Gå til innhold

Finnes det helsesekretærer/sekretærer som jobber på sykehus?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk sommerjobb og senere deltidsjobb som sekretær på sykehus som medisinstudent. Gjorde mest skrivearbeid (diktat), litt resepsjonsarbeid, og litt papirflytting (gjøre klar utreisepapirer, sende brev, sende ting til scanning, innhente informasjon). 

Fikk jobben gjennom vikarbyrå. De la vekt på at man var effektiv, nøyaktig og serviceinnstilt. 

 

Anonymkode: c90e0...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk sommerjobb og senere deltidsjobb som sekretær på sykehus som medisinstudent. Gjorde mest skrivearbeid (diktat), litt resepsjonsarbeid, og litt papirflytting (gjøre klar utreisepapirer, sende brev, sende ting til scanning, innhente informasjon). 

Fikk jobben gjennom vikarbyrå. De la vekt på at man var effektiv, nøyaktig og serviceinnstilt. 

 

Anonymkode: c90e0...a51

Jeg søker også akkurat sånn jobb! Kunne du fortelle meg hvilken vikarbyrå du fikk jobb gjennom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke egenskaper vil du si er viktig for helsesekretærer på sykehus? 

Anonymkode: e0ed5...549

Du må like å jobbe med og for mennesker, prate med mennesker, være tålmodig å ha høy terskel for anderledeshet. Takle uforutsette hendelser, hvor du må hive deg litt rundt og prioritere dagen anderledes en det du hadde tenkt. Kan være du kommer oppi akutte saker. Være nøyaktig og pålitelig er vel også vikitig oppi det hele. Det er det jeg har erfart. Du jobber gjerne tettere med kollegaer fra forskjellige yrkesgrupper og mennesker fra forskjellige samfunnslag en det du gjerne gjør i andre «sekretær»jobber, slik at du i tillegg til ditt eget fag må holde deg litt oppdatert faget i det medisinsk fagområde du jobber i. Du må rett og slett like å jobbe i ett levende miljø hvor det kan skje litt uforutsette ting i løpet av dagen. Kan absolutt anbefale deg det.

Anonymkode: 46a33...90a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du må like å jobbe med og for mennesker, prate med mennesker, være tålmodig å ha høy terskel for anderledeshet. Takle uforutsette hendelser, hvor du må hive deg litt rundt og prioritere dagen anderledes en det du hadde tenkt. Kan være du kommer oppi akutte saker. Være nøyaktig og pålitelig er vel også vikitig oppi det hele. Det er det jeg har erfart. Du jobber gjerne tettere med kollegaer fra forskjellige yrkesgrupper og mennesker fra forskjellige samfunnslag en det du gjerne gjør i andre «sekretær»jobber, slik at du i tillegg til ditt eget fag må holde deg litt oppdatert faget i det medisinsk fagområde du jobber i. Du må rett og slett like å jobbe i ett levende miljø hvor det kan skje litt uforutsette ting i løpet av dagen. Kan absolutt anbefale deg det.

Anonymkode: 46a33...90a

Men hva uforutsette ting snakker du om da? For det jeg leser helsesekretærer gjør på sykehus er gjerne resepsjonsarbeid, svare på tlf, orden på timebok osv. Jeg skjønner det skjer mye akutt på sykehus men hvordan påvirker det deg?

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk enkelt jobb på Sørlandet som legesekretær da jeg ikke er autorisert helsesekretær. Hadde dog annen relevant ikke-medisinsk både utdanning og erfaring. Vil bare advare om at man på sykehus havner nederst i næringskjeden og blir hakket på og herset med, spesielt av bitchy sykepleiere med mindreverdighetskompleks. 

Anonymkode: 9284a...94f

Har du erfaring med sykehus? Jeg har jobbet med sykepleiere i mange år og andre helsepersonell, ikke hatt noe problem med de... 

Anonymkode: e0ed5...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, superwoman123 skrev:

Jeg søker også akkurat sånn jobb! Kunne du fortelle meg hvilken vikarbyrå du fikk jobb gjennom? 

Manpower :)

Anonymkode: c90e0...a51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...