Gå til innhold

Sunnfriskogpositiv sin kostholds og treningsdagbok


sunnfriskogpositiv

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en endring, så utrolig vanskelig, men kanskje en dagbok kan hjelpe meg? Jeg har holdt på med livsstilsendring siden 2011 og har gått ned mange mange kilo. Men de 10 siste har jeg gått ned sikkert 4-5 ganger. Jeg får det ikke til! Jeg går dem ned sakte gjennom hele året, møter litt motgang og svooosj 5-10 kilo opp på nullkommaniks!! 

Treninga har jeg relativt kontroll på, men drar på meg skader innimellom. Er da blitt veldig god på å finne alternativ til trening 👏🏻👏🏻 

Så til dagens: 45 minutter pulsstep og 1 time aktivt husarbeid 👍🏻 

Matinntak, helt sykt... 

09:00 Smoothie med blåbær, bringebær, mango, vaniljeprotein, udo’s choice, litt melk

12:00 2 vaffelplater (typ «sunne» uten sukker, med havregryn) med bremykt, hvitost og syltetøy uten sukker, innherredsost og til slutt et par hjerter med nugatti. 

15:00 En nystekt bolle og to ruter melkesjokolade.

17:00 3 vaffelplater med bremykt, hvitost og sukkerfritt syltetøy og et par hjerter med nugatti... (istede for middag) 🤪

17:30 To små pizzastykker med ostepølse (rester fra barna)

19:00 På bursdag, ett sjokoladekakestykke og to boller med krem og sjokoladetopping, en julebrus og 5 pikekyss.

21:00 Ca 20 biter smågodt

Pluss kaffe og farris gjennom dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Søndag :) 

Ellipse 10 minutter til oppvarming

Styrkeøkt supersett, helkropp

Strake markløft

Chins

Brystpress

Knebøy

Flies i kabel

Hip Thrust

Skulderpress

Chrunces

Kveldstur på 45 minutter 👌🏻

Dagens kosthold

09:00 Smoothie med blåbær, bringebær, mango, eplejuice, melk, vaniljeprotein og Udo’s Choice

12:00 3 quinoa og teff knekkebrød, ett med salami og majones, to med skinkeost. Ett glass Litago uten

15:00 Byggrislunsj med jordbær i farta. Hadde syyykt lyst på sjokolade for å dempe uro! 

16:30 3 fiskekaker (70% fisk), hjemmelaget coleslow (gulrot, hodekål, majones, lettrømme, sitron, salt og pepper) og en pk nudler. 

21:00 2 knekkebrød med makrell i tomat, majones og agurk, 3 skiver fersk ananas. 

21:30 Liten skål saltpotetgull og 10 gram 86% premium sjokolade.

Evaluering: Mye bedre i dag, enn i går 👍🏻 Mye tanker om godteri, egentlig ikke lyst på mat, men spiser for å gi kroppen det den trenger, og for å unngå sug. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag :) 

Gåtur på ca en time på dagtid, 30 minutter oppvarming på sykkel og 45 minutter pulsspinn. 

Kosthold i dag ble ikke heelt tullete..

09:30 Havregrøt laget av havremel, vaniljeprotein, chiafrø og vann. Kanel og peanøttsmør på toppen.

14:00 1,5 fullkornsrundstykke med tre fiskekaker og coleslow. Et glass Litago uten.

17:00 Halvt rundstykke med smør og hvitost

19:30 Kjapt påfyll etter trening - 2 ss jasminris og 2 ss stekt svinefilet pluss 10 gram 86% premium sjokolade 

21:00 To polarbrød med smør, 4 skiver kokt skinke og 8 skiver ost. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag :)

Kveldstur på drøye 6 km, 1 time og 10 min.

Kosthold 

09:30 To qinoua og teff knekkebrød med bremykt, makrell i tomat, majones og agurk. Kaffe og vann

12:30 En banan

13:15 To polarbrød med smør og innherredsost. Sykt lyst på sjokolade.. måtte ha noe «godt» 

16:30 300 gram kyllingfilet (måtte spises opp) Dessert: 1/3 boks mager vaniljekesam, en liten appelsin, 4 valnøtter og 10 gram 86% premium sjokolade

19:30 To laksefileter stekt sammen med litt spinat, en pakke nudler kokt sammen med litt hodekål. Soyasaus over. 10 gram 86% premium sjokolade

Vært sugen på «feil mat» i hele dag.. derfor spist mer enn jeg trenger for å døyve behovet for å dra på butikken å kjøpe godteri eller lage pizza. Pizza er min svakhet.. alltid lyst på pizza. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag :)

50 minutter tur, og prøver å være fornøyd med det 🥴

09:30 Havregrøt av havremel, vaniljeprotein, chiafrø og vann. Toppet med kanel, peanøttsmør og blåbær. 

12:30 2,5 polarbrød fullkorn, tynt lag majones, 2,5 skiver kokt skinke, crispisalat, 2 kokte egg og en halv spisspaprika. 

16:30 3 fiskekaker (70% fisk), hjemmelaget potetmos med smør, en revet gulrot og 3 buketter blomkål. 

