Gå til innhold

Enormt vond nakke og skuldre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen noe tips som faktisk hjelper? Har prøvd kiropraktor, men synes plagene kom fort tilbake. Er preget av mye stress og det gjør så vondt i nakken og skuldrene at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: bba9d...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stressmestring er første bud. Så må man trene, lære seg gode tøyeøvelser som man kan lære på youtube (f.eks yoga for shoulder pain/ stress etc). Jeg har god effekt av massasjeterapi i tillegg til dette, og av min massasjeterapeut får jeg også refleksologi av rygg. Det er veldig vondt, men etter jeg har begynt med det har jeg ikke hatt en eneste dag med tensjonshodepine. 

Anonymkode: ca7b1...51c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoga hjelper for avspenning generelt, og ikke undervurder helbredelse gjennom styrketrening av nakke/skuldre/rygg/coremuskulatur. 

Anonymkode: 50713...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ibux kan hjelpe. Jeg får stiv nakke og skuldre når jeg kjører bil over lengre distanse. Ender ofte med betennelse. Tar Ibux som anvist, og etter et par timer, blir det litt bedre. 

Anonymkode: 113a5...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har noen noe tips som faktisk hjelper? Har prøvd kiropraktor, men synes plagene kom fort tilbake. Er preget av mye stress og det gjør så vondt i nakken og skuldrene at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymkode: bba9d...80e

Trening er det eneste som hjelper. Du kan gå til en fysioterapeut å få hjelp til øvelser/trening som passer til deg. Kiropraktor er bare en midlertidig løsning. Jeg gikk til kiropraktor i 20 år !! før jeg fant ut nå må jeg starte trening pga andre hendelser og. Nå holder treningen nakke og rygg i sjakk, er ikke 100% men fungerer bedre i hverdagen

Anonymkode: 2cd5d...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...