Gå til innhold

Skuffet over mitt eget bryllup - hvordan riste det av meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bryllupet mitt endte i rølp og fyllafest, samme hvor mye jeg hadde lagt til rette for at det ikke skulle bli det. 

Jeg hadde gitt klar beskjed om at festen var over 01.00, også skriftlig i innbydelsen. Men ingen ville gå får 02.30. Vi skulle ikke kjøpe alkohol til gjestene etter middag, bare de enhetene som hørte til maten. Men flere av gjestene har gått i baren og drukket seg dritings (vi hadde bryllup på hotell). Enda jeg ga både servitøren og gjestene beskjed om at dette skulle de betale selv. Ettertrykkelig, skriftlig og muntlig. Jeg får meg heller ikke til å ta opp dette med hotellet for gjestene hadde griset ut rommet og knust diverse gjenstander. 

Så nå sitter jeg her og er kjempelei meg. For drita fulle gjester, ei bryllupsnatt det ikke ble noe av, og en tom konto da det ble drukket for nesten 8000,- mer enn hva jeg hadde satt av penger til. Toastmaster som skulle passe på alt, var den som forsynte seg mest. Han og partner ga oss heller ikke gave.  

Jeg vet jeg ikke får gjort noe med det som har skjedd, og at jeg aldri får denne dagen tilbake. Det gjør rett og slett vondt i hjertet. Jeg hadde planlagt så mye, og gjort meg så fin, men hva betyr egentlig det når alle bare brydde seg om å drikke opp mest mulig av pengene mine. Brudgommen er også veldig lei seg for at det ble slik, men ikke på den måten jeg er. Jeg vil bare gråte over at dagen min ble slik. Han forsøker å være positiv, og si slikt som at de hadde gjestene det i alle fall gøy. Men jeg vet at han er skuffet også. 

Kan noen være så snill å trøste meg? Jeg er så utrolig skuffet over at folk kan gjøre noe slikt på dagen vår. Har dette skjedd andre? Eller bare oss?

Vær snille når dere kommenterer da, jeg har det ikke så greit i dag. 

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var dette venner eller familie? Ville helt ærlig revurdert forholdet mitt til mennesker som ikke respekterer meg. Forstår godt at du er lei deg, det hadde jeg også vært.

Anonymkode: c636d...672

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bryllupet var vellykket frem til det tok av utpå natta da, så får du fokusere på det. 

Men jeg skjønner deg. Hadde nok tatt en prat med toastmasteren! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryllupet mitt endte i rølp og fyllafest, samme hvor mye jeg hadde lagt til rette for at det ikke skulle bli det. 

Jeg hadde gitt klar beskjed om at festen var over 01.00, også skriftlig i innbydelsen. Men ingen ville gå får 02.30. Vi skulle ikke kjøpe alkohol til gjestene etter middag, bare de enhetene som hørte til maten. Men flere av gjestene har gått i baren og drukket seg dritings (vi hadde bryllup på hotell). Enda jeg ga både servitøren og gjestene beskjed om at dette skulle de betale selv. Ettertrykkelig, skriftlig og muntlig. Jeg får meg heller ikke til å ta opp dette med hotellet for gjestene hadde griset ut rommet og knust diverse gjenstander. 

Så nå sitter jeg her og er kjempelei meg. For drita fulle gjester, ei bryllupsnatt det ikke ble noe av, og en tom konto da det ble drukket for nesten 8000,- mer enn hva jeg hadde satt av penger til. Toastmaster som skulle passe på alt, var den som forsynte seg mest. Han og partner ga oss heller ikke gave.  

Jeg vet jeg ikke får gjort noe med det som har skjedd, og at jeg aldri får denne dagen tilbake. Det gjør rett og slett vondt i hjertet. Jeg hadde planlagt så mye, og gjort meg så fin, men hva betyr egentlig det når alle bare brydde seg om å drikke opp mest mulig av pengene mine. Brudgommen er også veldig lei seg for at det ble slik, men ikke på den måten jeg er. Jeg vil bare gråte over at dagen min ble slik. Han forsøker å være positiv, og si slikt som at de hadde gjestene det i alle fall gøy. Men jeg vet at han er skuffet også. 