20:00 Fruktsalat av banan, eple, blåbær, valnøtter, 86% premium sjokolade og gresk yoghurt med vanilje. En stor slurk Litago uten 🍫🥛

Fornøyd med innsatsen i dag 👏🏻👏🏻 men noe sulten i kveld. Ikke vært så sugen på godteri, så det gjør jo ting betraktelig lettere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag :)

45 minutter rask gange pluss 2 timer shopping!

09:30 Havregrøt av havremel, vaniljeprotein, chiafrø og vann. Kanel, peanøttsmør og blåbær på toppen. 

12:00 Proteinpannekaker av egg, havregryn, melk, rapskokos og casein med jordbærsmak.

16:00 Pytt i panne, ekstra skinke og eggehvite. Propud milkshake

20:30 3 grove brødskiver med remulade, crispisalat, rødløk og roastbiff. En stor slurk Litago uten. 

Har begynt å telle kalorier igjen. Ønsker egentlig å klare meg uten, men vekten rikker seg ikke, og jeg føler jeg trenger mer kontroll. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag.. blir ikke enig med meg selv om jeg skal veie meg hver uke eller annenhver uke. Hver dag blir «sykt», hver uke føles opphengt - men to uker i mellom føles også lenge. Denne gangen er det 2 uker siden. 

0,5 kilo ned på to uker... ned er ned! Men roper ikke akkurat hurra. Føler at resultatet ikke står til innsatsen 🥴

BMI er nå 33,15. Alle klærne mine unntatt tights og kjoler og heldigvis treningstøy er for smått. Så utrolig tungt, å vite at man gjør dette mot seg selv. Jeg føler meg dum og svak, og jobber mye med å akseptere at jeg faktisk er syk. Siden livsstilsendringen startet for 8 år siden, har det gått mye opp og ned, men denne vinteren har jeg følt meg skikkelig spiseforstyrret og depresjon har tatt meg mange skritt tilbake. 8 kilo opp i vekt på få måneder, til tross for trening 4-6 dager i uka.

Jeg jobber med meg selv hver eneste dag, for å klare å snu på dette. Jeg ønsker meg en hverdag der jeg spiser etter behov for en fungerende kropp, ikke for å dempe smerter i sjela. Det er svakt. Samfunnet sier det er svakt. Dømmende mennesker overalt, som ikke vet noe.. men tror de vet alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredag :) 

Behandling til osteopat og beskjed om å roe intensiteten på trening. Gjerne daglige økter, men roligere. 

1 time og 40 minutter tur. Ca 9 km. 

09:30 Havregrøt av havremel, vaniljeprotein og chiafrø. Kanel og peanøttsmør på toppen. 

12:30 To skiver grovt byggbrød med eggerøre av ett egg, røkt ørret, agurk og eple. 

16:30 3 polarbrød fullkorn med hjemmelaget tomatsaus, stekte biffstrimler, rødløk og ost. 

20:30 Spekeskinke, flatbrød og smør, samt en luftig skyr sitron med to Gjendekjeks og litt krem. 

10 gram 86% premium sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 🍫🍫

Aktivitet: 45 minutter pulsstep, halve dagen på shopping og en kveldstur på 50 minutter

09:30 Smoothie av gresk yoghurt, spinat, avokado, banan, vaniljeprotein og mango

12:45 Spiste ute, Nordstrandinspirert mat; karibisk gryte med fullkornsris, gratinert blomkål, kyllingklubber med spinat og soyasaus, vårruller, søtpotetfries og chiliaioli

16:00 To små berlinerboller med sjokoladefyll og to striper melkesjokolade. Bris til drikke. 

19:00 3 fullkorn polarbrød med hjemmelaget pizzasaus, stekt minuttbiff, rødløk og ost. Et par striper melkesjokolade mens jeg laget maten... så sulten og sugen.

Kveldskos i 20-21 tiden, en halv pose potetgull med cheddar og resten av sjokoladen. 200 gram til sammen.. så unødvendig.. så vanskelig å stå i mot. 🥴

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Søndag ❄️❄️

Våknet til -15 grader.. startet dagen rolig, men ble en tur på en drøy time på ettermiddagen og en tur på 45 minutter til kvelds. 

10:30 Havregrøt av havremel, vaniljeprotein, chiafrø og vann. Kanel, peanøttsmør og bringebær på toppen. 

13:30 2,5 skive byggbrød med bremykt og innherredsost pluss en salt karamell proteinshake.

15:00 50 gram cheddar potetgull

17:30 Stor slurk Litago uten

18:00 Fiskesuppe med erter, gulrot, løk, ørret, melk, sammalt hvete, fiskebuljong, fløte og kruspersille. 

21:30 Fruktsalat; halvt om halvt med gresk yoghurt vanilje og mager kesam vanilje, banan, eple, blåbær, jordbær, valnøtter og 86% premium sjokolade

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 🎂🎉🎈🎁🚴🏻‍♀️

30 minutter på ellipsemaskin

30 minutter oppvarming på sykkel og 45 minutter pulsspinn

Dagens matinntak.. noe uvanlig!! 

09:30 Foccacia med mozerella, chorizo, løk og salat pluss oreo iskake, og Litago 🍫

14:00 New Energy

15:00 Altfor mange vafler med syltetøy og rømme, og brunost. 

16:30 Fiskesuppe, rester fra i går. 

19:30 Tre hjemmelagde berlinerboller med nutellafyll pluss et stykke brownies og vaniljeis. 

22:00 Enda en berlinerbolle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...