Gå til innhold

Når begynner babyen å bæsje som vanlige mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

30 jan.blir babyen 3 mnd gammel. Utseende, mengde og lukt på bæsjen er som det skal være. Siden han ble født har han bæsjet opptil 6-7 ganger daglig. Jeg hadde lest at babyer bæsjer mange ganger om dagen frem til de er 6 uker gamle. Etter det vil babyen bæsje en gang daglig som normale folk gjør. Men babyen min bæsjer fortsatt 4-5 ganger i døgnet. Han får kun morsmelk.

Når vil han bæsje mindre?

Anonymkode: 61cbb...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror nok det endrer seg når de får fast føde til faste tider på dagen. Da vil magen og avføringen reguleres også, og ofte komme til mer eller mindre faste tider.

Så lenge barnet får morsmelk hver gang de er sultne eller gråter, er det jo alltid mat i systemet og bæsjen vil være uregelmessig og kanskje litt løs.

Anonymkode: f30e8...590

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ingen svare deg på... han bæsjer mindre når han bæsjer mindre...

Anonymkode: 47993...59b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når baby spiser som vanlige mennesker.

Like vanlig at baby bæsjer en gang i uka som syv ganger til dagen.

Anonymkode: be569...65f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer ikke noe vesentlig med avføringen før de begynner med fast føde.

Anonymkode: 595b8...792

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bæsjet hver gang de ammet i den alderen der, avføringsmønsteret endret seg ikke før de spiste mere vanlig mat enn morsmelk

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan ingen svare deg på... han bæsjer mindre når han bæsjer mindre...

Anonymkode: 47993...59b

Hehe...vittig.

Min reduserte bæsjing rundt 2 mnd. Han er nå 5 og spiser litt smaksprøver. Kan gå noen dager i mellom nå. Ikke at det egentlig virker optimalt.

En dag når barnet er 2-3 og spiser vanlig mat vil du lengte tilbake til de bleiene du skifter nå ;)

Anonymkode: 5c63c...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe...vittig.

Min reduserte bæsjing rundt 2 mnd. Han er nå 5 og spiser litt smaksprøver. Kan gå noen dager i mellom nå. Ikke at det egentlig virker optimalt.

En dag når barnet er 2-3 og spiser vanlig mat vil du lengte tilbake til de bleiene du skifter nå ;)

Anonymkode: 5c63c...5d7

Hvorfor lengter mann etter de bleiene😊❤??

Anonymkode: 61cbb...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor lengter mann etter de bleiene😊❤??

Anonymkode: 61cbb...6f2

Dette blir jo litt grafisk. Men forestill deg hvordan det ville vært om du selv bæsjet i bleie. Og hvordan det ville vært å vaske vekk med mesoft/våtservietter..

Anonymkode: 5c63c...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest catalula
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hehe...vittig.

Min reduserte bæsjing rundt 2 mnd. Han er nå 5 og spiser litt smaksprøver. Kan gå noen dager i mellom nå. Ikke at det egentlig virker optimalt.

En dag når barnet er 2-3 og spiser vanlig mat vil du lengte tilbake til de bleiene du skifter nå ;)

Anonymkode: 5c63c...5d7

Haha 😂 dette er så sant. Husker den føste bleia etter babyen startet med fast føde 🤢. Usjka busjka. Skal sette nestemann på potta asap 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, catalula skrev:

Haha 😂 dette er så sant. Husker den føste bleia etter babyen startet med fast føde 🤢. Usjka busjka. Skal sette nestemann på potta asap 😂

Begynne med EK?

Anonymkode: a48ef...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette blir jo litt grafisk. Men forestill deg hvordan det ville vært om du selv bæsjet i bleie. Og hvordan det ville vært å vaske vekk med mesoft/våtservietter..

Anonymkode: 5c63c...5d7

Anbefaler potte så tidlig som mulig. Begynte rundt 5 mnd, hadde så vidt en bæsjebleie etter 10 mnd og sluttet med bleier før 2 😉

Anonymkode: 3594e...3fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de begynner å spise som vanlige mennesker. Dvs. fast føde og ikke bare melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer nok en del. Vår bæsjet aldri så ofte, det var en del ganger i døgnet den første uken, og så var det ca. en gang i døgnet etter det. En baby i barselgruppen bæsjet en gang i uken, mens noen av de andre bæsjet flere ganger i døgnet (jepp, vi satt og drakk te og diskuterte bæsj da vi møttes). Som andre her sier, når de begynner med fast føde, blir bæsjen mer ukoselig (lukt og konsistens mer som den er hos vanlige mennesker 😝).

Anonymkode: b1659...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler potte så tidlig som mulig. Begynte rundt 5 mnd, hadde så vidt en bæsjebleie etter 10 mnd og sluttet med bleier før 2 😉

Anonymkode: 3594e...3fc

Så bra 💪💪 hva om urin?kom den forrsatt i bleia?

Anonymkode: 61cbb...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...