Gå til innhold

Forelsket i mann med samboer og barn og venter på avgjørelsen hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I høst ble jeg (31 år) forelsket i en kollega, og følelsene er gjensidig. Vi er stormforelsket, men har ikke gjort noe mer enn å prate inderlig sammen. For et par uker siden valgte jeg å gjøre det slutt med min samboer etter å ha vært sammen i ti år. Følelsene og tiltrekningen var borte, og uavhengig av min kollega var det ikke riktig å være sammen med ham. Jeg har ikke barn, men min kollega har to barn. De har hatt trøbbel i forholdet lenge før vi møttes, og går nå i terapi for å jobbe med problemene. Han vil ikke gå fra henne uten å føle at han virkelig har prøvd alt og gjort det han kan for å bevare familien. Han er en fornuftig kar, så han sier at vi ikke kan ha noe kontakt nå mens han finner ut av ting med sin samboer. Men han er tydelig på at han aldri ville ha vært sammen med henne om det ikke var for barna, og alt han egentlig ønsker er å være sammen med meg. Så hadde han kun skulle følge sine følelser og ønsker, så hadde det vært oss for lenge siden. 

Så da sitter jeg her, da. Og venter. På hans beslutning. Jeg respekterer hans avgjørelse, og holder meg helt unna mens han finner ut av ting. Vi har avtalt å møtes om en måned, men ellers blir det radio silence.  

Noen som har vært eller er i samme situasjon som har noen gode råd?   

Jeg har jo hørt de tusen historiene om kvinner som venter på en mann som aldri går fra kona si, og har ingen planer om å bli en del av den statistikken. Men jeg har så stor tro på at vi kunne fått et fantastisk liv sammen, så jeg vil gi han litt tid - og da snakker jeg måneder og ikke år. 

Anonymkode: a4003...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I høst ble jeg (31 år) forelsket i en kollega, og følelsene er gjensidig. Vi er stormforelsket, men har ikke gjort noe mer enn å prate inderlig sammen. For et par uker siden valgte jeg å gjøre det slutt med min samboer etter å ha vært sammen i ti år. Følelsene og tiltrekningen var borte, og uavhengig av min kollega var det ikke riktig å være sammen med ham. Jeg har ikke barn, men min kollega har to barn. De har hatt trøbbel i forholdet lenge før vi møttes, og går nå i terapi for å jobbe med problemene. Han vil ikke gå fra henne uten å føle at han virkelig har prøvd alt og gjort det han kan for å bevare familien. Han er en fornuftig kar, så han sier at vi ikke kan ha noe kontakt nå mens han finner ut av ting med sin samboer. Men han er tydelig på at han aldri ville ha vært sammen med henne om det ikke var for barna, og alt han egentlig ønsker er å være sammen med meg. Så hadde han kun skulle følge sine følelser og ønsker, så hadde det vært oss for lenge siden. 

Så da sitter jeg her, da. Og venter. På hans beslutning. Jeg respekterer hans avgjørelse, og holder meg helt unna mens han finner ut av ting. Vi har avtalt å møtes om en måned, men ellers blir det radio silence.  

Noen som har vært eller er i samme situasjon som har noen gode råd?   

Jeg har jo hørt de tusen historiene om kvinner som venter på en mann som aldri går fra kona si, og har ingen planer om å bli en del av den statistikken. Men jeg har så stor tro på at vi kunne fått et fantastisk liv sammen, så jeg vil gi han litt tid - og da snakker jeg måneder og ikke år. 

Anonymkode: a4003...17d

Skilsmissestatistikken ligger på rundt 50%, så jeg regner med at det er flere menn (og kvinner) som ender opp med en ny ventende partner. Dette preiket om at mannen AAALDRI velger den nye dama må jo være bullshit, i følge statistikken. 

Anonymkode: cfe09...999

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statistikken taler ikke til din fordel. Hvis han ikke velger deg når denne måneden har gått, håper jeg du går videre.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten bare være hard mot deg selv. Skal han møte deg om en måned er det fristen for dette forholdet. Han burde absolutt holde seg unna deg mens han fokuserer på sin nåværende, så hvis han vil møte deg burde det vær fordi han har tatt en besluttning og ikke fordi han vil holde deg varm. 

Anonymkode: 9b9ab...e75

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi ham seks måneder. Men ikke fortell ham det. Da kan han bli stressa og det kan ende med at han velger kona. Oppfør deg «cool».  Husk: du har lov å date andre i perioden. Men ikke fortell ham det da.

