Gå til innhold

Hvilken vegansk middag lagde du idag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ville laget en ny tråd, TS, og presisert at du mener VEGANSK og ikke "hovedsaklig basert på planter, med et innslag av bacon og laks" siden alle kjøtthuene på forumet er ute av stand til å holde seg unna og MÅ spamme ned tråden med kjøttboller og egg. :rolleyes:

Anonymkode: b4551...050

Skulle gjerne gjort det men da får vi vel tråden full av veganere som mener at ingen andre enn dem kan bruke begrepet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha! Nei, altså... vegansk mat er vegansk mat, uansett om den som spiser maten er veganer eller ikke. Vil jeg tro. Men hva vet jeg, jeg er ikke veganer. 

Anonymkode: b4551...050

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist en slags tomatsuppe med hjemmelaget gnocchi, spinat, løk, squash, gulrot og mye annet deilig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.1.2019 den 12.47, Sol70 skrev:

Skulle gjerne gjort det men da får vi vel tråden full av veganere som mener at ingen andre enn dem kan bruke begrepet.

Nei da. Jeg er selv veganer og ganske nøye på å bruke riktig begreper,men det er forskjell på å si at man spiser vegansk vs det å si at man er veganer,kun fordi kostholdet er vegansk :)

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag var kikertkaker,potetbåter og Bretagne kyllingsaus :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens middag var schnitzel fra anamma i pitabrød med diverse salat og dressing. Mye lettvint mat fortiden, men veldig digg også :)

I går lagde vi vegansk semulegrøt, av alle ting. :fnise: Det var godt, men jeg ble for kvalm til å spise meg ordentlig mett på det. Er ikke noe grøtmenneske, med unntak av havregrøt om morgenen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hjemmelaget blomkålsuppe med bacon, varme rundstykker med smør. 

Anonymkode: 75050...086

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det søtpotet og gulrot suppe med Coop sine veganske hvitløksbaguetter :)

Anonymkode: 52ffe...7de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veganer. Men elsker vegansk mat. 

Jeg spiser ofte pasta med saus, vegan/vegetar kjøtt boller. Åh det er så digg! 

Anonymkode: 24409...6b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag var nydelig hjemmelagde falafler i tortillalefse med salat og dressing :)

Brukte denne oppskriften med små justeringer i mangel på noen av ingrediensene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det improvisert blomkålsuppe med løk, hvitløk, potet, persille, salvie, rosmarin, timian, oregano, basilikum, purre...og blomkål. Og vann da. Ble godt :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.1.2019 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Haha! Nei, altså... vegansk mat er vegansk mat, uansett om den som spiser maten er veganer eller ikke. Vil jeg tro. Men hva vet jeg, jeg er ikke veganer. 

Anonymkode: b4551...050

Nå mener jeg ikke å kverulere, kun informere, og håper det går greit.

Vegansk kosthold er faktisk ikke noe annet enn et vegetarisk kosthold.

Veganere spiser strengt vegetarisk, men unngår også å bruke alle andre animalske produkter, som ull, silke osv. 

Veganisme er et livssyn, ikke et kosthold.  Det er dette som gjør dem til veganere, ikke det de spiser.

Anonymkode: 05af6...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Nå mener jeg ikke å kverulere, kun informere, og håper det går greit.

Vegansk kosthold er faktisk ikke noe annet enn et vegetarisk kosthold.

Veganere spiser strengt vegetarisk, men unngår også å bruke alle andre animalske produkter, som ull, silke osv. 

Veganisme er et livssyn, ikke et kosthold.  Det er dette som gjør dem til veganere, ikke det de spiser.

Anonymkode: 05af6...b79

Om jeg kaller tråden en tråd for vegetarisk mat, så får jeg melkeprodukter og egg i tråden som jeg ikke er interessert i, jeg kan ikke noe for at noen har okkupert begrepet og bruker det om en ideologi. Han som oppfant begrepet, Donald Watson, brukte det fordi han trengte et nytt ord da vegetarisk inkluderte melk og egg, og han brukte det om mat, ikke noe annet. 


image.png.f2df1d5b07aa79104bde2feb301ed3fb.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag blir det asiatiske middagsboller med søtpotetfries, vegansk aioli og en sweet chilli dressing 🤤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Inwe skrev:

I dag blir det asiatiske middagsboller med søtpotetfries, vegansk aioli og en sweet chilli dressing 🤤

Det hørtes nydelig ut! 

I går spiste jeg Anamma pølse med potetstappe, makaroni, sprøløk, sennep og ketchup. Elsker potetstappe 🤤

Jeg tror dagens middag blir farlig gode pannekaker med lønnesirup og blåbær. De er som oppskriften sier farlig gode og anbefales varmt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, blåtimen skrev:

Det hørtes nydelig ut! 

I går spiste jeg Anamma pølse med potetstappe, makaroni, sprøløk, sennep og ketchup. Elsker potetstappe 🤤

Jeg tror dagens middag blir farlig gode pannekaker med lønnesirup og blåbær. De er som oppskriften sier farlig gode og anbefales varmt! 

Jeg håper det blir det også, forsøker nye oppskrifter for tiden 😉 

Anamma pølsene er fantastiske, blitt litt vel mange av de i det siste 🙈

Endret av Inwe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det grønnsakssuppe med soya chunks :)

Anonymkode: 52ffe...7de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...