Gå til innhold

Hvorfor er ikke word og excel inkludert når man kjøper pc?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, AnonymBruker said:

Funket her.

Anonymkode: a60c5...5a7

Det var ikke det jeg skrev. Det virker for voksne folk å bruke barnebillett på T-banen også, og biler som er stjålet kjører like godt som biler som ikke er det.

Anonymkode: 15b2e...2cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 21.1.2019 den 17.46, AnonymBruker skrev:

Det var ikke det jeg skrev. Det virker for voksne folk å bruke barnebillett på T-banen også, og biler som er stjålet kjører like godt som biler som ikke er det.

Anonymkode: 15b2e...2cd

Hvem bryr seg.

Anonymkode: 3b284...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem bryr seg.

Anonymkode: 3b284...224

Vi som følger loven bryr oss

Anonymkode: 2a91d...94d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi som følger loven bryr oss

Anonymkode: 2a91d...94d

Ha ha, ingen er 100% regelrytter

Anonymkode: 3b284...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ha ha, ingen er 100% regelrytter

Anonymkode: 3b284...224

Jo, de finnes på KG :P 

Anonymkode: a60c5...5a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha ha, ingen er 100% regelrytter

Tyv tror hvermann stjeler, sier et gammelt ord.
Du tar feil om du tror at alle er som deg. En god del av oss har ingenting til overs for tyver, og ville synes det var utrolig pinlig og leit om vi ble mistenkt for tyveri. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Vox_populi skrev:

Tyv tror hvermann stjeler, sier et gammelt ord.
Du tar feil om du tror at alle er som deg. En god del av oss har ingenting til overs for tyver, og ville synes det var utrolig pinlig og leit om vi ble mistenkt for tyveri. 

Ha ha, på sin høye hest, kg på sitt beste 😂

Anonymkode: 3b284...224

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ha ha, på sin høye hest, kg på sitt beste 😂

Anonymkode: 3b284...224

Det er alltid artig å se hvordan simple mennesker snakker og tenker om oppegående, vanlige folk. Vil nok heller si at KG er på sitt beste der. Takk for ditt bidrag. "På sin høye hest" fordi man ikke er en jævla tyv, liksom. Jadda. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Akhenaton said:

Det er alltid artig å se hvordan simple mennesker snakker og tenker om oppegående, vanlige folk. Vil nok heller si at KG er på sitt beste der. Takk for ditt bidrag. "På sin høye hest" fordi man ikke er en jævla tyv, liksom. Jadda. 

Og man er en jævla tyv om man kjøper en produktnøkkel på eBay?

Anonymkode: a60c5...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Akhenaton skrev:

Det er alltid artig å se hvordan simple mennesker snakker og tenker om oppegående, vanlige folk. Vil nok heller si at KG er på sitt beste der. Takk for ditt bidrag. "På sin høye hest" fordi man ikke er en jævla tyv, liksom. Jadda. 

Ja, kjempe simpel 😂 Er bare et skriveprogram, man får det gratis. Ikke tipser jeg servitører heller.

Anonymkode: 3b284...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, kjempe simpel 😂 Er bare et skriveprogram, man får det gratis. Ikke tipser jeg servitører heller.

Anonymkode: 3b284...224

Nei da, bare later som han er bedre enn alle andre.

Anonymkode: 3b284...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er bare et skriveprogram, man får det gratis.

Hvor kan Word fås gratis, mener du?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt spørsmål. Man kan spørre seg om en pc egentlig er en pc uten word og excel.

Litt som å kjøpe et hus hvor selger annonserer at med kjøpet følger det med både tak og vegger, helt kostnadsfritt.

Anonymkode: b9ac5...89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Godt spørsmål. Man kan spørre seg om en pc egentlig er en pc uten word og excel.

Litt som å kjøpe et hus hvor selger annonserer at med kjøpet følger det med både tak og vegger, helt kostnadsfritt.

Anonymkode: b9ac5...89b

Mer å sammenligne med et hus uten komfyr. Har du bruk for en kjøper du en.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

My god, du vet at dette var standard window programmer før i tiden? Pcne  ville ikke blitt dyrere for alle. Jeg som utvikler har aldri opplevd at mye av open source markedet ødelegger for noe annet. Du må være veldig grønn

Anonymkode: 72644...c9b

Jeg er 45, har brukt PC til jobb og skole siden starten på 90-tallet (har vært med lenge nok til å ha fått med meg norskutviklede BRUM, og brukt Word Perfect og Lotus for DOS), og har aldri opplevd å få Word eller Excel som standard gratisprogram på en PC. Derimot fulgte det en periode med en gratis programpakke med enkel tekstbehandling, regneark og noe mer. Funksjonaliteten og brukervennligheten på denne programpakken som jeg hadde på flere hjemme-PCer var sterkt redusert i forhold til "fullversjonene" av Word og Excel som jeg hadde på jobb. 