Anonymkode: d5c6a...b3c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en liknende situasjon, bare at her er det jeg som er gift med barn. Null følelser for mannen min, er her pga ungene. Men må vurdere følelser for han andre, om de er så sterke at jeg ikke klarer å være uten han, eller om jeg kan holde ut noen år til i ekteskapet, for barnas skyld. 

Anonymkode: 83108...96b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han trenger så lang betenkningstid, tror jeg bare du kan glemme det. Gi ham en uke til på å bestemme seg, det burde være mer enn nok.

Anonymkode: ba898...34e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han til slutt sier nei, kan du trøste deg med at jobbforelsker sjelden fører noe godt med seg. 

Anonymkode: ba898...34e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Husk bare at what goes around, comes around. Om ham forlater en kvinne han elsker/har elsket, og har to barn sammen med, FOR deg, så kan han like gjerne gjøre det samme MOT deg, når gnisten er borte om noen år. 

Anonymkode: 5128d...4a9

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Husk bare at what goes around, comes around. Om ham forlater en kvinne han elsker/har elsket, og har to barn sammen med, FOR deg, så kan han like gjerne gjøre det samme MOT deg, når gnisten er borte om noen år. 

Anonymkode: 5128d...4a9

Runddans det der, de som gjør slikt gjør det ofte opp til flere ganger.

Anonymkode: 7d612...681

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Husk bare at what goes around, comes around. Om ham forlater en kvinne han elsker/har elsket, og har to barn sammen med, FOR deg, så kan han like gjerne gjøre det samme MOT deg, når gnisten er borte om noen år. 

Anonymkode: 5128d...4a9

Enig. Skjønner ikke at kvinner som faller for gifte men ser denne 🤔

Anonymkode: 99240...c3a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon omtrent her. Har ventet siden august, men han har egentlig valgt kona da de går i familieterapi og han vil fikse forholdet samtidig som han ønsker å ha kontakt med meg. Selvom vi er enige om å ikke ha kontakt, er det jævla vanskelig siden vi ser hverandre hver dag på jobb.. 

Han har også to barn.. Vil prøve alt før han evt går fra henne. Før hun fant ut om oss, så ville han bare ha meg men måtte vente pga små barn.. Datoen for at vi skulle være sammen var omtrent satt, men visa fikk en litt annen vending da katta var ute av sekken.. 

jeg har sagt jeg ikke venter. At jeg går videre uten han. Er ulykkelig hvis jeg venter.. Men hjertet mitt vil nok alltid lengte etter han fordet. Trist, men sånn er livet. Han går nok aldri fra henne for meg.. 

Vanskelig situasjon du er i- mitt tips er å holde deg helt unna han til han har bestemt seg. Ikke gjør som meg og gi deg selv helt hen, det gjør sorgen mye tyngre å bære hvis det ikke blir dere.

lykke til! 

Anonymkode: c6fc4...1cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon, og at det er mange følelser i sving her, men, prøv å ha is i magen på denne. Jeg ville ikke ha gått inn i et forhold med en mann som nettopp har forlatt kona si og barna sine (om det blir beslutningen hans). Aldri. Fordi, når man går ut av et forhold skal man bruke tid på å finne seg selv igjen, finne ut hva man vil ha i livet sitt, og hvordan man skal få det slik man vil ha i livet sitt. Et brudd med barn involvert innebærer MYE jobbing fra begge foreldres sider, og om han er en god far, bruker han alt av sin tid på barna og de reaksjoner barna kommer til å få. Du kommer aller sist i denne prosessen. Takler du det? Har du is i magen, og lar ting få bruke litt tid, og lar han få bruke tid på bruddet og barna, kan det være at dere to finner sammen igjen - og har tid til å nyte forelskelse og sommerfugler i magen. Du trenger også å bruke tid på deg selv etter ditt samlivsbrudd. Det er fort gjort å ende opp som rebound (for begge parter). 

Ønsker deg lykke til.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det i det hele tatt mulig å ha samvittighet til å ødelegge barndommen til barn fordi man som voksen har en crush? Skjønner meg ikke på slik egoisme. 

