Gå til innhold

Var du misfornøyd med bryllupet ditt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Peonjenta skrev:

Ok, Trodde man måtte ha to vitner til å signere.

Det kan som sagt hende, men salongen ordnet alt, så vi søkte bare (på nett) om å få det godkjenti Norge da vi kom hjem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 29.1.2019 den 18.33, AnonymBruker skrev:

Høres veldig bra ut:-)

det eneste jeg kan komme på som evt kan ha vært negativt for de andre, er delegeringen.

folk flest vil komme som gjester, og vil helst unngå masse plikter når de inviteres til fest. Blir man spurt, svarer man selvfølgelig ja, men det betyr bare at man er høflig- ikke enig. 

Synes minstekravet når man gifter seg er at man ikke må legge opp til større feiring enn man selv kan klare. Foreldre hjelper selvsagt til, men også de setter egentlig pris på å bare komme til dekket bord.

venner er ihvertfall ikke gira, selv om det ligger i vennekodeksen at man må si ja når det gjelder viktige begivenheter. 

Synes alle kommende bruder her inne skal tenke seg grundig om før man legger opp til et bryllupet som genererer hjelp fra alle. 

Et bryllup skal ikke være en nettverksdugnad-men kun en fest!

Anonymkode: 407ab...8ed

Vi hadde også hjelp fra noen venner, men ikke så mange under selve festen. Vi hadde noen venner som bidro med musikk under vielsen, og en venn som leste. To gode venninner tok seg av gaveoppakningen, og det var vel igrunn det på selve dagen. Alt utenom var ikke avtalt, og ting vi ikke hadde tenkt på. For eksempel tok ei snarrådig venninne vare på toppen av kaka for oss.

Dagen før og etter fikk vi hjelp til å sette opp og rydde på plass. 

Vi sa ikke til noen at «du skal..». Vi spurte alle, og vi tenkte godt gjennom hvem vi spurte. 

Anonymkode: e87b6...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde også hjelp fra noen venner, men ikke så mange under selve festen. Vi hadde noen venner som bidro med musikk under vielsen, og en venn som leste. To gode venninner tok seg av gaveoppakningen, og det var vel igrunn det på selve dagen. Alt utenom var ikke avtalt, og ting vi ikke hadde tenkt på. For eksempel tok ei snarrådig venninne vare på toppen av kaka for oss.

Dagen før og etter fikk vi hjelp til å sette opp og rydde på plass. 

Vi sa ikke til noen at «du skal..». Vi spurte alle, og vi tenkte godt gjennom hvem vi spurte. 

Anonymkode: e87b6...66d

For å  være  ærlig synes jeg det er litt frekt å be gjestene om å rydde og sette på plass. Selv om dere spør så vil jo ingen svare nei til et brudepar. 

Jeg har hjulpet til med å pakke opp pakker og skrive hvem som ga hva og det var en hyggelig oppgave. 

Anonymkode: a1f73...1b2

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i et bryllup hvor vi var en gjeng som ble spurt om å hjelpe til og ble kalt for "hjelpegjengen". Greit det, men vi visste ikke at vi skulle gjøre ALT. Ryddet klart i forkant (og dette var et stort bryllup med mye ting som måtte bygges og ordnes), alle hadde viktige oppgaver gjennom selve bryllupsdagen, men det toppet seg da vi ble bedt om å komme å rydde og vaske dagen etterpå i tillegg..

Men nå avsporer vi her!

Anonymkode: dd322...180

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎1‎/‎29‎/‎2019 at 6:33 PM, AnonymBruker said:

Høres veldig bra ut:-)

det eneste jeg kan komme på som evt kan ha vært negativt for de andre, er delegeringen.

folk flest vil komme som gjester, og vil helst unngå masse plikter når de inviteres til fest. Blir man spurt, svarer man selvfølgelig ja, men det betyr bare at man er høflig- ikke enig. 

Synes minstekravet når man gifter seg er at man ikke må legge opp til større feiring enn man selv kan klare. Foreldre hjelper selvsagt til, men også de setter egentlig pris på å bare komme til dekket bord.

venner er ihvertfall ikke gira, selv om det ligger i vennekodeksen at man må si ja når det gjelder viktige begivenheter. 

Synes alle kommende bruder her inne skal tenke seg grundig om før man legger opp til et bryllupet som genererer hjelp fra alle. 

Et bryllup skal ikke være en nettverksdugnad-men kun en fest!

Anonymkode: 407ab...8ed

Som sagt, bryllupet vårt var ikke stort, så det var ingen som jobbet livet av seg. Vi pleier å hjelpe hverandre i min omgangskrets. Tro det eller ei, men enkelte liker det, meg inkludert ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å  være  ærlig synes jeg det er litt frekt å be gjestene om å rydde og sette på plass. Selv om dere spør så vil jo ingen svare nei til et brudepar. 

