Gå til innhold

KrF sliter med å stille lister på Østlandet


NordicViking

Anbefalte innlegg

KrF sliter med å stille lister i en rekke kommuner etter at den nye regjeringsplattformen ble lagt fram torsdag. Ifølge Aftenposten hadde KrF liste i 13 av 27 kommuner i Oppland i 2015. I år er det foreløpig kun Gjøvik som har nok kandidater. I Buskerud kan hele fem kommuner i Hallingdal bli uten KrF-liste, det samme gjelder Modum kommune, mens det i Hedmark ligger an til at det ikke blir liste i Kongsvinger eller Grue. I Nord-Østerdal er det usikkert i tre kommuner.

Er det begynnelsen på slutten for KrF? Det er alvorlig når partiet ikke får tak i folk som vil stille på listene i kommune- og fylkestingsvalget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

21 minutter siden, NordicViking skrev:

 

Er det begynnelsen på slutten for KrF?

Jeg håper det! De kan gjerne være et lokalt bibelbelteparti, men bør la være å bestemme noe på nasjonalt nivå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at dette er slutten for KrF. Jeg tror også at dette medfører at det blir rødt neste gang. Hittil har Erna hatt glede av de røde stemmene i KrF. Neste gang stemmer de på Sp, Ap eller SV. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Bag skrev:

Jeg tror at dette er slutten for KrF. Jeg tror også at dette medfører at det blir rødt neste gang. Hittil har Erna hatt glede av de røde stemmene i KrF. Neste gang stemmer de på Sp, Ap eller SV. 

Tror KrF vil overleve som et marginalt parti. I enkelte kommuner og fylker vil de ha representanter, men i Stortinget neppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, NordicViking skrev:

KrF sliter med å stille lister i en rekke kommuner etter at den nye regjeringsplattformen ble lagt fram torsdag. Ifølge Aftenposten hadde KrF liste i 13 av 27 kommuner i Oppland i 2015. I år er det foreløpig kun Gjøvik som har nok kandidater. I Buskerud kan hele fem kommuner i Hallingdal bli uten KrF-liste, det samme gjelder Modum kommune, mens det i Hedmark ligger an til at det ikke blir liste i Kongsvinger eller Grue. I Nord-Østerdal er det usikkert i tre kommuner.

Er det begynnelsen på slutten for KrF? Det er alvorlig når partiet ikke får tak i folk som vil stille på listene i kommune- og fylkestingsvalget. 

Jeg håper det er starten på slutten for KRF, intet ville glede meg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Made4u said:

Jeg håper det er starten på slutten for KRF, intet ville glede meg mer.

Mener du seriøst at KrF er det verste partiet på tinget? Hvorfor  det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og i mange av de kommunene hvor de har lister, så er gjennomsnittsalderen 103,5. Så ja, jeg tror fort de kan nærme seg slutten. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NordicViking skrev:

KrF sliter med å stille lister i en rekke kommuner etter at den nye regjeringsplattformen ble lagt fram torsdag.

Du sier at før torsdag kunne de stille liste i alle disse kommunene, men plutselig kan de ikke det lenger.
Finn heller på en bløff som det er mulig å tro på. Dette blir bare for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Bag skrev:

Mener du seriøst at KrF er det verste partiet på tinget? Hvorfor  det?

Religion er skapt av menneskeskapt, målsetningen er å utøve makt og å kontrollere andre, det finner man igjen i mange religioner. I sin ytterste konsekvens så blir denne kontrollen sektrisk, da har lederne intet imot å nær sagt nekte medlemmer og ha TV samt kontrollere det medlemmene leser etc., sågar er de kapable til å splitte familier i sin higen etter kontroll. Og det er ofte kontroll og makt samt penger som er drivkraften her.

Jeg er voldsomt imot religioner, hele læren er så uvitenskapelig og ulogisk at det er sjokkerende at folk fortsatt tror i år 2019, heldigvis er de fleste religioner på retur og de viskes mer og mer ut. Religionene har ingenting i politikken å gjøre, og hvordan de preger politikken ser man stadig negative eksempel på (som i abortsaken etc.), religionene er også et stort hinder for menneskelige fremskritt da det leses tekster fra en tidsalder som ikke er sammenlignbar med dagens.

Så håper KRF ender med å bli historie og enda bedre at religionene utviskes fullstendig da religioner er menneskefiendlig. Mye av verdens elendighet, som kriger, kan også spores tilbake til det maktspillet religion er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, NordicViking skrev:

KrF sliter med å stille lister i en rekke kommuner etter at den nye regjeringsplattformen ble lagt fram torsdag. Ifølge Aftenposten hadde KrF liste i 13 av 27 kommuner i Oppland i 2015. I år er det foreløpig kun Gjøvik som har nok kandidater. I Buskerud kan hele fem kommuner i Hallingdal bli uten KrF-liste, det samme gjelder Modum kommune, mens det i Hedmark ligger an til at det ikke blir liste i Kongsvinger eller Grue. I Nord-Østerdal er det usikkert i tre kommuner.

Er det begynnelsen på slutten for KrF? Det er alvorlig når partiet ikke får tak i folk som vil stille på listene i kommune- og fylkestingsvalget. 

Ja, vi ser nå slutten på KrF. Regjeringsslitasje/kamelsvelging og interne splittelser kommer til å ta knekken på dem. Så fort de er under sperregrensen, så vil samfunnet akselerere framover. Bioteknologiloven kommer til å forandre seg. Abortgrensen kommer endelig til å bli mer liberal. Det gir jo ingen mening som ateist å skulle skape ulemper for voksne som befinner seg i samfunnet, for å skulle beskytte organismer som ikke engang er født. Tvert imot, man kan bare gjøre det vanskeligere for foreldrene. Vi kommer til å kunne fjerne Down's fra samfunnet, vi kommer til å få preimplantasjonsdiagnostikk, masse in vitro - teknologi og genetisk kosmetisk seleksjon, f.eks at man kan velge å abortere vekk barn som ikke har blå øyne. Jeg syns dette er en spennende utvikling for arten vår, det kan føre til at det tar lengre tid før kunstig intelligens dreper oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...