Gå til innhold

Dere enslige kvinner som har dratt til Danmark for å bli gravide


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har en jente på 9 år uten at faren er involvert. hun har en far men han er ikke i hennes liv. for henne er det veldig trist. det er veldig vanskelig for meg å forklare dette for henne og det føles som at uansett hva jeg sier blir det "feil" eller hun lager seg sin egen historie ut av de som er sagt. andre barn spurte tidlig om hvor pappaen hennes var (da hun var rundt 4 år), jeg tror nok de var påvirket av deres foreldre.det ble et stort fokus på det i barnehagen og hun ble kjempe sår for dette. i dag spør andre barn veldig åpent og direkte om dette når de er på besøk. nå har hun mer et eget svar på det men det er nok ubehagelig for henne for det. selv om hun svarer høyt og tydelig på spørsmål. 

men allikevel har jeg lyst på et barn til og vurderer å dra til Danmark. jeg tenker at den situasjonen er enklere å forklare for barnet. men jeg ville vært helt ærlig fra start. "jeg ble gravid ved å dra til Danmark og bruke donor. " og det tenker jeg at du må kunne si uten skam men med stolthet. hvis ikke vil det påvirke barnet ditt. til barnet ville jeg veldig tidlig så barnet selv har en historie før andre begynner å spørre eller lage historien for barnet. at mamma elsker deg så mye og jeg ville så gjerne ha deg men jeg hadde ikke noen kjæreste. da kan man dra til Danmark for å få barn. det var det jeg gjorde." så må man trekke fra eller legge til etter barnets alder. trikset er å aldri slutte å snakke om det. det må være åpenhet mellom deg og barnet og også i nærmiljøet for da bildet heller ikke bli noe stort fokus. så må man også tåle at barnet i perioder kanskje ikke er enig i ditt valg om at barnet ikke trenger en far. Det finnes mer og mer informasjon om dette, og også barnebøker man kan kjøpe om denne måten å få barn på man kan ha tilgjengelig å lese med barnet. det er mange måter å gjøre det på og man finner sin vei med sitt barn. 

Anonymkode: d3e44...b58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er da passe desperat og egoistisk å "dra til Danmark" for å bli gravid fordi DU ønsker det......hva med barnet som ganske sikkert ønsker en far for å være som de fleste andre barn og for å unngå mobbing???

Hva med å fx finne en koselig fyr her på berget som du kan ha ett vennskapelig forhold til også etter at dere har hatt sex selv om dere ikke er ett par i ordets forstand? En som kan stille opp for barnet også ??

Vær nå ikke så egoistisk at du KUN tenker på deg selv. Du kan selv velge om du vil ha barn men barnet kan dessverre ikke velge hvilken mor det skal ha......

Har dessverre ett trist eksempel på dette...…..Moren dro til England for å bli befruktet, jenta er nå 15 og hater moren for at hun var så egoistisk, ALT hun vil ha er en FAR, noe som hun aldri kan få...…..

Anonymkode: ee0bd...32a

Hei, du snakker til meg, hun desperate og egoistiske som var i Danmark og ble gravid.

For det første: Det er egoistisk å få seg barn uansett om du er alene eller i par. Barn har aldri bedt om å bli satt til verden og det er foreldrenes egoistiske lyst som gjør at de kommer til verden. Uansett om de er en eller to foreldre, med samme eller ulike kjønn. Men foreldrenes egoisme er til barnets beste, fordi den egoismen fører til gode foreldre som selv har glede av å beskytte, gi omsorg og støtte barnet. Foreldrenes egoisme tjener barnets overlevelse og utvikling.

For det andre: Du sier at andre barn kan mobbe barn som ikke har far. Disse barna bør vel ha lært hjemme at i 2019 kommer familier i de fleste former. 40% av barn i dag har skilte foreldre. Skal de også bli mobbet? Skal vi lage en lov som nekter folk å skille seg, sånn at vi kan eliminere mobbetrusselen? Eller skal vi lære barn at folk er forskjellige. Familier er forskjellige. Sånn er det bare og man dømmer ikke andre på sånt grunnlag.

For det tredje: Du sier at barnet ganske sikkert ønsker seg en far: Dette er det forsket på. Barn som er kommet til verden vha donor er like ulike som adoptivbarn. Noen ønsker å vite mer om sitt biologiske opphav, andre bryr seg ikke. Dette kan man aldri vite på forhånd. Det som er sikkert er at man bør fortelle barnet helt fra det er lite hvordan det er kommet til. Det blir en del av identiteten til barnet.  

Og til sist, det triste eksempelet om damen som ble befruktet i England og fikk en datter som hater henne for alt hun vil ha er en far. Det høres ut som denne moren ikke har vært så flink til å snakke med datteren sin om følesene hennes. Å gi barna emosjonstrening er viktig for alle foreldre fordi livet er ikke lett for noen, alle kommer til å møte motstand av noe slag. Da handler det om å gi det verktøy for å håndtere følelsene som kommer. 

 

Anonymkode: dfe99...bfb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...