Gå til innhold

Skuffet over mitt eget bryllup - hvordan riste det av meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så godt å høre ❤️❤️❤️😀 Nå var du flink!

Anonymkode: 53194...d3d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg sendte e-post til direktøren av hotellet, og la med kontrakten og alle e-post mellom meg og hotellkontakt. Hun ringte meg å sa at pengene skulle være på konto innen 3 virkedager. Vi fikk avslag på 1000,- på selve selskapet som et slags plaster på såret.

De gjestene som ødela gjenstander har fått egen faktura på dette, så det skulle ikke jeg tenke på i det hele tatt. Hun beklaget seg veldig. 

Men da gikk jo det veldig bra. Nå føles det faktisk bedre. 

Jeg fortalte hva som hadde hendt til ei tante av meg. Hun og min onkel har invitert oss på en helaften - uten alkohol. Det gjorde godt. 

Takk for hjelpa - jeg har vært konfliktsky. Det er derfor det ble slik. Jeg har ikke vært tydelig nok, verken før, under eller etter bryllupet. Slik skal jeg ikke være mer. Tøff lærdom :P 

TS

PS: Ikke meninga å henge meg på den bygdekommentaren - det finnes selvfølgelig siviliserte folk på bygda også. 

Anonymkode: 352bc...101

Så flott håndtert av deg! Senk skuldrene og slapp av, nyt livet og hverandre😁Gratulerer igjen som nygifte! 

Anonymkode: e3c11...42d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg sendte e-post til direktøren av hotellet, og la med kontrakten og alle e-post mellom meg og hotellkontakt. Hun ringte meg å sa at pengene skulle være på konto innen 3 virkedager. Vi fikk avslag på 1000,- på selve selskapet som et slags plaster på såret.

De gjestene som ødela gjenstander har fått egen faktura på dette, så det skulle ikke jeg tenke på i det hele tatt. Hun beklaget seg veldig. 

Men da gikk jo det veldig bra. Nå føles det faktisk bedre. 

Jeg fortalte hva som hadde hendt til ei tante av meg. Hun og min onkel har invitert oss på en helaften - uten alkohol. Det gjorde godt. 

Takk for hjelpa - jeg har vært konfliktsky. Det er derfor det ble slik. Jeg har ikke vært tydelig nok, verken før, under eller etter bryllupet. Slik skal jeg ikke være mer. Tøff lærdom :P 

TS

PS: Ikke meninga å henge meg på den bygdekommentaren - det finnes selvfølgelig siviliserte folk på bygda også. 

Anonymkode: 352bc...101

Veldig bra at det ordnet seg ift hotellet! Snill tante du har også. jeg tenker at du må fokusere på det fine ved denne dagen, gi det tid og ikke minst glede seg over bryllupsreisen. Hadde ikke orket å forholde meg til sånne folk som det du beskriver her. De bør være så utrolig flaue over å ha oppført seg sånn!

Gratulerer som nygift og lykke til med bryllupsreisen

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at gjestene som gjorde hærverk på rommet får regningen på 8000, mens dere "tjente" 1000 kr, eller får de kun regning for hærverket og dere må betale 7000 kr innen 3 dager? 

Anonymkode: c386e...027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at gjestene som gjorde hærverk på rommet får regningen på 8000, mens dere "tjente" 1000 kr, eller får de kun regning for hærverket og dere må betale 7000 kr innen 3 dager? 

Anonymkode: c386e...027

Kjære vene. TS skriver at de fikk ettergitt den ekstra barregningen på 8000, at gjestene som gjorde hærverk på rommene sine måtte gjøre opp selv og at de i tillegg fikk 1000 kroner i avslag på summen de hadde betalt for selskapet. Vi har ikke fått oppgitt hva selskapet koster (og det er sånn sett ikke relevant heller).

Anonymkode: 8ae40...92c

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Betyr det at gjestene som gjorde hærverk på rommet får regningen på 8000, mens dere "tjente" 1000 kr, eller får de kun regning for hærverket og dere må betale 7000 kr innen 3 dager? 

