Gå til innhold

Mammatiljuliaan


Bentebrennum

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Keikolina skrev:

Ikke alle, men mange av de i aller høyeste grad trenger veiledning.

hvorfor det? fordi at du ikke liker personene? jaja.. 

vel skal jeg si deg noe? alle mammaer og pappaer vil trenge veiledning, alle har alltid noe å lære, MEN ingen vil lære av dømmende arrogante personer som tror de er så mye bedre enn alle andre, da lærer man liksom ikke så mye :) Men man lærer av de som faktisk gir gode råd, og tilbakemeldinger som er saklige... til og med barn og unge lærer best av det.. 

Vet du en ting til? alle gjør feil, og ingen er perfekte, men alle kan lære og alle er seg selv med sine feil og mangler.. :) tenk det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keikolina
1 minutt siden, Utroligfortilet skrev:

hvorfor det? fordi at du ikke liker personene? jaja.. 

vel skal jeg si deg noe? alle mammaer og pappaer vil trenge veiledning, alle har alltid noe å lære, MEN ingen vil lære av dømmende arrogante personer som tror de er så mye bedre enn alle andre, da lærer man liksom ikke så mye :) Men man lærer av de som faktisk gir gode råd, og tilbakemeldinger som er saklige... til og med barn og unge lærer best av det.. 

Vet du en ting til? alle gjør feil, og ingen er perfekte, men alle kan lære og alle er seg selv med sine feil og mangler.. :) tenk det 😄

Liker personene, nei det er utleveringen og manglende personsvernvett for sine barn, selv om det ikke har vært så grusomt utleverende som en løvemamma her forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Keikolina skrev:

Liker personene, nei det er utleveringen og manglende personsvernvett for sine barn, selv om det ikke har vært så grusomt utleverende som en løvemamma her forrige uke.

Men kjærevene, er det ikke da bedre å faktisk komme med litt ordentlig voksen kritikk, litt råd, enn å være så forbanna dømmende? 

Og la helst være å se på dokumentarer og slikt for de utleverer virkelig MYE mer enn noen snutter på snap, Barn i dag vokser opp med disse sosiale mediene, og tro meg barn i dag lærer og av sine foreldre, og man deler for at verden der ute skal få forståelse, se ansikt på barn som når de begynner på skolen blir mobbet pga alt mulig, hadde alle som faktisk fulgte med på disse kanalene heller sett dybden i alt så tror jeg alt ville vært så mye bedre.. 

Tro meg, jeg kan sitte på en cafe og høre alt mulig om andres barn som og sitter der med foreldrene sine, jeg kan se på dokumentarer om syke barn som ligger for døden, som opplever grusomheter osv.. hva er forskjellen? Foreldrene på disse kanalene viser en hverdag, et liv, og du kan jo se på det som en dokumentar, ingenting er forskjell. 

Selv deler jeg ikke så mye på snap osv, men ja jeg deler min hverdag, jeg viser min skøyer.. 

Men uansett.. jeg mener dette, og jeg skjønnner at du ikke er enig og det er helt greit, alle kan ikke være enige i alt, men det er så mye bedre om du/dere som bare er så dømmende heller kunne ha sett ting med litt andre øyne, gitt mer konstruktiv kritikk og heller gi sine råd på en god måte.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 minutt siden, Utroligfortilet skrev:

Men kjærevene, er det ikke da bedre å faktisk komme med litt ordentlig voksen kritikk, litt råd, enn å være så forbanna dømmende? 

Og la helst være å se på dokumentarer og slikt for de utleverer virkelig MYE mer enn noen snutter på snap, Barn i dag vokser opp med disse sosiale mediene, og tro meg barn i dag lærer og av sine foreldre, og man deler for at verden der ute skal få forståelse, se ansikt på barn som når de begynner på skolen blir mobbet pga alt mulig, hadde alle som faktisk fulgte med på disse kanalene heller sett dybden i alt så tror jeg alt ville vært så mye bedre.. 

Tro meg, jeg kan sitte på en cafe og høre alt mulig om andres barn som og sitter der med foreldrene sine, jeg kan se på dokumentarer om syke barn som ligger for døden, som opplever grusomheter osv.. hva er forskjellen? Foreldrene på disse kanalene viser en hverdag, et liv, og du kan jo se på det som en dokumentar, ingenting er forskjell. 

Selv deler jeg ikke så mye på snap osv, men ja jeg deler min hverdag, jeg viser min skøyer.. 

Men uansett.. jeg mener dette, og jeg skjønnner at du ikke er enig og det er helt greit, alle kan ikke være enige i alt, men det er så mye bedre om du/dere som bare er så dømmende heller kunne ha sett ting med litt andre øyne, gitt mer konstruktiv kritikk og heller gi sine råd på en god måte.. 

Jeg skjønte ganske tidlig at du ikke ville forstå, vi får håpe at det kommer lover etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Keikolina skrev:

Jeg skjønte ganske tidlig at du ikke ville forstå, vi får håpe at det kommer lover etterhvert.

