Gå til innhold

Mammatiljuliaan

Bentebrennum

Anbefalte innlegg

Det er forskjell på barn brukt i reklamer av div kjeder, og bloggerbarn (insta og snap barn). Man får ikke vite noe som helst om barnet i hmreklamen, du aner ikke hvem foreldrene er, hvem søsken er, du vet ikke hvilke morgenrutiner de har, eller hvordan leggerutinene er. Man kjenner de knapt igjen på gata! Ett barn der mor deler alt av hverdagslivet vet man mer om. Du vet rutiner, følelser, og ofte familiehistorikk. 

Barn i reklamer gjør en jobb. De blir tatt bilder av der og da, så er de ferdige. Det blir ikke barn som deles på insta, Snap og blogg. Derfor er det verre. Fremmede mennesker trenger ikke vite alt om fremmede barn.. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Okay, her skjønner ikke jeg helt hva forskjellen er på å legge ut slike reklamebilder, kontra kjeder som bruker barn i sine reklamer? 

Hun blir sponset ved å dele nydelige flotte rene bilder på en Instagram konto, går du inn på klesbutikker som selger barneklær finnes det masse barn som reklamerer for klær.. 

Husker jeg selv stod modell for klær da jeg var mindre, for mindre firma som solgte klær, og jeg har ikke tatt noe skade av dette i ettertid.. 

Skjønner ikke hvorfor dere hyler så høyt om slike ting?? Her deler hun mer bilder av hjemmet sitt, rene flotte bilder.. og noen av et flott barn som har på seg nydelige klær og orket med fine leker.. 

Nå må folk roe ned litt her!! 

Jeg kan skjønne eksponering til en viss grad, men jeg tipper at når alt kommer til alt så har flere grunner til eksponering også..  ropte dere alle like høyt når pappan til den lille kreftsyke jenta gikk bort? (Glemt navnet her jeg sitter i tåka) han som daglig skrev om barnets vei mot slutten av livet? Var eksponering der og.. 

Jeg synes folk heller skal la være å følge enn å rakke ned på andre som tar sine valg her i livet så lenge det ikke er omsorgssvikt, her i dette tilfelle ser jeg ikke en eneste feil grunn.. Jeg ser ingen andre forskjeller her enn å gå inn i en katalog som gjør det samme!! Makan!! Ta dere sammen her inne, vær heller forbilder enn dømmende mennesker.. Jeg er mer redd for barn som blir store som skal lese dette forumet, lære denne mobbingen.. det er skummelt.. ikke bilder av barn som er med på å bli sponset med nydelige klær som har blitt gjort i alle år!! Mobbing derimot er noe man helst skulle bli kvitt fremover..  

Vær egne forbilder!!! 

Sammenligner du virkelig barnemodeller med denne sinnsyke eksponeringen for å rettferdiggjøre det? Jeg kikka kjapt inn på den Cecilie dama sin Instagram, hvis du mener hun ikke eksponerer sønnen sin så vet du faktisk ikke hva ordet betyr. 

Når du var modell for klær, var det hjemme hos deg? Måtte du leke og gå i de klærne i din private sfære? Måtte rommet ditt se ut som foreldrene dine ville det, sånn at de kunne dele det med andre? Et barns rom er noe av det mest personlige og private de har, når den døren lukkes så skal de være i fred. Barnemodeller kommer til et falskt soverom som er ment for sånne som deg, til å inspirere, men så går de hjem til seg selv, hvor foreldrene lar de ha hva de vil på gulv og vegger, sånn at barn kan utvikle seg og finne seg selv på veien. 

Det er et overgrep å ta fra barnet rommet dets bare fordi man selv har et sinnsykt oppmerksomhetsbehov, men ingen interessant personlighet eller spesielle kunnskaper, da må man falle lavt og bruke barnet sitt. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Okay, her skjønner ikke jeg helt hva forskjellen er på å legge ut slike reklamebilder, kontra kjeder som bruker barn i sine reklamer? 