Kan noen være så snill å trøste meg? Jeg er så utrolig skuffet over at folk kan gjøre noe slikt på dagen vår. Har dette skjedd andre? Eller bare oss?

Vær snille når dere kommenterer da, jeg har det ikke så greit i dag. 

Anonymkode: 352bc...101

Fy så frekt at de ikke betalte for sin egen drikke + ikke klarte å oppføre seg på hotellrommet. Vet du nøyaktig hvem det er? Da sender du regningen på 8000 til dem. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bestille drikke og deretter sette det på andres folk regning? Noe må være galt med rutinene til dette hotellet? Uansett, tenk tilbake på alt som skjedde før midnatt, sikkert mange fine minner :) Og det viktigste av alt: du ble gift med mannen i ditt liv! Det er den beste gaven. Nå skal dere fokusere på nåtiden og resten av deres liv sammen!

Anonymkode: c386e...027

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, som andre skriver: hvis du har avtale med hotellet om at det ikke var fri bar er det hotellets ansvar å holde orden på samt kreve betaling fra gjestene. Dette skal IKKE dere dekke. Ditto for ødelagte gjenstander etc - her er det selvfølgelig gjestene som skal betale for seg, noe annet er uhørt. Kontakt hotellet og gi beskjed om at dette ikke var avtalen, vis frem skriftlig dokumentasjon om nødvendig. 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden er din venn. Jeg føler selv ubehag ved å tenke på dagen jeg giftet meg, men nå ti år etter tenker jeg jo ikke så ofte på den dagen.

Gjør noe hyggelig bare du og mannen neste bryllupsdag, og la det være dagen du ser tilbake på resterende bryllupsdager fremover. Du giftet deg med mannen din, ikke gjestene! La fokus være på ekteskapet, ikke den ene dagen

Gratulerer som nygift forresten!

Anonymkode: 4e4db...4a1

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner veldig godt at du blir lei deg! Men som noen er inne på, tenk på det som var hyggelig før midnatt. Ta vare på de fine minnene før alt tok av. 

Du må kontakte hotellet, for dere skal ikke betale drikkevarer for andre. Så utrolig dårlig av toastmaster. Ville gitt uttrykk for skuffelsen! Og så bare sett fremover. Klem

Anonymkode: 98856...ed9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du på forhånd ha inngått en skriftlig avtale med hotellet om at alkohol i baren skulle betales av den enkelte gjest, skal du selvfølgelig ikke betale for dette i ettertid. Hva gjestene ha gjort med rommene sine er heller rikke ditt ansvar, det er en sak mellom hotellet og den enkelte gjest (antar at de hadde bestilt rom på eget navn og bekostning?).

Å sette en slutt-tid på festen er litt merkelig, med mindre det er hotellet som krever det (og i så fall får jo de også hjelpe til med å håndheve den) - brudeparet kan jo bare trekke seg tilbake nå de føler for det og la folk holde på. Men som gjest skal man jo respektere vertskapets ønsker.

Jeg ville tatt en alvorsprat med disse menneskene, og særlig med toastmasteren som hadde sagt han skulle ta litt ansvar. Folk som ikke kan oppføre seg overhodet trenger man ikke ha i livet sitt.

Endret av Daria
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har absolutt grunn til å være skuffet - forbannet til og med! :frustrert:

Før jeg leste tenkte jeg at det bare var snakk om noen få, for det er noe en må regne med (dessverre), selv om det selvfølgelig ikke er greit det heller.

Men da jeg leste at det var deriblant toastmaster, avtalen dere hadde med hotellet OG hærverk av rom - fy f*** sier jeg bare!! 

Og hadde det vært meg, så skulle hotellpersonalet fått så hatten passet! :regler: For dette er delvis deres skyld, ødelagt rom eller ikke! 

Vil avslutte med å gi deg en klem :klemmer: ble skikkelig lei meg på dine vegne! 

Anonymkode: 42a82...24d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen! Så jævlig. Du bør sende en skriftlig Mail til hotellet og be de tilbakeføre pengene. Akkurat nå så stjeler de penger fra deg!