Haha, vel tro meg jeg forstår jeg, og jeg har mye av samme tankene, MEN forskjellen er at jeg heller gir beskjed til vedkommende det gjelder, jeg setter meg ikke bak et tastatur og skriver dritt om en person som ikke en gang er her til å forsvarer seg på et forum.. 

OG jeg ser heller ikke alltid forskjellen mellom å sette seg under teppet å se på en dokumentar på tv om små babyer, sykdom osv, enn å se noen miutter av et liv på snap, eneste jeg synes er forskjell er faktisk at jeg får bedre innblikk i en hverdag når jeg ser det uredigert og usminket på snap.. 

Pluss at jeg lærer, jeg kjenner meg igjen, jeg liker at disse barna fra løvemammaene ikke blir gjemt bort, jeg gleder meg over at de har så sterke foreldre som kjemper for saker som og gjelder alle de små barna som sliter, ikke alle foreldre orker og ta slike kamper, men her i denne tråden så handler det ikke om løvemamma :)

vi er uenige, selv om jeg skjønner din mening med utlevering, og jeg synes ikke Cecilie utleverer sitt barn spesielt, og hun er helt oppegående når det kommer til sine meninger om utlevering som jeg er helt enige i :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit. Søk henne opp i søkefeltet på snap da. Eller Google henne og send henne en mail og be henne legge deg til eller noe... 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg er helt enig i det du sier, jeg og digger denne jenta selv, og klarte å slutte å abondere hennes konto, tok lang tid før jeg fant henne igjen for å legge henne til som venn.. 

 

jeg ser frem til hver snap henne legger ut, hun lyser opp dagene her i huset..:D

Ble jo en veldig trist tråd dette her da , det var ikke meningen. Jeg har hørt hun har nevnt kvinneguiden når hun har snappet før og tenkte det var her jeg kunne spørre om noen kunne hjelpe meg, får hun ikke opp i søkerfelt.

Og jeg er ikke mammatiljuliaan. 

Jeg har som sagt ingen andre sosiale medier, en Mail, Snapchat og Tise. 

Og skulle gjerne hatt hjelp her og ikke hat. Dette ble jeg veldig trist av. Ville ikke det skulle bli skrevet så stygt om denne jenten. 😥 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Bentebrennum skrev:

Jeg elsker denne kvinnen på Snapchat men klarte og slette ved en feiltakelse og nå får jeg hun ikke opp. Jeg er verken på Instagram eller andre sosialemedier de ferdes! 

Jeg håper ikke jeg har gått glipp av noe 😭😭 men hadde håpet noen kunne gitt beskjed til hun om og legge til bentebrennum på Snapchat slik at jeg får sett hun igjen. Håper noen her kan hjelpe meg da jeg føler meg litt fortapt. Takk på forhånd ! 

Er det forresten andre kontoer lik denne det er verdt og følge? Gøy med underholdning i hverdagen 😁

Nå lyver du, det tok meg ett sekund å finne kontoen på Snap. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Gi meg én god, gyldig, og ikke-egoistisk grunn hvorfor utlevering av mindreårige er greit, og jeg skal gi deg navnet på Snap-kontoen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Keikolina skrev:

Jeg skjønte ganske tidlig at du ikke ville forstå, vi får håpe at det kommer lover etterhvert.

Ser at du har gode poenger å komme med, men når du sniker inn hersketeknikker i hver kommentar så ødelegger det en del av diskusjonen. Bare et tips. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt seriøst. Hvor vanskelig er det å finne noen på snap? Du har brukernavnet. Søk henne opp om du savner henne sånn. Det tok tiden det tok å skrive brukernavnet å finne henne der. Hjelpes meg. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Nå kan jeg bare snakke for meg selv, jeg er uføre pga store traumer i oppveksten, jeg har diagnosen ADD/PTSD/ANGST/DEPRESJON.. Og ja det kan kanskje være en sammenheng, men jeg kan se den sammenhengen som at de (VI) som faktisk sliter en del, vi ser mer helhet, vi har mer omsorg, vi har mer forståelse, vi har mer empati, pga at vi kjenner oss igjen, vi vet hvordan det er å kjempe for noe, vi vet hvordan det er å være ensomme, vi vet hvor vondt det gjør når alle bare MÅ kommentere dritt om personlighet eller utseende, vi vet hvor smertefull denne verden kan være, og dermed så støtter vi opp.. 

Og hva i alledager har utdannelse om dette? 

Hva er så dine interesser egentlig som gjør deg mer unik og mye bedre enn de som faktisk liker å se mennesker som er uhøytidelige, ikke sitter på sin høye hest å ser ned på andre, mødre/mennesker som lever et liv de faktisk er fornøyde med, og siden du ikke er fornøyd med det livet de lever så har du en rett til å dømme, rakke ned å bare være ekkel? 