Hun blir sponset ved å dele nydelige flotte rene bilder på en Instagram konto, går du inn på klesbutikker som selger barneklær finnes det masse barn som reklamerer for klær.. 

Husker jeg selv stod modell for klær da jeg var mindre, for mindre firma som solgte klær, og jeg har ikke tatt noe skade av dette i ettertid.. 

Skjønner ikke hvorfor dere hyler så høyt om slike ting?? Her deler hun mer bilder av hjemmet sitt, rene flotte bilder.. og noen av et flott barn som har på seg nydelige klær og orket med fine leker.. 

Jeg kan skjønne eksponering til en viss grad, men jeg tipper at når alt kommer til alt så har flere grunner til eksponering også..  ropte dere alle like høyt når pappan til den lille kreftsyke jenta gikk bort? (Glemt navnet her jeg sitter i tåka) han som daglig skrev om barnets vei mot slutten av livet? Var eksponering der og.. 

Jeg synes folk heller skal la være å følge enn å rakke ned på andre som tar sine valg her i livet så lenge det ikke er omsorgssvikt, her i dette tilfelle ser jeg ikke en eneste feil grunn.. Jeg ser ingen andre forskjeller her enn å gå inn i en katalog som gjør det samme!! Makan!! Ta dere sammen her inne, vær heller forbilder enn dømmende mennesker.. Jeg er mer redd for barn som blir store som skal lese dette forumet, lære denne mobbingen.. det er skummelt.. ikke bilder av barn som er med på å bli sponset med nydelige klær som har blitt gjort i alle år!! Mobbing derimot er noe man helst skulle bli kvitt fremover..  

Vær egne forbilder!!! 

Ett av de mest kunnskapsløse innleggene jeg har lest noen gang. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
3 timer siden, Utroligfortilet skrev:

Vær egne forbilder!!! 

Jeg hadde samme meninger som deg og mente foreldre skulle få gjøre hva dem ville med sine egne barn og jeg var i harnisk på dem som jeg mente fordømte dem influencerne som eksponerte sine barn. Dem på forumet blogg barna la ut lenker til forskjellige nett sider men så satte jeg meg ned og leste dem lenkene og da forstod jeg hva dem mente og jeg endret mening helt. 

Dem store influencerne bruker barna sine for og tjene penger på sine barn og det er barnearbeid og det samme gjør mammatiljuliaan. Barnet er eksponert for at hun skal tjene penger og han blir eksponert mot sin vilje og barna har ikke bedt om og bli eksponert på den måten. Er det rett at alle vet når barnet lærer og gå do, navnet på venner, navnet på barnehagen barnet går i, navnet på skolen og mye mer. Det er ikke rett. I går fulgte jeg med på Kristin sin live sending på instagram og hun og Dennis venter sitt første barn og hun fikk mange spørsmål om hun kom til og eksponere barnet sitt når den ble født. Hun sa at hun hadde tatt et valg og valget hennes er at hun ikke vil at barnet skal vere en del av sosiale medier som blogg, snap chat, facebook og instagram. Hun kom til kanskje og legge ut et par bilder når han var nyfødt for og si at her er ham men etter det var det ikke på tale og dele bilder av ham på nettet. Hun kom kanskje til og ta et bilde bakfra hvor han sitter på armen til Dennis men ikke noen bilder forfra. Hun er ikke interessert i og dele hele livshistorien hans på nettet og her har andre bloggere mye og lære av Kristin. 

Jeg har selv et barn og barnet mitt er med i reklame for strikkede klær og det er ikke eksponering for dem som kjøper dem strikke heftene vet ikke navnet på barnet vårt, dem vet ikke hva barnet vårt liker til middag, dem vet ikke adressen vår og dem vet ikke noe om privat livet til barnet vårt. 

Alt det mammatiljuliaan gjør er og eksponere for hun eksponerer gjennom og dele bilder av hjemmet sitt og det er for at hun skal få klikk på profilen sin for og tjene penger. 

