Gå til innhold

Dere son gikk fra AAP til ufør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aha skjønner. 3000 netto eller brutto?

Anonymkode: af728...4e0

Bretto

Anonymkode: 2915e...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bretto

Anonymkode: 2915e...3e7

Kan jeg få spørre hva det utgjør netto i mnd for deg? En venn av meg er i samme situasjon, men har ikke fått utbetaling enda, så han vil vite sånn ca hvor mye han kan forvente å gå ned. Tusen takk. 

Anonymkode: af728...4e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det samme

Men må si jeg blir like overrasket hver gang slike tråder kommer opp.
På KG finnes det ikke mange som ikke har ung uføre tillegget. Hvordan er det mulig?

Anonymkode: a2b06...924

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få spørre hva det utgjør netto i mnd for deg? En venn av meg er i samme situasjon, men har ikke fått utbetaling enda, så han vil vite sånn ca hvor mye han kan forvente å gå ned. Tusen takk. 

Anonymkode: af728...4e0

Noen andre svarte for meg, tydeligvis.. 🙄 Men 3000 mindre er sånn ca både brutto og netto. Ca fordi AAP utbetales hver 14. dag mens uføretrygd 1 gang pr. mnd. 

Uansett, din venn må sjekke skattekortet sitt, og eventuelt endre det. Der vises hvor mye % som trekkes i skatt av summen han har fått i vedtaket sitt. Hvor mye hver enkelt får utbetalt kan variere veldig i forhold til gjeld, avdrag, barn, osv. Uansett bør din venn sjekke skattekortet hvis han går ned i inntekt, sansynligvis vil det ellers bli trekt for mye skatt. 

Anonymkode: 81eca...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...