Gå til innhold

Mammatiljuliaan


Bentebrennum

Anbefalte innlegg

Kjenner jeg faktisk må le nesten, fordi det er så utrolig mange som skriver «så de kan tjene penger på barna» eller «så de kan tjene penger og utnytte dere som ser på!»

Hvor i alle verdens dager får dere alle disse pengene fra? Tror dere virkelig disse snapperne tjener penger på dette? Tror dere penger er eneste baktanker med Snapchat for alle kontoer? 

Du skal ha ufattelig mange følgere, sånn i komikerfrues nivå, før du tjener penger på slikt. Selv om de merker med «reklame» betyr det ikke at de tjener penger. Regler er blitt så strenge, at veldig mange velger å være på den sikre siden å merke ting de til og med ikke hadde trengt. Fordi folk er redd for å merke feil. Og selv om de merker noe med annonse eller reklame betyr det ikke at de har tjent penger på det. 

Og når det kommer til produkter man får gratis, så må det skattes av. Klarer ikke å ta argumentet helt seriøst når man kaster seg over «for å tjene penger!!» så vet man ikke hva situasjonen er i det hele tatt 😂

Si du feks er alenemamma. Og kanskje ikke har så god råd. Hadde du ikke takket ja til en skikkelig god, varm og trygg vinterdress mot å reklamere en gang på Snapchat med dine meninger ang den dressen? Istedenfor å måtte kjøpe det nest beste, eller dårligere fordi det var det man hadde råd til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo enda verre hvis man ikke tjener penger på det eller får varer for det, man viser frem ungene og ungenes rom for likes og følgere som skal økes og skrive søte kommentarer? 🙄 Det er virkelig lavmål.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
56 minutter siden, Spf2018 skrev:

Kjenner jeg faktisk må le nesten, fordi det er så utrolig mange som skriver «så de kan tjene penger på barna» eller «så de kan tjene penger og utnytte dere som ser på!»

Hvor i alle verdens dager får dere alle disse pengene fra? Tror dere virkelig disse snapperne tjener penger på dette? Tror dere penger er eneste baktanker med Snapchat for alle kontoer? 

Du skal ha ufattelig mange følgere, sånn i komikerfrues nivå, før du tjener penger på slikt. Selv om de merker med «reklame» betyr det ikke at de tjener penger. Regler er blitt så strenge, at veldig mange velger å være på den sikre siden å merke ting de til og med ikke hadde trengt. Fordi folk er redd for å merke feil. Og selv om de merker noe med annonse eller reklame betyr det ikke at de har tjent penger på det. 

Og når det kommer til produkter man får gratis, så må det skattes av. Klarer ikke å ta argumentet helt seriøst når man kaster seg over «for å tjene penger!!» så vet man ikke hva situasjonen er i det hele tatt 😂

Si du feks er alenemamma. Og kanskje ikke har så god råd. Hadde du ikke takket ja til en skikkelig god, varm og trygg vinterdress mot å reklamere en gang på Snapchat med dine meninger ang den dressen? Istedenfor å måtte kjøpe det nest beste, eller dårligere fordi det var det man hadde råd til?

Snap chat er et kanal hvor dem store influencerne kobler sammen med bloggene eller instagrammen sin for hva r det dem sier - sveip opp for og se her for og se siste innlegg av bloggen, 

Det er like stor eksponering av barn som på youtube, instagram og blogg. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Spf2018 skrev:

Kjenner jeg faktisk må le nesten, fordi det er så utrolig mange som skriver «så de kan tjene penger på barna» eller «så de kan tjene penger og utnytte dere som ser på!»

Hvor i alle verdens dager får dere alle disse pengene fra? Tror dere virkelig disse snapperne tjener penger på dette? Tror dere penger er eneste baktanker med Snapchat for alle kontoer? 

Du skal ha ufattelig mange følgere, sånn i komikerfrues nivå, før du tjener penger på slikt. Selv om de merker med «reklame» betyr det ikke at de tjener penger. Regler er blitt så strenge, at veldig mange velger å være på den sikre siden å merke ting de til og med ikke hadde trengt. Fordi folk er redd for å merke feil. Og selv om de merker noe med annonse eller reklame betyr det ikke at de har tjent penger på det. 