Det var diskusjon om den pappaen som delte om datteren sin kreft sykdom også og mange mente det var galt av pappaen for det var eksponering av datteren men den gangen var ikke diskusjonen om dette kommet så langt som nå og folk var ikke beviste på problematikken. 

Du har denne bloggeren som hadde en blogg hvor hun fortalte at hun hadde født en død født baby. Hun eksponerte bilder av sitt død fødte barn og selv om folk vet at det er for og bearbeide sorgen er det eksponering og hun hadde ikke trengt og dele så sterke bilder av en død født baby. 

Ut fra profilen til mammatiljuliaan er lyser det eksponering på lang vei.

Det er ikke for at man mobber vi skriver dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stilte bare et spm, jeg kan ikke se store forskjellene, men nå er verden blitt slik som dette her, og det er sånn det er dessverre for dere som lever med så ekstremt hat der ute, nå er det sånn at disse kanalene finnes, og det er SÅ mye værre eksponeringer der ute enn hva feks Cecilie gjør.. ja hun viser rommet til sitt barn, oj.. ja hun viser sitt barn med klær.. wow.. verden går snart under.. om dere går litt rundt dere selv så ser dere at ingen av dere er perfekte og det bevises gang på gang her inne..  

Nå vet ikke jeg grunnlaget for at dere er så forbanna imot noen bilder her og der.  Jeg kan skjønne eksponering mange driver med rundt om, jeg kan skjønne at det er kanskje litt dårlig tenkt av mange, men selv om de ikke har de samme synene som jeg har, så sitter jeg ikke på et forum og går til personangrep på andre mødre, da bruker jeg heller tiden på å si i fra saklig til de personene det gjelder, og hjelper ikke det, nei da får jeg ikke gjort noe med det men håper at personen tenker igjennom det.. og tro meg å sitte slik som dere holder på bak et tastatur hjelper IKKE EN DRITT!! 

Hva hjelper det disse barnene med at dere faktisk sitter her å snakker så mye dritt om dems mødre? Noen som i det hele tatt tenker på det? Tenker dere her inne på at deres ord sårer MYE mer enn at mamman er super stolt, at mamman legger ut noen bilder her og der? Hvor dere kritiserer mødre som elsker sine barn? NEI det tenker dere ikke på, pga at DERE er så forbanna opptatt av å være så perfekte!! 

Nå må dere gi dere.. slutt å klag på andre når dere faktisk ødelegger mer selv!! Tenk dere om..  disse barna blir store.. De vokser opp og ser alt dette hatet..  og tro meg de vil ikke hate sine mødre.. men de vil få vondt i magen over hver eneste ord av mennesker som bare skriver dritt om barnets mamma, familie osv!! 

Makan til oppførsel skal man lete lenge etter!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Carina Maria skrev:

Jeg hadde samme meninger som deg og mente foreldre skulle få gjøre hva dem ville med sine egne barn og jeg var i harnisk på dem som jeg mente fordømte dem influencerne som eksponerte sine barn. Dem på forumet blogg barna la ut lenker til forskjellige nett sider men så satte jeg meg ned og leste dem lenkene og da forstod jeg hva dem mente og jeg endret mening helt. 

Dem store influencerne bruker barna sine for og tjene penger på sine barn og det er barnearbeid og det samme gjør mammatiljuliaan. Barnet er eksponert for at hun skal tjene penger og han blir eksponert mot sin vilje og barna har ikke bedt om og bli eksponert på den måten. Er det rett at alle vet når barnet lærer og gå do, navnet på venner, navnet på barnehagen barnet går i, navnet på skolen og mye mer. Det er ikke rett. I går fulgte jeg med på Kristin sin live sending på instagram og hun og Dennis venter sitt første barn og hun fikk mange spørsmål om hun kom til og eksponere barnet sitt når den ble født. Hun sa at hun hadde tatt et valg og valget hennes er at hun ikke vil at barnet skal vere en del av sosiale medier som blogg, snap chat, facebook og instagram. Hun kom til kanskje og legge ut et par bilder når han var nyfødt for og si at her er ham men etter det var det ikke på tale og dele bilder av ham på nettet. Hun kom kanskje til og ta et bilde bakfra hvor han sitter på armen til Dennis men ikke noen bilder forfra. Hun er ikke interessert i og dele hele livshistorien hans på nettet og her har andre bloggere mye og lære av Kristin. 