Anonymkode: c386e...027

Det vet jeg ikke, hun sa at jeg ikke skulle tenke mer på det. Jeg spurte heller ikke. Tipper pøblene får den regninga nå. Det var jo tross alt de som kjøpte sprit i mitt navn. Så da blir det vel bar-regninga og regning for ødeleggelser. Jeg tenker at jeg ikke skal bry meg så mye om det. Jeg har bekymra meg nok. 

Min mann får tilbakeført de nær 8000,- på sitt kort, og jeg får tilbakeført 1000,- på mitt kort (som jeg betalte de avtalte kostnadene med). Så da "tjente" jeg på en måte 1000,- ja. Jeg synes det var en fin gest, for 1000,- betyr mye for meg (slik som at 8000,- i minus gjør meg veldig lei meg). Godt å få ei unnskyldning fra selveste direktøren også. 

Verken jeg eller min mann har tatt kontakt med disse gjestene. Vi forsøker å slappe mest mulig av før vi drar på bryllupsreise. Det kan jo være at de det angår tenker at de skal la oss være i fred ei stund. Jeg regner med at de har fyllenerver også. Håper det, for det fortjener de. 

Det er tre godt voksne menn det er snakk om, alle i midten eller seint i 40 åra. Toastmaster (som selvsagt ikke får betalt, det var ei som spurte om det lengre bak), og to pluss 1. Altså partner til familiemedlem. Verken jeg eller min mann kjenner disse så godt. Jeg har ikke så lyst til å bli kjent heller, men som ei sa over, jeg må se det an og ikke dømme så hardt. Folk kan være greie selv om de ikke tåler alkohol. Men først må de prate med meg, ta initiativ til å be om unnskyldning, så tar jeg det derifra. 

Nå skal jeg kose meg! Tusen, tusen takk dere for alle gode og råd og støtte. Jeg får litt gåsehud jeg :) 

Og takk for meg, nå må jeg slippe denne trasige historien, og være glad i stedet :) 

Fru TS 

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene. TS skriver at de fikk ettergitt den ekstra barregningen på 8000, at gjestene som gjorde hærverk på rommene sine måtte gjøre opp selv og at de i tillegg fikk 1000 kroner i avslag på summen de hadde betalt for selskapet. Vi har ikke fått oppgitt hva selskapet koster (og det er sånn sett ikke relevant heller).

Anonymkode: 8ae40...92c

Kjære vene lissom, er det ikke lov til å misforstå her? Da jeg leste "Hun ringte meg å sa at pengene skulle være på konto innen 3 virkedager" så tenkte jeg i mitt lille hode at det var TS som måtte betale dette innen 3 dager, ikke at pengene skulle tilbakeføres til TS`s konto. 

TS: kjempeglad for at det ordnet seg! Fikk helt vondt av å lese innlegget ditt i går. Nyt tiden som nygift og kos dere masse på bryllupsreisen ❤️

Anonymkode: c386e...027

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Og takk for meg, nå må jeg slippe denne trasige historien, og være glad i stedet :) 

Fru TS 

Anonymkode: 352bc...101

 

Superbra at det ordnet seg, er desverre mange som blir julebordsfulle i bryllup og familieselskaper, det er ikke så mye å gjøre med. Det du kunne gjøre noe med fikset du!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 14.28, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg sendte e-post til direktøren av hotellet, og la med kontrakten og alle e-post mellom meg og hotellkontakt. Hun ringte meg å sa at pengene skulle være på konto innen 3 virkedager. Vi fikk avslag på 1000,- på selve selskapet som et slags plaster på såret.

De gjestene som ødela gjenstander har fått egen faktura på dette, så det skulle ikke jeg tenke på i det hele tatt. Hun beklaget seg veldig. 

Men da gikk jo det veldig bra. Nå føles det faktisk bedre. 

Jeg fortalte hva som hadde hendt til ei tante av meg. Hun og min onkel har invitert oss på en helaften - uten alkohol. Det gjorde godt. 

