Gå til innhold

Hvordan får man seg egentlig nye venner/venninner ?


Konkillis

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt gode venninner, som jeg har sett ofte, og noen jeg ser sjeldnere. De beste vennskapene pleier jo seg selv sies det. Men føler egentlig at det ikke er noe vennskapsbånd lenger. 

Så sitter jeg her da å tenker på hvor fint det hadde vært å møtt noen nye venninner, men hvordan gjør man egentlig det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Konkillis said:

Jeg har alltid hatt gode venninner, som jeg har sett ofte, og noen jeg ser sjeldnere. De beste vennskapene pleier jo seg selv sies det. Men føler egentlig at det ikke er noe vennskapsbånd lenger. 

Så sitter jeg her da å tenker på hvor fint det hadde vært å møtt noen nye venninner, men hvordan gjør man egentlig det?

Hobbyer er en fin måte å skaffe seg nye venner på, da treffer du automatisk mennesker som i hvert fall har én ting til felles med deg og så kan det bygge seg opp derfra. Kan anbefale kor på det sterkeste 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde lenge å bygge nye vennskapsbånd etter alle mine gamle forduftet over en viss periode. Jeg prøvde hobbyer, trening med gruppetimer, frivillig arbeid og datingapper hvor jeg skrev at jeg ikke var ute etter forhold, men vennskap. Ingenting virket! Så jeg gav opp, fokuserte på meg og mitt, har heldigvis en fin familie med jevnaldrende søsken og en fantastisk svigerinne. 

Plutselig, noen måneder etter jeg gav opp, tikket det inn en melding på messenger fra en i samme by som hadde sett noe av hobbyen min på sosiale medier. Han drev med det samme og lurte på om jeg ville prøve å jobbe med det sammen med han. Så nå gjør vi det avogtil, og noen ganger bare sitter vi og prater, eller trener sammen. 

Han selv var noe ensom, og det å sende melding til meg var noe han måtte manne seg opp til, i dette tilfellet gikk det veldig bra. Selv om jeeg hadde gitt opp så var jeg jo åpen for å bli kjent med folk som skulle dukke opp. 

Håper du fikk noe inspirasjon fra min lille historie!

Anonymkode: d3fd5...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at med hobbyer faste dager i uka, går man ikke rundt og savner venner så mye, heller. Jeg har en hobby jeg utøver fast 1 kveld i uka, og det går med endel helger til det også (kanskje 1 lørdag/søndag i måneden). Da synes jeg bare det er godt å slappe av resten av dagene i uka - og jeg føler meg ikke ensom for jeg treffer jo folk minst en dag i uka gjennom hobbyen min. De er minst 20 år eldre enn meg, alle sammen, så det er ikke slik at vi møtes på privaten utenom den faste kvelden, men for meg er det nok.

Anonymkode: f685a...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...