Jeg har selv et barn og barnet mitt er med i reklame for strikkede klær og det er ikke eksponering for dem som kjøper dem strikke heftene vet ikke navnet på barnet vårt, dem vet ikke hva barnet vårt liker til middag, dem vet ikke adressen vår og dem vet ikke noe om privat livet til barnet vårt. 

Alt det mammatiljuliaan gjør er og eksponere for hun eksponerer gjennom og dele bilder av hjemmet sitt og det er for at hun skal få klikk på profilen sin for og tjene penger. 

Det var diskusjon om den pappaen som delte om datteren sin kreft sykdom også og mange mente det var galt av pappaen for det var eksponering av datteren men den gangen var ikke diskusjonen om dette kommet så langt som nå og folk var ikke beviste på problematikken. 

Du har denne bloggeren som hadde en blogg hvor hun fortalte at hun hadde født en død født baby. Hun eksponerte bilder av sitt død fødte barn og selv om folk vet at det er for og bearbeide sorgen er det eksponering og hun hadde ikke trengt og dele så sterke bilder av en død født baby. 

Ut fra profilen til mammatiljuliaan er lyser det eksponering på lang vei.

Det er ikke for at man mobber vi skriver dette. 

Barnearbeid er vel litt vel å ta i, hadde dette vært barnearbeid så hadde da dette vært ulovlig! Hvem sier hun tjener penger? Står det noen plass? Er det bevist? I såfall så legges det ikke sjul på at de får penger for å reklamere for diverse!! 

Jeg sier ikke at jeg ville gjort det samme selv, men jeg sier at de gjør ingenting som er ulovlig, for hadde det vært tilfelle ville ikke disse mødrene gjort det heller.. det ville vært store oppslag om det.. disse bloggerene ville ikke blitt tilbudt om å fortelle om sine erfaringer og gi råd av mediene.. De hadde blitt stoppet.. ergo selv om mange er imot dette så er det IKKE Ulovlig, og man har ingen rettighet til å sitte bak et tastatur å snakke dritt om personene, det vil da ikke hjelpe.. stå heller frem i media og gå videre med det da om det er krise, for ingen bryr seg vel om ord bak anonyme brukere her inne... 

De eneste som vil slite med dette her er de stakkars barna som leser side opp og side ned med dritt om sin mamma/pappa!! Og det synes jeg er grusomt at dere er villig skal skje.. ingen av disse mødrene er onde mot barna sine, og ligger det mer bak noen av sakene så sender man bekymring til barnevernet (om man ser omsorgssvikt på noen måte), men sitter ikke her å skriver alt mulig.. 

Ja stakkars barn, men kun pga alle deres ord, all dritt dere klarer å lire ut av dere hver og en.. Jeg skjønner tankegangen på mye Men jeg skjønner ikke handlingene deres!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carina Maria
5 minutter siden, Utroligfortilet skrev:

Barnearbeid er vel litt vel å ta i, hadde dette vært barnearbeid så hadde da dette vært ulovlig! Hvem sier hun tjener penger? Står det noen plass? Er det bevist? I såfall så legges det ikke sjul på at de får penger for å reklamere for diverse!! 

