Gå til innhold

Første date gikk ikke helt som forventet.. Bør jeg gi det en sjanse til?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde tekstet i en ukers tid og jeg satt med en veldig god følelse. Men in real life var han så annerledes.. Ikke særlig sjarmerende, viste lite entusiasme og var generelt ganske monoton. Vibben mellom oss var litt "off". Men, han virker interessert og jeg tror han er ute etter noe seriøst. Han har tatt masse kontakt etter daten og har hintet til date nr 2. Jeg tror han kommer til å be meg ut til helgen.. 

Men jeg vet rett og slett ikke om jeg bør møte han igjen? Har hatt flere førstedates hvor ting har klikket mye bedre og jeg var aldri i tvil om jeg ville se vedkommende igjen. Men igjen, så har ting skjært seg med disse guttene. Hvilke tegn skal man egentlig se etter? Har dere opplevd å like personen bedre/få bedre kjemi etter et par dates?

Det skal sies at etter 15 min tenkte jeg inni meg at jeg ville hjem.. Syntes det var skikkelig dårlig match. Men så tok vi et par øl til, og ting fløt litt bedre. Men sitter jo ikke igjen med sommerfugler i magen eller noen ting. What to do.. 

Anonymkode: 9eab8...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg hadde droppet det, hvis magefølelsen din 15 minutter inn i første møte sa at du ville hjem....

det tegner ikke godt for fremtiden uansett. Man bør lytte til magefølelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel du kan se på det slik:

1. Han kan ha vært nervøs og derfor klikket det ikke fordi han ikke viste nok av seg selv? 

2. Kjedet du deg under daten? Eller var han mer teit/andre ting som var turnoff?

3. Kanskje dere skulle gjort noe som var litt morsomt/holdt dere opptatte som begge er interessert i? Liker dere samme idrett, type mat, type hobbyer?

Personlig gir jeg alltid en date 2-3 sjanser rett og slett fordi det kan ta litt tid før man treffer helt. Min første date med en eks fikk ikke jeg sommerfugler i magen av i starten, men jeg vet ikke, andre date så var jeg betatt.

Det er ikke et tegn på at du MÅ date noen flere ganger, om magefølelsen din er veldig sterk om at han ikke er for deg så følg den, men ikke stol blindt på den heller. Det er ikke alltid førsteinntrykket sier alt om noen, og om du tenker at det kan hjelpe å bli kjent.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du å tape på å gi det en sjangse til? 

Det kan jo være at han var veldig nervøs, ikke helt visste hvordan han skulle gå fram.. Men når han fikk litt alkohol så gikk ting litt bedre for han? 

Ikke døm folk så fort, du vet aldri hva du kan gå glipp av ☺️

Anonymkode: 59f5b...524

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du før har hatt bedre førstedate, men det har likevel ikke endt med å bli noe, hva med å prøve ut å gi det en 2.sjanse selv om denne første daten ikke var så bra? Personen kan ha vært ukomfortabel og nervøs ved at det var første date, og du skriver jo selv at samtalen fløt litt bedre etter noen øl, det kan tyde på at vedkommende slappet litt av. 

Jeg synest du kan gi det en 2.date. Men dersom du fremdeles er sterkt i tvil etter denne, er det nok greitt å gi seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, VKM skrev:

Vel du kan se på det slik:

1. Han kan ha vært nervøs og derfor klikket det ikke fordi han ikke viste nok av seg selv? 

2. Kjedet du deg under daten? Eller var han mer teit/andre ting som var turnoff?

3. Kanskje dere skulle gjort noe som var litt morsomt/holdt dere opptatte som begge er interessert i? Liker dere samme idrett, type mat, type hobbyer?

Personlig gir jeg alltid en date 2-3 sjanser rett og slett fordi det kan ta litt tid før man treffer helt. Min første date med en eks fikk ikke jeg sommerfugler i magen av i starten, men jeg vet ikke, andre date så var jeg betatt.

Det er ikke et tegn på at du MÅ date noen flere ganger, om magefølelsen din er veldig sterk om at han ikke er for deg så følg den, men ikke stol blindt på den heller. Det er ikke alltid førsteinntrykket sier alt om noen, og om du tenker at det kan hjelpe å bli kjent.

