Gå til innhold

Greit å spørre barnas mor om å forlenge samværsuken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når samboer skal bort hele uken, og du vet at stebarnas mor sitter hjemme og er sykemeldt. Ikke noe alvorlig som hun blir lett sliten av, men en hånd hun er dårlig i (jobber med kontorarbeid).. 

Kan du da be om at stebarna blir hos sin mor til samboer er tilbake?? 

Anonymkode: 0f896...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at faren til barna kan spørre (ikke kreve) om moren kan ta den uken, siden han selv skal bort. Det er vel alltid lov å spørre. Men da må man selv være like fleksibel en annen gang ☺️

Anonymkode: 52096...9bb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at faren til barna kan spørre (ikke kreve) om moren kan ta den uken, siden han selv skal bort. Det er vel alltid lov å spørre. Men da må man selv være like fleksibel en annen gang ☺️

Anonymkode: 52096...9bb

takk for svar. 

Jeg har ikke noe imot at stebarna er her, men er hjemme i permisjon å kunne tenkt meg å reise til hjemtraktene siden samboer allikevel skal være borte... 

 

Anonymkode: 0f896...b96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg, i vår situasjon, ville det vært helt naturlig at barna var hos moren sin. Det er ingen grunn til å holde fast på samværet hvis forelderen ikke er hjemme. Stebarna har ikke noe behov for å ha samvær med meg. Da er det bedre at de er med moren sin. 

Anonymkode: 94add...962

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er "du"? Det er vel i så fall barnas far som bør spørre mor? Og begrunnelsen er vel at han skal reise bort, stemor ønsker også å reise bort. Ikke at "mor er allikevel sykmeldt".

Anonymkode: 625dc...faa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel ingen vits at barna drar til forelderens hjem for samvær, hvis denne forelderen faktisk ikke er hjemme!?? Det hadde nå jeg droppet for ungen min i alle fall. Da er det bedre ungen(e) er hjemme hos forelderen som faktisk er der.

Unntaket er vel kanskje de skiftarbeidende foreldrene som legger opp arbeidsplanen sin etter når de har ungefrie uker og ikke. F.eks. jobbe kveld og natt når ungene er med far osv. Da kan jeg jo forstå at de kanskje må dra til far likevel, selv om bare stemor er hjemme.

Endret av Million
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far kan bare spørre mor, men dere kan selvsagt ikke kreve noe. Barnevakt er i fars uker, i utgangspunktet fars problem hvis han skal bort. Men det skader ikke å spørre :) 

Anonymkode: 23672...645

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når samboer skal bort hele uken, og du vet at stebarnas mor sitter hjemme og er sykemeldt. Ikke noe alvorlig som hun blir lett sliten av, men en hånd hun er dårlig i (jobber med kontorarbeid).. 

Kan du da be om at stebarna blir hos sin mor til samboer er tilbake?? 

Anonymkode: 0f896...b96

Kynisk sett, det er ikke stemors ansvar å passe på ungene.

Og vil stemor reise, får far sørge for at noen andre tar seg av barna sine. Når stemor attpåtil er dårlig, så bør far løse dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør vi i alle fall, om jeg er bortreist når mine barn er hos oss. Er jo mitt ansvar, ikke samboers. Da kan heller barna være med den andre av foreldrene sine i mens.

Anonymkode: aaace...8f2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo an å spørre om hun har lyst og mulighet til å ha barna den ekstra uken?

Det kan jo hende at hun vil det, men det kan også hende at hun har lagt planer for den uken.

Anonymkode: 7ce99...760

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde barnefar krevet at jeg som mor måtte ha ungen i hans uke så hadde jeg sagt at jeg hadde andre planer. Hadde far spurt på en hyggelig måtte så hadde jeg gjerne hatt sønnen min ekstra mens han var bortreist.

Anonymkode: 65878...549

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor leser dere at far/stemor krever? 

Jeg hadde gladelig hatt barna mine hos meg hvis far ikke er hjemme. 