Jeg sier ikke at jeg ville gjort det samme selv, men jeg sier at de gjør ingenting som er ulovlig, for hadde det vært tilfelle ville ikke disse mødrene gjort det heller.. det ville vært store oppslag om det.. disse bloggerene ville ikke blitt tilbudt om å fortelle om sine erfaringer og gi råd av mediene.. De hadde blitt stoppet.. ergo selv om mange er imot dette så er det IKKE Ulovlig, og man har ingen rettighet til å sitte bak et tastatur å snakke dritt om personene, det vil da ikke hjelpe.. stå heller frem i media og gå videre med det da om det er krise, for ingen bryr seg vel om ord bak anonyme brukere her inne... 

De eneste som vil slite med dette her er de stakkars barna som leser side opp og side ned med dritt om sin mamma/pappa!! Og det synes jeg er grusomt at dere er villig skal skje.. ingen av disse mødrene er onde mot barna sine, og ligger det mer bak noen av sakene så sender man bekymring til barnevernet (om man ser omsorgssvikt på noen måte), men sitter ikke her å skriver alt mulig.. 

Ja stakkars barn, men kun pga alle deres ord, all dritt dere klarer å lire ut av dere hver og en.. Jeg skjønner tankegangen på mye Men jeg skjønner ikke handlingene deres!!! 

Det handler om retten barn har til og ha sitt privat liv skjermet. En rettighet barn har krav på, Det var det som endret min mening om temaet eksponering av barn. Jeg hadde samme reaksjon som deg at jeg mente dem som var mot mobbet.

Barn rettigheter er utarbeidet av FN som Norges lover har forpliktet seg til og følge, 

Endret av Carina Maria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner at barn har sine rettigheter, tro meg, jeg mener det samme om den saken der, MEN jeg mener at disse mødrene tar sine forhåndregler og ser hva som og er best for sine barn, de gjør ingenting som er ulovelig, det er det jeg vil frem til, jeg er ikke enig i hva de gjør, jeg ville ikke gjort det selv, MEN jeg ser virkelig ikke ned på de som tar disse valgene, TRO meg jeg har snakket med mange av de som eksponerer jeg også, jeg sier det direkte til de, og jeg sier mine meninger, men jeg sitter ikke på et forum her å rakker ned på de som mødre, rakker ned på dems valg, eller rakker ned på utseende til andre (ikke det at det blir gjort her heller men i mange andre tråder), PRØV å sette dere inn i barnas sin situasjon også, de er ikke valgt til å bli utsatt for noe av dette, og ja vi har alle våre meninger om det, MEN ingen barn har fått en alvorlig omsorgssvikt av det (og har det skjedd så håper jeg virkelig at dere her inne tar tak i det og sier i fra ANDRE plasser enn her inne).. Barna velger ikke sine mødre, og jeg personlig mener at ingen av disse barna kommer til å vokse opp til å hate sine mødre, nå snakker ikke jeg om store blogger for de følger jeg ikke, men jeg snakker om disse små snapperkontoene, for det er det denne tråden startet med! 

Tenk når denne gutten vokser opp (og alle de andre barna), se googler navnet til sin mamma, og brått dukker all denne dritten opp.. jeg snakker ikke om de som er saklige i sine kommentarer og sier sin mening uten angrep, men de er det fåtall av her inne dessverre.. noe jeg blir helt stum av, hvorfor kan man ikke heller fokusere på mobbing, veilede, råde, og la systemet ta seg av det som er lovelig eller ikke, og heller rope høyere om det enn å holde på slik som dette her.. 

Jeg ser nok enda ikke problemet med cecilie sin Instagram, og snap, og mange andre sine kontoer, MEN jeg har mine tanker om andre sine kontoer og blogger osv.. MEN det gir ikke meg som en voksen person å gå til angrep, for det vil jo ikke hjelpe noe.. 

Vær heller varsom, gjør noe med det man synes er et problem, og TENK etter hva man skriver på nett... for det dere skriver er verre enn 100 bilder.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget her inne startet med en som lurte på om man kunne få cecilie til å legge henne til igjen, og fortalte sin opplevelse av hennes snapkonto.. IKKE om eksponering osv.. 

