Gå til innhold

Nok et Dermologica spørsmål...


Gjest siri piri

Anbefalte innlegg

Gjest siri piri

Jeg har lyst å gå over til Dermologica fordi jeg har hørt det er bra å bytte hudprodukter etter noen år. Har normal hud, hverken fet eller tørr, blandings eller noe annet tror jeg. Kommer sikkert litt an på årstid, men er det noen som har råd? :) Når jeg vasker ansiktet 'stivner huden litt' om jeg ikke bruker en krem etterpå, men er ikke tørr utover dagen. Bruker nå Clinique three step (nr2) for normal hud.

Likte ikke den gule 'oil free' kremen (nyere) i forhold til den tradisjonelle gule (DDML).

-hvilken rens for meg? (vil at den skal skumme) special cleanser?

-er toner overflødig?

-er peeling å anbefale?

-active moist eller skin smoothing cream for meg?

-er øyekrem for tidlig? (er 23)

tenkte å prøve et normal/oily eller normal/dry kit eventuelt. Har du tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Du trenger strengt tatt ikke toner hvis du bruker rens som skylles av med vann. Til en normal hud vil jeg anbefale Special Cleansing Gel og Skin Smoothing Cream, så med normal/dry-kit vil du være bra rustet.

Øyenkrem er lurt, men den letteste fra samme merke synes jeg ikke er så god. Decleor har en bra øyenkrem for ung hud, den heter Hydra Floral og er en lett kremgele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siri piri

tusen takk for svar! hjalp meg ut av forvirringen :)

er det smart med en peeling eller dyprens? Daily microfoliant (pulversaken som blandes ut m litt vann) virker grei. Men er det noe for meg i så fall? ville uansett ikke brukt den daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk gjerne en dyprens av og til. Dermal clay er veldig fin!! Kan også la den virke ca 15- 20 min, så blir det som en utrensende maske. Daily microfoliant liker jeg kjempegodt!! Jeg bruker den 2-3 ganger i uken. Vil anbefale deg å bruke en peeling. Det får huden til å se friskere ut, og andre produkter får også bedre virkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Daily Microfoliant er OK, men den gir ikke så mye peelingeffekt. Da vil jeg heller anbefale enten Gentle Cream Exfoliant (peelingmaske med fruktsyrer) eller Skin Prep Scrub (normal peeling), etter ønske. Ikke peel mer enn to ganger pr uke, det er tilstrekkelig for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

siri piri

Ikke for å gjenta meg selv men.. hos minhud.no kan du spørre en hudpleier som er ekspert på Dermalogica om hvilke produkter som passer akkurat deg (helt gratis).

Nok minhud propaganda for i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Nok minhud propaganda for i dag! :)

Og hvis du leser regelverket her på KG, så finner du ut at propaganda faktisk ikke tillates!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest siri piri

takker for alle svar igjen! :hoppe:

bestiller dry/normal kitet. Der får jeg også med gentle cream exfoliant som hørtes deilig ut

jippi!! kjenner huden allerede gleder seg!

hmm-- må nok teste ut den øyekremen til Decleor og..

*sjekker strawberrynet*

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...