Anonymkode: bb7f3...12e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde barnefar krevet at jeg som mor måtte ha ungen i hans uke så hadde jeg sagt at jeg hadde andre planer. Hadde far spurt på en hyggelig måtte så hadde jeg gjerne hatt sønnen min ekstra mens han var bortreist.

Anonymkode: 65878...549

Så hyggelig at du ikke har lyst til å være sammen med barnet ditt, da... :ironi:

 

Nå er jeg heldigvis sammen med barnas far, men dersom jeg ikke hadde vært det hadde jeg satt som krav at far kontaktet meg dersom han ikke kunne gjennomføre samvær som planlagt, slik at barna kunne være hos meg. Det er ikke stemor barna skal ha samvær med, det er far! 

Også hadde jeg blitt spinnvilt lykkelig fordi jeg fikk mer tid sammen med barna mine ❤️ 

Anonymkode: 81053...d81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis bort du TS! Foreldrene ordner vel det. 

Anonymkode: 93eae...322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er "du"? Det er vel i så fall barnas far som bør spørre mor? Og begrunnelsen er vel at han skal reise bort, stemor ønsker også å reise bort. Ikke at "mor er allikevel sykmeldt".

Anonymkode: 625dc...faa

jeg poengterte det, fordi mor er hjemme og har tid til å ta seg av barna sine. Ellers så er hun bortreist på jobb de ukene hun ikke ha barna

Anonymkode: 0f896...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, Million skrev:

Det er vel ingen vits at barna drar til forelderens hjem for samvær, hvis denne forelderen faktisk ikke er hjemme!?? Det hadde nå jeg droppet for ungen min i alle fall. Da er det bedre ungen(e) er hjemme hos forelderen som faktisk er der.

Unntaket er vel kanskje de skiftarbeidende foreldrene som legger opp arbeidsplanen sin etter når de har ungefrie uker og ikke. F.eks. jobbe kveld og natt når ungene er med far osv. Da kan jeg jo forstå at de kanskje må dra til far likevel, selv om bare stemor er hjemme.

Så om foreldrene har lagt opp til at de er på jobb når de har barna og de faktisk "trenger" at stemor er der, så er det greit. Da skal stemor gledelig stille opp. Men om samboer skal bort og mor er hjemme så er det ikke vits i at barna tilbringer tid med stemor og heller mye bedre at barnet er hos sin mor/far som er hjemme?  Da er stemor plutselig ikke godt nok.. 

Les hva du har skrevet..  denne kommentaren sier alt! Utnyttelse på høyt plan, heter det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis bort du TS! Foreldrene ordner vel det. 

Anonymkode: 93eae...322

Grunnen til at jeg spør, er at min samboer ikke har lyst til å spørre sin eks og mener at jeg bør være hjemme å passe barna

Anonymkode: 0f896...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, galmamma skrev:

Så om foreldrene har lagt opp til at de er på jobb når de har barna og de faktisk "trenger" at stemor er der, så er det greit. Da skal stemor gledelig stille opp. Men om samboer skal bort og mor er hjemme så er det ikke vits i at barna tilbringer tid med stemor og heller mye bedre at barnet er hos sin mor/far som er hjemme?  Da er stemor plutselig ikke godt nok.. 

Les hva du har skrevet..  denne kommentaren sier alt! Utnyttelse på høyt plan, heter det

Nei, det er ikke «utnyttelse på høyt plan», i så fall skjer utnyttelsen av stemor av far. Det er nemlig far som har ansvar for barnevakt dersom han ikke kan være med barna når han har samvær. Dersom stemor da blir nødt til å passe barna er dette en sak mellom stemor og far, hvor stemor har all rett til å sette ned foten og be far skaffe andre til å passe barna. 

Anonymkode: 81053...d81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg spør, er at min samboer ikke har lyst til å spørre sin eks og mener at jeg bør være hjemme å passe barna

Anonymkode: 0f896...b96

Hans barn, hans ansvar. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 81053...d81

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...