Gå til innhold

Hvordan få dama til å spise?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke akkurat så voldsomt store de stykkene fra peppes. Ja, jeg spiser lett 5 sånne. En gang spiste jeg en hel medium pizza fra pizzabakern alene til middag. Jeg føler nesten noen damer tror det er kult eller noe å være supersmåspist. Man blir ganske gjennomskuet da når man er overvektig og later som at man blir mett av 2 stykker pizza! 

Anonymkode: b7a72...c67

Det er jo bra du kan spise mye. Selv legger jeg fort på meg så må prøve å ikke ta helt av. Om de nettopp har begynt å date kan jeg tenke meg at hun kanskje prøver og gå litt ned i vekt. Og to peppesbiter inneholder vel ca halvparten av dagsbehovet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Okei, hvorfor er det sånn at du har et problem med meg? Denne tråden handler ikke om deg og om du smugspiser, så hvorfor du reagerer som du gjør må du nesten forklare. Bruk ordene dine, og forklar på skikkelig vis i stedet for å skrive ting som "herregud".

Anonymkode: b7a72...c67

 

Jeg har et problem med de fleste som automatisk antar at fordi de selv gjør noe, ja da burde alle andre gjøre det.

Det være seg spisemønster, religion, samlivsform eller hva som helst annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt over om hun er vant til å spise flere måltider enn deg i løpet av en dag? Jeg spiser ikke så mye til hvert måltid selv, to pizzastykker kunne vært en tilfredsstillende middag for meg. Men jeg er av typen som spiser; frokost, lunsj, lunsj nummer to, middag, kveldsmat og kveldsmat nummer 2. Noen ganger legger jeg inn en tredje lunsj også.

Derfor ser middagstallerkenen min alltid mye mindre ut enn samboerens sin. Men han spiser bare 1-2måltider om dagen. Nå er jeg en slank dame da, men kan det ligge noe i noe sånt?

Uansett ville jeg unngått å begynne å snakke direkte om hennes spisevaner. Men du kan sikkert si at du trenger hjelp til å spise opp resten av pizzaen, eller oppmuntre henne på andre måter. Så lenge hun ikke har spiseforstyrrelser vil jeg tro det går seg til av seg selv etterhvert når hun føler seg tryggere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ulvetemmer skrev:

Ser du ikke selv hvor malplasserte dine innlegg er i denne tråden?

Det er du som svarer meg, så jeg hadde ikke trengt å utdype ved å skrive flere innlegg hvis det ikke var for deg og dine sterke reaksjoner. Og nei, jeg kan ikke se at mitt opprinnelige innlegg er malplassert da tråden handler om noen som tydeligvis er overvektig og spiser 2 pizzastykker til middag der noen kommenterer at det liksom er så voldsomt mye. Om du synes innlegget mitt er en avsporing så finnes det en rapporteringsknapp du kan trykke på, men man kan ikke si at et innlegg er malplassert bare fordi man er uenig eller fordi det vekker følelsesmessige reaksjoner. Det jeg tvert i mot ser er innlegg fra deg som sporer av tråden der du skriver ting som "herregud", i stedet for å diskutere innholdet i innlegget opp i mot trådens tema. 

Anonymkode: b7a72...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er noen kilo for mye, men er også småspist og blir fort mett. 

Anonymkode: c995d...cc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er du som svarer meg, så jeg hadde ikke trengt å utdype ved å skrive flere innlegg hvis det ikke var for deg og dine sterke reaksjoner. Og nei, jeg kan ikke se at mitt opprinnelige innlegg er malplassert da tråden handler om noen som tydeligvis er overvektig og spiser 2 pizzastykker til middag der noen kommenterer at det liksom er så voldsomt mye. Om du synes innlegget mitt er en avsporing så finnes det en rapporteringsknapp du kan trykke på, men man kan ikke si at et innlegg er malplassert bare fordi man er uenig eller fordi det vekker følelsesmessige reaksjoner. Det jeg tvert i mot ser er innlegg fra deg som sporer av tråden der du skriver ting som "herregud", i stedet for å diskutere innholdet i innlegget opp i mot trådens tema. 

Anonymkode: b7a72...c67

Blablabla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, visp skrev:

Det er jo bra du kan spise mye. Selv legger jeg fort på meg så må prøve å ikke ta helt av. Om de nettopp har begynt å date kan jeg tenke meg at hun kanskje prøver og gå litt ned i vekt. Og to peppesbiter inneholder vel ca halvparten av dagsbehovet.

Oi, 1200 kcal som dagsbehov, da må jo vedkommende veie sånn 40 kilo og sitte helt i ro. 

Det er hva man spiser gjennomsnittlig over en lengre periode som spiller noen rolle om man går opp eller ned i vekt, ikke om man spiser 300 kcal over dagsbehovet en dag for eksempel. Om man spiser frokost, middag og kvelds og brenner 2000 på en dag for eksempel kan man fint spise pizza til 1400 kcal uten å overskride daglig kaloriforbruk. :) Altså er 2 stykker da veldig lite om man spiser bare en frokost og kvelds resten av dagen :)

Min forbrenning er ikke magi, og nei, jeg spiser heller ikke mye, som sagt får jeg veldig ofte kommentarer på at jeg spiser så lite :)

Jeg forstår ikke greia med å skyve under en stol at en del som er overvektige har en type spiseforstyrrelse som går ut på å skjule for omverdnen hvor mye de spiser og gjerne prater de om hvor lite de spiser og at de aaaldri spiser godteri. Jeg kjenner flere som gjør dette, og de har et mye større problem enn de som er ærlig med omverdnen. 

Anonymkode: b7a72...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...