Takk for hjelpa - jeg har vært konfliktsky. Det er derfor det ble slik. Jeg har ikke vært tydelig nok, verken før, under eller etter bryllupet. Slik skal jeg ikke være mer. Tøff lærdom :P 

TS

PS: Ikke meninga å henge meg på den bygdekommentaren - det finnes selvfølgelig siviliserte folk på bygda også. 

Anonymkode: 352bc...101

Så bra at det økonomiske ordnet seg! 

Men jeg vil oppfordre til det noen kommenterte tidligere her, ta tilbake bryllupsdagen deres! Dere skal på bryllupsreise? Gjør noe ekstra ut av den, lag deres egen seremoni, gjenta løftene til hverandre, og bruk den dagen i minnene 💜 

Vi giftet oss offisielt på tinghuset, men hadde en privat uformell seremoni senere med bare de som betyr noe for oss. Og som også respekterer at jeg er syk, og vi ikke fester. Sikkert et dritt kjedelig bryllup for mange av gjestene, men det var tross alt vi som var fokuset 😉 Uansett, vi anser denne dagen som vår bryllupsdag, og ikke den vi har på papirene 🙂

Gled dere over hverandre, og at dere to er samstemte inn i ekteskapet 💜

Anonymkode: a0dff...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.1.2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

 Jeg har også tenkt på lovligheten av å skjenke noen så fulle at de ødelegger gjenstander, søler og griser. Jeg har tenkt at det er min feil. Men ingen har jo lov til å skjenke folk drita fulle. Jeg ser jo nå at det ikke er min feil.

Anonymkode: 352bc...101

Nå ser jeg det heldigvis har løst seg, men hengte meg opp i dette. Og det du tenker er helt korrekt, det er forbudt på sjenke overstadig berusede mennesker. Selv jeg som jobber i dagligvare kan nekte folk å kjøpe alkohol om jeg syntes det virker for berusede, ikke bare kan jeg nekte, men lar jeg de kjøpe og det blir oppdaget får jeg sparken!

Anonymkode: 5faf2...aa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Kjære vene lissom, er det ikke lov til å misforstå her? Da jeg leste "Hun ringte meg å sa at pengene skulle være på konto innen 3 virkedager" så tenkte jeg i mitt lille hode at det var TS som måtte betale dette innen 3 dager, ikke at pengene skulle tilbakeføres til TS`s konto. 

TS: kjempeglad for at det ordnet seg! Fikk helt vondt av å lese innlegget ditt i går. Nyt tiden som nygift og kos dere masse på bryllupsreisen ❤️

Anonymkode: c386e...027

Du har helt rett, selvsagt. Det er både lov og fort gjort å misforstå. Det var helt unødvendig av meg å "kjære vene", og jeg beklager :smilyblomst:

Anonymkode: 8ae40...92c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2019 den 15.35, AnonymBruker skrev:

Det vet jeg ikke, hun sa at jeg ikke skulle tenke mer på det. Jeg spurte heller ikke. Tipper pøblene får den regninga nå. Det var jo tross alt de som kjøpte sprit i mitt navn. Så da blir det vel bar-regninga og regning for ødeleggelser. Jeg tenker at jeg ikke skal bry meg så mye om det. Jeg har bekymra meg nok. 

Min mann får tilbakeført de nær 8000,- på sitt kort, og jeg får tilbakeført 1000,- på mitt kort (som jeg betalte de avtalte kostnadene med). Så da "tjente" jeg på en måte 1000,- ja. Jeg synes det var en fin gest, for 1000,- betyr mye for meg (slik som at 8000,- i minus gjør meg veldig lei meg). Godt å få ei unnskyldning fra selveste direktøren også. 

Verken jeg eller min mann har tatt kontakt med disse gjestene. Vi forsøker å slappe mest mulig av før vi drar på bryllupsreise. Det kan jo være at de det angår tenker at de skal la oss være i fred ei stund. Jeg regner med at de har fyllenerver også. Håper det, for det fortjener de. 