Anonymkode: b76f8...929

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fy så frekt at de ikke betalte for sin egen drikke + ikke klarte å oppføre seg på hotellrommet. Vet du nøyaktig hvem det er? Da sender du regningen på 8000 til dem. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bestille drikke og deretter sette det på andres folk regning? Noe må være galt med rutinene til dette hotellet? Uansett, tenk tilbake på alt som skjedde før midnatt, sikkert mange fine minner :) Og det viktigste av alt: du ble gift med mannen i ditt liv! Det er den beste gaven. Nå skal dere fokusere på nåtiden og resten av deres liv sammen!

Anonymkode: c386e...027

Jeg vet hvem disse er ja, og det er både min og hans familie (menn). Men å sende faktura for dette vil nok ikke skje. Jeg er så lei meg allerede og så sliten, at jeg makter ikke å gå i konflikt. Hotellet har vært noe vanskelige og forholde seg til hele veien, så de blir aldri brukt igjen. Men alt dette må jeg for egen psykiske helse skyld bare la gå. Skulle ønske at jeg var så tøff, men det er jeg dessverre ikke. 

Men takk for at du sier jeg skal tenke på alt som var fint, før det ble bare kaos og tårer. Vi ble jo gift, og det er tross alt det som er viktigst. 

TS

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en vennegjeng/familie dere har! Rene russetiden jo.. Bor dere på bygda? Og den regningen skal du ikke betale dersom du har skriftlig avtale med hotellet at det ikke var fri bar. Håper du klarer å fokusere på de fine øyeblikkene. Og dette med bryllup er så voldsomt i fokus i den tiden man planlegger osv. Snart kommer hverdagen, du er lykkelig i ekteskapet, dere har kanskje noen fine bilder fra selve dagen osv. Og jeg støtter forslaget om å finne på noe koselig på deres første bryllupsdag! Skal dere på bryllupsreise foresten? Det er jo mye mer stas enn selve feiringen uansett:)

Anonymkode: a9d54...c45

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor dere på bygda? 

:nei:

Anonymkode: 59ead...525

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en vennegjeng/familie dere har! Rene russetiden jo.. Bor dere på bygda? Og den regningen skal du ikke betale dersom du har skriftlig avtale med hotellet at det ikke var fri bar. Håper du klarer å fokusere på de fine øyeblikkene. Og dette med bryllup er så voldsomt i fokus i den tiden man planlegger osv. Snart kommer hverdagen, du er lykkelig i ekteskapet, dere har kanskje noen fine bilder fra selve dagen osv. Og jeg støtter forslaget om å finne på noe koselig på deres første bryllupsdag! Skal dere på bryllupsreise foresten? Det er jo mye mer stas enn selve feiringen uansett:)

Anonymkode: a9d54...c45

Det er folk fra bygda ja (jeg og brudgom har holdt til i by over 20 år). Jeg tenkte at nå skulle bygdafolket få litt glamour på hotell - men de tok med seg fylla fra bygda. Dessverre. Beløpet er allerede trukket av kortet, og min mann har forsøkt å prate med de i dag. Men nei. På tross av skriftlig avtale og på tross av at jeg gjentok det da serveringa tok til: - dere får alkohol til maten, resten betales av den enkelte. Men servitør og hotellkontakt har ikke videreformidlet dette til baren. Så siden gjestene har griset og ødelagt gjenstander, som vi ikke har blitt fakturert for, tar jeg ikke den kampen. Jeg føler skyld for at mine gjester oppførte seg slik. 

Jeg kunne jo ha bedt de som gjorde dette om å betale for seg. Men folk som oppfører seg slik tviler jeg på er villige til å gjøre opp for seg. 

Men uansett vil ingen sum i verden forandre på min opplevelse av dette, jeg er redd det blir verre for meg om jeg ikke lar det gå. 

Men du har rett! På fredag drar vi på bryllupsreise og der er det ingen forfylla slektninger. Og vi skal gjøre noe koselig på bryllupsdagene. Takk, det var god trøst ❤️ 

Anonymkode: 352bc...101

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor fikk de drikke gratis i baren når du hadde sagt at det skulle du betale selv? 

Anonymkode: fa3f0...7b1

Fordi hotellkontakt og servitør ikke videreformidlet dette til baren, noen en håndfull gjester benyttet seg av. Hva som ble sagt vet ikke jeg. Jeg var ikke der når de handla, og jeg trudde folk hadde betalt det selv. 

TS

Anonymkode: 352bc...101

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...