Han lo/smilte så lite.. Og hadde litt negativt.. energi? Vanskelig å forklare. Men jeg kjedet meg på starten ja. Vet heller ikke om jeg er seksuelt tiltrukket av fyren. Men tenker det kan sikkert komme etterhvert? Han ser jo bra ut, men mangler sjarmen om dere skjønner. Jeg synes ikke han virket nervøs, men heller at han hata å være der den første timen. Men for all del, kanskje folk viser nervøsiteten på ulike måter?

TS

Anonymkode: 9eab8...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke han virket nervøs, men heller at han hata å være der den første timen. Men for all del, kanskje folk viser nervøsiteten på ulike måter?

TS

Anonymkode: 9eab8...454

Ja, det kan hende. Hvis han ber deg ut fredag eller lørdag, kan du si at du gjerne vil møtes, men har program morgenen etter, så du ikke kan være ute så lenge.

Anonymkode: 12272...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Han lo/smilte så lite.. Og hadde litt negativt.. energi? Vanskelig å forklare. Men jeg kjedet meg på starten ja. Vet heller ikke om jeg er seksuelt tiltrukket av fyren. Men tenker det kan sikkert komme etterhvert? Han ser jo bra ut, men mangler sjarmen om dere skjønner. Jeg synes ikke han virket nervøs, men heller at han hata å være der den første timen. Men for all del, kanskje folk viser nervøsiteten på ulike måter?

TS

Anonymkode: 9eab8...454

Mange viser nervøsitet ulikt. Du har de som snakker i et sett og ikke kan sitte stille (som typen min), og de som ikke klarer å vise følelser fordi kroppen er så engstelig at den vil bare gjøre det mest grunnleggende (meg). Derfor kan det være nervøsitet, ja. 

Men... om energien var negativt konstant så ville jeg forsøkt å snakke mer med han på telefon og ta det derfra. Til syvende og sist ditt valg hva det blir. Det eneste du taper på en ny date er at det ikke fungerer, føler jeg. Men hvor sterk var magefølelsen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Million skrev:

Tror jeg hadde droppet det, hvis magefølelsen din 15 minutter inn i første møte sa at du ville hjem....

det tegner ikke godt for fremtiden uansett. Man bør lytte til magefølelsen.

det sa venninna mi og om mannen sin. de har vært samme i 13 år og gift i 9

Anonymkode: 5801e...f07

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tror han er ute etter noe seriøst? Hva vil du da? Jeg hadde aldri gått på ny date med en jeg ikke visste ville det samme som meg, er han seriøs så er han tydelig på det og sier det i ord , og lar deg ikke sitte å lure og tolke kroppsspåk. Kan godt være han bare sender deg meldinger nå fordi han tror han har sjans på sex men slett ikke er klar for å forplikte seg eller være noe godt kjærestemateriale. 

Om alkohol må til for at man skal føle seg bra rundt personen så er man på date med feil match. 

Anonymkode: 23007...1d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte så må man på et par dater før man begynner å se matchen klart. Jeg gikk fra date nr. 1 småbetatt av "min" fyr, mens på date nr. 2 syntes jeg det dalte litt. Nå har jeg også vært på date nr. 3 med fyren, og der var jeg plutselig tilbake til betattheten. Men hvem vet hvordan det kommer til å gå. Det er få forelsker/forhold som er eksplosive.

Anonymkode: bbf86...080

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tror det du bør spørre deg selv om er hva du LIKER med han. Slik du beskriver det er det jo ingenting med han uten at han var pen.

Ettersom du er ute etter et seriøst forhold kan du jo sette det litt opp. Har han en god jobb? (kan tyde på stabilitet). Har dere samme interesser? Er det en du kunne falt for om han hadde vært litt mer annerledes?

Husk at mange oppfører seg ofte litt reservert på første date men åpner seg mer etterhvert. Kan være du avga signaler som gjorde at han ble litt mer reservert også (du ville dra etter 15 min, det ble sikkert lagt merke til i form av både ansiktsutrykk og tonefall)

 

Lykke til!

Anonymkode: b8cb0...0ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, VKM skrev:

Mange viser nervøsitet ulikt. Du har de som snakker i et sett og ikke kan sitte stille (som typen min), og de som ikke klarer å vise følelser fordi kroppen er så engstelig at den vil bare gjøre det mest grunnleggende (meg). Derfor kan det være nervøsitet, ja. 

