Gå til innhold

Kan en 7 åring ikke vente i bilen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Tror du misforstod meg, klart det har skjedd at noen har blitt rygget på, men det er lite sannsynlig at voksne hadde kunnet avverge   at noen rygger på en. 

Anonymkode: 44c16...469

Nei, men de hadde iallefall vært der og trygget barna. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, dragonfly91 skrev:

Nei, men de hadde iallefall vært der og trygget barna. 

Kanskje, eller kanskje den voksne hadde blitt skadet, men det er jo ren spekulering. Barn kan jo bli rygget på på skoleveien, i fritiden, i sin egen oppkjørsel etc. Hvor skal man trekke grensen for hvilke usannsynlige ting  man skal bekymre seg for i hverdagen? 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje, eller kanskje den voksne hadde blitt skadet, men det er jo ren spekulering. Barn kan jo bli rygget på på skoleveien, i fritiden, i sin egen oppkjørsel etc. Hvor skal man trekke grensen for hvilke usannsynlige ting  man skal bekymre seg for i hverdagen? 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

Jeg tenker at folk i utgangspunktet gjør det de synes er best for seg, og sine barn. Jeg anser ikke meg selv som noen hønemor selvom de ikke får sitte i bilen alene, barna mine får sikkert lov til andre ting som "naboen" synes er helt hårreisende som jeg kimser av. Én annen grunn til at min eldste som er 8 år ikke sitter i bilen alene er også det at tidsperspektivet hennes er helt på trynet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, dragonfly91 skrev:

Jeg tenker at folk i utgangspunktet gjør det de synes er best for seg, og sine barn. Jeg anser ikke meg selv som noen hønemor selvom de ikke får sitte i bilen alene, barna mine får sikkert lov til andre ting som "naboen" synes er helt hårreisende som jeg kimser av. Én annen grunn til at min eldste som er 8 år ikke sitter i bilen alene er også det at tidsperspektivet hennes er helt på trynet. 

Da er det vel bare å angre seg og komme etter🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 44c16...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som skulle skjedd? Tenk om det er terroristangrep i butikken? Tenk om den blir ranet med våpen. Jeg ser ikke på det som mindre sannsynlig en. At bilen selvantenner eller noen prøver å kidnappe en fremmed 7 åring. 

«Hva om noe hadde skjedd» gjelder i alle situasjoner, hvor trekker du grensen? Og når er man gammel nok til å vente i bilen? 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

Trekker grensen ved barn. I din situasjon, ditt tante barn. Du ville neppe gjort det samme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dødningehode

Guds sans for humor fungerer slik at hvis nok overbeskyttende foreldre tar barna med i butikken, så kollapser taket på Rimi, man blir offer for væpnet ran, eller en bannende, delirisk fyllik raser ned alle ølhyllene, så ringnesdunsten fyller lokalet og vekterne må bære ham ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min seksåring får ikke sitte alene bilen. Hvis en av tenåringssøknene hans er der er det greit, men aldri alene.

Her jeg bor er det faktisk ulovlig å l barn under tolv år være alene i bil. Og de som passer søsken må være over 12.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

7-åringen min og ca 45 av 50 på trinnet hans går hjem selv. De fleste har SFO ja, men de går hjem selv derfra også. Om vinteren er det til og med mørkt når de går hjem. 😛

Anonymkode: 4865a...e57

Helt vanlig her også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Wonders skrev:

Trekker grensen ved barn. I din situasjon, ditt tante barn. Du ville neppe gjort det samme igjen. 

Men alt dette kan handle om barn. Når skal barn få prøve seg alene? Når skal de utvikle mestringsfølelse, når de beskyttes mot alt? 

Jeg ville absolutt gjort det samme igjen, men ikke med min søsters sønn. 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men alt dette kan handle om barn. Når skal barn få prøve seg alene? Når skal de utvikle mestringsfølelse, når de beskyttes mot alt? 

Jeg ville absolutt gjort det samme igjen, men ikke med min søsters sønn. 

Ts

Anonymkode: 44c16...469

Nå synes jeg ærlig talt at du drar ting litt langt. Som du ser av denne tråden, er det helt vanlig å ikke forlate barn i bil i store byer. Det har ingenting å gjøre med å frarøve barn mestringsfølelse. Betyr slett ikke at de beskyttes mot alt.  Men NOE skal barn faktisk beskyttes mot. Og da er det vi voksne som må ta ansvar. La oss innse det: du lot barnet sitte i bilen fordi det var praktisk for DEG. 

Anonymkode: 8ce26...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lar min 9-åring sitte alene i bilen, ikke 7-åringen alene. Låser ikke barnet inne i bilen, men lar hn sitte med nøkkelen selvi hånda sånn at hn kan låse om det er noen som som ser ut som skal komme til bilen.

Anonymkode: 3d60a...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...