Gå til innhold

Hvilke designermerker er harry og hvilke er IKKE harry?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det det.

Anonymkode: cf4e8...b97

Så du tror ikke at en stor dyr bil kan være kjøpt mht tanke på sikkerhet og komfort for noen som kjører mye og ofte langt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må da være slitsomt å være så opptatt av hva alle andre gjør og har på seg. 

Anonymkode: e5fea...3d9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nicco skrev:

Så du tror ikke at en stor dyr bil kan være kjøpt mht tanke på sikkerhet og komfort for noen som kjører mye og ofte langt?

Som da jeg hadde en kollega en gang som mente at det var helt nødvendig for dem å ha bil til 2 mill fordi de hadde hytte på fjellet som de dro til noen ganger i året. 😂

Anonymkode: cf4e8...b97

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett alt. Har inntrykk av de virkelig stilbevisste er i ferd med å få med seg det, og at de som fortsetter med disse merkene er i ferd med å få litt white trash-stempel. 

Anonymkode: 092d9...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Summ skrev:

Enig her. Men, når jeg ser folk på gata, med LV-veske, jakke fra bikbok, og genser fra Cubus, så ser det relativt Harry ut. Men det er vel mest fordi det er så stor kontrast. Hvorfor gå å kjøpe seg vesker til 20 000, når du ikke kler det? 

Gikk på skole med ei jente, hun hadde LV veske, marc jacobs solbriller, og klær fra warner-kjeden. Altså hun fikk det til å funke, men personligheten var så påtrengende, skoene var med høy hel, bare de samme hver eneste dag. Og samme jakke fra Cubus hele vinteren, blå jeans, og leopardmønstret top, skimrende klokke fra billigbutikk. Vi skulle på studentkroa en kveld etter jul, og det kom noen bort til oss; «så fin du er i kveld! Du er alltid fin altså, men vi har vært skeptiske fordi du har sett ut som om klærne dine hadde grodd fast!» 

Er ikke alltid det lønner seg å leke «stor»

For en ting å si! Hadde blitt rasende hvis jeg hørte noen komme med noe sånt til ei stakkars jente.

Hvordan reagerte hun/dere andre?

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med store og lett synlige logoer er harry. Mange nevner LV, men synes det finnes mye fint fra LV uten de synlige logoene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Salvie skrev:

For en ting å si! Hadde blitt rasende hvis jeg hørte noen komme med noe sånt til ei stakkars jente.

Hvordan reagerte hun/dere andre?

Når hun bruker de samme klærne hver dag hele semesteret, med svært lite forandringer, bare fordi hun ser bra ut, så må hun nesten skylde seg selv. 

Men hun bare så hånlig på han, og begynte å snakke med oss igjen om hvor tragisk han var. Vi andre ble litt pinlig berørt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nicco skrev:

Så du tror ikke at en stor dyr bil kan være kjøpt mht tanke på sikkerhet og komfort for noen som kjører mye og ofte langt?

I borettslaget mitt (som ikke akkurat er dyrt) bor det en fyr som leaser ny bil hele tiden. Leiligheter her koster mellom 1-2 millioner, og det er litt morsomt å se ham komme med ny bil (Jaguar, Lamborghini, Alfa Romeo etc) annenhver måned :P 

Jeg synes det er harry.

Ellers merker jeg anser som harry: Ed Hardy, Michael Kors, Daniel Wellington - egentlig alle som printer logoen sin stort på klærne. 

Anonymkode: 435fd...a70

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Summ skrev:

Når hun bruker de samme klærne hver dag hele semesteret, med svært lite forandringer, bare fordi hun ser bra ut, så må hun nesten skylde seg selv. 

Men hun bare så hånlig på han, og begynte å snakke med oss igjen om hvor tragisk han var. Vi andre ble litt pinlig berørt

Jeg hadde også kanskje «sett hånlig på ham» og sagt jeg synes han var tragisk dersom noen kom bort til meg på byen og rakket ned på klærne mine. For en stygg ting å gjøre! 

Om jeg går med samme antrekk hver eneste dag har da ingen noe med det, så lenge jeg har god hygiene?! Hun skal ikke «måtte tåle» noe som helst, bare fordi dere er lei av at hun bruker samme klær. Så nedrigt.