Jeg håper at personen som spurte har fått henne tilbake på snap.. 

Jeg blir angrepet pga at jeg synes denne mammaen er super å følge på snap (noe jeg fint har lov til å gjøre uten å gjøre noe ulovlig), det dukker opp det ene og det andre, KUN pga et lite spm og erfaring.. 

La nå vi som vil følge de vi vil, og la oss ha glede i ting, alle har vi noe vi og sliter med, ha heller litt nettvett å hjelpe hverandre, råd hverandre og støtt hverandre på det man ønsker å støtte opp med, MEN ikke angrip de som gjør det dere selv ikke ville gjort.. Ja man kan si meningene sine, det er ikke det jeg mener, men så lenge personen det gjelder ikke er her til å forsvare seg så hold saken på et lavt nivå, dette er ren skjær mobbing, av personer som ikke en gang er her og snakker... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at dette er et diskusjonsforum? Ser ingen som har angrepet deg. Man trenger ikke være enig i alt.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Smørøye skrev:

Du vet at dette er et diskusjonsforum? Ser ingen som har angrepet deg. Man trenger ikke være enig i alt.

Jupp det er jeg fullstendig klar over, men det finnes en liten grense når det kommer til å diskutere også, her inne ropes det veldig høyt om eksponering og barns rettigheter (og det er kanon bra), men når diskusjonene ender i bare tull så bør man igjen tenke på barna som skal vokse opp å lese dette her og... 

Mange diskusjoner er jeg fult enige her inne, MEN ikke når man går personlig på andres holdninger.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Utroligfortilet skrev:

Poenget her inne startet med en som lurte på om man kunne få cecilie til å legge henne til igjen, og fortalte sin opplevelse av hennes snapkonto.. IKKE om eksponering osv.. 

Jeg håper at personen som spurte har fått henne tilbake på snap.. 

Jeg blir angrepet pga at jeg synes denne mammaen er super å følge på snap (noe jeg fint har lov til å gjøre uten å gjøre noe ulovlig), det dukker opp det ene og det andre, KUN pga et lite spm og erfaring.. 

La nå vi som vil følge de vi vil, og la oss ha glede i ting, alle har vi noe vi og sliter med, ha heller litt nettvett å hjelpe hverandre, råd hverandre og støtt hverandre på det man ønsker å støtte opp med, MEN ikke angrip de som gjør det dere selv ikke ville gjort.. Ja man kan si meningene sine, det er ikke det jeg mener, men så lenge personen det gjelder ikke er her til å forsvare seg så hold saken på et lavt nivå, dette er ren skjær mobbing, av personer som ikke en gang er her og snakker... 

For et sammentreff! Her bruker vi jo faktisk nettvett til å hjelpe hverandre, akkurat som du foreslår! Nettvett er å ikke eksponere barn og selge de for å tjene penger, men du tenker kanskje at det bør bare gå en vei? At vi skal la deg og de oppmerksomhetssyke mødrene være i fred? 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Stjernekikkeren skrev:

For et sammentreff! Her bruker vi jo faktisk nettvett til å hjelpe hverandre, akkurat som du foreslår! Nettvett er å ikke eksponere barn og selge de for å tjene penger, men du tenker kanskje at det bør bare gå en vei? At vi skal la deg og de oppmerksomhetssyke mødrene være i fred? 

Vel nå snakket ikke jeg om eksponering her, jeg snakket om oss som vil følge disse mammasnapperene, hvorfor dømme oss? jeg har min glede av å følge, og jeg har min måte å følge disse på, jeg er faktisk en av de som hopper over når barna kommer for mye til syne, men jeg liker å høre samtalene disse mødrene følger nettopp pga at jeg lærer noe.. 

Ja jeg ser barna, og de er helskjønne allesammen, og jeg har sagt mitt til vedkommende som jeg synes utleverer for mye..