Om det er noen som ikke gir bort gratis noe de kunne fått penger for vil jeg tro det er Microsoft. 

Jeg har heller ikke påstått at open source ødelegger for noe som helst. Men Word og Excel er premium-programvare som selger for ganske store summer i året, og om disse programmene med sin brukermasse og status blir gratis vil jeg tro det er ytterst få igjen som vil være villige til å betale for konkurrentene. Da må konkurrentene i så fall gjøre kvantesprang i kvalitet og funksjonalitet. 

Anonymkode: b747d...54a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 45, har brukt PC til jobb og skole siden starten på 90-tallet (har vært med lenge nok til å ha fått med meg norskutviklede BRUM, og brukt Word Perfect og Lotus for DOS), og har aldri opplevd å få Word eller Excel som standard gratisprogram på en PC. Derimot fulgte det en periode med en gratis programpakke med enkel tekstbehandling, regneark og noe mer. Funksjonaliteten og brukervennligheten på denne programpakken som jeg hadde på flere hjemme-PCer var sterkt redusert i forhold til "fullversjonene" av Word og Excel som jeg hadde på jobb. 

Stemmer. Jeg er enda eldre og med unntak av BRUM (som jeg aldri har hørt om) så har jeg vært innom samme type programvare. Savner fremdeles Word Perfect og Lotus. 

Hadde også den medfølgende billigpakken på den første PC'n jeg kjøpte til hjemmebruk og hadde det ikke vært for at jeg i den tiden skulle skrive hovedoppgave så tror jeg det ville vært bra nok til mitt bruk. Hvor fancy greier må man egentlig ha til vanlig hjemmebruk? 

På min neste Windowsmaskin klarte jeg meg fint med Open Office. Regnearket der var litt klønete, men igjen - hvor avansert trenger man egentlig å ha det hjemme? 

De siste 10 årene har jeg brukt mac hjemme og da har jeg klart meg helt greit med programpakken som Apple leverer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cata skrev:

Stemmer. Jeg er enda eldre og med unntak av BRUM (som jeg aldri har hørt om) så har jeg vært innom samme type programvare. Savner fremdeles Word Perfect og Lotus. 

Hadde også den medfølgende billigpakken på den første PC'n jeg kjøpte til hjemmebruk og hadde det ikke vært for at jeg i den tiden skulle skrive hovedoppgave så tror jeg det ville vært bra nok til mitt bruk. Hvor fancy greier må man egentlig ha til vanlig hjemmebruk? 

På min neste Windowsmaskin klarte jeg meg fint med Open Office. Regnearket der var litt klønete, men igjen - hvor avansert trenger man egentlig å ha det hjemme? 

De siste 10 årene har jeg brukt mac hjemme og da har jeg klart meg helt greit med programpakken som Apple leverer. 

Jeg er egentlig litt ung for BRUM, men ungdomsskolen jeg gikk på på 80-tallet hadde et datarom med gamle Tiki 100-maskiner. Disse ble nesten aldri brukt annet enn når vi skulle lage skoleavis, og da skrev vi inn tekstene våre i BRUM, la dem over på floppy'er og så fikk en av oss æren av å sette ting sammen på lærerens private Macintosh. Denne var ny og supermoderne, og av typen med integrert skjerm. Den var dessuten *gisp* bærbar (siden den hadde bærehåndtak på toppen), noe som var ganske stort. :fnise: 

Det var en liten avsporing, beklager. Ellers er jeg helt enig i at gratispakken som fulgte med holdt fint for hjemmebruk for de aller, aller fleste. 

Anonymkode: b747d...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/25/2019 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Og man er en jævla tyv om man kjøper en produktnøkkel på eBay?

Anonymkode: a60c5...5a7

Det kommer an på om du synes piratkopiering er stjeling. Du kan like godt finne en kode på nettet som å kjøpe de billige de selger på Ebay.

Anonymkode: 15b2e...2cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.1.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Det er jo skikkelig teit. Er jo ofte man bruker word og excel. Skulle likt å vite hvem løk som har bestemt det her :( 

Anonymkode: 597bf...a8b

Fordi det er programvare som det koster masse penger å lage, og Microsoft har all rett til å ta seg betalt for det. Så den løken er nok Bill Gates.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...