Og når det kommer til produkter man får gratis, så må det skattes av. Klarer ikke å ta argumentet helt seriøst når man kaster seg over «for å tjene penger!!» så vet man ikke hva situasjonen er i det hele tatt 😂

Si du feks er alenemamma. Og kanskje ikke har så god råd. Hadde du ikke takket ja til en skikkelig god, varm og trygg vinterdress mot å reklamere en gang på Snapchat med dine meninger ang den dressen? Istedenfor å måtte kjøpe det nest beste, eller dårligere fordi det var det man hadde råd til?

Dette er ren ignoranse. Tror du er reklamerer for klær osv gratis? Gjør ikke det vettu. Enten får de produkter eller så får de rabatter. At ikke alle tjener MASSE? Nei, så klart ikke. Men å få en utedress f. Eks sparer en for 600-1000 kroner. Hvordan er det IKKE å tjene på barna? 

Merker innlegg med annonse og reklame uten å ha mottatt noe? Hvor ignorant får man bli? 

Alle som "tjener" noe må skatte av det, så hvordan i alle sine dager er det er argument? 

Endret av neiognei
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Ja jeg skjønner at barn har sine rettigheter, tro meg, jeg mener det samme om den saken der, MEN jeg mener at disse mødrene tar sine forhåndregler og ser hva som og er best for sine barn, de gjør ingenting som er ulovelig, det er det jeg vil frem til, jeg er ikke enig i hva de gjør, jeg ville ikke gjort det selv, MEN jeg ser virkelig ikke ned på de som tar disse valgene, TRO meg jeg har snakket med mange av de som eksponerer jeg også, jeg sier det direkte til de, og jeg sier mine meninger, men jeg sitter ikke på et forum her å rakker ned på de som mødre, rakker ned på dems valg, eller rakker ned på utseende til andre (ikke det at det blir gjort her heller men i mange andre tråder), PRØV å sette dere inn i barnas sin situasjon også, de er ikke valgt til å bli utsatt for noe av dette, og ja vi har alle våre meninger om det, MEN ingen barn har fått en alvorlig omsorgssvikt av det (og har det skjedd så håper jeg virkelig at dere her inne tar tak i det og sier i fra ANDRE plasser enn her inne).. Barna velger ikke sine mødre, og jeg personlig mener at ingen av disse barna kommer til å vokse opp til å hate sine mødre, nå snakker ikke jeg om store blogger for de følger jeg ikke, men jeg snakker om disse små snapperkontoene, for det er det denne tråden startet med! 

Tenk når denne gutten vokser opp (og alle de andre barna), se googler navnet til sin mamma, og brått dukker all denne dritten opp.. jeg snakker ikke om de som er saklige i sine kommentarer og sier sin mening uten angrep, men de er det fåtall av her inne dessverre.. noe jeg blir helt stum av, hvorfor kan man ikke heller fokusere på mobbing, veilede, råde, og la systemet ta seg av det som er lovelig eller ikke, og heller rope høyere om det enn å holde på slik som dette her.. 

Jeg ser nok enda ikke problemet med cecilie sin Instagram, og snap, og mange andre sine kontoer, MEN jeg har mine tanker om andre sine kontoer og blogger osv.. MEN det gir ikke meg som en voksen person å gå til angrep, for det vil jo ikke hjelpe noe.. 

Vær heller varsom, gjør noe med det man synes er et problem, og TENK etter hva man skriver på nett... for det dere skriver er verre enn 100 bilder.. 

 

1 time siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg liker å følge disse pga ting de snakker om, få innblikk i andres hverdag men mye av det samme som jeg selv sliter med, og ja jeg synes det er fint! Som sagt over her så er jeg en av de som fint hopper over barn, og jeg husker ikke en gang navnene til disse barna, men jeg er fullstendig klar over at det finnes mennesker der ute med andre hensikter, og disse kommer vi dessverre ikke til å bli kvitt.. poenget mitt er at de ikke gjør noe ulovlig, og jeg har og snakket med mange om hva jeg mener og hva jeg tenker om det..  og nei jeg ser ingen forskjell til mange andre forum hvor barn blir tatt bilder av, og filmet osv.. det er ikke dermed sagt at jeg er enig i eksponeringen, langt i fra, det jeg ikke er enig i er all den hetsen som blir til pga det.. ja hun er offentlig, ja hun legger ut navn, men dere som er uenige kan vel heller klare å komme meg noe ordentlig enn direkte ufyselige kommentarer og hetsing av denne mamman.. men det pga at barnet oppå det hele vil kunne lese hva dere skriver.. Og ja jeg kan fint skrive under kampanjer for eksponering av barn, jeg finnes jo ikke uenig i den, men måten ting blir gjort og sagt på er jeg ikke enig i! 