Det er ingen som ber deg la de være i fred, det jeg mener er at folk bør begynne tenke seg litt om før man poster noe her inne som omhandler mødre hvor navnene blir levert ut.. Tenk litt før man handler, noen hadde trengt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Utroligfortilet skrev:

Vel nå snakket ikke jeg om eksponering her, jeg snakket om oss som vil følge disse mammasnapperene, hvorfor dømme oss? jeg har min glede av å følge, og jeg har min måte å følge disse på, jeg er faktisk en av de som hopper over når barna kommer for mye til syne, men jeg liker å høre samtalene disse mødrene følger nettopp pga at jeg lærer noe.. 

Ja jeg ser barna, og de er helskjønne allesammen, og jeg har sagt mitt til vedkommende som jeg synes utleverer for mye..

Det er ingen som ber deg la de være i fred, det jeg mener er at folk bør begynne tenke seg litt om før man poster noe her inne som omhandler mødre hvor navnene blir levert ut.. Tenk litt før man handler, noen hadde trengt det

Jeg dømmer ikke deg, jeg er totalt uenig i meningene og argumentene dine, og det kaller du dømming? Jeg dømmer ikke deg, jeg og andre her, prøver å opplyse deg og vise deg hele bildet her. Hvorfor skal "Mammantiljuliaan" få stå frem med fullt navn, fullt navn på barnet, gjøre seg selv til en F-kjendis på barnets bekostning,  men jeg får ikke ha en mening om det fordi hun er nevnt med navn?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Utroligfortilet skrev:

Jeg stilte bare et spm, jeg kan ikke se store forskjellene, men nå er verden blitt slik som dette her, og det er sånn det er dessverre for dere som lever med så ekstremt hat der ute, nå er det sånn at disse kanalene finnes, og det er SÅ mye værre eksponeringer der ute enn hva feks Cecilie gjør.. ja hun viser rommet til sitt barn, oj.. ja hun viser sitt barn med klær.. wow.. verden går snart under.. om dere går litt rundt dere selv så ser dere at ingen av dere er perfekte og det bevises gang på gang her inne..  

Nå vet ikke jeg grunnlaget for at dere er så forbanna imot noen bilder her og der.  Jeg kan skjønne eksponering mange driver med rundt om, jeg kan skjønne at det er kanskje litt dårlig tenkt av mange, men selv om de ikke har de samme synene som jeg har, så sitter jeg ikke på et forum og går til personangrep på andre mødre, da bruker jeg heller tiden på å si i fra saklig til de personene det gjelder, og hjelper ikke det, nei da får jeg ikke gjort noe med det men håper at personen tenker igjennom det.. og tro meg å sitte slik som dere holder på bak et tastatur hjelper IKKE EN DRITT!! 

Hva hjelper det disse barnene med at dere faktisk sitter her å snakker så mye dritt om dems mødre? Noen som i det hele tatt tenker på det? Tenker dere her inne på at deres ord sårer MYE mer enn at mamman er super stolt, at mamman legger ut noen bilder her og der? Hvor dere kritiserer mødre som elsker sine barn? NEI det tenker dere ikke på, pga at DERE er så forbanna opptatt av å være så perfekte!! 

Nå må dere gi dere.. slutt å klag på andre når dere faktisk ødelegger mer selv!! Tenk dere om..  disse barna blir store.. De vokser opp og ser alt dette hatet..  og tro meg de vil ikke hate sine mødre.. men de vil få vondt i magen over hver eneste ord av mennesker som bare skriver dritt om barnets mamma, familie osv!! 

Makan til oppførsel skal man lete lenge etter!! 

Voks opp! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Utroligfortilet skrev (På 28.1.2019 den 7.38):

Okay, her skjønner ikke jeg helt hva forskjellen er på å legge ut slike reklamebilder, kontra kjeder som bruker barn i sine reklamer? (...)