Jeg har hjulpet til med å pakke opp pakker og skrive hvem som ga hva og det var en hyggelig oppgave. 

Anonymkode: a1f73...1b2

Vel, vi ville gjort det samme, og stilt opp for vennene våre. «Er det noe vi kan hjelpe til med?» er helt vanlig i våre kretser, uansett om det er snakk om bryllup, flytting, små og store sammenkomster, problemer med å få timeplanen til å gå opp, sykdom osv. 

Om man gir av seg selv får man tilbake. Det er ganske ålreit. :)

Anonymkode: e87b6...66d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 1/31/2019 at 11:46 PM, AnonymBruker said:

Vel, vi ville gjort det samme, og stilt opp for vennene våre. «Er det noe vi kan hjelpe til med?» er helt vanlig i våre kretser, uansett om det er snakk om bryllup, flytting, små og store sammenkomster, problemer med å få timeplanen til å gå opp, sykdom osv. 

Om man gir av seg selv får man tilbake. Det er ganske ålreit. :)

Anonymkode: e87b6...66d

Det er stor forskjell på tilby sin hjelp og det at det forventes i kjent bridezilla-stil.

Jeg var forlover til ei venninne for to år siden. I mitt hode tenkte jeg at man skal selvsagt hjelpe og tilby sin hjelp der det trengs i forkant av bryllupet og under vielsen. Dagen før ble jeg og den andre forloveren invitert hjem til dem for å spise god mat ute, skravle og ha en "siste" kveld ute sammen. Da jeg ankom leiligheten satt hele familien hennes der, og fikk beskjed om at "nei, nå kan vi jo stikke bort" Viser seg at det var neimen ikke middag vi skulle ut å spise, men gjøre klart hele fest-lokalet til dagen etter!! Siden det var bryllup så sa jeg ingenting og hjalp til de timene det tok. Det endte sent med kald suppe før vi fant senga.

Etter vielsen, middagen og talene så tenkte jeg at nå kan man slå ut håret litt og ble med på festen, den varte utover de sene nattetimene, det ble nachspiel med andre gjester og veldig god stemning og mye alkohol. Festen ble avholdt 3 timer unna der jeg bodde, men heldigvis var det en felles kamerat som skulle samme vei så jeg avtalte å sitte på med han hjem. Dagen etter var det frokost og det var veldig hyggelig stemning, selv om jeg var både trøtt, fyllesyk og gledet meg til å komme meg hjem, så ble jeg en god stund, plutselig sier familiemedlemmet til bruden at: Kan ikke Julie bli med å hjelpe oss å rydde lokalet da? 😮 Så der sto jeg da time, etter time (med unntak for å gå på toalettet for å spy) og rydda lokalet for alt av glass, stoler, dekor, og vaske gulv, fikk også i oppgave å kjøre stolene tilbake til et annet festlokale. Fikk beskjed om å lasse alle gavene i bilen til brudeparet før de dro avgårde. Kom ikke hjem før sent. Heldigvis uten å tilte, for det er ikke dagen å gjøre det på, men det var lovlig nærme at det skjedde...

Nå er det på god vei at denne venninnen min blir skilt, men finner hun seg en ny mann og jeg får spørsmål om å være forlover? No way Jose!

Jeg tenker at dersom man ikke har råd til å leie inn folk, og er avhengig av andre gjester/forlovere til alt så bør man satse på et mindre bryllup der alle kan kose seg. Man trenger ikke forvandle seg til en monster for at alle skal stå på pinne for en fordi det er "deres" dag. Tror det er mange slike tilfeller der ute.

Anonymkode: a4348...e45

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/31/2019 at 8:40 PM, AnonymBruker said:

men det toppet seg da vi ble bedt om å komme å rydde og vaske dagen etterpå i tillegg..

 

Anonymkode: dd322...180

Gjorde du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nutz skrev:

Gjorde du det?

Ja.

Anonymkode: dd322...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på tilby sin hjelp og det at det forventes i kjent bridezilla-stil.

Jeg var forlover til ei venninne for to år siden. I mitt hode tenkte jeg at man skal selvsagt hjelpe og tilby sin hjelp der det trengs i forkant av bryllupet og under vielsen. Dagen før ble jeg og den andre forloveren invitert hjem til dem for å spise god mat ute, skravle og ha en "siste" kveld ute sammen. Da jeg ankom leiligheten satt hele familien hennes der, og fikk beskjed om at "nei, nå kan vi jo stikke bort" Viser seg at det var neimen ikke middag vi skulle ut å spise, men gjøre klart hele fest-lokalet til dagen etter!! Siden det var bryllup så sa jeg ingenting og hjalp til de timene det tok. Det endte sent med kald suppe før vi fant senga.