Jeg følger gledelig disse kanalene pga at de er der, de er tilgjengelige og jeg trives med å følge de, jeg ser nytte av disse kanalene, men det handler ikke om barna, men jeg er nok og med den meningen at jeg ikke er i mot all eksponering, noe her og der bryr jeg meg fint lite om, men svake øyeblikk, og ekstremt eksponering av veldig personlige ting er jeg klar på at jeg ikke liker.. men jeg går ikke til personangrep på personene som gjør det.. og jeg sitter ikke her å skriver dritt om de.. for det hjelper iallefall ikke barnet som utsettes for ekstrem eksponering.. 

Men det å gå på meg pga at jeg fyller mine tøffe tunge hverdager med sprudlende mødre der ute synes jeg ikke noe om, disse kanalene er og mye glede for mange pga temaer som blir tatt opp, de er ikke bare der for å vise barna sine, og de fleste av de eksponerer ikke barna mye.. virkelig ikke... men ja det er de som er litt mye på eksponeringen og da sier jeg i fra, på en ordentlig måte.. Jeg logger meg ikke på KG for å fortelle om hvor dårlige mødre/fedre de er, hva som ble lagt ut osv..  bare for å være stygg.. Jeg snakker til de de gjelder, og kommer det en lov på banen snart så blir det nok slutt på eksponering og bloggere mister sin jobb, men selvfølgelig er det helt greit.. men akkurat slik det er nå så er det sånn det er.. Jeg er for mindre eksponering, men jeg er ikke for mobbing/hets!! 

Dere sier tenk på barna, ja så gjør det da, kjemp for dette på en ordentlig måte, ikke gi barna mer vondt når de blir store nok til å lese hva alle skriver om de og om mødrene sine..  

Altså. Det jeg har uthevet; Du taler litt med to tunger må jeg si at jeg biter meg merke i. Ser du ikke at du selv er inne på noen av poengene til hvorfor det ikke er bra med eksponering? Bare at du i dine innlegg bruker de samme poengene vi som er imot eksponeringen bruker, men du bruker dem til å fronte nettopp det. Hvor går grensen mellom "bare" eksponering og ekstrem eksponering? Meget bastant å påstå at det ikke har forekommet omsorgssvikt. Nå har ikke det vært en slik problemstilling før i de siste årene, man vet enda ikke hva de negative utfallene kan være for barna. Ignorance is bliss..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ServiceManagerFrue
11 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Okay, her skjønner ikke jeg helt hva forskjellen er på å legge ut slike reklamebilder, kontra kjeder som bruker barn i sine reklamer? 

Hun blir sponset ved å dele nydelige flotte rene bilder på en Instagram konto, går du inn på klesbutikker som selger barneklær finnes det masse barn som reklamerer for klær.. 

Husker jeg selv stod modell for klær da jeg var mindre, for mindre firma som solgte klær, og jeg har ikke tatt noe skade av dette i ettertid.. 

Skjønner ikke hvorfor dere hyler så høyt om slike ting?? Her deler hun mer bilder av hjemmet sitt, rene flotte bilder.. og noen av et flott barn som har på seg nydelige klær og orket med fine leker.. 

Nå må folk roe ned litt her!! 

Jeg kan skjønne eksponering til en viss grad, men jeg tipper at når alt kommer til alt så har flere grunner til eksponering også..  ropte dere alle like høyt når pappan til den lille kreftsyke jenta gikk bort? (Glemt navnet her jeg sitter i tåka) han som daglig skrev om barnets vei mot slutten av livet? Var eksponering der og.. 

