Gå til innhold

Konfirmasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On ‎1‎/‎24‎/‎2019 at 10:42 PM, AnonymBruker said:

Skal i konfirmasjon til våren, hvor mye ville dere gitt til barn av søskenbarn.

Anonymkode: 52bb6...77e

Skal du gi alene, eller skal du spleise med andre? Har du en veldig nær relasjon til denne konfirmanten eller til ditt søskenbarn? Dere har aldri truffet konfirmanten, men skal/er likevel invitert i konfirmasjonen? Det virker litt spesielt. Er det kun deg så ville jeg gitt 400 kr. Er det spleiselag med flere i din familie ville jeg gitt mer

On ‎1‎/‎27‎/‎2019 at 11:01 PM, AnonymBruker said:

Ikke meg du spurte, men hvor mange er dere som skal i konfirmasjonen? 

Husk på at dere sikkert får mat og kaker. Vanlig etikette er ofte å gi slik at det dekker den maten dere spiser, pluss litt mer. 

Ikke alle tenker slik, men mange gjør altså det. Gjelder også om man ikke kjenner konfirmanten så godt. 

Du er tross alt i familie, og skal i selskapet. 😊

Anonymkode: c35f0...96c

Det er konfirmanten som skal æres, ikke foreldrene! Disse pengene skal jo i konfirmantens "pengeskrin", ikke i foreldrenes lommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Millimani skrev:

Skal du gi alene, eller skal du spleise med andre? Har du en veldig nær relasjon til denne konfirmanten eller til ditt søskenbarn? Dere har aldri truffet konfirmanten, men skal/er likevel invitert i konfirmasjonen? Det virker litt spesielt. Er det kun deg så ville jeg gitt 400 kr. Er det spleiselag med flere i din familie ville jeg gitt mer

Det er konfirmanten som skal æres, ikke foreldrene! Disse pengene skal jo i konfirmantens "pengeskrin", ikke i foreldrenes lommer.

Jeg har aldri truffet konfirmanten. Søskenbarnet mitt har jeg ikke kontakt med. Så jeg ble ganske overrasket da jeg fikk innbydelsen, nei skal ikke spleise med noen.

Anonymkode: 52bb6...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri truffet konfirmanten. Søskenbarnet mitt har jeg ikke kontakt med. Så jeg ble ganske overrasket da jeg fikk innbydelsen, nei skal ikke spleise med noen.

Anonymkode: 52bb6...77e

Da kan du jo vurdere å takke nei til å komme, og har dere ingen kontakt så kan de ikke forvente at du gir noe heller

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn av søskenbarn? 

Mest sannsynlig så ville vi aldri blitt invitert, men blir dere invitert og dere er nærme (dvs. dere ser hverandre i allefall en gang hvert 2-3 år), så ville jeg ikke gitt mer enn 500 kr. Hadde sikkert endt opp med å gi 300 kr. Men 200 føler jeg og hadde vært innenfor. Bare det er over 100 kr, og det blir for dumt å gi 150, så minstesum ville jeg ha sagt 200. 

Anonymkode: ffb97...864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...