Etter vielsen, middagen og talene så tenkte jeg at nå kan man slå ut håret litt og ble med på festen, den varte utover de sene nattetimene, det ble nachspiel med andre gjester og veldig god stemning og mye alkohol. Festen ble avholdt 3 timer unna der jeg bodde, men heldigvis var det en felles kamerat som skulle samme vei så jeg avtalte å sitte på med han hjem. Dagen etter var det frokost og det var veldig hyggelig stemning, selv om jeg var både trøtt, fyllesyk og gledet meg til å komme meg hjem, så ble jeg en god stund, plutselig sier familiemedlemmet til bruden at: Kan ikke Julie bli med å hjelpe oss å rydde lokalet da? 😮 Så der sto jeg da time, etter time (med unntak for å gå på toalettet for å spy) og rydda lokalet for alt av glass, stoler, dekor, og vaske gulv, fikk også i oppgave å kjøre stolene tilbake til et annet festlokale. Fikk beskjed om å lasse alle gavene i bilen til brudeparet før de dro avgårde. Kom ikke hjem før sent. Heldigvis uten å tilte, for det er ikke dagen å gjøre det på, men det var lovlig nærme at det skjedde...

Nå er det på god vei at denne venninnen min blir skilt, men finner hun seg en ny mann og jeg får spørsmål om å være forlover? No way Jose!

Jeg tenker at dersom man ikke har råd til å leie inn folk, og er avhengig av andre gjester/forlovere til alt så bør man satse på et mindre bryllup der alle kan kose seg. Man trenger ikke forvandle seg til en monster for at alle skal stå på pinne for en fordi det er "deres" dag. Tror det er mange slike tilfeller der ute.

Anonymkode: a4348...e45

Uff! Det er helt klar forskjell på å få hjelp av de rundt seg, og å misbruke hjelpen man får!

Her var alt av eventuelle oppgaver fordelt i forkant, og det var ikke så mange heller. Lokalet sto for personale som serverte og ryddet, og vi hadde folk helt til nattmaten var servert rundt midnatt. De ryddet også underveis, slik at det ikke ble veldig mye å rydde dagen etter selv om festen ikke avsluttet før klokken tre. 

Vi fikk hjelp både før og etter, men det var bare mannen min og jeg som var tilstede helt fra start til slutt. Vi fikk hjelp av noen venner + min forlover til å ordne til dagen i forveien, og min manns forlover, hans samboer og et vennepar dagen etter. Ingen ble beordret eller fikk dette tredd over hodet. Vi var der selv for å bære bord og stoler og helle ut små og store skvetter fra åpnede ølbokser. 

Jeg syns fortsatt det er ok å spørre folk om de vil hjelpe, men jeg syns IKKE det er ok å forvente at folk skal stille fordi man knipser med fingrene!

 

Anonymkode: e87b6...66d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.1.2019 den 11.55, Anim92 skrev:

Men man kan jo heller ikke gjør alt sjøl? Eller skal man leie inn folk til å pakke opp gaver etc?

Jeg synes det er hyggelig å bidra for gode venners skyld i alle fall..

Vi delegerte ingenting til familie og venner. Her fikset personalet som vi leide lokalet av alt. Kunne ikke falt meg inn å gi gjester oppgaver på bryllupsfesten.  

Anonymkode: d5742...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde et herlig bryllup. Enkelte ting ville jeg nok gjort annerledes, men alt i alt vellykket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi delegerte ingenting til familie og venner. Her fikset personalet som vi leide lokalet av alt. Kunne ikke falt meg inn å gi gjester oppgaver på bryllupsfesten.  

Anonymkode: d5742...c9a

Gjester, familie og forlovere må spørres i god tid.  Hvis jeg hadde vært forlover for noen hadde jeg blitt sur hvis jeg plutselig hadde fått masse oppgaver jeg ikke visste om på selve festen eller dagen etter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Peonjenta skrev:

Gjester, familie og forlovere må spørres i god tid.  Hvis jeg hadde vært forlover for noen hadde jeg blitt sur hvis jeg plutselig hadde fått masse oppgaver jeg ikke visste om på selve festen eller dagen etter. 

Det var ikke Det jeg mente. Uansett om man spør i god tid synes jeg det er en uting å spørre gjester om de kan utføre oppgaver på selve dagen. Da må det være hyggelige ting som ikke krever så mye energi. Men å sette gjester til å ordne i stand eller rydde etterpå er trist. 