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker og finner glede i å følge mammabloggere/mammasnappere/Instamammaer og ser ingen problemer med det - fordi det er positivt for dem. For dem! For kikkerne, de som gjør at disse mammaen kan tjene penger. Livet blir beriket og det er ikke måte på. 🙃

(Sånn foresten, man bør tenke over at folk som liker å se på barn på nettet av helt andre årsaker sier det samme; det gir dem noe positivt.) 

Jeg fatter ikke at noen kan finne glede og mening i at andres personvern og privatliv blir trampet på. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Noen liker og finner glede i å følge mammabloggere/mammasnappere/Instamammaer og ser ingen problemer med det - fordi det er positivt for dem. For dem! For kikkerne, de som gjør at disse mammaen kan tjene penger. Livet blir beriket og det er ikke måte på. 🙃

(Sånn foresten, man bør tenke over at folk som liker å se på barn på nettet av helt andre årsaker sier det samme; det gir dem noe positivt.) 

Jeg fatter ikke at noen kan finne glede og mening i at andres personvern og privatliv blir trampet på. 

Jeg liker å følge disse pga ting de snakker om, få innblikk i andres hverdag men mye av det samme som jeg selv sliter med, og ja jeg synes det er fint! Som sagt over her så er jeg en av de som fint hopper over barn, og jeg husker ikke en gang navnene til disse barna, men jeg er fullstendig klar over at det finnes mennesker der ute med andre hensikter, og disse kommer vi dessverre ikke til å bli kvitt.. poenget mitt er at de ikke gjør noe ulovlig, og jeg har og snakket med mange om hva jeg mener og hva jeg tenker om det..  og nei jeg ser ingen forskjell til mange andre forum hvor barn blir tatt bilder av, og filmet osv.. det er ikke dermed sagt at jeg er enig i eksponeringen, langt i fra, det jeg ikke er enig i er all den hetsen som blir til pga det.. ja hun er offentlig, ja hun legger ut navn, men dere som er uenige kan vel heller klare å komme meg noe ordentlig enn direkte ufyselige kommentarer og hetsing av denne mamman.. men det pga at barnet oppå det hele vil kunne lese hva dere skriver.. Og ja jeg kan fint skrive under kampanjer for eksponering av barn, jeg finnes jo ikke uenig i den, men måten ting blir gjort og sagt på er jeg ikke enig i! 

Jeg følger gledelig disse kanalene pga at de er der, de er tilgjengelige og jeg trives med å følge de, jeg ser nytte av disse kanalene, men det handler ikke om barna, men jeg er nok og med den meningen at jeg ikke er i mot all eksponering, noe her og der bryr jeg meg fint lite om, men svake øyeblikk, og ekstremt eksponering av veldig personlige ting er jeg klar på at jeg ikke liker.. men jeg går ikke til personangrep på personene som gjør det.. og jeg sitter ikke her å skriver dritt om de.. for det hjelper iallefall ikke barnet som utsettes for ekstrem eksponering.. 

Men det å gå på meg pga at jeg fyller mine tøffe tunge hverdager med sprudlende mødre der ute synes jeg ikke noe om, disse kanalene er og mye glede for mange pga temaer som blir tatt opp, de er ikke bare der for å vise barna sine, og de fleste av de eksponerer ikke barna mye.. virkelig ikke... men ja det er de som er litt mye på eksponeringen og da sier jeg i fra, på en ordentlig måte.. Jeg logger meg ikke på KG for å fortelle om hvor dårlige mødre/fedre de er, hva som ble lagt ut osv..  bare for å være stygg.. Jeg snakker til de de gjelder, og kommer det en lov på banen snart så blir det nok slutt på eksponering og bloggere mister sin jobb, men selvfølgelig er det helt greit.. men akkurat slik det er nå så er det sånn det er.. Jeg er for mindre eksponering, men jeg er ikke for mobbing/hets!! 

Dere sier tenk på barna, ja så gjør det da, kjemp for dette på en ordentlig måte, ikke gi barna mer vondt når de blir store nok til å lese hva alle skriver om de og om mødrene sine..  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...