Jeg synes folk heller skal la være å følge enn å rakke ned på andre som tar sine valg her i livet så lenge det ikke er omsorgssvikt, her i dette tilfelle ser jeg ikke en eneste feil grunn.. Jeg ser ingen andre forskjeller her enn å gå inn i en katalog som gjør det samme!! Makan!! Ta dere sammen her inne, vær heller forbilder enn dømmende mennesker.. Jeg er mer redd for barn som blir store som skal lese dette forumet, lære denne mobbingen.. det er skummelt.. ikke bilder av barn som er med på å bli sponset med nydelige klær som har blitt gjort i alle år!! Mobbing derimot er noe man helst skulle bli kvitt fremover..  

Vær egne forbilder!!! 

Du dro på et oppdrag, en jobb. Disse barna blir eksponert hjemme, gjerne på sitt eget soverom. De har ikke et privatliv. Hvor mye vet du om jenta på HM-plakaten? Jeg vet alt for mye om mange bloggerbarn, der alt blir blottlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Spf2018 skrev:

Kjenner jeg faktisk må le nesten, fordi det er så utrolig mange som skriver «så de kan tjene penger på barna» eller «så de kan tjene penger og utnytte dere som ser på!»

Hvor i alle verdens dager får dere alle disse pengene fra? Tror dere virkelig disse snapperne tjener penger på dette? Tror dere penger er eneste baktanker med Snapchat for alle kontoer? 

Du skal ha ufattelig mange følgere, sånn i komikerfrues nivå, før du tjener penger på slikt. Selv om de merker med «reklame» betyr det ikke at de tjener penger. Regler er blitt så strenge, at veldig mange velger å være på den sikre siden å merke ting de til og med ikke hadde trengt. Fordi folk er redd for å merke feil. Og selv om de merker noe med annonse eller reklame betyr det ikke at de har tjent penger på det. 

Og når det kommer til produkter man får gratis, så må det skattes av. Klarer ikke å ta argumentet helt seriøst når man kaster seg over «for å tjene penger!!» så vet man ikke hva situasjonen er i det hele tatt 😂

Si du feks er alenemamma. Og kanskje ikke har så god råd. Hadde du ikke takket ja til en skikkelig god, varm og trygg vinterdress mot å reklamere en gang på Snapchat med dine meninger ang den dressen? Istedenfor å måtte kjøpe det nest beste, eller dårligere fordi det var det man hadde råd til?

De får masse produkter til barna mot å reklamere , ellers hadde de ikke gjort det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Spf2018 skrev:

Kjenner jeg faktisk må le nesten, fordi det er så utrolig mange som skriver «så de kan tjene penger på barna» eller «så de kan tjene penger og utnytte dere som ser på!»

Hvor i alle verdens dager får dere alle disse pengene fra? Tror dere virkelig disse snapperne tjener penger på dette? Tror dere penger er eneste baktanker med Snapchat for alle kontoer? 

Du skal ha ufattelig mange følgere, sånn i komikerfrues nivå, før du tjener penger på slikt. Selv om de merker med «reklame» betyr det ikke at de tjener penger. Regler er blitt så strenge, at veldig mange velger å være på den sikre siden å merke ting de til og med ikke hadde trengt. Fordi folk er redd for å merke feil. Og selv om de merker noe med annonse eller reklame betyr det ikke at de har tjent penger på det. 

Og når det kommer til produkter man får gratis, så må det skattes av. Klarer ikke å ta argumentet helt seriøst når man kaster seg over «for å tjene penger!!» så vet man ikke hva situasjonen er i det hele tatt 😂

Si du feks er alenemamma. Og kanskje ikke har så god råd. Hadde du ikke takket ja til en skikkelig god, varm og trygg vinterdress mot å reklamere en gang på Snapchat med dine meninger ang den dressen? Istedenfor å måtte kjøpe det nest beste, eller dårligere fordi det var det man hadde råd til?

Jeg er alenemamma med dårlig råd, og jeg hadde ikke reklamert for en vinterdress, eller andre ting for den saks skyld. Det er ikke verdt det! Barna mine skal ikke eksponeres for å få «de beste klærne». Har man dårlig råd, kjøper man på salg evt. brukt og man sparer, istedenfor å eksponere livet deres for å liksom se vellykka ut.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...