Jeg bruker disse plattformene for å faktisk ikke føle meg ensom, og det er helt sikkert flere som meg der ute som ikke har noen venner, som daglig sitter i egen depresjon og lurer på hva i helvete man gjør her på jorda, føler seg så utrolig verdiløs, og da gir mange av disse snapperene en glede i hverdagen, de lærer videre hvordan de har kommet seg videre fra tøffe tider, de setter ord på følelser andre ikke tørr å snakke om, de hjelper andre mennesker videre, de forstår, de viser et bilde som ikke bare er perfekt, de viser at det er helt greit å ikke være modell for å være god nok, de forteller at hver og en er helt unike og fantastiske som de er hver og en!!! Ja de viser barna sine, men kjærevene se nå rundt om kring, aviser, tvprogrammer, alle viser barna sine overalt, jeg kan ikke sperre min sønn inn fordi at han ikke kan vises frem, nå er min sønn mye større, men vet du hva? da han var mindre la både jeg og familie ut bilder på face, og MIN SØNN elsker hver gang vi får tilbakeblikk fra den tiden så han kan se.. tenk det, han er stolt over at jeg har vært like stolt over han oppover hele livet hans, og jeg tenker at hver og en mor klarer å se hva som er best for sine barn, og vær så snill å heller la være å følge da enn å være så utrolig dømmende.... !!!!

Jeg har også hatt en vanskelig oppvekst, og har diagnosen ptsd. Jeg syns likevel ikke noe om å utlevere barn på sosiale medier. Ikke andres barn, og ikke mine egne!!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg legger merke til i alle disse trådene om mammaer på Snapchat er at det er en ting som går igjen. Dette med eksponering av barn. Så straks dere leser ordene «Snapchat» og «mamma» i en setning, så regner folk med at man er en konto som overeksponerer sine barn. Og det blir brukt som et argument i alle disse trådene. Selv om man faktisk ikke vet hvem denne snapperen er. Les dere opp og Finn fakta, før dere setter i gang. Dette er jo et prakteksemplar på det. Cecilie eksponerer ikke barnet sitt en gang. Det kan en sjelden gang hende du hører han snakke i bakgrunnen eller man ser han et lite sekund tilfeldig. Hun utleverer ikke detaljer eller noe annet  

Så det er veldig smålig synes jeg, å skulle hive seg rett på «du overeksponerer barnet ditt! Barnevernet burde vært i bildet!» så vet man ikke en gang hvem eller hva man snakker om. Tro det eller ei, det er faktisk mulig å snappe om livet som mamma, uten å utlevere sine barn. Det klarer alle de faste i mammahjerter etter de ble en stor offentlig konto. Mammabanden også feks. 

En annen ting man tydelig ser igjen og igjen her er at det er kontinuerlig bruk av herseteknikker og nedlatende tone. Folk blir beskyldt for å være folk de ikke er. Det er som en intens og konstant spenning i disse trådene om hvem som er værst og hvem som gjør det og det. Legg merke til at ikke en eneste tråd om snappere, blir holdt saklig. Så det sier jo sitt. For når man hele tiden går vekk fra fakta, og ender med ryktespredning og spekulasjoner. Hva er baktanker med kommentarene? Å såre? Sjalusi? Man har det kanskje ikke bra med seg selv? Et ønske om å ødelegge? Sinne? 

Nei det er virkelig ikke godt å si. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel kanskje gått litt for langt, om man nesten får sammenbrudd for å ikke få med seg hverdagen til en «ukjent» person. Da er det på tide å logge av internettet for en stund.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tenker at det ikke høres sunt eller konstruktivt ut å være så avhengig av en fremmed persons snap-oppdateringer at livet mister litt mening dersom disse oppdateringene forsvinner. Da burde man heller prøve å finne noen å støtte seg på i det virkelige liv, og fokusere på ekte relasjoner. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
4 timer siden, Hoody skrev:

Ser at du har gode poenger å komme med, men når du sniker inn hersketeknikker i hver kommentar så ødelegger det en del av diskusjonen. Bare et tips. 

Betyr at jeg har gitt opp sånne, hverken mer eller mindre, du kan kalle det hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ¤flicka¤ skrev:

Jeg tenker at det ikke høres sunt eller konstruktivt ut å være så avhengig av en fremmed persons snap-oppdateringer at livet mister litt mening dersom disse oppdateringene forsvinner. Da burde man heller prøve å finne noen å støtte seg på i det virkelige liv, og fokusere på ekte relasjoner. 

Jeg tenker at det finnes mange der ute i den virkelige verden som faktisk ikke har så mange rundt seg, og jeg synes det er trist å se folk sitte her på sin høye hest og rakke ned på personer som faktisk finner glede i slike kontoer! 

En setning fra en person på en slik konto kan forandre livet til et menneske, samme som at en setning her inne kan gjøre det samme.. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg tenker at det finnes mange der ute i den virkelige verden som faktisk ikke har så mange rundt seg, og jeg synes det er trist å se folk sitte her på sin høye hest og rakke ned på personer som faktisk finner glede i slike kontoer! 

En setning fra en person på en slik konto kan forandre livet til et menneske, samme som at en setning her inne kan gjøre det samme.. 

En ting er å finne glede i slike ting, det gjør jeg selv også. Men man bør passe seg for å basere hele sin lykke på relasjoner som egentlig ikke finnes. Når men føler seg helt fortapt fordi en snap-oppdatering uteblir mener jeg bestemt at det er et faretegn. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...