Det er tre godt voksne menn det er snakk om, alle i midten eller seint i 40 åra. Toastmaster (som selvsagt ikke får betalt, det var ei som spurte om det lengre bak), og to pluss 1. Altså partner til familiemedlem. Verken jeg eller min mann kjenner disse så godt. Jeg har ikke så lyst til å bli kjent heller, men som ei sa over, jeg må se det an og ikke dømme så hardt. Folk kan være greie selv om de ikke tåler alkohol. Men først må de prate med meg, ta initiativ til å be om unnskyldning, så tar jeg det derifra. 

Nå skal jeg kose meg! Tusen, tusen takk dere for alle gode og råd og støtte. Jeg får litt gåsehud jeg :) 

Og takk for meg, nå må jeg slippe denne trasige historien, og være glad i stedet :) 

Fru TS 

Anonymkode: 352bc...101

Så bra at det ordner seg! Kos deg som nygift og gratulerer så mye ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj! Forstår at du blir mer lei deg enn det mannen din blir. Vi damer er gjerne mer perfeksjonister enn mennene.

Gjestene kommer i hvert fall, uten tvil, til å huske bryllupet deres som en veldig bra feiring.

Kanskje du kan prøve å arrangere en sabla bra 10-årsfeiring? Sett et trekk på 150 kroner hver måned, så har du mye penger til å arrangere en classy jubileumsfest :)  Lag nye minner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det ordnet seg TS  :)    Kom til å tenke på at i vårt tilfelle var det faktisk motsatt.  Vi betalte en baravgift pr gjest på 5 Euro pr time.  Vi hadde fri bar for gjestene hvor hver drink det være seg vann, brus, drinker, øl, vin, osv kostet 50 Euro pr drink.  Vi hadde fri bar i 3 timer.  Vi regnet med å måtte betale 10-12 000 kr i barutgifter.  Da mannen min kom dagen etter å skulle gjøre opp sa de det var greit, mannen min skjønte ikke og sa "men jeg har kommet for å betale baren!".  Da de igjen sa at det var ok, sa forloveren til mannen min at han måtte slutte og at man ikke tigget om regninga.    Vi ble ganske overrasket.  Men så hadde vi lagt i MYE penger i dette bryllupet da, så de gikk nok ikke i tap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Peonjenta skrev:

Så bra at det ordnet seg TS  :)    Kom til å tenke på at i vårt tilfelle var det faktisk motsatt.  Vi betalte en baravgift pr gjest på 5 Euro pr time.  Vi hadde fri bar for gjestene hvor hver drink det være seg vann, brus, drinker, øl, vin, osv kostet 50 Euro pr drink.  Vi hadde fri bar i 3 timer.  Vi regnet med å måtte betale 10-12 000 kr i barutgifter.  Da mannen min kom dagen etter å skulle gjøre opp sa de det var greit, mannen min skjønte ikke og sa "men jeg har kommet for å betale baren!".  Da de igjen sa at det var ok, sa forloveren til mannen min at han måtte slutte og at man ikke tigget om regninga.    Vi ble ganske overrasket.  Men så hadde vi lagt i MYE penger i dette bryllupet da, så de gikk nok ikke i tap. 

Håper du mener 5 euro per drink??? 

Anonymkode: a4d7c...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21. januar 2019 den 19.33, AnonymBruker skrev:

Og noen spurte her hva de gjorde på rommet vårt? Vel drita fulle folk krangler, hyler og griner, og lager kaos. Vi fikk kaos på rommet vårt, og det kom helt ut av kontroll. Det ble trusler selvmord (sikkert ikke alvorlig, men man kan aldri vite), og vi måtte ringe ambulanse. Slikt er veldig utm

Bryllupet hørtes jo helt episk ut! :tommelsmil::danse:👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du mener 5 euro per drink??? 

Anonymkode: a4d7c...2bf

Ja, selfølgelig.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...