Selv bruker jeg en blanding mellom «Cubus» og andre billigere butikker og dyrere merker. Jeg synes selv jeg har en veldig fin stil, og hvis andre synes jeg er harry, så får de jo bare synes det da. Jeg orker ikke gå å henge meg opp i hva slags merker andre går i, i hvertfall. 

 

Anonymkode: e5fea...3d9

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at de som sier at det ikke går ann og kombinere dyrt og billig, egentlig ikke har stil selv. De er typisk mennesker som bare kjøper dyre plagg og tror automatisk de er velkledde. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe en ting kun fordi det er laget av et spesielt firma er Harry uansett synes jeg. Hvilket merke noe er kommer langt ned på lista over grunner til kjøp hos meg. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I borettslaget mitt (som ikke akkurat er dyrt) bor det en fyr som leaser ny bil hele tiden. Leiligheter her koster mellom 1-2 millioner, og det er litt morsomt å se ham komme med ny bil (Jaguar, Lamborghini, Alfa Romeo etc) annenhver måned :P 

Jeg synes det er harry.

Ellers merker jeg anser som harry: Ed Hardy, Michael Kors, Daniel Wellington - egentlig alle som printer logoen sin stort på klærne. 

Anonymkode: 435fd...a70

Vi har en Jaguar F-Pace, mannen kjører Oslo-Trondheim en gang pr uke i jobb, for 3 uker siden smalt det skikkelig....utfallet hadde vært et helt annet hadde ikke bilen vært stor og tung. Fatter ikke hva som er harry med å tenke sikkerhet.

Anonymkode: c129a...a29

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gucci harry da?

Anonymkode: eb21c...be7

Ja, gucci er blitt veldig harry syns jeg!

I hvert fall slike gucci belter og t-skjorter/gensere med synlig logo. Er så lei av det!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor bryr seg om hvilke designermerker som er harry eller ikke? 

Hvorfor ikke bare kjøpe tingene man liker og gi blanke i at andre synes det er harry?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at noen merker er harry, men folk kan vel være det. Det kommer jo an på hvordan man oppfører seg. Ikke noe galt med å ha en LV-veske, men hvis man går å skryter av den eller ser ned på andre, ja, det synes jeg er «harry». Samme hvis man kjøper rimelige klær, og rakker ned på de som kjøper dyrt. Helt generelt - folk kan få ha på seg hva de vil. Så lenge de oppfører seg fint kunne jeg ikke brydd meg mindre. 

Ellers, det største tegnet på dårlig etikette er på påpeke andres dårlige etikette. Det føler jeg gjelder her også. Få ting er mer harry enn å påpeke at andre er harry, synes jeg.

Anonymkode: e5fea...3d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å se ned på folk som er rike, er noe av det mest harry jeg vet

Anonymkode: b577a...a12

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har en Jaguar F-Pace, mannen kjører Oslo-Trondheim en gang pr uke i jobb, for 3 uker siden smalt det skikkelig....utfallet hadde vært et helt annet hadde ikke bilen vært stor og tung. Fatter ikke hva som er harry med å tenke sikkerhet.

Anonymkode: c129a...a29

Ikke jeg heller. Skal vedde på at de, som kritiserer oss for å være harry når vi har dyre biler, svært gjerne ville hatt samme bilen, hvis de hadde hatt råd til det

Anonymkode: b577a...a12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Summ skrev:

Når hun bruker de samme klærne hver dag hele semesteret, med svært lite forandringer, bare fordi hun ser bra ut, så må hun nesten skylde seg selv. 

Men hun bare så hånlig på han, og begynte å snakke med oss igjen om hvor tragisk han var. Vi andre ble litt pinlig berørt

Så du var en av hennes "venner", vitne til hendelsen, uten å forsvare henne? Nei, man må nesten ikke skylde seg selv for å få stygge mobbende kommentarer for sine klær. At hun begynte å prate om hvor tragisk han var, etter å ha mottatt så stygg kommentar, anses som en helt naturlig forsvarsmekanisme. Det som virkelig er svært så pinlig her, er måten dere håndterte dette på!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som ikke er klær med navn på bilmerker eller felleskjøpet er harry

Anonymkode: 3ae55...c1c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...