Gå til innhold

Skal strikke lue, men kan jeg bruke garnet jeg har?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I oppskriften er det brukt Knit Me Merino, der 25 m vrangbordstrikk (1 vridd rett, 2 vr) = 10 cm. Pinne nr 3,5. 

Garnet jeg har er Linde Merinoull fra Nille, der 22 m = 10 cm. Pinne nr 4.

Kan jeg bruke det garnet jeg har, og p nr 3,5? Hva da med str, bør jeg gå ned en str på lua, eller forholde meg til den jeg skal strikke?

Legger ved bilde så dere skjønner vr.borden.

20190127_215216.jpg

Anonymkode: 11ab1...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikk en prøvelapp med pinnestørrelse 3,5 på 10x10 cm, og se om det stemmer med antall masker og runder.

Du må også se om det ser pent ut med pinnestr 3,5. Som regel er det ikke så stor forskjell. Det kan jo være at du strikker litt løst.

Det jeg ville gjort er følgende:

Har du flere enn 25 masker på prøvelappen ville jeg tatt større pinne eller større størrelse.

Har du færre enn 25 masker ville jeg tatt en mindre størrelse. Mindre pinner enn 3, 5 tror jeg ikke blir noe pent.

Aller helst hadde jeg kjøpt et garn som stemmer med beskrivelsen, men nå har du jo garn, så hvorfor ikke prøve. :)

Anonymkode: 2c1f3...536

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Strikk en prøvelapp med pinnestørrelse 3,5 på 10x10 cm, og se om det stemmer med antall masker og runder.

Du må også se om det ser pent ut med pinnestr 3,5. Som regel er det ikke så stor forskjell. Det kan jo være at du strikker litt løst.

Det jeg ville gjort er følgende:

Har du flere enn 25 masker på prøvelappen ville jeg tatt større pinne eller større størrelse.

Har du færre enn 25 masker ville jeg tatt en mindre størrelse. Mindre pinner enn 3, 5 tror jeg ikke blir noe pent.

Aller helst hadde jeg kjøpt et garn som stemmer med beskrivelsen, men nå har du jo garn, så hvorfor ikke prøve. :)

Anonymkode: 2c1f3...536

Takk, da prøver jeg det 😊

Anonymkode: 11ab1...940

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...