Anonymkode: 302a1...10f

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Vera skrev:

Jeg skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon, og at det er mange følelser i sving her, men, prøv å ha is i magen på denne. Jeg ville ikke ha gått inn i et forhold med en mann som nettopp har forlatt kona si og barna sine (om det blir beslutningen hans). Aldri. Fordi, når man går ut av et forhold skal man bruke tid på å finne seg selv igjen, finne ut hva man vil ha i livet sitt, og hvordan man skal få det slik man vil ha i livet sitt. Et brudd med barn involvert innebærer MYE jobbing fra begge foreldres sider, og om han er en god far, bruker han alt av sin tid på barna og de reaksjoner barna kommer til å få. Du kommer aller sist i denne prosessen. Takler du det? Har du is i magen, og lar ting få bruke litt tid, og lar han få bruke tid på bruddet og barna, kan det være at dere to finner sammen igjen - og har tid til å nyte forelskelse og sommerfugler i magen. Du trenger også å bruke tid på deg selv etter ditt samlivsbrudd. Det er fort gjort å ende opp som rebound (for begge parter). 

Ønsker deg lykke til.

Dette.

Dere er voksne. Han har barn og har attpåtil valgt å gå i parterapi for å se om de kan redde forholdet. Da skriker det ikke at han velger deg med det første.n

Du har selv vært gjennom et brudd nylig. Bruk tiden fremover på å finne tilbake til single deg. Hvordan vil du ha livet ditt uavhengig av noen andre? Bo deg inn i ny bolig, gjør ting du liker, treff venner. Finn deg selv igjen, ikke bruk tiden på å vente på en gift mann.

Om det etterhvert skulle vise seg at han skiller seg, er det ikke fornuftig å kjøre all in med samboerskap osv. La han også få tid til å finne sitt liv som skilt, med barn hit og barn dit. Han vil også måtte gå gjennom en sorg over et tapt ekteskap og familielivet som han kjenner det. Det er ikke et godt utgangspunkt for et forhold når begge egentlig ikke er helt klare for det.

Du trenger ikke nødvendigvis å sette helt strek over denne mannen, men ikke lag deg forhåpninger og sett livet på vent. Ditt liv skal ikke avhenge av hva han velger. Det er lite sannsynlig at han kommer løpende i morgen, så lev livet imens.

Anonymkode: 5ad80...39e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for et veldig godt svar. Veldig enig med deg. ❤️

 

Ts 

Anonymkode: a4003...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Jeg er i en liknende situasjon, bare at her er det jeg som er gift med barn. Null følelser for mannen min, er her pga ungene. Men må vurdere følelser for han andre, om de er så sterke at jeg ikke klarer å være uten han, eller om jeg kan holde ut noen år til i ekteskapet, for barnas skyld. 

Anonymkode: 83108...96b

Så utrolig egoistisk ovenfor mannen din! 

Anonymkode: 66f94...4dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 23.24, Vera skrev:

Jeg skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon, og at det er mange følelser i sving her, men, prøv å ha is i magen på denne. Jeg ville ikke ha gått inn i et forhold med en mann som nettopp har forlatt kona si og barna sine (om det blir beslutningen hans). Aldri. Fordi, når man går ut av et forhold skal man bruke tid på å finne seg selv igjen, finne ut hva man vil ha i livet sitt, og hvordan man skal få det slik man vil ha i livet sitt. Et brudd med barn involvert innebærer MYE jobbing fra begge foreldres sider, og om han er en god far, bruker han alt av sin tid på barna og de reaksjoner barna kommer til å få. Du kommer aller sist i denne prosessen. Takler du det? Har du is i magen, og lar ting få bruke litt tid, og lar han få bruke tid på bruddet og barna, kan det være at dere to finner sammen igjen - og har tid til å nyte forelskelse og sommerfugler i magen. Du trenger også å bruke tid på deg selv etter ditt samlivsbrudd. Det er fort gjort å ende opp som rebound (for begge parter). 

Ønsker deg lykke til.

Jeg signerer denne! 

Jeg har vært i samme situasjon som deg og sier meg helt enig i dette. Ett brudd med barn kan innebære mye jobbing- og jeg har (og vil) alltid komme som nr 2. 

Det begynner å bli en god del år siden vi ble forelsket og når vi møtes har vi det veldig fint sammen. 

Lykke til! 

Anonymkode: f931f...f23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig egoistisk ovenfor mannen din! 

Anonymkode: 66f94...4dd

Hva er det som er egoistisk? Kanskje han er innforstått med at de er sammen for barnas skyld? Mange er det, skjønner du. Og da er ikke egoisme det første ordet som daler ned i hodet mitt akkurat.

Anonymkode: d5c6a...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...