt deg for å ikke tro på det, men heller lytte til din egen overbevisning har du fortsatt ikke svart på. Og da kommer vi ikke noe videre, noe som er helt greit. :) 

Anonymkode: 12033...c65

Jeg hører på de som har "satt seg inn i dette". De påstår at det går mye raskere denne gangen. Javel. Likevel er ikke det så oppsiktsvekkende, da vi vet at det kan gå fra trær på Hardangervidda til 100 meter tykk innenlandsis helt uten menneskelig påvirkning.

Anonymkode: 657b4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Dævendøtte
På 27.1.2019 den 23.37, Ta imot Jesus skrev:

Noe drastisk må gjøres med denne utviklingen, det må gjøres NÅ og ikke om et år eller 5. Skru opp bensin og dieselprisene til det 10 dobbelte og det å eie bil må bli mye dyrere samt prisen å fly bør mangedobles det også så det blir mindre attraktivt. 

Det er et stort endetidstegn slik det er nå, er ikke mange årene igjen, Bibelen har rett

Det enkleste og beste alle kan gjøre for miljøet, er faktisk å slutte og spise kjøtt. Hva sier Bibelen om å spise dyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prater man ikke lenger om hullet i ozonlaget? Noen som vet? Det ble skrevet veldig mye om det.

Anonymkode: 3ccb9...cf3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 14.6.2019 den 12.47, Dævendøtte skrev:

Det enkleste og beste alle kan gjøre for miljøet, er faktisk å slutte og spise kjøtt. Hva sier Bibelen om å spise dyr? 

Jeg spiser selv kjøtt men ikke store mengder, det er ikke et problem for klimaet. 

Jeg er frafallen fra bibelen, altså, jeg er ikke kristen lenger så hva bibelen sier om det bryr meg ikke lenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 23.37, Ta imot Jesus skrev:

Noe drastisk må gjøres med denne utviklingen, det må gjøres NÅ og ikke om et år eller 5. Skru opp bensin og dieselprisene til det 10 dobbelte og det å eie bil må bli mye dyrere samt prisen å fly bør mangedobles det også så det blir mindre attraktivt. 

Det er et stort endetidstegn slik det er nå, er ikke mange årene igjen, Bibelen har rett

Skal det bygges sykehus i utkantstrøk også da? Eller skal staten betale i dyre dommer for hundretusener av reiser til sykehus i året? 

Anonymkode: 10097...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...