Forlover blir noe annet. Der forventes det at hun/Han hjelper bruden på den store dagen. Men da tenker jeg på å holde øye med kjole, hår og sminke og generelt være tilgjengelig samt ikke drikke seg full.  Ville aldri satt min forlover til oppdekking eller opprydding. 

Anonymkode: d5742...c9a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke Det jeg mente. Uansett om man spør i god tid synes jeg det er en uting å spørre gjester om de kan utføre oppgaver på selve dagen. Da må det være hyggelige ting som ikke krever så mye energi. Men å sette gjester til å ordne i stand eller rydde etterpå er trist. 

Forlover blir noe annet. Der forventes det at hun/Han hjelper bruden på den store dagen. Men da tenker jeg på å holde øye med kjole, hår og sminke og generelt være tilgjengelig samt ikke drikke seg full.  Ville aldri satt min forlover til oppdekking eller opprydding. 

Anonymkode: d5742...c9a

Oppdekking og rydding bør vel settes bort istedet for å belemre gjestene med det.   Jeg ville aldri fått meg til å spørre gjester om de kan dekke på eller rydde etter vår fest. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. fornøyd med mye, men i ettertid kunne jeg ønsket at vi hadde hatt vielsen tidligere på dagen. Vi hadde vielse kl 16 etter ønske fra min side av slekta. Det ble da spising rundt kl 1830 og kaker var ca kl 22. Kl 23 var brudevals og mellom 2315 og 2345 dro vel 90 prosent av gjestene. Satt vel 5 til 6 stk igjen.. men fikk på en måte derfor aldri helt den festen jeg ønsket meg da jeg i forkant hadde ønsket meg at en del skulle være med på festen etterpå. Alt gikk på en måte så fort, så vi burde nok hatt vielsen kl 1430 eller før på dagen isteden.

Jeg kunne også ønske at vi hadde hatt selskapet på et lokale der vi slapp å stå for alt selv. Vi leide et sted hvor vi måtte ha med all mat og drikke selv, og stå for pynting. Selv om vi fikk noe hjelp, så var både jeg og mannen opptatt hele fredagen med å gjøre klart. Bryllupet var på lørdagen, og bryllupsnatta ble kort da vi måtte rydde ut av lokalene innen kl 11 på søndagen. Vi fikk vel vært på hotellet rundt 6 t bare, så føler vel at ikke fikk helt tid til å nyte vår første tid sammen som gift. Mye stress..

Brudebildene er sånn passe. Veldig mange like, og var altfor varmt den dagen slik at på halve bildene så blendes vi av sola. 

 

Ellers var dagen fin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle jeg giftet meg igjen hadde jeg ikke gjort det slik vi gjorde det ihvertfall! 

Vi giftet oss utenlands i sjømannskirka med kan familien til stede. Været var ikke på vår side, så det vi hadde planlagt som en happening gikk ad undas. (Var litt avhengig av ok vær) 

i tillegg var min mor og svigerfar fulle, og ingen tilbød seg å passe på barnet vårt som var 1 år på den tiden, så vi gikk tidlig til sengs, og ble tidlig vekket dagen derpå...🙄 

Hadde bryllupet vært i dag hadde vi planlagt bedre og vært tydeligere på hva vi ønsket. 

Når det er sagt er det ikke noe jeg tenker noe særlig over. Jeg giftet meg med drømmemannen min,og vi er fortsatt gift. 🥰

Anonymkode: 81cca...006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen andre har skrevet; feil valg av forlover. 

Anonymkode: 7fe76...05e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei😍 Giftet oss i starten av 20årene før vi fikk barn. Brukte mye penger, men foreldrene våre betalte det meste. Kirkebryllup i god sommervarme! Hadde selskap i et fint lolale med ca 70stk til middag, og det var kjempegod stemning, fine, morsomme taler og leker. Kom 20 ekstra til kaffen. Avsluttet med en skikkelig god fest hvor alle ble i kjempegod form. Selv dro vi til hotellet i 4tida på natta, veldig fornøyde med dagen :) 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 20.34, AnonymBruker skrev:

For å  være  ærlig synes jeg det er litt frekt å be gjestene om å rydde og sette på plass. Selv om dere spør så vil jo ingen svare nei til et brudepar. 

Jeg har hjulpet til med å pakke opp pakker og skrive hvem som ga hva og det var en hyggelig oppgave. 

Anonymkode: a1f73...1b2

Dersom det bare er tilfeldige gjester er jeg enig i at det er frekt, men i min omgangskrets er det nesten en selvfølge at vi hjelper hverandre uansett om det er konfirmasjoner, bryllup, begravelser, bursdager, eller ting og tang i hjemmet noen ikke får til alene. Ingen sure miner av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...