Men... om energien var negativt konstant så ville jeg forsøkt å snakke mer med han på telefon og ta det derfra. Til syvende og sist ditt valg hva det blir. Det eneste du taper på en ny date er at det ikke fungerer, føler jeg. Men hvor sterk var magefølelsen? 

Akkurat nå er det 50/50. Det hadde ikke gjort meg noe om han aldri spurte meg ut igjen liksom. Jeg får tenke litt mer på det utover de neste dagene..

TS

Anonymkode: 9eab8...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det hadde jeg ikke gjort. Jeg har vært på noen kjedelige dates før, og man kjenner dem igjen. Du er ikke tiltrukket, det var ikke spesielt god kjemi, det er irrelevant for deg om han tar kontakt igjen. Det sier sitt. 

Går du på date nummer to, så er det bare desperasjon og han vinner på walkover og grunnet din mangel på kandidater. Jeg går ut ifra at dere begge er voksne og har deres eget å styre med - ikke kast bort fyrens tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Tror det du bør spørre deg selv om er hva du LIKER med han. Slik du beskriver det er det jo ingenting med han uten at han var pen.

Ettersom du er ute etter et seriøst forhold kan du jo sette det litt opp. Har han en god jobb? (kan tyde på stabilitet). Har dere samme interesser? Er det en du kunne falt for om han hadde vært litt mer annerledes?

Husk at mange oppfører seg ofte litt reservert på første date men åpner seg mer etterhvert. Kan være du avga signaler som gjorde at han ble litt mer reservert også (du ville dra etter 15 min, det ble sikkert lagt merke til i form av både ansiktsutrykk og tonefall)

 

Lykke til!

Anonymkode: b8cb0...0ee

Han har mange bra kvaliteter, absolutt! Vi har veldig likt bakgrunn og musikksmak. Han har også ting på stell og vært singel omtrent like lenge som meg. Også virket han jo veldig snill. Fulgte meg hjem, og vi tekstet litt når han var hjemme. Jeg drev og lagde meg mat og da unnskyldte han seg for å ikke ha spurt om jeg var sulten. Han var innom en takeaway og ville til og med komme tilbake med mat (?) haha! Og ja, jeg er ute etter noe seriøst! Tror jeg bare har blitt vant til alle disse sjarmørende, smooth-talk’ere som alltid får meg på kroken..

 

TS

 

Anonymkode: 9eab8...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt møtt ham en gang til og sett om han hadde en litt mer avslappet og sjarmerende side å by på. 

Anonymkode: 23157...918

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal først sies at jeg ikke har noen erfaring med forhold eller dating, men...

Har dere hatt god og flytende samtale med god kjemi over nettet? Det jeg tenker er iallfall at hvis man har en egenskap på nettet, så kan den komme fram i det virkelige liv også. Han må bare nå det samme nivået med komfort når han er sammen med deg som når han er på internett, så kan han til slutt greie å åpne seg på samme måte som han har gjort når dere har tekstet til hverandre.
Om tekstinga deres derimot har gått tregt, kanskje med lange svar som ser gjennomtenkte ut, høres det for meg mindre sannsynlig ut at han passer deg godt, selv om det fortsatt er mulig.

Anonymkode: 7e2cb...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Han lo/smilte så lite.. Og hadde litt negativt.. energi? Vanskelig å forklare. Men jeg kjedet meg på starten ja. Vet heller ikke om jeg er seksuelt tiltrukket av fyren. Men tenker det kan sikkert komme etterhvert? Han ser jo bra ut, men mangler sjarmen om dere skjønner. Jeg synes ikke han virket nervøs, men heller at han hata å være der den første timen. Men for all del, kanskje folk viser nervøsiteten på ulike måter?

TS

Anonymkode: 9eab8...454

Noen blir avlorlgie når de er nervøse, andre kan til og med bli irriterte eller sinte. 

Mulig at han var nervøs, livredd for å ødelegge den gode kontakten dere hadde på nett. Men er alltids mulig at han er litt kjip person der du vil se flere negative sider etterhvert. Umulig å vite

Anonymkode: 09abd...4c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han bare er skikkelig introvert og trenger litt mer tid for å løsne skikkelig.. 

Gi han en sjanse til du, kan jo hende han viser seg å være drømmemannen. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...